Ούτε εδώ λέει ονόματα (μόνο αρχικά, λες και ήταν ανήλικοι), αλλά πάντως έχει λίγα στοιχεία παραπάνω: http://www.dete.gr/news.php?article_id=181747.Και γιατί δε λέει τα ονόματά τους, από πού ήταν, κλπ.;
Ούτε εδώ λέει ονόματα (μόνο αρχικά, λες και ήταν ανήλικοι), αλλά πάντως έχει λίγα στοιχεία παραπάνω: http://www.dete.gr/news.php?article_id=181747.Και γιατί δε λέει τα ονόματά τους, από πού ήταν, κλπ.;
Με ξένισε (να πω και το αρνητικό μου) στη σελ. 353, στη λεζάντα, που λέει "τη σκηνή παρακολουθεί καθιστός ο Μεγαλέξανδρος", τόσο για την άστοχη (και ιδεολογική; ) χρήση αυτής της λέξης σ' ένα βιβλίο αρχαιολογίας όσο και για τον ίδιο τον άκυρο τύπο Μεγαλέξανδρος, με δέλτα.
Για την ίδια την ταύτιση, δεν είμαι αρμόδιος.
Σε πρώτη φάση είναι αρκετά ξεκάθαρο πλέον πως η ζωγραφική της Πομπηίας, το γνωστότερο σύνολο αρχαίας ζωγραφικής μισόν αιώνα πριν, βάσει του οποίου αναγκαστικά ξεκινούσε και συχνά τελείωνε κάθε κουβέντα για την αρχαία ζωγραφική, αποτελεί καθαρά παράγωγο καλλιτεχνικό ρεύμα των εξελίξεων της ζωγραφικής στον ελληνικό χώρο κατά την ύστερη κλασική και ελληνιστική περίοδο.Ένα πράγμα, μόνο: Αν γνωρίζαμε στοιχειωδώς περισσότερα για την αρχαία ζωγραφική, έχω την αίσθηση ότι η ιστορία και της βυζαντινής αλλά και της αναγεννησιακής ζωγραφικής θα ήταν γραμμένη πολύ διαφορετικά.
Απορία: εμείς δεν ξέρουμε πολλά για την αρχαία ζωγραφική. Οι αρχαίοι όμως δεν ήξεραν για τη ζωγραφική που είχε προηγηθεί;
Μπορεί ένα έργο ζωγραφικής να μην διατηρείται χίλια χρόνια, αλλά ένα-δυο αιώνες διατηρείται.
Σχετικά με αυτό, ενώ γνώριζα ότι αρχαία κτίρια και αγάλματα ήταν χρωματισμένα, δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι το ίδιο μπορεί εύλογα να συνέβαινε και με τις επιτύμβιες στήλες όπως μερικές πανέμορφα χρωματισμένες που απεικονίζονται στο βιβλίο των Αιγών...Πρόσφατα το ΕΙΕ διοργάνωσε ένα διεθνές διήμερο συνέδριο στο Μουσείο Ακρόπολης που εστίαζε στο θέμα του χρώματος.
Εννοείται... :)Ειρήσθω ότι εκ του φυσικού δεν είναι ποτέ τόσο πανέμορφες...
Υπάρχουν εδώ και χρόνια στο Αρχ. Μουσ. Βόλου (εννοώ πολύ πριν από την έκθεση της Βεργίνας), αλλά και μερικές (αρκετά σβησμένες όμως) στο Εθνικό Αρχαιολογικό.
Edit: Ειρήσθω ότι εκ του φυσικού δεν είναι ποτέ τόσο πανέμορφες...
Ο κανόνας ήταν το χρώμα στις επιτύμβιες. Στη χειρότερη θα είχαν χρώμα στην κοίτη των γραμμάτων (συχνά εναλλάξ κόκκινο και μαύρο) και έναν κόκκινο φιόγκο στον κορμό. Συχνά είχαν και παράσταση. Κάποτε είμαστε σχεδόν βέβαιοι γι' αυτό: δεν ξέρω αν έχετε δει επιτύμβιες στήλες με ένα έντονο «άδειο» βάθυσμα στον κορμό· είναι σχεδόν βέβαιο ότι στο βάθυσμα βρισκόταν ζωγραφική παράσταση. Παραστάσεις υπήρχαν ακόμη κι όταν δεν το υποπτευόμαστε: πρόσφατες απόπειρες ειδικής φωτογράφισης με υπέρυθρο έδειξαν ότι και πολλές από τις ακόσμητες στήλες που δεν υποπτευόμασταν ότι είχαν γραπτή παράσταση είχαν στην πραγματικότητα.Σχετικά με αυτό, ενώ γνώριζα ότι αρχαία κτίρια και αγάλματα ήταν χρωματισμένα, δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι το ίδιο μπορεί εύλογα να συνέβαινε και με τις επιτύμβιες στήλες όπως μερικές πανέμορφα χρωματισμένες που απεικονίζονται στο βιβλίο των Αιγών...