Τι έμαθα απ' το Χόλιγουντ

nickel

Administrator
Staff member
Δεν έχει σχέση με τα κινητά, μάλλον με αδράνεια ή ασχετοσύνη, το ότι το περιβάλλον DOS τρεμόπαιζε στις οθόνες των κινηματογραφικών υπολογιστών σε εποχές που οι υπόλοιποι αλλάζαμε Παράθυρα πιο συχνά από πουκάμισα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ξεχνάτε μια βασική παράμετρο: κανείς παραγωγός καμίας ταινίας δεν πρόκειται ποτέ να δείξει ένα προϊόν και να του κάνει διαφήμιση χωρίς να έχει πληρωθεί γι' αυτό. Γι' αυτό, σιγά να μη μας δείξουν Windows - εδώ, αν έχετε προσέξει, στις ταινίες όταν σβήνουν κεράκια κτλ, σπανίως ακούγεται το Happy Birthday To You, και πιο συχνά το He's a jolly good fellow, κτλ, κτλ, γιατί το Happy Birthday προστατεύεται από τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
 

SBE

¥
Ούτως ή άλλως το λογισμικό που βλέπουμε στο σινεμά είναι φτιαγμένο ειδικά για την περίπτωση για να δείχνει όσο πιο φαντεζί γίνεται και καμιά σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Αλλά δε μιλάμε για λογισμικό αλλά για συσκευές. Στο Μάτριξ είχαμε τη Νόκια που έδωσε πολλά λεφτά για το (τότε) τελευταίο της τηλέφωνο, αλλά δεν είδα να το επαναλαμβάνει κανένας. Ούτε υπάρχουν κινητά στο σενάριο τις πιο πολλές φορές.

Για το ότι δεν υπάρχει κουλτούρα κινητού στις ΗΠΑ θα διαφωνήσω, έχοντας ταξιδέψει στις ΗΠΑ αρκετά την τελευταία πενταετία και βλέποντας και τις πωλήσεις του αϊφωνου και του μπλακμπερίφωνου. Έχουν διαφορετικά μοντέλα και διαφορετικά συστήματα χρέωσης, αλλά στις μεγάλες πόλεις βλέπεις να περπατάνε στο δρόμο και να μιλάνε Επιπλέον παλιότερα, πολύ πριν τα κινητά, σε όλα τα αστυνομικά βλέπαμε τον ήρωα να μιλάει στο τηλέφωνο απ'το ιχ.
 
Συμφωνώ για τα κινητά, αλλά το προχωράω παραπέρα...ότι σε όλες σχεδόν τις αστυνομικές, μου δίνεται η εντύπωση πως τα περιπολικά στο Αμέρικα δεν έχουν αλλάξει εδώ και 30 χρόνια.

Επίσης αν η καταδίωξη είναι χωρίς αυτοκίνητα, στάνταρ θα πέσει πάνω σε παρέλαση, εκδήλωση, επέτειο, πολυκοσμία (4η Ιουλίου, Αγίου Πατρικίου κλπ κλπ).
 
Α, ναι, σωστά! Επίσης, σύμφωνα με το Χόλλυγουντ, σε όλες τις μεξικάνικες πόλεις αλλά και στη Νέα Ορλεάνη γίνεται κάθε μέρα κάποια γιορτή ή παρέλαση, οι μισές δε από αυτές γίνονται για την Ημέρα των Νεκρών - η οποία συνεπώς θα πρέπει να γιορτάζεται τουλάχιστον 180 φορές το χρόνο!
 
Βλακεία τους. Έπρεπε να γυρίζουν αυτές τις σκηνές στην Αθήνα, που τουλάχιστον 250 μέρες τον χρόνο θα υπάρχει κάποια πορεία, κάποια διαδήλωση, κάποια συναυλία της ΚΝΕ με τον Παπακωνσταντίνου.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Σκηνοθετικά τα clamshell είναι κατά κανόνα πολύ προτιμότερα επειδή δείχνουν με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο το ότι κάποιος απαντά σε εισερχόμενη κλήση, επιτρέπουν καλές γωνίες λήψης με ανάδειξη θεληματικότητας κττ. Τεχνολογικά όμως τα clamshell είναι εδώ και καιρό μακριά από την αιχμή του τεχνολογικού δόρατος, γεγονός όμως που αφήνει (και ορθώς) παγερά αδιάφορους τους σκηνοθέτες διότι τους απασχολεί η δική τους αισθητική. Το ίδιο όμως άλλωστε κάνουν και με πολλά άλλα πράγματα, παρουσιάζοντας την τεχνολογία όπως εξυπηρετεί καλύτερα τον συνδυασμό των σεναριακών αναγκών και των σκηνοθετικών επιλογών — σιγά το πράμα, μυθοπλασία είναι!

Product placement φυσικά και υπάρχει, με τη Sony να μην αφήνει ανεκμετάλλευτο το γεγονός πως έχει δικά της στούντιο (βλ. τι έκανε και στον James Bond), τη Nokia να είναι κα-νο-νι-κό-τα-τα στο παιχνίδι μαζί με την πάντα δυνατή στο placement Motorola (βλ. αμφότερες στους Σοπράνος), την Apple να εκμεταλλεύεται την απίστευτη δυναμική που έχει με τα λάπτοπ της για να πλασάρει και κινητά/τάμπλετ κ.ο.κ...

Motorola = 52 top films http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=15&brand_year_az_all=brand_year_az_all
Nokia = 47 top films http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=16&brand_year_az_all=brand_year_az_all
Siemens (!!!) = 4 top films (e.g. Ocean's Twelve) http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=21&brand_year_az_all=brand_year_az_all
Blackberry = 16 top films http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=3&brand_year_az_all=brand_year_az_all
Sony-Ericsson = 17 top films http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=21&brand_year_az_all=brand_year_az_all
Apple = 131 (!) top films http://www.brandchannel.com/brandcameo_brands.asp?pageno=2&brand_year_az_all=brand_year_az_all
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Για να μην πούμε και για τις εταιρείες αυτοκινήτων. Το τρανσπόρτερ για το οποίο έβαλα βιντεάκι πιο πάνω είναι, ουσιαστικά, όλο γυρισμένο γύρω από το συγκεκριμένο μοντέλο της Άουντι.
 

SBE

¥
Τι έμαθα σήμερα στο σινεμά, όταν το μποτιλιάρισμα με έκανε να χάσω τον Λίνκολν και περιμένοντας την επόμενη παράσταση πήγα να δω το Die Hard και να σκοτώσω την ώρα (έχω διαρκείας στο σινεμά, οπότε δεν πληρώνω):
Έμαθα πρώτον και καλύτερον ότι το Τσερνομπίλ βρίσκεται κάνα δυο ωρίτσες με το ιχ από τη Μόσχα και δεν περνάς σύνορα για να φτάσεις εκεί.
Ότι έχει ανακαλυφθεί ουσία που εξουδετερώνει τη ραδιενέργεια (ΟΚ, ας πούμε ότι αυτό χρειαζόταν για να μην τους βλέπουμε συνέχεια όλους με μάσκες).
Ότι μπορείς να πυροβολείς και να προκαλείς εκρήξεις δίπλα σε κιβώτια με πυρηνικό καύσιμο "απ'αυτό που φτιάχνουν βόμβες" χωρίς κίνδυνο. Kαι ότι όταν το ελικόπτερο που μεταφέρει τα κιβώτια αυτά πέφτει και κάνει μπαμ, τυλίγεται στις φλόγες, και πάλι δεν συμβαίνει τίποτα.
Ότι την επόμενη θα σκοτώσω την ώρα μου όχι βλέποντας όποια ταινία αρχίζει τώρα.
 
πήγα να δω το Die Hard και να σκοτώσω την ώρα (έχω διαρκείας στο σινεμά, οπότε δεν πληρώνω):
[...] την επόμενη θα σκοτώσω την ώρα μου όχι βλέποντας όποια ταινία αρχίζει τώρα.

Μήπως τελικά βγαίνεις χαμένη με το διαρκείας; ;)
 

nickel

Administrator
Staff member
Αν δεν παρακολουθείτε τα κινηματογραφικά και θεωρήσετε ότι στους σινεμάδες του Λονδίνου κάνουν κάποιο αφιέρωμα στον Γουίλις, η SBE αναφέρεται στο A Good Day to Die Hard (με την καλή προσαρμογή του τίτλου σε: Πολύ σκληρός για να πεθάνει σήμερα — έστω και αν δεν έχει καμία σχέση).
http://www.imdb.com/title/tt1606378/combined
http://www.athinorama.gr/cinema/data/movies/?id=10024995
 

SBE

¥
Α, ναι, σωστά. Αλλά βλέπεις το a good day to είναι με γράμματα ψείρες και το Die Hard με τεράστια, οπότε...
Το αρχικό του '88 είναι μια χαρά ταινία. Μπορεί να μην είναι 100% ρεαλιστική αλλά έχει πολύ καλούς κακούς και πλοκή και σασπένς.

Κόμη, το διαρκείας κοστίζει όσο δύο εισιτήρια το μήνα.
 

SBE

¥
Τι έμαθα σήμερα από το Χόλιγουντ.

Θυμάστε στο παλιό Σταρ Τρεκ (το πολύ παλιό), που έχουν ένα μηχανάκι που κάνει μετάφραση κι έτσι βρίσκονται οι εξερευνητές σε άγνωστους πλανήτες και συνεννοούνται μια χαρά στην αγγλική γλώσσα; Ε, λοιπόν, πριν από λίγο έπεσα πάνω σε μια σκηνή στο CSI όπου μια κλασσική χολιγουντιανή Ιταλίδα γυναικάρα που μαλώνει στα ιταλικά με τον φίλο της και λίγο πιο πέρα (αρκετά μακριά) ένας από τους CSI-δες έχει βγάλει το κινητό του και χρησιμοποιεί μεταφραστική εφαρμογή και καταλαβαίνει τι λένε (νομίζω το χολιγουντιανό εδώ είναι η απόσταση).
Έτσι ανακάλυψα την ύπαρξη του SayHi.
 

SBE

¥
Για όσους ενδιαφέρονται, εδώ θα βρείτε ερωτηματολόγιο για μια έρευνα σχετικά με το τι πιστέυει το κοινό των σηριαλ τύπου CSI για τις δυνατότητες της επιστημης. Προσοχή: δεν είναι τεστ γνώσεων, είναι έρευνα, δηλαδή δεν σας λένε αν οι απαντήσεις σας είναι σωστές ή όχι.
 

bernardina

Moderator
Χτες βράδυ, ταινία· αγνώστων λοιπών στοιχείων. Κανάλι... μάλλον το ΣΤΑΡ. Πέφτω πάνω της κάνοντας ζάπινγκ. Τη στιγμή που σκάω μύτη, δύο τύποι, ένας άντρας και μια γυναίκα, τρέχουν με ένα τζιπ (πάνινη οροφή, παράθυρα τέντα ανοιχτά, τροπικοί γαρ) σε αγροτικό χωματόδρομο κάποιας τριτοκοσμικής χώρας. Κάποιον κυνηγούν, κάποιος τους κυνηγάει -δεν ξέρω. Λόγω της ταχύτητας και του κακοτράχαλου δρόμου, το τζιπ με την πάνινη οροφή και τα τέντα ανοιχτά παράθυρα πέφτει σε ένα ποτάμι. Ο τύπος βγαίνει μάνι μάνι από το δικό του παράθυρο, βλέπει ότι η τύπισσα είναι ψιλοαναίσθητη και αντί να την τραβήξει από το παράθυρό της, αρχίζει να κλωτσοπατινάει και να τραβολογάει με λύσσα την πόρτα με το ανοιχτό παράθυρο για να τη βγάλει έξω. Αφού τα καταφέρνει ύστερα από κανα πεντάλεπτο, που στη διάρκειά του βγάζει φυσαλίδες σαν γιγάντιο μπαλόνι, αρχίζει να της κάνει τεχνητή αναπνοή με τη δική του ανάσα μέσα στο νερό. Δεν την τραβάει στην επιφάνεια, δεν την πιάνει από τα μαλλιά να τη σούρει έξω. Της δίνει το δικό του -ας πούμε- οξυγόνο. Μέσα στο νερό. Όταν ύστερα από κανα πεντάλεπτο βλέπει ότι η τύπισσα δεν συνέρχεται, δεν την πιάνει από τα μαλλιά να τη βγάλει έξω, δεν τη σέρνει σε καμιά ακτή να της κάνει μαλάξεις κανα τρίωρο όπως βλέπουμε σε άλλες ταινίες, όπου τελικά ο ήρωας/η ηρωίδα συνέρχεται φτύνοντας μια γουλίτσα βρομόνερο, παρά την αφήνει με θλιμμένο βλέμμα να την παρασύρει το ρεύμα σαν ψόφια μέδουσα στον πάτο...
Κάπου εκεί άλλαξα πάλι κανάλι.
 

SBE

¥
Μα τι βάθος είχε αυτό το ποτάμι;
(και όλα τα άλλα βεβαίως)
 
Top