Αγαπητή anef, θα με συγχωρήσεις, αλλά όχι. Η άποψή μου επί του θέματος του νήματος είναι ότι πρόκειται για μια θετική κίνηση, που μέχρι τώρα έχει ωφελήσει άμεσα και πολύ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Για την ανακοίνωση του ΚΚΕ, η γνώμη που σχηματίζω είναι πως καταδικάζει ό,τι δεν καταλαβαίνει, αντιπροτείνοντας ως μοναδική λύση τη δική του γενική πολιτική πρόταση - και μέχρι να γίνει αυτή πραγματικότητα, ουδέν. Προσωπικά, αυτό το θεωρώ παράλογο. Μέχρι εκεί - τα ζητήματα πίστης δεν ανήκουν στα θέματα που προτιμώ.
Ναι, αλλά το πρόβλημα είναι ακριβώς εκεί (για τους κομουνιστές τουλάχιστον), ότι δεν έρχεται σε αντίθεση με τα μονοπώλια, ούτε συνειδητά (εννοείται) αλλά ούτε και πρακτικά. Τα μονοπώλια τα τρώνε αυτά τα κινήματα για πρωινό (όπως έχει αποδειχτεί στην πράξη). Για να έρθουν σε αντίθεση με τα μονοπώλια θα πρέπει να έχουν ρητά πολιτικό χαρακτήρα, να επιχειρήσουν με μια πρόταση να αντικαταστήσουν τα μονοπώλια, να απειλήσουν τη δική τους εξουσία. Πώς όμως θα γίνει αυτό; Με ασύνδετα μεταξύ τους κινήματα πατάτας, μαρουλιών και μαϊντανού; Για να έχουν μια προοπτική να επιβιώσουν οι οικογένειες που αυτή τη στιγμή συμμετέχουν στο κίνημα της πατάτας (και πολύ καλά κάνουν), χρειάζονται επειγόντως κίνημα πετρελαίου και βενζίνης, κίνημα κατοικίας, κίνημα ηλ. ενέργειας, κίνημα τραπεζών (και κίνημα μεταφραστικών γραφείων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών, κι αυτοί μεσάζοντες είναι) κι ένα κάρο άλλα. Δηλαδή μια άλλη οικονομία, δηλ. γενική πολιτική πρόταση. Ας μην είναι του ΚΚΕ, ας είναι άλλη.
Για το ότι είναι θετικές αυτές οι κινήσεις, φυσικά και είναι, αλλά ποιος το αρνείται αυτό; Είναι θετικές για όσους συμμετέχουν και μπορεί κανείς κάλλιστα να τις στηρίζει (κι εγώ στηρίζω μικρούς παραγωγούς και βιολογικά προϊόντα και συμμετέχω σε ανταλλακτικά παζάρια). Αν όμως πιστεύουμε ότι έτσι πολεμάμε τα μονοπώλια, εκεί για μένα υπάρχει πρόβλημα. Πολιτικό πρόβλημα. Εξάλλου, και η φιλανθρωπία είναι θετική για όσους συμμετέχουν (ειδικά γι' αυτούς που την προσφέρουν) δεν κάνει όμως τίποτε για να αμφισβητήσει το καθεστώς που την καθιστά αναγκαία. Μπορεί, βέβαια, κάποιος (π.χ. ο ΣΥΡΙΖΑ) να πιστεύει ότι τώρα είναι αυτός ο χαρακτήρας αυτού του κινήματος, όμως στο μέλλον τελικά οι παραγωγοί ή και οι καταναλωτές θα στραφούν προς μια σοσιαλιστική κατεύθυνση, γενικώς. Αυτό όμως κάθε άλλο παρά αυτονόητο είναι και εκεί μπαίνει και η αυτοκριτική αλλά και η κριτική στάση απέναντι σε τέτοιου είδους κινήματα. Αν ούτε καν κριτική στάση υπάρχει, πώς ακριβώς θα μετουσιωθούν αυτά τα κινήματα σε κάτι άλλο απ' αυτό που τώρα είναι; Με το να τα εξυμνούμε και να περιμένουμε τι θα βρέξει;
Για πίστη (με την έννοια της θρησκευτικής πίστης), νομοτέλειες και λοιπά θηρία: μην αποδίδετε στους άλλους πράγματα που δεν πιστεύουν επειδή νομίζετε πως πάνε πακέτο με τις απόψεις που προβάλλουν. Δεν πάνε πακέτο. Και σε κάθε περίπτωση, είναι ζητήματα προς απόδειξη: πού στο καλό υπήρξε θέμα «πίστης» στο ζήτημα που συζητάμε;
@Costas: γνωστό το επιχείρημα και χιλιοειπωμένο, ακόμα και το ΛΑΟΣ μπήκε στο παιχνίδι (το ΚΚΕ θέλει να ποδηγετεί κλπ.). Ας υποθέσουμε πως το ΚΚΕ έχει όντως αλλεργία σε ό,τι δεν ελέγχει, έχει εξουσιομανία (γι' αυτό κάνει και ό,τι περνάει απ' το χέρι του να μπει σε κυβερνήσεις κλπ.). Ή έχει ψυχολογικό, βρε αδερφέ, δεν ξέρω. Το θέμα είναι ποια είναι η απάντηση στην ουσία όσων λέει. Από ΣΥΡΙΖΑ εν προκειμένω (το τι λένε οι άλλοι ποσώς με ενδιαφέρει γιατί οι στόχοι τους δεν είναι ούτε κατά προσέγγιση παρόμοιοι) περιμένω κάποια ανάλυση για το πώς το κίνημα της πατάτας θα οδηγήσει σε ανατροπή των καρτέλ και των μονοπωλίων.
Για τη Χαλυβουργία: ένας είναι ο συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ, ο Σιφωνιός. Οι υπόλοιποι εργάτες δεν είναι ΚΚΕ. Δεν ξέρω κατά πόσο «ελέγχει» την απεργία το ΚΚΕ επειδή ο πρόεδρος είναι ΚΚΕ. Εκτός κι αν πιστεύουμε ότι οι υπόλοιποι εργάτες είναι ηλίθιοι και ψηφίζουν ό,τι τους πασάρει ο πανούργος εξουσιομανής Σιφωνιός.
Και θυμάμαι περιπτώσεις που το ΚΚΕ υποστήριξε απεργίες ή κινητοποιήσεις όπου δεν είχε τον έλεγχο: σχετικά πρόσφατα των ταξιτζήδων και των γιατρών, παλιότερα των αγροτών κλπ. Η μεγάλη του πατάτα ήταν ότι δεν στήριξε την απεργία των μεταναστών στην αρχή της κρίσης (την στήριξε χλιαρά προς το τέλος).
Για τους προσκεκλημένους του 902: δεν πρόκειται για κρατικό κανάλι, Κώστα. Έχει ως στόχο να διαδώσει τις ιδέες του συγκεκριμένου κόμματος και το λέει ρητά, δεν ξεγελάει κανέναν. Η κυρίαρχη ιδεολογία βρίσκεται μέχρι και στον τελευταίο πόρο του δέρματος όλων μας, δεν χρειάζεται το λούστρο του «διαλόγου» για να ξέρουμε τι πρεσβεύει.
Ελληγενή, πολύ άργησες. Η σωστή θέση του επιχειρήματος «Β. Κορέα» είναι ακριβώς μετά το πρώτο δικό μου ποστ. :)