skam
New member
Σωστά, είναι νομίζω μια θεμιτή αμφιβολία το αν η γλώσσα ενός λαού που ας πούμε δεν έχει δυϊκό αριθμό ή φτάνει μεχρι το τέσσερα, είναι δομικά υποδεέστερη ενός λαού που έχει αναπτύξει τεχνολογία όπως τα Αγγλικά.Μισό λεπτό εδώ, διότι υπάρχουν μερικά θεμελιωδέστατα πράγματα που αφορούν τα μαθηματικά και επηρεάζουν τη γλώσσα: π.χ. ο δυϊκός αριθμός και η επέκτασή του και σε λίγο μεγαλύτερο πλήθος (λ.χ. μέχρι το τέσσερα σε ορισμένες γλώσσες). Πώς το αντιλαμβάνεστε αυτό, εσύ και/ή ο συνομιλητής σου — ως απόδειξη "ανωτερότητας" μιας γλώσσας (ή καλύτερης διαχείρισης των νοημάτων απ' τη μεριά των ομιλητών της) ή όχι;
Μπορεί εγώ να το λύνω θεωρώντας ότι δεν χρειάστηκαν να αναπτύξουν τον δυϊκό αριθμό αλλά, μένει το ερώτημα αν μη έχοντας αυτό το στοιχείο η γλώσσα είναι αρκούντως ικανή να χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία με μια άλλη που τον έχει. Και για να το κάνω ποιο κατανοητό, αν δεν έχεις δυϊκό αριθμό στην γλώσσα είναι ποιο δύσκολο να κατανοήσεις την έννοια. Σε ένα άλλο παράδειγμα αν δεν έχεις διαφορετικές λέξεις για σχετικά κοντινά χρώματα είναι ποιο δύσκολο να κάνεις συλλογισμούς που αφορούν τις διαφορές τους.
Οπότε η επιμονή μου για το ότι η ίδια η γλώσσα δεν έχει κάποια υστέρηση, δέχεται τον αντίλογο ότι η γλώσσα περιορίζει σε ένα βαθμό τον κόσμο του χρήστη της.
Το έπιασες, όμως το πάει ένα βήμα πιο πέρα, θεωρώντας ότι οι μαθηματικές έννοιες που χρησιμοποιούνται σε ανώτερα μαθηματικά δεν έχουν ισοδύναμες διατυπώσεις εντός των Ελληνικών ή άλλης φυσικής γλώσσας.Ξαναδιαβάζοντας το αρχικό ερώτημα, αναρωτιέμαι skam αν ο φίλος σου εννοούσε ότι κάτι όπως αυτό
e=mc[SUP]2[/SUP]
ή όπως αυτό
∇·Ε = ρ/ε[SUB]0[/SUB] (διαφορική μορφή του νόμου του Γκάους)
δεν έχουν γλωσσικό ισοδύναμο.
Μα ο κάθε φοιτητής της φυσικής θα τους δει και θα τους «απαγγείλει» ως «η ενέργεια ισούται με το γινόμενο της μάζας επί την ταχύτητα του φωτός στο τετράγωνο» ή «το ανάδελτα του ηλεκτρικού πεδίου ισούται με την πυκνότητα του ηλεκτρικού φορτίου δια την ηλεκτρική σταθερά».
Τι σχέση έχει αυτό με το αν ο φοιτητής μιλάει ελληνικά ή αγγλικά;
Ο Αρχιμήδης ή ο Νεύτων θα καταλάβαιναν (πολλές από) τις λέξεις αλλά δεν θα αναγνώριζαν την ουσία. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με τη γλώσσα;
Είναι ο λεξάριθμος της πείνας.....:)1+1=2