Μια βασική αρχή στα θέματα των ανθρώπινων δικαιωμάτων είναι ότι δεν μπαίνουν σε δημοψήφισμα. Πρέπει να εξηγήσουμε το γιατί;
Ε, ούτε η κατάκτηση ενός μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας, να μη σκοτώνει άλλους ανθρώπους (εκτός από περίοδο πολέμου...) μπορεί να μπει σε ψηφοφορία. Πολύ περισσότερο σε ψηφοφορίες όπου δεν μιλάει η λογική αλλά η καρδιά.
Δείτε ξανά τα επιχειρήματα όσων επικαλούνται την ανάγκη της θανατικής ποινής. Επικαλούνται συναισθήματα. Μπορεί όμως να εξαρτώνται ζωές από συναισθήματα; Υπάρχουν ζωές με διαφορετική βαρύτητα; Καλές ζωές και κακές ζωές, που μπορούμε, συναισθηματικά (και η οργή, συναίσθημα είναι) να τις τερματίζουμε;
Δεν ήξερα και τόσο πολλά για τη Νορβηγία, αλλά μετά τη γνωριμία με το νομικό της σύστημα είμαι βέβαιος ότι θα ήμουν περήφανος να ζω σε μια κοινωνία με τέτοιο ποινικό σύστημα. Και φυσικά, μια κοινωνία με το νορβηγικό σχολικό σύστημα, ιατρικό σύστημα, συνταξιοδοτικό σύστημα κ.λπ. συστήματα. (Για να μην ξεχνιόμαστε και για να μη νομίζουμε ότι τα συστήματα μιας κοινωνίας είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.)
Ε, ούτε η κατάκτηση ενός μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας, να μη σκοτώνει άλλους ανθρώπους (εκτός από περίοδο πολέμου...) μπορεί να μπει σε ψηφοφορία. Πολύ περισσότερο σε ψηφοφορίες όπου δεν μιλάει η λογική αλλά η καρδιά.
Δείτε ξανά τα επιχειρήματα όσων επικαλούνται την ανάγκη της θανατικής ποινής. Επικαλούνται συναισθήματα. Μπορεί όμως να εξαρτώνται ζωές από συναισθήματα; Υπάρχουν ζωές με διαφορετική βαρύτητα; Καλές ζωές και κακές ζωές, που μπορούμε, συναισθηματικά (και η οργή, συναίσθημα είναι) να τις τερματίζουμε;
Δεν ήξερα και τόσο πολλά για τη Νορβηγία, αλλά μετά τη γνωριμία με το νομικό της σύστημα είμαι βέβαιος ότι θα ήμουν περήφανος να ζω σε μια κοινωνία με τέτοιο ποινικό σύστημα. Και φυσικά, μια κοινωνία με το νορβηγικό σχολικό σύστημα, ιατρικό σύστημα, συνταξιοδοτικό σύστημα κ.λπ. συστήματα. (Για να μην ξεχνιόμαστε και για να μη νομίζουμε ότι τα συστήματα μιας κοινωνίας είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.)