Γράφω μια εργασία γύρω από τα παιχνίδια (αυτά που χρειάζονται κάποιου είδους τεχνολογία π.χ. βιντεοπαιχνίδια, παιχνίδια στο ΦΒ, στα κινητά κλπ) και οι σχετικοί όροι είναι κυρίως στα αγγλικά.
Έχω κάνει κάποιες προσπάθειες για μερικές ιδέες είμαι περισσότερο σίγουρη... ενώ για άλλα δεν έχω καν προτάσεις, μόνο αντιρρήσεις:
playability = ευπαιξία
Το playability (πόσο εύκολα παίζω ή καταλαβαίνω πως να παίζω ένα παιχνίδι) είναι το αντίστοιχο του usability (πόσο εύκολα χρησιμοποιώ και μαθαίνω να χρησιμοποιώ κάτι).
Αφού λοιπόν usability = ευχρηστία, άρα playability = ευπαιξία, σωστά; Άρα το παιχνίδι που παίζεται εύκολα είναι εύπαικτο;
Αν αγνοούσαμε την αναλογία με το usability, θα μπορούσαμε να πούμε "παιξιμότητα"; Άρα το παιχνίδι που παίζεται εύκολα είναι παίξιμο;
Ίσως μια καλή λέξη για το playability να μπορούσε να αποδώσει και το gameplay;
cheating = ;
Για το ρήμα "to cheat" είναι κλέβω η εξαπατώ. Το cheating πώς θα μπορούσαμε να το πούμε;
Κλοπή σίγουρα όχι (παίρνω κάτι που σου ανήκει), ενώ εξαπάτηση νομίζω πως έχει να κάνει μόνο με ανθρώπους. "Κλέβω στο παιχνίδι" ακούγεται σωστό, αλλά πως θα ήταν το ουσιαστικό; Το anti-cheat πως θα λεγόταν; Μπορούμε απλά να γράψουμε τσιτ και αντιτσιτ;
ludology = παιχνιδολογία;
Ludology είναι όρος που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια στην επιστημονική κοινότητα. Υπάρχει και ο game studies βέβαια. Επιστήμη των παιχνιδιών; Επιστήμη του παιχνιδιού;
quest = άθλος;
Να πως "αναζήτηση" ταιριάζει καλύτερα με το search.
Σε αναλογία με τους μύθους κλπ, θα ήταν λάθος να πούμε ο άθλος των αργοναυτών ή ο άθλος του πέρσιβαλ; Νομίζω πως ο άθλος είναι κάτι που έχει επιτευχθεί ενώ το quest είναι αφού έχει γίνει η ανάθεση μιας δουλειάς και πριν ολοκληρωθεί. Ποιά είναι η λέξη που θα χρησιμοποιούσε ο Αυγείας; "Ηρακλή σου έχω έναν άθλο";
Ευχαριστώ προκαταβολικά!
Έχω κάνει κάποιες προσπάθειες για μερικές ιδέες είμαι περισσότερο σίγουρη... ενώ για άλλα δεν έχω καν προτάσεις, μόνο αντιρρήσεις:
playability = ευπαιξία
Το playability (πόσο εύκολα παίζω ή καταλαβαίνω πως να παίζω ένα παιχνίδι) είναι το αντίστοιχο του usability (πόσο εύκολα χρησιμοποιώ και μαθαίνω να χρησιμοποιώ κάτι).
Αφού λοιπόν usability = ευχρηστία, άρα playability = ευπαιξία, σωστά; Άρα το παιχνίδι που παίζεται εύκολα είναι εύπαικτο;
Αν αγνοούσαμε την αναλογία με το usability, θα μπορούσαμε να πούμε "παιξιμότητα"; Άρα το παιχνίδι που παίζεται εύκολα είναι παίξιμο;
Ίσως μια καλή λέξη για το playability να μπορούσε να αποδώσει και το gameplay;
cheating = ;
Για το ρήμα "to cheat" είναι κλέβω η εξαπατώ. Το cheating πώς θα μπορούσαμε να το πούμε;
Κλοπή σίγουρα όχι (παίρνω κάτι που σου ανήκει), ενώ εξαπάτηση νομίζω πως έχει να κάνει μόνο με ανθρώπους. "Κλέβω στο παιχνίδι" ακούγεται σωστό, αλλά πως θα ήταν το ουσιαστικό; Το anti-cheat πως θα λεγόταν; Μπορούμε απλά να γράψουμε τσιτ και αντιτσιτ;
ludology = παιχνιδολογία;
Ludology είναι όρος που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια στην επιστημονική κοινότητα. Υπάρχει και ο game studies βέβαια. Επιστήμη των παιχνιδιών; Επιστήμη του παιχνιδιού;
quest = άθλος;
Να πως "αναζήτηση" ταιριάζει καλύτερα με το search.
Σε αναλογία με τους μύθους κλπ, θα ήταν λάθος να πούμε ο άθλος των αργοναυτών ή ο άθλος του πέρσιβαλ; Νομίζω πως ο άθλος είναι κάτι που έχει επιτευχθεί ενώ το quest είναι αφού έχει γίνει η ανάθεση μιας δουλειάς και πριν ολοκληρωθεί. Ποιά είναι η λέξη που θα χρησιμοποιούσε ο Αυγείας; "Ηρακλή σου έχω έναν άθλο";
Ευχαριστώ προκαταβολικά!