Το σπιτικό φαγητό

Πολύ καλή η Δαμιανίδη για τη γενική ματιά.

Τώρα που μου περνάει ο θυμός και σκέφτομαι τη στεναχώρια της κοπέλας, θα ήθελα ένα χολιγουντιανό τέλος. 100 Αφρικανοί αθλητές στέλνουν επιστολή στη ΔΟΕ και την ΕΟΕ και τις πείθουν να καλέσουν την αθλήτρια στους αγώνες. Θα λένε οι αθλητές ότι έχουν πειστεί ότι όλα ήταν ένα ανόητο λάθος και μια επιπολαιότητα, και ότι σαν αθλητές που ξέρουν τι σημαίνει η συμμετοχή στους Ολυμπιακούς και όλη αυτή η προετοιμασία είναι βέβαιοι ότι η αθλήτρια έχει μετανιώσει και με το παραπάνω. Η Παπαχρήστου πάει στους αγώνες και παίρνει μετάλλιο. Και κάνει τις δηλώσεις που θέλουν να ακούσουν όλοι οι σώφρονες άνθρωποι. Χόλιγουντ σάς λέω...

Ναι αλλά ξέχασες τον Πόρκυ Πιγκ.

 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Καλά το ξεκινάει, αλλά έχει τεράστιες ανακρίβειες. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι από τότε που πήγαινα σχολείο, αλλά δε θυμάμαι να μας δίδαξαν ποτέ διάφορες βλακείες που πολλοί Έλληνες πιστεύουν περί ανωτερότητας κλπ.
Όταν πήγαινα εγώ πάντως, η καθηγήτρια ιστορίας στη δέσμη (ουπς, πρόδωσα την ηλικία μου :D) μας έλεγε ότι οι Έλληνες όταν κίνησαν για εσκίσεχίρκουτάχειααφιόνκαραχισάρ έμπαιναν στην Τουρκία χωρίς να ανοίξει ρουθούνι επειδή ήταν καλοί Έλληνες (δεν έσφαζαν κανέναν, εννοείται έτσι; ), και οι κακοί Τούρκοι τους έκαναν τη μέρα τους καλούς και το βράδυ τους έσφαζαν. Ο δάσκαλός μου στο δημοτικό μας έλεγε για το φυσικό πλούτο της Ελλάδας (να τα πετρέλαια!) και τους κακούς ξένους που δεν μας αφήνουν να τα εκμεταλλευτούμε, ένας καθηγητής στο πανεπιστήμιο και πριν απ' αυτόν ένας δάσκαλος ιστορίας μας έλεγε που οι κακοί ξένοι δεν μας αφήνουν να επεκτείνουμε τα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας στα 12 ναυτικά μίλια και ξανά για τη δόξα να τραβήξουμε (γιατί ως γνωστόν 1 ναυτικό μίλι παραπάνω αυξάνει το ΑΕΠ κατά 50 δις), σχεδόν όλοι οι καθηγητές ιστορίας μας έλεγαν ότι όλα τα ανακάλυψαν οι αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και φιλόσοφοι και «Διαφωτισμός; Πφ! Όταν εμείς φιλοσοφούσαμε αυτοί τρώγαν βελανίδια» (βέβαια, όταν αυτοί φιλοσοφούσαν και μας θύμιζαν πράγματα που εμείς είχαμε ξεχάσει από καιρό, εμείς μορφωνόμασταν -;- από την Εκκλησία και μας κυβερνούσαν συμπατριώτες μας κοτζαμπάσηδες), και επίσης ότι η Ελλάδα δεν κατάφερε ποτέ να πάει μπροστά εξαιτίας των 400 χρόνων σκλαβιάς (γιατί φυ-σι-κά για όλα φταίνε οι Τούρκοι!), και είμαι και σίγουρη ότι κάπου μέσα σ' όλα αυτά μας έλεγαν τι καλά που ήταν που οι ίδιοι διδάσκονταν σε πολυτονικό και περισσότερα αρχαία, ενώ εμείς οι στούρνοι δε θα μαθαίναμε τίποτα ποτέ γιατί μαθαίναμε μόνο αυτήν την πτωχή, μπυθουλέικη δημοτικιά. Για να μην πω για το κρυφό σχολειό, που φυσικά ήταν αυταπόδεικτη ιστορική αλήθεια!


Περιττό να σας πω ότι κι εγώ πέρασα τη φάση της ξενοφοβίας και του μίσους προς τους ξένους, και πιο πολύ τους Τούρκους - ευτυχώς την ξεπέρασα πριν κλείσω τα 15 (δηλαδή στην πνευματική ηλικία του μέσου απανταχού ξενοφοβικού). Απορώ βέβαια με όλα αυτά πώς κατάφερα να μάθω και τα 5 πράγματα που ξέρω σήμερα. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο από τα παραπάνω γιατί βγήκα ανιστόρητη :mad::angry::rolleyes::whistle:
 
και επίσης ότι η Ελλάδα δεν κατάφερε ποτέ να πάει μπροστά εξαιτίας των 400 χρόνων σκλαβιάς

Δεν θα τους αντάλλασσες με έναν Γάλλο, έναν Βενετό, ένα κατιτίς πιο σικ; :D
 
Αν κρίνω από την Κρητική Αναγέννηση, θα τους αντάλλασσα ευχαρίστως με κατιτίς πιο σικ, δηλ. πιο κοντινό στη θρησκεία μας, στην κουλτούρα μας, στις πολιτισμικές καταβολές μας, φτάνει να ήταν ένας κι όχι πενήντα αντιμαχόμενοι και με μόνο άλλο φόβο ότι πιθανώς σήμερα θα ήμασταν Βόρεια Ιρλανδία. (ασκήσεις ιστορικής φαντασίας!)

Εμάς ο δάσκαλός μας μας έλεγε πως οι Γάλλοι πλένουν τα χέρια τους ως τα μανικέτια, είναι βρόμικοι. Όχι τους Τούρκους αλλά τους Εβραίους αντιπαθούσα, όχι απ' το σχολείο αλλά...απ' τον αέρα, παρότι είχα και Εβραίο συμμαθητή και Εβραίους γνωστούς, που όμως δεν τους αντιπαθούσα (ούτε τους συμπαθούσα). Μου πέρασε η υπόκωφη έχθρα όταν γνώρισα έναν Εβραίο στη Φολέγαντρο και τον επόμενο χειμώνα πήγα στο Ισραήλ. (Κατά σύμπτωση, θα τον συναντήσω αύριο μετά από 30 χρόνια --πώς περάσανε τα άτιμα...)
 
Η κουβέντα ξεφεύγει, αλλά πρέπει να πω ότι συμφωνώ μαζί σου Κώστα στο πρώτο κομμάτι. Δεν μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα και να λέμε ότι δεν μας πήγαν πίσω οι Τούρκοι. Όχι επειδή ήταν οι Τούρκοι, αλλά επειδή ήταν ένας βάρβαρος και απολίτιστος λαός ίσως, μακριά από την κουλτούρα, θρησκεία, πολιτισμό μας όπως σωστά είπες.

Γενικώς, πάντα μα πάντα πρέπει να εξετάζουμε όλη τη γκρίζα περιοχή μεταξύ άσπρου και μαύρου προτού προβούμε σε αφορισμούς ή ασπασμούς. Έτσι δεν είναι; ;)
 

danae

¥
Στο μεταξύ, το μεγάλο ρεζιλίκι έγινε με την άκριτη διάδοση της τρολιάς Κέλερ. Ο Τράγκας στο προφίλ του στο φβ ξεσπαθώνει. Γράφει πρώτα τις αρλούμπες του, τρώει κράξιμο από λίγους που τον ενημερώνουν ότι η είδηση είναι ψευδής και, αντί να επανορθώσει, συνεχίζει τον χαβά του. Και, φυσικά, από κάτω συνεχίζουν και οι θιγμένοι εκπρόσωποι του αθάνατου ελληνικού πνεύματος. Αντιγράφω:

"Είδατε ποιοι είναι οι ρατσιστές! Ακούσατε ή διαβάσατε τι δήλωσε η Γερμανίδα για τους ξυπόλυτους Έλληνες αθλητές και στη συνέχεια η Βρετανίδα ομοϊδεάτισσα της. Επιμένω ότι πρέπει οι αθλητές της Ολυμπιακής Ομάδας μας που θα εισέλθουν σήμερα πρώτοι στο Ολυμπιακό Στάδιο του Λονδίνου να προβούν σε μία ένδειξη διαμαρτυρίας εναντίον του ρατσισμού και του ανθελληνισμού που επικρατεί στην Ευρώπη εναντίον των Ελλήνων.

Πρέπει να μιμηθούν τους μαύρους πάνθηρες που σήκωσαν άλλοτε τα μαύρα γάντια σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις φυλετικές διακρίσεις. Είναι απαραίτητο σήμερα και μοναδική ευκαιρία τα μέλη της ελληνικής ομάδας να δείξουν σε ολόκληρο τον κόσμο ότι η γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων εξευτελίζεται και διασύρεται, ενώ ο λαός της υφίσταται ένα πλήθος μαρτυρικών ενεργειών.

Πρέπει η διεθνής κοινότητα που ειρωνεύεται του Έλληνες να αντιληφθεί καλά ότι χλευάζει και βασανίζει αυτούς που εισέρχονται πάντα πρώτοι κατά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.

Είναι απαραίτητο ένας αθλητής μας ή όλοι να διαμαρτυρηθούν για όσα συμβαίνουν σε βάρος της Ελλάδας και των Ελλήνων."

"Οι Γερμαναράδες διαψεύδουν τώρα ότι η χοντροκώλα αθλήτρια τους του χόκεϊ έβρισε τους Έλληνες. Όλα τα σχόλια του χυδαίου κλώνου του τρίτου ράιχ αποσύρθηκαν από το twitter, ασφαλώς για να μην τιμωρηθεί η “αθλήτρια” και υποχρεωθούν να την αποσύρουν.

Βέβαια οι Γερμανοί δεν έχουν τσίπα ούτε αποτελούν το καλύτερο δείγμα ευγενών και πολιτισμένων ανθρώπων στην γηραιά Ήπειρο. Είναι γνωστοί για την βαρβαρότητα τους και τη χυδαιότητά τους.
Στείλτε το μήνυμα μέσω ίντερνετ σε όλα τα παιδιά της Ολυμπιακής Ομάδας να διαμαρτυρηθούν έντονα απόψε το βράδυ. Εκτός από μαύρα γάντια σε ένδειξη διαμαρτυρίας θα είχε πολύ μεγάλη πλάκα να βγουν ξυπόλυτα στο στάδιο για να γελοιοποιήσουν όλους τους ρατσιστές – εχθρούς της Ελλάδος."

Τι να σχολιάσω; Τον χυδαίο τρόπο με τον οποίο καταγγέλλει την ανύπαρκτη χυδαιότητα; Τον επαγγελματισμό του; Την επιμονή του να αμφισβητεί τα αποδεδειγμένα γεγονότα και να επιμένει στις ατεκμηρίωτες φήμες; Το τσουβάλιασμα; Τη γελοία πρόταση που θα μας έκανε ρεζίλι;
 

nickel

Administrator
Staff member
Ο Τράγκικ είναι σαν τη Sun. Θα γίνει ολυμπιακό άθλημα το να βρεις κάτι να τους παινέψεις.
 

SBE

¥
Παιδιά εσείς προφανώς πηγαίνατε σε σχολεία της πρωτεύουσας με πολύ περισσότερα κομφόρ και πολύ πιο διαλεγμένο προσωπικό. Εγώ πήγα σε σχολείο της επαρχίας γνωστό για τους πολύ καλούς φιλόλογούς του- και για την αυστηρότητά του. Μπορεί να έτυχε καμιά καλή συγκυρία. Οι καθηγητές ήταν όλοι Πατρινοί μόνιμα διορισμένοι, δεν άλλαζαν κάθε χρόνο. Οι περισσότεροι πολύ έμπειροι δάσκαλοι και η μόνη που ξέφευγε από το βιβλίο υπερβολικά ήταν αυτή που μας έκανε Ιστορία στη β' τάξη, η οποία είχε διδακτορικό σε βυζαντινολογία και μας έλεγε διάφορες γουστόζικες ιστορίες από το Βυζάντιο που δεν τις είχε το βιβλίο, εντελώς σαπουνόπερα, από Προκόπιο και βάλε, και το μάθημά της ήταν φανταστικό. Είχαμε δύο φιλόλογους δημοσιευμένους λογοτέχνες. Είχαμε έναν μαθηματικό που όταν ήταν μικρός είχε κερδίσει σε κάποια μαθηματική ολυμπιάδα και σε προετοίμαζε για διαγωνισμούς άμα ενδιαφερόσουν. Είχαμε πάνω απ'όλα μια διευθύντρια που ήταν Εκπαιδευτικός με κεφαλαίο. Εξαιρετικά έμπειρη και εξαιρετικά ευφυής, από αυτές που γεννήθηκαν μια γενιά νωρίς και η μόνη τους επαγγελματική επιλογή το σχολείο (καλό για το σχολείο αυτό, βέβαια). Είχαμε και μερικά νούμερα, αλλά κανένας δεν μας έλεγε βλακείες. Όσες βλακείες έμαθα τις έμαθα από τα ίδια τα διδακτικά βιβλία και όχι από τους δασκάλους μου. Π.χ. βιβλίο ιστορίας του δημοτικού "η Ελλάδα δεν έχει πάρει ποτέ μέρος σε κατακτητικούς πολέμους, μόνο σε αμυντικούς"- ο δάσκαλος το δίδασκε έτσι όπως ήταν, δεν μπορώ να τον κατηγορήσω. Αλλά είπαμε, αυτό είναι μεγάλο θέμα.

Σχετικά με τους Τούρκους θα ψιλοσυμφωνήσω με τους κυρίους, αν κι αυτό σηκώνει συζήτηση. Επίσης σχετικά με το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας και τα 12 μίλια, εγώ πιστεύω στην εφαρμογή του διεθνούς δικαίου κι αν το διεθνές δίκαιο είναι την Ελλάδα, τι να κάνουμε ρε Τουρκία, έτσι είναι η κενωνία η φταίχτρα. Δεν είναι θέμα ΑΕΠ ή δόξας και είμαστε υπεράνω οπότε χαρίζουμε βραχονησίδες γιατί κι εγώ λαός κι εσύ λαός. Είναι πολύπλοκο πολιτικό ζήτημα που έχει να κάνει και με την πιθανή μελλοντική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων (που δεν είναι μόνο πετρέλαιο, είναι και κυματική ενέργεια π.χ., θαλάσσιος χώρος για να βάλεις τις γεννήτριες) ή των συνθηκών που μπορεί να δημιουργηθούν στο Αιγαίο στο μέλλον. Ήδη η τήξη των πάγων στον Βόρειο Παγωμένο Ωκεανό έχει δημιουργήσει τριβές ανάμεσα σε ΗΠΑ, Καναδά, Δανία και Ρωσσία. Γιατί όντως ένα μίλι παραπάνω ανεβάζει το ΑΕΠ πολλά εκατομμύρια.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εγώ νομίζω ότι αυτά που λέει η Δαμιανίδη ισχύουν κυρίως για το Δημοτικό. Νομίζω ότι κανένας από μας δεν θυμάται τι ακριβώς διδάχτηκε ο ίδιος στο Δημοτικό. Μπορεί να μην είναι τυχαίο ότι όλες αυτές οι εθνικιστικές κορώνες προέρχονται από δασκάλες του Δημοτικού. Τώρα η κυρία που δεν ξέρει να μετράει τα φωνήεντα, λίγο νωρίτερα η δασκάλα στον Έβρο που βραβεύτηκε από την Ακαδημία για τον άκρατο εθνικισμό της.

Το γεγονός είναι ότι στα σχολεία ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει την ώρα που διδάσκει. Αν δεχτούμε ότι στατιστικά ένα ποσοστό διδασκόντων πιστεύει στο Λερναίο και στην ανωτερότητα της ελληνικής φυλής και γλώσσας, είναι πανεύκολο να τα λέει αυτά μέσα στην τάξη, σε οποιοδήποτε μάθημα και όχι μόνο σε γλωσσικά ή σε μαθήματα ιστορίας. Όπως και για οτιδήποτε άλλο: Αν ένα ποσοστό των διδασκόντων πιστεύει ότι η πολιτική βία, το γιαούρτωμα, το "δεν πληρώνω" είναι σωστές πολιτικές πράξεις, είναι πανεύκολο να μπερδέψει μέσα στο μάθημά του και λίγη προπαγάνδα γι' αυτά τα θέματα. Αυτό γίνεται καθημερινά, σε κάθε διδακτική ώρα, και δεν ελέγχεται με κανέναν τρόπο.

Συμπέρασμα: Θεωρώ δεδομένο ότι αν κάνουμε μια δημοσκόπηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για να δούμε τι πιστεύουν για όλα τα μεγάλα γλωσσικά, εθνικά ή πολιτικά θέματα, ξέρουμε τι ακριβώς διδάσκονται τα παιδιά στην τάξη. Και αν μιλάμε για την πρωτοβάθμια, εκεί που τα παιδιά δεν έχουν στην ουσία άλλον δάσκαλο για να ακούσουν και αντίλογο για κάποιο θέμα, ό,τι τους πει η δασκάλα τους, το καταπίνουν αμάσητο. Στη δευτεροβάθμια έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και αντίλογο.
 

SBE

¥
Επειδή καμιά φορά χάνουμε την αίσθηση του μέτρου...
Τι ποσοστό δασκάλων έχει τέτοιες απόψεις;
Τι ποσοστό μαθητών μπορούν να επηρεάσουν με οριστική και μόνιμη επιρροή που θα αντισταθεί και στην επίδραση των γονιών, και στην επίδραση άλλων δασκάλων, και στην ίδια την ανάγκη αναζήτησης πληροφοριών που έχει κάποιος;

Όπως είπα και παραπάνω, τέτοιες απόψεις κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν και εκτός σχολείου. Το περίεργο είναι που υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να αναιρέσουν. Εμένα π.χ. με έμαθε η γιαγιά μου να απαγγέλλω το φεγγαράκι μου λαμπρό (και θα ήθελα να το μάθαινα κι εγώ στο βαφτιστήρι μου). Μου είχε πει για το κρυφό σχολειό, είχα δει κάπου και τον πίνακα του Λύτρα και δεν το έψαξα το θέμα. FFW καμιά δεκαετία, Μεγάλη του Γένους Σχολή διαβάζω, σχολεία στα Γιάννενα που μαθαίνω γι'αυτά σε σχετική εκδρομή, σχολεία εδώ, σχολές εκεί, δε μου έκανε κλικ στην αρχή, μετά διάβασα σε ένα βιβλίο ότι το κρυφό σχολειό είναι μύθος, έκανε κλικ και έληξε το ζήτημα. Δεν αισθάνθηκα ότι παραπληροφορήθηκα, ότι υπήρχε δόλος ή ότι συνωμότησαν οι πάντες εναντίον μου κλπ. Πιο πολύ αισθάνθηκα όπως όταν μαθαίνεις ότι δεν υπάρχει Αι Βασίλης. Η γιαγιά μου μου είπε ένα ευχάριστο παραμύθι για να δικαιολογήσει τους στίχους του ποιήματος. Ίσως έπρεπε να το είχα καταλάβει νωρίτερα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Επειδή καμιά φορά χάνουμε την αίσθηση του μέτρου...
Τι ποσοστό δασκάλων έχει τέτοιες απόψεις;
Τι ποσοστό μαθητών μπορούν να επηρεάσουν με οριστική και μόνιμη επιρροή που θα αντισταθεί και στην επίδραση των γονιών, και στην επίδραση άλλων δασκάλων, και στην ίδια την ανάγκη αναζήτησης πληροφοριών που έχει κάποιος;
Προσοχή, δεν αναφέρθηκα ποτέ σε ποσοστό μαθητών που μπορούν να επηρεάσουν με οριστική και μόνιμη επιρροή, είπα απλώς ότι αν μάθουμε μέσω μιας δημοσκόπησης τι πιστεύουν οι δάσκαλοι, θα ξέρουμε και τι διδάσκουν μέσα στην τάξη.
 
Από τη δική μου εμπειρία, πολύ φοβάμαι ότι αυτά που περιγράφει η Παλάβρα στο #44 εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να συμβαίνουν. Βεβαία το σχολείο δεν είναι ένα ομοιόμορφο πράγμα. Στο ίδιο σχολείο θα συναντήσεις από ανθρώπους σοβαρούς και καταρτισμένους μέχρι φωνηεντόπληκτους ελληναράδες που αναμασούν τους γνωστούς μύθους. Αν όμως πρέπει να κάνω κάποιο γενικό σχόλιο, θα πω ότι η όλη εκπαιδευτική φιλοσοφία μας έχει πολλά να ζηλέψει από εκείνες άλλων δυτικών χωρών.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του νήματος, βρίσκω την ποινή αυστηρή. Το ανέκδοτο που αναδημοσίευσε η Παπαχρήστου είναι κακόγουστο και όντως έχει ρατσιστική χροιά, αλλά δεν είναι περισσότερο ρατσιστικό από τα ανέκδοτα για τους Πόντιους (ή, αντίστοιχα, περισσότερο σεξιστικό από τα ανέκδοτα για τις ξανθιές). Συμφωνώ ότι το θέμα παίρνει άλλη βαρύτητα από το γεγονός ότι μιλάμε για αθλήτρια που θα εκπροσωπούσε τη χώρα στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οπότε κάποιου είδους ποινή θα έπρεπε πράγματι να επιβληθεί, συνοδευόμενη από την απαίτηση η αθλήτρια να ανακαλέσει δημοσίως το σχόλιο και να ζητήσει συγγνώμη, κάτι που ούτως ή άλλως έκανε από μόνη της. Ο αποκλεισμός από τους αγώνες όμως μου φαίνεται υπερβολικός. Γενικά, με καλύπτει σε μεγάλο βαθμό το άρθρο του Πετρουλάκη στο πρόταγκον.

Δεδομένου όμως ότι βλέπουμε για πρώτη φορά την Ολυμπιακή Επιτροπή να δείχνει ευαισθησία σε θέματα ρατσισμού, θα ήθελα να τη δω να δείχνει αντίστοιχη ευαισθησία και σε άλλου είδους σχόλια, τα οποία κατ' εμέ είναι περισσότερο ρατσιστικά. Ένα τέτοιο, για παράδειγμα, ήταν το διάσημο σχόλιο μιας άλλης εκπροσώπου μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες, περί της ανωτερότητας του ελληνικού DNA*. Δεν θυμάμαι τότε να της τράβηξε κανείς το αφτί, ίσως επειδή όταν παίρνεις χρυσό μετάλλιο μπορείς να λες ό,τι θες. Και είμαι σίγουρος ότι αν στους φετινούς αγώνες κάποιος πάρει μετάλλιο και επαναλάβει κάποιο τέτοιο σχόλιο, ούτε τώρα θα του τραβήξουν το αφτί.


*Εκ των υστέρων, βέβαια, η συγκεκριμένη αθλήτρια μου έγινε πολύ πιο συμπαθής όταν απέδειξε περίτρανα τη γνωστή άλλωστε επιστημονική αλήθεια ότι τα ανώτερα γονίδιά σου είναι άχρηστα αν δεν τους παρέχεις το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να εκδηλώσουν την ανωτερότητά τους.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
*Εκ των υστέρων, βέβαια, η συγκεκριμένη αθλήτρια μου έγινε πολύ πιο συμπαθής όταν απέδειξε περίτρανα τη γνωστή άλλωστε επιστημονική αλήθεια ότι τα ανώτερα γονίδιά σου είναι άχρηστα αν δεν τους παρέχεις το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να εκδηλώσουν την ανωτερότητά τους.
:D:clap::clap:
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Εμάς ο δάσκαλός μας μας έλεγε πως οι Γάλλοι πλένουν τα χέρια τους ως τα μανικέτια, είναι βρόμικοι.
Η ίδια εκπληκτική ιστορικός μας έλεγε τα ίδια για τους Γάλλους (άπλυτοι, φοράνε αρώματα για να καλύψουν τη μυρωδιά τους, η Μαρία Αντουανέτα φορούσε πάνες και δεν πήγαινε στην τουαλέτα κτλ).

Τέλος πάντων, το θέμα πράγματι είναι πολύπλοκο. Αυτό που είναι αλήθεια ωστόσο είναι ότι τόσο το υλικό που διδάσκεται στα σχολεία όσο και οι άνθρωποι που τα στελεχώνουν μάλλον υποδαυλίζουν παρά αντισταθμίζουν τον εθνικισμό και τη μισαλλοδοξία στους μαθητές τους - όχι ότι δεν υπάρχουν και σοβαροί άνθρωποι, προς θεού. Όμως η δική μου τουλάχιστον εμπειρία λέει ότι δεν είναι πλειοψηφία αυτοί.

Πολύ ενδιαφέρον ανάγνωσμα για τη σχολική ύλη σχετικά με τους γείτονες είναι αυτό: Εικόνες Ελλήνων και Τούρκων, του Ηρακλή Μήλλα.
 
Δεδομένου όμως ότι βλέπουμε για πρώτη φορά την Ολυμπιακή Επιτροπή να δείχνει ευαισθησία σε θέματα ρατσισμού, θα ήθελα να τη δω να δείχνει αντίστοιχη ευαισθησία και σε άλλου είδους σχόλια, τα οποία κατ' εμέ είναι περισσότερο ρατσιστικά. Ένα τέτοιο, για παράδειγμα, ήταν το διάσημο σχόλιο μιας άλλης εκπροσώπου μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες, περί της ανωτερότητας του ελληνικού DNA*. Δεν θυμάμαι τότε να της τράβηξε κανείς το αφτί, ίσως επειδή όταν παίρνεις χρυσό μετάλλιο μπορείς να λες ό,τι θες. Και είμαι σίγουρος ότι αν στους φετινούς αγώνες κάποιος πάρει μετάλλιο και επαναλάβει κάποιο τέτοιο σχόλιο, ούτε τώρα θα του τραβήξουν το αφτί.


*Εκ των υστέρων, βέβαια, η συγκεκριμένη αθλήτρια μου έγινε πολύ πιο συμπαθής όταν απέδειξε περίτρανα τη γνωστή άλλωστε επιστημονική αλήθεια ότι τα ανώτερα γονίδιά σου είναι άχρηστα αν δεν τους παρέχεις το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να εκδηλώσουν την ανωτερότητά τους.

Μπορεί το σχόλιο στο οποίο αναφέρεσαι να ήταν ηλίθιο και ελληναράδικο, ωστόσο είναι πολύ διαφορετικό να πεις "είμαι ανώτερος" από το να πεις "είσαι κατώτερος". Άσχετα με την λογική συσχέτιση, το δεύτερο ηχεί πολύ πιο άσχημα και είναι άμεσο. Στην τελική, το πρώτο δεν υπονοεί ότι οι άλλοι είναι χαμηλής υποστάθμης, απλά το ότι εσύ είσαι ακόμα υψηλότερης. Το σχόλιο της Παπαχρήστου μεταφράζεται ξεκάθαρα ως "η μόνη σκοπιμότητα που εξυπηρετούν οι Αφρικανοί είναι να αποτελούν τροφή για κουνούπια". Δεν νομίζω ότι είναι ισοδύναμα.

Ούτε θεωρώ ότι με μια συγγνώμη μπορεί να καθαρίζει κανείς ό,τι βλακεία έχει πει. Δεν είμαστε στο δημοτικό για να αρκεί μια συγγνώμη από δημόσιο πρόσωπο που εκπροσωπεί την χώρα.
 
Όμως η δική μου τουλάχιστον εμπειρία λέει ότι δεν είναι πλειοψηφία αυτοί.

Και η δική μου το ίδιο.

Κατά τη γνώμη μου, την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου την εκφράζει πολύ καλά αυτό:

Το γεγονός είναι ότι στα σχολεία ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει την ώρα που διδάσκει.

Αυτήν την ελευθερία τού να κάνεις ό,τι θέλεις την έχω βιώσει ως διδάσκων και την έχω εκμεταλλευτεί δεόντως. Βέβαια τη βιώνουν και όσοι επιθυμούν να μετατρέψουν το μάθημά τους σε πεδίο εθνικιστικής προπαγάνδας.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το σχόλιο της Παπαχρήστου μεταφράζεται ξεκάθαρα ως "η μόνη σκοπιμότητα που εξυπηρετούν οι Αφρικανοί είναι να αποτελούν τροφή για κουνούπια".
Γιατί πιστεύεις ότι μεταφράζεται έτσι, και μάλιστα ξεκάθαρα; Εγώ άλλη ερμηνεία δίνω, αν θέλουμε καλά και σώνει να δώσουμε ερμηνεία σ' ένα σαχλό αστείο, που κατά τη γνώμη μου δεν είναι πιο ρατσιστικό από τα ανέκδοτα με Πόντιους που λέμε στις παρέες μας:

1) Ότι το αίμα του Αφρικανού είναι διαφορετικό από του Έλληνα. (Αυτός είναι ο ρατσιστικός υπαινιγμός του ανεκδότου.)
2) Τα κουνούπια τρέφονται με αίμα, άρα αυτό είναι το φαγητό τους -- όχι ο άνθρωπος που τσιμπάνε.
3) Όταν τα αφρικάνικα κουνούπια τσιμπάνε Αφρικανό, αναγνωρίζουν ως "σπιτικό φαγητό" το αίμα του Αφρικανού.
 
Το ερμηνεύω έτσι γιατί υπάρχει ένα "τουλάχιστον" στην πρόταση:

"Με τόσους Αφρικανούς στην Ελλάδα, τουλάχιστον τα κουνούπια του Δυτικού Νείλου θα τρώνε σπιτικό φαγητό"

Δηλαδή, τουλάχιστον βγαίνει κάτι καλό που υπάρχουν τόσοι Αφρικανοί στην Ελλάδα· τα κουνούπια του Δυτικού Νείλου θα τρώνε σπιτικό φαγητό.

Φυσικά το δεύτερο μέρος του ρατσιστικού της όλης υπόθεσης είναι που ονομάζει τους Αφρικάνους φαγητό για κουνούπια.

Τα ρατσιστικά ανέκδοτα με τους Πόντιους είναι ποντιακά. Ο αυτοσαρκασμός δεν μετράει ως ρατσισμός.
 
Top