Επειδή δεν το διευκρίνισα πριν. Δεν μου είχε πάει στο μυαλό μέχρι τώρα ότι η φωνητική γραφή, θα απαιτούσε ίσως περισσότερα γράμματα ή άλλα στοιχεία γραφής, από τα υπάρχοντα (όπως για τα ημίφωνα). Θεωρούσα ότι δεν υπάρχει λόγος για περισσότερα, όπως ότι το να χρησιμοποιούμε ένα σημείο στίξης για να δείξουμε ας πούμε ειρωνεία ή αποτροπιασμό, είναι υπερβολή. Αλλά δεν θα είχα καμιά αντίρρηση για προσθήκη κάποιων στοιχείων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλύτερη αναπαράσταση της γλώσσας. Δεν νομίζω ότι θα επιβάρυναν ιδιαίτερα τον εκπαιδευόμενο ή τον αναγνώστη, μια και θα αποτύπωναν υπαρκτά και γνωστά χαρακτηριστικά της ομιλίας, χωρίς να απαιτείται η αποστήθιση κανόνων,.
Όμως κάπου πρέπει να υπάρχει και ένα όριο πάνω από το οποίο η γραφή γίνεται υπερβολικά "αναλυτική" (δεν βρίσκω κατάλληλη λέξη), και μια οικονομία συμβόλων είναι απαραίτητη.
-------------
Κάπου με ρώτησε κάποιος (δεν θυμάμαι τώρα ποιος, να μην ψάχνω) αν για να καταλάβω τι γράφει ένα κείμενο με απλοποιημένη γραφή θα το μεταφράσω στο μυαλό μου σε ιστορική γραφή.
Φυσικά σήμερα θα μεταφράσω κάθε λέξη γραμμένη με μια απλοποιημένη γραφή, όπως θα κάνω και με μια λέξη γραμμένη σε φραγκολεβαντίνικα, αυτό οφείλεται στο ότι η ανάγνωση είναι διαισθητική αναγνώριση της λέξης, κυρίως από μια οπτική εικόνα καταχωρημένη στο μυαλό μου. Δεν διαβάζω γράμμα γράμμα, νομίζω ότι κανείς δεν το κάνει. (πολλές λέξεις τις προσπερνώ χωρίς καν να τις συνειδητοποιήσω και αν τύχει και έχουν σημασία για το κείμενο επιστρέφω για να βρω που έχασα την συνοχή).
Οπότε υποθέτω ότι ανάλογα θα διάβαζα διαισθητικά ένα κείμενο σε διαφορετική μορφή γραφής, αν ήμουν εξοικειωμένος με αυτήν, όπως σήμερα διαβάζουν άλλοι τα φραγκολεβαντίνικα ενώ εγώ στραμπουλάω το μυαλό μου για να βγάλω άκρη.
--------------------
Υπάρχει μια διάσταση στο θέμα που μάλλον αγνοούν οι περισσότεροι στο φόρουμ, λόγο της φύσης του φόρουμ. Την ανορθογραφία. Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να καταλάβει καλά το πρόβλημα κάποιου που είναι απελπιστικά ανορθόγραφος και αδυνατεί να κάνει κάτι για αυτό, αν ο ίδιος είναι ορθογράφος. Αποτελεί ένα κοινωνικό στιγματισμό, μικρό αλλά υπαρκτό. Μια και έχω στην πλάτη μου 52 χειμώνες, θυμάμαι πολύ καλά πόσο είχα ζοριστεί στο σχολείο και μετά στο πανεπιστήμιο, ξεκινώντας πάντα στις εξετάσεις με ένα μειονέκτημα έναντι των ορθογράφων συμφοιτητών μου, σε θέματα άσχετα με την ορθογραφία. Ακόμα και σήμερα, θα χρειαστώ πολύ περισσότερο χρόνο για να γράψω το κείμενο που βλέπετε, από όσο θα χρειαζόσασταν εσείς, μια και θα πρέπει να χρησιμοποιήσω τον αυτόματο διορθωτή ένα κάρο φορές για να γίνει το κείμενο, όχι σωστό, αλλά αναγνώσιμο.