Αμήν και πότε.
Υ.Γ. Αν σκεφτείς πόσες άχρηστες ώρες έχουν φύγει έτσι, με άχρηστα μαθήματα. Σε άλλες χώρες όπως Αγγλία ή Γαλλία, πώς γίνεται και τα παιδιά τελειώνοντας το Λύκειο, μιλάνε μια ξένη γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο και παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο; Και άλλα πολλά...
Ότι είναι άχρηστες οι ώρες είναι, μόνο μία διαφωνία (εμπειρική ίσως): Κάθε άλλο παρά καλό επίπεδο έχουν στην ξένη γλώσα που μαθαίνουν στο σχολείο. Έχω δει πρωτοετείς (18-19 χρονών, δηλαδή) Άγγλους που πάνε να σπουδάσουν την αντίστοιχη γαλλική φιλολογία και δεν μπορούν ούτε μπαγκέτα να ζητήσουν στα γαλλικά (τα οποία επέλεξαν ως A level στο σχολείο, άρα θεωρητικά το επίπεδο δεν είναι χαμηλό). Όσο για τα ισπανικά (δεύτερη γλώσσα που, αν δεν απατώμαι, μπορούν να επιλέξουν μαζί με γερμανικά), ξέρουν τα αναγκαία για να καμακώνουν Ισπανίδες/ούς όταν κατεβαίνουν για διακοπές
(αυτά τα ξέρω κι εγώ που δεν ξέρω ισπανικά, μαζί με τις βρισιές είναι το πρώτο που μαθαίνεις κλπ κλπ ).
Στα ιδιωτικά σχολεία βέβαια είναι αλλιώς τα πράγματα, όπως άλλωστε κι εδώ. Τι γίνεται στη Γαλλία δεν ξέρω, ίσως είναι διαφορετικά εκεί. Και στη Γερμανία με το ζόρι μπορούν να συνεννοηθούν σε βασικά αγγλικά κι ας αρχίζουν στα 11 (αλλά εδώ ίσως να φταίει η ελάχιστη επαφή με τη γλώσσα, αφού μεταγλωττίζουν τα πάντα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, π.χ. Beavis and Butthead...
).
Το μάθημα των θρησκευτικών, έτσι όπως το θυμάμαι, είχε ενδιαφέρον στο λύκειο (πρώτη ή δευτέρα, θα σας γελάσω), που κάναμε όλες τις "μεγάλες" θρησκείες στον κόσμο: μωαμεθανισμό, βουδισμό, ταό, κομφουκιανισμό κλπ. Αλλά κι εδώ παίζει ρόλο ο καθηγητής και το πόσο ανοιχτόμυαλος είναι. Στο δημοτικό (πάλι έτσι όπως τα θυμάμαι) ήταν τραγικά τα πράγματα. Ο καλός Θεούλης, ο Αδάμ και η Εύα, ο Μωυσής που χώρισε τη θάλασσα στα δύο, πίστευε και μη ερεύνα αλλιώς θα πέσει κεραυνός να σε κάψει κλπ... τρελή πλύση εγκεφάλου σε παιδάκια 6 έως 12 που δεν έχουν αναπτύξει κριτική σκέψη και καταπίνουν σχεδόν αμάσητο ό,τι τους δίνεις. Τι να σου κάνει μετά η ιστορική ανάλυση και η αντιπαραβολή θρησκειών στα 16 όταν έχεις μεγαλώσει με το "φιλάμε το χέρι του παπά" και με υποχρεωτικό εκκλησιασμό ΚΑΙ μετάληψη μία φορά το μήνα...
Ελπίζω τώρα να μην είναι έτσι τα πράγματα στο δημοτικό, όσοι έχετε παιδιά σε αυτή την ηλικία, δώστε τα φώτα σας...
Θα έπρεπε δηλαδή να παρακολουθεί υποχρεωτικά ένα από τα δύο μαθήματα, χωρίς όμως να βαθμολογείται.
Συμφωνώ.
Επίσης θα έπρεπε να μην υπάρχει η υποχρεωτική ομαδική προσευχή, αφού η προσευχή είναι κάτι προσωπικό και εσωτερικό
Το αυτό.
και ο εκκλησιασμός των μαθητών θα έπρεπε να γίνεται προαιρετικά τις Κυριακές και όχι σε αντικατάσταση ωρών διδασκαλίας.
Τι λες, καλέ!
Μάλλον είχες στραβό λύκο που έβαζε απουσίες σε όσους δεν πήγαιναν! Ή, δεν είχες χαρτί από τους "γονείς" πως έχεις αλλεργία στο λιβάνι...
(Πλάκα-πλάκα, θυμήθηκα ότι το φασιστόμουτρο που είχαμε για γυμνασιάρχη μας υποχρέωνε δύο φορές το χρόνο να εξομολογούμαστε τις αμαρτίες μας κι από πάνω...)
Αυτό που μου έχει μείνει από την ώρα των θρησκευτικών στο σχολείο είναι ένας ατέλειωτος χαβαλές. Η ώρα του παιδιού. Αν ο καθηγητής ήταν κάνα νούμερο, τότε γινόταν χαμός. Αν ήταν κάνας αυστηρός "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια" κοιμόμασταν ορθοί ή διαβάζαμε ταρατατά κάτω απ' το θρανίο. Ώρες χαμένες, χαμένες, χαμένες. Θυμάμαι που ψάχναμε τον ορισμό του downtime: αυτό πρέπει να 'ναι.
Ταρατατά; Κάτι έμαθα και σήμερα...
(Έκφυλοι. Εμείς διαβάζαμε Αστερίξ.)