Τι σημαίνει απεργοσπάστης;

bernardina

Moderator
Μετέφερα το νήμα εδώ για όσους θέλουν να συζητήσουν ουσιαστικά. Τι σημαίνει απεργοσπασία (και επομένως, και απεργία) στις μέρες μας, στις μέρες της θηριώδους ανεργίας, της ημιαπασχόλησης, του μπλοκακιού. Αλλά και στις μέρες όπου διάφορα προαπαιτούμενα μιας (αρκετά...) πολιτισμένης κοινωνίας, από τα φάρμακα μέχρι τα σκουπίδια, γίνονται όπλο ομηρείας της κοινωνίας, που όσο και να πιέσει πια, η πολιτική εξουσία δεν μπορεί να κόψει πληθωριστικές δραχμές ή να φέρει καλοφάγωτα δανεικά από καλόβολους τοκογλύφους για να μοιράσει.
Επειδή αλλάζουνε εντός μου τα σύνορα του κόσμου και δεν καταλαβαίνω πια τίποτα, αν βγω να μαζέψω από το πεζοδρόμιο του σπιτιού μου τα σκουπίδια που μ' έχουν πνίξει, μπορεί να θεωρηθεί απεργοσπαστική η πράξη μου και να φάω καμιά σβουριχτή;
 
Μετέφερα το νήμα εδώ για όσους θέλουν να συζητήσουν ουσιαστικά. Τι σημαίνει απεργοσπασία (και επομένως, και απεργία) στις μέρες μας, στις μέρες της θηριώδους ανεργίας, της ημιαπασχόλησης, του μπλοκακιού. Αλλά και στις μέρες όπου διάφορα προαπαιτούμενα μιας (αρκετά...) πολιτισμένης κοινωνίας, από τα φάρμακα μέχρι τα σκουπίδια, γίνονται όπλο ομηρείας της κοινωνίας, που όσο και να πιέσει πια, η πολιτική της εξουσία δεν μπορεί να κόψει πληθωριστικές δραχμές ή να φέρει καλοφάγωτα δανεικά από καλόβολους τοκογλύφους για να μοιράσει.

Δεν ξέρω αν καταλαβαίνω σωστά (χρειάζομαι καφέ) αλλά λες ότι οι περιστάσεις αγιάζουν τον εκβιασμό της κοινωνίας στην ομαδοποίηση;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δεν ξέρω αν καταλαβαίνω σωστά (χρειάζομαι καφέ) αλλά λες ότι οι περιστάσεις αγιάζουν τον εκβιασμό της κοινωνίας στην ομαδοποίηση;
Οι περιστάσεις μπορεί να δικαιολογούν πολλά, ακόμη και φονικό, αλλά εδώ δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Μπορείς να το αναδιατυπώσεις, σε παρακαλώ;
 
Τι σημαίνει «εκβιασμός της κοινωνίας στην ομαδοποίηση»;

Το να μου πουν να διαλέξω πλευρά.

Οι περιστάσεις μπορεί να δικαιολογούν πολλά, ακόμη και φονικό, αλλά εδώ δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Μπορείς να το αναδιατυπώσεις, σε παρακαλώ;

Ναι. Δεν έχω καταλάβει αν θεωρείτε ότι η καταγγελία της απεργοσπασίας είναι αναγκαία λόγω συνθηκών. Θέλω να έχω πάντα την επιλογή αν θα δουλέψω ή όχι, χωρίς να μου καταλογίζει κανείς τίποτα γιατί επέλεξε να μην δουλέψει. Είναι το δικαίωμα στην απεργία ιερότερο από το δικαίωμα στην εργασία; Πρέπει να υποταχτώ στο τι θέλει π.χ. το συνδικάτο μου, χωρίς να έχω την δυνατότητα ελεύθερης βούλησης; Κι αν επιλέξω θα πρέπει να θεωρούμαι εχθρός κι ότι ανήκω στην "άλλη πλευρά";
 

bernardina

Moderator
Μα εδώ δεν ανήκαν καν στο συνδικάτο, αφού δεν ήταν εργαζόμενοι στην καθαριότητα!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Προφανώς, θέτεις πολλά θέματα, αλλά θα αρκεστώ σε αυτό, που είναι βασικό:
Είναι το δικαίωμα στην απεργία ιερότερο από το δικαίωμα στην εργασία;
Είναι το δικαίωμα των πολλών ισχυρότερο από το δικαίωμα των λίγων;
Σήμερα, η ανθρωπότητα έχει κατακτήσει το δικαίωμα να γνωρίζει ότι πολλές φορές, η απάντηση δεν είναι ένα απλό ναι ή όχι, αλλά εξαρτάται από τις συνθήκες. Και δεν μπορώ ούτε να μαυρίσω, ούτε να ασπρίσω την απάντησή μου περισσότερο.
 
Το να μου πουν να διαλέξω πλευρά.



Ναι. Δεν έχω καταλάβει αν θεωρείτε ότι η καταγγελία της απεργοσπασίας είναι αναγκαία λόγω συνθηκών. Θέλω να έχω πάντα την επιλογή αν θα δουλέψω ή όχι, χωρίς να μου καταλογίζει κανείς τίποτα γιατί επέλεξε να μην δουλέψει. Είναι το δικαίωμα στην απεργία ιερότερο από το δικαίωμα στην εργασία; Πρέπει να υποταχτώ στο τι θέλει π.χ. το συνδικάτο μου, χωρίς να έχω την δυνατότητα ελεύθερης βούλησης; Κι αν επιλέξω θα πρέπει να θεωρούμαι εχθρός κι ότι ανήκω στην "άλλη πλευρά";

Όπως το θέτεις, μονολεκτικά: ναι. Το δικαίωμα στην εργασία, in my book, είναι το δικαίωμα του ανθρώπου να έχει δουλειά. Για το οποίο δικαίωμα είθισται να απεργούν τα συνδικάτα (στα οποία είθισται να λειτουργεί αυτό που λέμε δημοκρατία: δεσμευτικές αποφάσεις της πλειοψηφίας). Είναι ειρωνικό ότι μιλάς για την πρόοδο της ανθρωπότητας τα τελευταία εκατό χρόνια, ξέρω γω, χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα των robber barons των αρχών του 20ού αιώνα.
 
Προφανώς, θέτεις πολλά θέματα, αλλά θα αρκεστώ σε αυτό, που είναι βασικό:

Είναι το δικαίωμα των πολλών ισχυρότερο από το δικαίωμα των λίγων;
Σήμερα, η ανθρωπότητα έχει κατακτήσει το δικαίωμα να γνωρίζει ότι πολλές φορές, η απάντηση δεν είναι ένα απλό ναι ή όχι, αλλά εξαρτάται από τις συνθήκες. Και δεν μπορώ ούτε να μαυρίσω, ούτε να ασπρίσω την απάντησή μου περισσότερο.

Όχι, κανενός το δικαίωμα δεν είναι ισχυρότερο από το δικαίωμα του άλλου και κατ' επέκταση δεν μπορεί το δικαίωμα των πολλών να είναι ισχυρότερο απ' αυτό των λίγων. Εαν πρόκειται για κάτι που δεν χωράει επιλογή, βέβαια, επιλέγουμε το δικαίωμα των πολλών (εκλογές). Εν προκειμένω όμως, τα δύο δικαιώματα μπορούν μια χαρά να συνυπάρχουν· αυτό της απεργίας και της εργασίας. Γιατί να πρέπει να είναι ή το ένα ή το άλλο; Ειδικά σε ένα τόσο λεπτό θέμα που αφορά την επιβίωση του ατόμου; Το αν θα κάνω θυσίες για τον κλάδο μου πρέπει να αποτελεί δικαίωμά μου, όχι υποχρεώσή μου.

Όπως το θέτεις, μονολεκτικά: ναι. Το δικαίωμα στην εργασία, in my book, είναι το δικαίωμα του ανθρώπου να έχει δουλειά. Για το οποίο δικαίωμα είθισται να απεργούν τα συνδικάτα (στα οποία είθισται να λειτουργεί αυτό που λέμε δημοκρατία: δεσμευτικές αποφάσεις της πλειοψηφίας). Είναι ειρωνικό ότι μιλάς για την πρόοδο της ανθρωπότητας τα τελευταία εκατό χρόνια, ξέρω γω, χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα των robber barons των αρχών του 20ού αιώνα.

Δηλαδή δεν έχω δικαίωμα στην ανεξαρτησία της άποψης. Και δεν έχω δικαίωμα να είμαι μειοψηφία και να έχω δικαιώματα. Αυτό λες.
 
Δηλαδή δεν έχω δικαίωμα στην ανεξαρτησία της άποψης. Και δεν έχω δικαίωμα να είμαι μειοψηφία και να έχω δικαιώματα. Αυτό λες.

Αυτό κατάλαβες.
Πριν παρατήσω τα όπλα (γιατί δεν έχω και πολλές αντοχές αυτή τη στιγμή), μια απλή ερώτηση: στη δημοκρατία που υπερασπίστηκες στο #14, οι αποφάσεις της πλειοψηφίας θέλεις να εφαρμόζονται ή όχι; Έχει σχέση αυτό με τα δικαιώματα της μειοψηφίας;
Αν πας να με παρακάμψεις μιλώντας για απαράγραπτα ανθρώπινα δικαιώματα που συνιστούν το κράτος δικαίου και τα οποία δεν εξαρτώνται από καμία πλειοψηφία, λυπάμαι, αυτό που ονομάζεις δικαίωμα στην εργασία δεν μπαίνει εκεί μέσα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Μια και η ύπαρξη του απεργοσπάστη χαρακτηρίστηκε "ντροπή για την ανθρωπότητα", και οι φοιτητές και οι καθηγητές που προσπάθησαν να ξεβρωμίσουν ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥΣ, χωρίς να εργάζονται σε υπηρεσίες καθαριότητας, χαρακτηρίστηκαν "απεργοσπαστικός μηχανισμός", έχω μερικά υποθετικά ερωτήματα προς όποιον αγαπητό συνομιλητή υιοθετεί αυτούς τους χαρακτηρισμούς -- ερωτήματα που μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή ως πραγματικά:

1) Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της Αττικής δεν έχει κεντρική αποχέτευση αλλά βόθρους, αν οι βοθρατζήδες έκαναν απεργία, θα προτιμούσε να πνιγεί στο σκατό παρά να καλέσει έναν απεργοσπάστη-ντροπή για την ανθρωπότητα;
2) Αν πέθαινε η μάνα του ή ο πατέρας του, και οι γιατροί είχαν απεργία, θα προτιμούσε να αφήσει τους γονείς του να πεθάνουν παρά να καλέσει έναν απεργοσπάστη-ντροπή για την ανθρωπότητα;
3) Αν οι πετρελαιάδες έκαναν απεργία και ένας γείτονάς μου μπορούσε να μου δανείσει πετρέλαιο για να ζεσταθώ, θα ήταν απεργοσπαστικός μηχανισμός;
4) Όταν τα ΜΜΜ και τα ταξί κάνουν απεργία, κάποιος που προσφέρεται να με μεταφέρει στη δουλειά μου είναι απεργοσπαστικός μηχανισμός;
 
Είπα και πάνω ότι οι αποφάσεις της πλειοψηφίας καταχραστικά μπορούν να υπερβαίνουν τα δικαιώματα της μειοψηφίας όταν δεν γίνεται αλλιώς. Τέτοιες περιστάσεις αποτελούν οι εκλογές και τα δημοψηφίσματα. Η δημοκρατία είναι δημοκρατία γιατί μπορεί να υπερασπίζεται τα δικαιώματα ΚΑΙ της μειοψηφίας. Πώς ακριβώς παραβιάζονται τα δικαιώματα των απεργών από τους απεργοσπάστες; Η απεργία υποτίθεται ότι δεν είναι εκβιασμός του κράτους και της κοινωνίας αλλά ένδειξη δυσαρέσκειας και τρόπος να τραβηχτεί η προσοχή του κράτους και της κοινωνίας. Αν 99 απεργούν κι ένας εργάζεται, αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα το δυνητικό αποτέλεσμα της απεργίας. Αν ωστόσο απαιτήσουν οι 99 να μην εργάζεται ο ένας, τότε αυτό αποτελεί καταπάτηση των δικαιωμάτων του, εξισώσιμη με την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των μειονοτήτων και της ελευθερίας του λόγου του ενός απέναντι στους πολλούς.
 
Είπα και πάνω ότι οι αποφάσεις της πλειοψηφίας καταχραστικά μπορούν να υπερβαίνουν τα δικαιώματα της μειοψηφίας όταν δεν γίνεται αλλιώς. Τέτοιες περιστάσεις αποτελούν οι εκλογές και τα δημοψηφίσματα. Η δημοκρατία είναι δημοκρατία γιατί μπορεί να υπερασπίζεται τα δικαιώματα ΚΑΙ της μειοψηφίας. Πώς ακριβώς παραβιάζονται τα δικαιώματα των απεργών από τους απεργοσπάστες; Η απεργία υποτίθεται ότι δεν είναι εκβιασμός του κράτους και της κοινωνίας αλλά ένδειξη δυσαρέσκειας και τρόπος να τραβηχτεί η προσοχή του κράτους και της κοινωνίας. Αν 99 απεργούν κι ένας εργάζεται, αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα το δυνητικό αποτέλεσμα της απεργίας. Αν ωστόσο απαιτήσουν οι 99 να μην εργάζεται ο ένας, τότε αυτό αποτελεί καταπάτηση των δικαιωμάτων του, εξισώσιμη με την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των μειονοτήτων και της ελευθερίας του λόγου του ενός απέναντι στους πολλούς.

Όχι. Η απεργία δεν είναι "ένδειξη δυσαρέσκειας και τρόπος κλπ". Η απεργία είναι εκβιασμός, όχι του κράτους και της κοινωνίας αλλά του εργοδότη ο οποίος είναι σε θέση πολύ ισχυρότερη από τον εργαζόμενο και στις σχέσεις τους δεν μπορεί να εφαρμοστεί καμία αρχή "δημοκρατικής ισότητας". Πολύ πρόσφατο παράδειγμα η Χαλυβουργία --το ότι η απεργία τελικά απέτυχε (και πώς) δείχνει ακριβώς ποιος είναι ο ισχυρότερος και τι συμβαίνει όταν τραβάς την προσοχή του κράτους.

Πραγματικά Ελληγενή δυσκολεύομαι να συνεχίσω, αυτά τα θέματα είναι λυμένα εδώ και έναν αιώνα κτγμ. Πες με οπισθοδρομικό ή ό,τι θέλεις, αλλά τέτοιου είδους "δικαίωμα στην εργασία" με ξεπερνάει.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αν η Λεξιλογία θέλει να είναι και πολιτικοκοινωνικό σάιτ, ίσως θα πρέπει να γίνει κομματάκι πιο ισορροπημένη.

Τον τελευταίο καιρό έχει ανατραπεί (ίσως δικαιολογημένα) μια άλλη ισορροπία που ήθελα εγώ (και το είχα ζητήσει τις πρώτες μέρες της Λεξιλογίας): να είναι περισσότερα τα γλωσσικά από τα υπόλοιπα. Αν μπορούσα να το κάνω τεχνικά, θα το έκανα: Για κάθε γλωσσικό μήνυμα θα μαζεύαμε ένα κουπονάκι. Για κάθε μη γλωσσικό μήνυμα που θα θέλαμε να γράψουμε, θα έπρεπε να καταθέσουμε δύο κουπονάκια.


Για το θέμα που συζητάμε: Είναι σίγουρα άσπρο-μαύρο; Two legs bad, four legs good; Η απεργία πάντα καλή, ο απεργοσπάστης πάντα κακός; Μήπως υπάρχει και υποκειμενικό στοιχείο; Όταν απεργούν οι μεταφραστές (:-)), κάθε μεταφραστή που μεταφράζει θα τον ξεφωνίζω εδώ σαν απεργοσπάστη. Όταν μαλώνουν για τα σκουπίδια στη Θεσσαλονίκη, θα υποστηρίζω τους απεργούς ή τους απεργοσπάστες ανάλογα με το αν είναι η μέρα που κυκλοφορώ σαν μονός (αριστερός) ή διπλός (λιγότερο αριστερός). Κι αν πάει ο δεητζής απεργός και μου κατεβάσει το διακόπτη, θα τον πάρει ο διάολος και θα τον σηκώσει.

Θα συμφωνήσω με τον Μαρίνο: αυτά τα θέματα είναι λυμένα. Μόνο που έχουν δοθεί πολλές λύσεις και ο καθένας παίρνει όποια του αρέσει.
 

bernardina

Moderator
Η απεργία δεν είναι "ένδειξη δυσαρέσκειας και τρόπος κλπ". Η απεργία είναι εκβιασμός, όχι του κράτους και της κοινωνίας αλλά του εργοδότη

Ακριβώς! Επί της αρχής συμφωνούμε πέρα για πέρα. Γι' αυτό κι εμένα με ξεπερνάει η πραγματικότητα μιας απεργίας που στρέφεται πρωτίστως, κυρίως και αποκλειστικά κατά της υπόλοιπης κοινωνίας, γιατί του εργοδότη καρασκασίλα του, ειδικά όταν μια απεργία τον συμφέρει γιατί εξοικονομεί και λεφταδάκια. Πράγμα που συμβαίνει συνήθως όταν ο εργοδότης είναι το κράτος, ευρύτερο και στενότερο, και η κοινωνία εν γένει.
Μάλλον δεν χρειάζονται παραδείγματα, γιατί είμαστε όλοι νοήμονες, αλλά αν χρειαστεί, θα παραθέσω κι απ' αυτά.
 
Μα γιαυτό το λόγο, Μπέρνι, απαντώ ειδικά στον Ελληγενή και δεν πιάνω (για την ώρα) θέματα κρατικών εργολαβιών και υπεργολαβιών, ας πούμε.
 

rogne

¥
Μια και η ύπαρξη του απεργοσπάστη χαρακτηρίστηκε "ντροπή για την ανθρωπότητα", και οι φοιτητές και οι καθηγητές που προσπάθησαν να ξεβρωμίσουν ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥΣ, χωρίς να εργάζονται σε υπηρεσίες καθαριότητας, χαρακτηρίστηκαν "απεργοσπαστικός μηχανισμός", έχω μερικά υποθετικά ερωτήματα προς όποιον αγαπητό συνομιλητή υιοθετεί αυτούς τους χαρακτηρισμούς -- ερωτήματα που μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή ως πραγματικά:

1) Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της Αττικής δεν έχει κεντρική αποχέτευση αλλά βόθρους, αν οι βοθρατζήδες έκαναν απεργία, θα προτιμούσε να πνιγεί στο σκατό παρά να καλέσει έναν απεργοσπάστη-ντροπή για την ανθρωπότητα;
2) Αν πέθαινε η μάνα του ή ο πατέρας του, και οι γιατροί είχαν απεργία, θα προτιμούσε να αφήσει τους γονείς του να πεθάνουν παρά να καλέσει έναν απεργοσπάστη-ντροπή για την ανθρωπότητα;
3) Αν οι πετρελαιάδες έκαναν απεργία και ένας γείτονάς μου μπορούσε να μου δανείσει πετρέλαιο για να ζεσταθώ, θα ήταν απεργοσπαστικός μηχανισμός;
4) Όταν τα ΜΜΜ και τα ταξί κάνουν απεργία, κάποιος που προσφέρεται να με μεταφέρει στη δουλειά μου είναι απεργοσπαστικός μηχανισμός;

Δυόμισι στα τέσσερα παραδείγματά σου αφορούν συντεχνίες ιδιοκτητών/επιχειρηματίων (βοθρατζήδες, πετρελαιάδες, ταξιτζήδες). Δεν είναι αυτή η έννοια της απεργίας, όσο κι αν στην Ελλάδα έχουμε ταυτίσει τους εργαζόμενους με τους επιχειρηματίες και θεωρούμε συλλήβδην "απεργία" κάθε μορφή "αποχής", λοκ-άουτ κλπ. Αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί και πολλές (όχι η Αλεξάνδρα, απ' όσο καταλαβαίνω) που γράφουν σε αυτό το φόρουμ δεν έχουν, λόγω επαγγέλματος, εμπειρία από απεργίες σε κλάδους μισθωτών (ή οιονεί μισθωτών), αλλά ας μη γενικεύουμε τα βιώματά μας, ούτε την προσωπική αντίληψή μας περί απεργιών. Το λέω π.χ. για τον Ελληγενή, που μιλάει για την "πίεση στο κράτος και την κοινωνία" ως στόχο των απεργιών: οι εργοδότες είναι ο στόχος των απεργιών.

Για τα ΜΜΜ: απεργοσπασία δεν είναι προφανώς ο περαστικός οδηγός που θα του κάνεις οτοστόπ και θα σε πετάξει κάπου, αλλά λεωφορεία, τραμ κλπ. που κυκλοφορούν παρά την απεργία επειδή βρέθηκαν απεργοσπάστες να τα δουλέψουν. Παρεμπιπτόντως, οι φοιτητές που οικεία τη βουλήσει μαζεύουν σκουπίδια από τα προαύλια όταν απεργούν οι ΟΤΑ προφανώς δεν είναι απεργοσπάστες κατά καμία έννοια, κυριολεκτική ή αναλογική. Απεναντίας, οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης που, κατ' εντολή της εργοδοσίας, μαζεύουν σκουπίδια πέριξ του μαγαζιού τους όταν απεργούν οι ΟΤΑ (πραγματικό παράδειγμα) είναι "απεργοσπάστες" με τη διευρυμένη έννοια που αναφέρθηκε παραπάνω: δεν δείχνουν αλληλεγγύη στην τάξη τους, όπως το έθετε ο Λόντον.

Για τους γιατρούς, το ζήτημα είναι λεπτό. Προσωπικό ασφαλείας (υποτίθεται ότι) υπάρχει σε κάθε απεργία τους, και έκτακτα περιστατικά (υποτίθεται ότι) εξυπηρετούνται με απόλυτη προτεραιότητα. Αν αυτό δεν τηρείται στην πράξη, ντροπή σε όσους δεν το τηρούν. Αν, με πρόσχημα την ιερότητα της ζωής (ή κάτι τέτοιο), διάφοροι καλοθελητές γίνονται απεργοσπάστες, ντροπή και σ' αυτούς.

Edit: Βροχή τα ποστ όσο έγραφα, ο Μαρίνος μ' έχει ήδη καλύψει σε πολλά...
 

bernardina

Moderator
Παρεμπιπτόντως, οι φοιτητές που οικεία τη βουλήσει μαζεύουν σκουπίδια από τα προαύλια όταν απεργούν οι ΟΤΑ προφανώς δεν είναι απεργοσπάστες κατά καμία έννοια, κυριολεκτική ή αναλογική.

Εδώ είναι που λένε I rest my case;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δεν είναι αυτή η έννοια της απεργίας, όσο κι αν στην Ελλάδα έχουμε ταυτίσει τους εργαζόμενους με τους επιχειρηματίες και θεωρούμε συλλήβδην "απεργία" κάθε μορφή "αποχής", λοκ-άουτ κλπ.
Α, γεια σου. Ας αρχίσουμε από τα βασικά, ανοίγοντας ένα λεξικό (ή διαβάζοντας μια βικιπαίδεια, βρε παιδί μου). (Και συμφωνώ με όλα τα υπόλοιπα της συγκεκριμένης τοποθέτησης.)
 
Α, η αλληλεγγύη. Ωραία λέξη. Ας δούμε τι σημαίνει:


Αλληλεγγύη η [alilengíi] Ο30 : το ηθικό καθήκον της αλληλοβοήθειας, της υποχρέωσης που έχουν τα μέλη μιας ομάδας να υποστηρίζονται και να ενισχύονται αμοιβαία...

ΛΚΝ

Τι το αμοιβαίο έχει η μονόπλευρη και καταναγκαστική υποστήριξη της απόφασης των πολλών. Με ποιον τρόπο εκπληρώνεται το αμοιβαίο όταν ο "απεργοσπάστης" έρχεται η ώρα να πληρώσει λογαριασμούς και δεν έχει; Του δίνουν λεφτά οι συνδικαλιστές; Οι συνάδελφοι; Ο Θεός; Το ιπτάμενο μακαρονοτέρας;
 
Top