Προτού φτάσουμε σε γλωσσολογικές αναλύσεις, ας δούμε τι μας λέει η φωνή της λογικής για δύο βασικά πράγματα:
1. Υποθέτω ότι αναφερόμαστε στη χρήση του όρου από επίσημους ή ημιεπίσημους φορείς, ας πούμε από δημόσιους λειτουργούς και τα ΜΜΕ. Διότι δεν έχουμε απαίτηση ο μέσος Έλληνας να σταματήσει να λέει ο τσιγγάνος. Δεν θα αλλάξουμε το στίχο «Χτύπα τα πόδια, τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα», ούτε θα πει η Μήτσαινα «ήρθε μια Ρομνί και μου είπε τη μοίρα μου».
2. Σε σχέση με τη χρήση των Ρομ - Ρομνί - Ρομά από τους δημόσιους λειτουργούς, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι κυκλοφόρησε κάποια στιγμή εγκύκλιος η οποία περιγράφει σωστά και με κάθε ακρίβεια τα γλωσσικά δεδομένα, ενδεχομένως με πολλά παραδείγματα, έχουμε ξαφνικά την απαίτηση αυτή η βιδίτσα στον τρελό μηχανισμό του ελληνικού δημόσιου να λειτουργήσει σωστά;
1. Υποθέτω ότι αναφερόμαστε στη χρήση του όρου από επίσημους ή ημιεπίσημους φορείς, ας πούμε από δημόσιους λειτουργούς και τα ΜΜΕ. Διότι δεν έχουμε απαίτηση ο μέσος Έλληνας να σταματήσει να λέει ο τσιγγάνος. Δεν θα αλλάξουμε το στίχο «Χτύπα τα πόδια, τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα», ούτε θα πει η Μήτσαινα «ήρθε μια Ρομνί και μου είπε τη μοίρα μου».
2. Σε σχέση με τη χρήση των Ρομ - Ρομνί - Ρομά από τους δημόσιους λειτουργούς, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι κυκλοφόρησε κάποια στιγμή εγκύκλιος η οποία περιγράφει σωστά και με κάθε ακρίβεια τα γλωσσικά δεδομένα, ενδεχομένως με πολλά παραδείγματα, έχουμε ξαφνικά την απαίτηση αυτή η βιδίτσα στον τρελό μηχανισμό του ελληνικού δημόσιου να λειτουργήσει σωστά;