Εσείς τι θα θέλατε από το Google;

daeman

Administrator
Staff member
Σχετικό απόσπασμα από το σημερινό ηλεδελτίο του Κουίνιον:
CULTURAL WORDS
Reports appeared yesterday based on an article in Science about a big word-crunching research enterprise that has collated every word appearing in about five million books digitised by Google, 361 billion of them in English. This is a collection far larger than any dictionary corpus so far created and the researchers - a group from Harvard University, Encyclopaedia Britannica and Google - hope that it will be used to investigate cultural trends as well as lexicographical ones.

The researchers have coined CULTUROMICS as a jazzy term for this statistical approach to word research, basing the analogy on genomics, the study of the evolution of the human genome. Results are freely available in graphical form on a new Google search site (http://ngrams.googlelabs.com), which shows the relative rates of appearance of words annually from 1920 to 2000. The researchers cite "God" as an example of the trends thrown up by the data: they say that references to the deity in books fell from 17 mentions per 10,000 words in 1830 to two per 10,000 words in 1998. One report quoted them as saying "We estimated that 52% of the English lexicon - the majority of words used in English books - consist of lexical 'dark matter' undocumented in standard references", an astonishing figure that's raising eyebrows among the makers of those standard references.
Πρόλαβαν και το ονόμασαν ήδη: Culturomics.
Η περίληψη του άρθρου του Science που αναφέρει ο Κουίνιον· το πλήρες άρθρο απαιτεί εγγραφή:
We constructed a corpus of digitized texts containing about 4% of all books ever printed. Analysis of this corpus enables us to investigate cultural trends quantitatively. We survey the vast terrain of "culturomics", focusing on linguistic and cultural phenomena that were reflected in the English language between 1800 and 2000. We show how this approach can provide insights about fields as diverse as lexicography, the evolution of grammar, collective memory, the adoption of technology, the pursuit of fame, censorship, and historical epidemiology. "Culturomics" extends the boundaries of rigorous quantitative inquiry to a wide array of new phenomena spanning the social sciences and the humanities.
Περισσότερα εδώ: http://www.culturomics.org/home
 

Zazula

Administrator
Staff member
Google ebookstore (ακόμη δεν πουλάει)
Νέα από το live webcast που διοργάνωσε η O'Reilly Media για τα Google ebooks με δύο στελέχη τής Google (πηγή: http://elektronikosanagnostis.blogspot.com/2011/02/live-webcast-google-ebooks.html).
  • Το Google ebooks είναι μέρος του Google Partner Program (για εκδότες και συγγραφείς που αυτοεκδίδονται), το οποίο με τη σειρά του είναι μέρος του Google Book.
  • Μέσω των υπηρεσιών τής Google μπορούμε να αναζητήσουμε βιβλία, να τα αγοράσουμε, καθώς και να βρούμε άλλα βιβλιοπωλεία από όπου μπορούμε να τα αγοράσουμε και μπορούμε να τα διαβάσουμε.
  • Ένα εκατομμύριο εφαρμογές έχουν εγκατασταθεί από τότε που ξεκίνησαν τα Google ebooks (6 Δεκέμβρη 2010). Δεν νομίζω ότι είναι και τόσες πολλές, μιλώντας για κάτι που είναι Google.
  • Η περισσότερη ανάγνωση γίνεται μέσα από τις εφαρμογές, αλλά η αναζήτηση και η ανακάλυψη νέων βιβλίων για διάβασμα γίνεται στον browser.
  • Μια σημαντική μειοψηφία αναγνωστών έχει 2 ή 3 smartphones και/ή tablet PC, οπότε οι υπηρεσίες με συγχρονισμό μέσω internet έχουν μεγάλη σημασία.
  • Το best seller της Google είναι ως τώρα "Το Κορίτσι με το Τατουάζ" (Girl with Dragon Tatoo) του Στιγκ Λάρσον. Οι πωλήσεις ebooks γίνονται μόνο στις ΗΠΑ. Γενικώς, τα περισσότερα βιβλία που πουλιούνται είναι λογοτεχνία.
  • Πολλά Google ebooks πουλιούνται μέσω ανεξάρτητων, μικρών βιβλιοπωλείων, που ήταν ένας βασικός στόχος που είχε θέσει η Google.
  • Η Google είναι ανοιχτή σε συνεργασία με την Amazon για να φέρει τα Google ebooks στο Kindle, υπονοώντας ότι η Amazon είναι αυτή που δεν θέλει.
  • Σύμφωνα με τη Google, το κλείδωμα των ebooks (DRM) δεν είναι πρόβλημα όταν διαβάζουμε μέσω του browser. Δεν μας εξήγησαν τι γίνεται όμως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όπου είναι πρόβλημα.
  • Οι εκδότες μπορούν να επιλέξουν να μην κλειδώνονται τα ebooks τους.
  • Η Google θέλει να υπάρχει η δυνατότητα ebooks από βιβλιοθήκες, αλλά υπάρχουν αντιδράσεις από τους εκδότες, με τους οποίους βρίσκεται σε σχετικές συνομιλίες.
  • Συζητάει επίσης με sites αυτοέκδοσης βιβλίων, όπως το Lulu, για να συμπεριλάβει τα βιβλία τους στο Google ebooks.
  • Οι μικροί, ανεξάρτητοι εκδότες μπορούν να υποβάλλουν τα βιβλία τους στη Google σε οποιαδήποτε μορφή, ακόμα και τυπωμένα. Η Google κάνει τη μετατροπή για να ανέβουν στο Google ebooks. Για τις χρεώσεις όμως οι εκδότες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τη Google.
  • Η Chrome web app για τα Google Books πρόκειται να βελτιωθεί, αλλά δεν είναι αλήθεια ότι είναι απλώς ένα bookmark για το Google ebookstore. Σχόλιο: Δεν έχει δίκιο η Google, απλώς ένα bookmark είναι προς το παρόν.
  • Η offline ανάγνωση των Google ebooks υποστηρίζεται από τις εφαρμογές. Δηλαδή δεν θα υπάρχει σύντομα η δυνατότητα για offline reading μέσα από τον browser. Μπορούμε βέβαια να κατεβάσουμε τα ebooks.
  • Η Google δεν σχεδιάζει να παρέχει τη δυνατότητα να δανείζονται τα ebooks και ως τώρα όσοι το κάνουν δεν το κάνουν με τρόπο βολικό και φιλικό προς τους αναγνώστες (δίκιο έχουν, καθόλου βολικό βλ. περίπτωση Kindle). Ο δανεισμός των ebooks πάντως θα ενίσχυε τις πωλήσεις, γιατί έτσι ένα ebook γίνεται γνωστό.
  • Ετοιμάζονται και Google eTextbooks (πανεπιστημιακά εγχειρίδια).
  • Η Google δεν προσθέτει δικά της metadata στα ebooks (όπως κάνει στα βιβλία που σκανάρει η ίδια), αλλά αν οι εκδότες πρόσθεταν περισσότερα metadata τα αποτελέσματα στην αναζήτηση θα βελτιώνονταν σημαντικά.
  • Η Google θα κατεβάζει ebooks αν διαπιστωθεί ότι είναι παράνομα, αλλά από τη στιγμή που κάποιος κατεβάσει το ebook στον υπολογιστή του η Google δε θα μπορεί να το "πάρει πίσω" και το ebook θα ανήκει για πάντα στον αναγνώστη, όχι δηλαδή όπως έκανε η Amazon με το "1984" του Τζωρτζ Ώργουελ, που το απέσυρε όχι μόνο από το βιβλιοπωλείο της, αλλά το διέγραψε και από τα Kindle όσων το είχαν αγοράσει (και επέστρεψε τα χρήματα).
  • Η Google δεν σχεδιάζει να κυκλοφορήσει δικό της ηλεκτρονικό αναγνώστη.
  • "Σύντομα" θα μπορούμε να ανεβάζουμε στον προσωπικό μας λογαριασμό Google ebooks και δικά μας αρχεία, ώστε να διαθέτουμε online (στο "σύννεφο") μια ενιαία βιβλιοθήκη με αγορασμένα και δωρεάν ebooks από τη Google καθώς και τα δικά μας ηλεκτρονικά βιβλία από άλλες πηγές (ePUB ή PDF).
ΣτΖ: Έκανα μικροδιορθώσεις. Ένα «τη δυνατότητα να δανείζονται τα ebooks» όπου το (αποθετικό) ρήμα χρησιμοποιείται ως παθητικό, το άφησα όπως ήταν γιατί αλλιώς θα έπρεπε να κάνω εκτεταμένη αναπροσαρμογή τής σύνταξης. :)
 

nickel

Administrator
Staff member
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στη Google


Ήρθαν τα πάνω-κάτω στην αναζήτηση ιστοσελίδων

H Google, επιχειρώντας να φέρνει πιο αξιόπιστα αποτελέσματα στις αναζητήσεις μας, έκανε την προηγούμενη εβδομάδα μεγάλες αλλαγές στους αλγορίθμους αναζήτησης - τις μεγαλύτερες σε όλη την ιστορία της. Οι αλλαγές αυτές είχαν άμεσο αντίκτυπο σε πολλά sites που βασίζονταν στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο για την κίνηση στις σελίδες τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google στο blog της, οι αλλαγές που έγιναν θα επηρεάσουν περίπου το 12% των αποτελεσμάτων.

«Ο στόχος μας είναι απλός: Να δίνουμε στους χρήστες τις πιο σχετικές απαντήσεις στην αναζήτησή τους, όσο γίνεται πιο γρήγορα», είπε ο Gabriel Stricker, εκπρόσωπος τύπου της Google. «Αυτό απαιτεί συνεχή ρύθμιση των αλγορίθμων μας, καθώς νέο περιεχόμενο - χρήσιμο και άχρηστο - εμφανίζεται online συνεχώς. Αρκετοί χρήστες μας ενημέρωσαν τον τελευταίο καιρό πως θα ήθελαν λιγότερα sites χαμηλής ποιότητας στα αποτελέσματά τους».
Σε γενικές γραμμές, οι αλλαγές στους αλγόριθμους της Google είναι μικρές και λίγοι της παρατηρούν. Οι πιο πρόσφατες αλλαγές όμως έγιναν αισθητές αμέσως.

Σύμφωνα με αρκετούς webmasters στο forum του WebmasterWorld.com, η διεύθυνση IP 64.233.179.104 δείχνει τα αποτελέσματα της αναζήτησης του Google πριν τις αλλαγές - κάτι το οποίο η ίδια η Google δεν επιβεβαίωσε επισήμως, μεν, στην πράξη λειτουργεί, δε. Συγκρίνοντας αναζητήσεις ανάμεσα στο google.com και την ανωτέρω IP γίνεται εμφανές ότι η μηχανή αναζήτησης έχει πλέον αλλάξει την προτεραιότητα σε ορισμένα αποτελέσματα.

Τα site που επηρεάζονται περισσότερο είναι αυτά που χαρακτηρίζονται «Content farms», ιστοσελίδες δηλαδή που συγκεντρώνουν περιεχόμενο βασισμένο στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις της ημέρας. Μεγάλες ιστοσελίδες όπως η Demand Media, η AOL, η Mahalo και η Huffington Post έχουν κατηγορηθεί πως χρησιμοποιούν τέτοιες τακτικές στο παρελθόν.

Στο forum του WebmasterWorld.com πολλοί χειριστές site παραπονέθηκαν πως μειώθηκε δραματικά η κίνηση προς τις ιστοσελίδες τους από τη Google - μέχρι και 40%, εν μια νυκτί. Άλλοι εξέφρασαν την ανησυχία τους πως δεν μπορούν να προσαρμοστούν αρκετά γρήγορα στις αλλαγές της Google.

Ο στόχος της Google είναι να εμποδίσει τις «παράνομες» τακτικές που χρησιμοποιούν μερικά sites για να βγαίνουν πιο μπροστά στα αποτελέσματα της αναζήτησης - όπως για παράδειγμα οι σελίδες JCPenney.com και Overstock.com, που δημιούργησαν πλήθος ψεύτικων ιστοσελίδων με συνδέσεις σε αυτές, για να ξεγελάσουν το Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης στο να τις εμφανίζουν υψηλότερα στις αναζητήσεις.

Όσον αφορά το περιεχόμενο, όμως, είναι μία γκρίζα περιοχή. H Demand Media, για παράδειγμα, με συνολική αξία 1.9 δις δολάρια - μεγαλύτερη από τους New York Times - από τη μία δημοσιεύει πολλά καλογραμμένα άρθρα από τους δικούς της συντάκτες, όμως συμπεριλαμβάνει και αμέτρητα δημοφιλή άρθρα από το υπόλοιπο internet, που αναπόφευκτα την ανεβάζουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το αν οι αλλαγές της Google θα έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην ποιότητα των αναζητήσεών μας, είναι κάτι που θα αποδειχτεί σε βάθος χρόνου. Το βέβαιο όμως είναι πως τα sites που βασίζουν την κίνησή τους και την κερδοφορία σε τέτοιες «γκρίζες» τεχνικές δεν θα παραμείνουν άπραγα και θα κάνουν τις δικές τους αλλαγές.

πηγή: pcsteps > techit.gr
http://www.techit.gr/internet/447-Αντιδράσεις-για-τις-αλλαγές-στη-Google.html
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Στέλνω σήμερα ένα μέιλ (μέσω τζιμέιλ, σε --γερμανικό, αλλά τι σημασία έχει-- Χρωμ) όπου στο κείμενο αναφέρεται η λέξη επισυνάπτω. Και κατά την αποστολή, ο στοργικός γκούγκλης με ενημερώνει:



:eek::D
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Ουφ, κι άλλη δικτύωση; Να δω πώς θα ξεμπλέξουμε, αν το θελήσουμε ποτέ. :huh: :p

 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Η σημερινή έκπληξη από το Γκουγκλ:



Δεν το πέτυχε, αλλά μπορούμε να το αλλάξουμε από εδώ, επειδή...

Το Google, θα παρέχει πάντα τα αποτελέσματα που είναι πιο σχετικά με την αναζήτησή σας. Η τοποθεσία είναι ένας από τους παράγοντες που χρησιμοποιούμε για την παροχή αυτών των σχετικών αποτελεσμάτων. Για παράδειγμα, εάν αναζητάτε μια αλυσίδα εστιατορίων, πιθανόν να θέλετε να βρείτε αυτήν που βρίσκεται πιο κοντά σας. Όταν πραγματοποιείτε αναζήτηση για τις ώρες προβολής μιας ταινίας, πιθανόν να θέλετε να δείτε αποτελέσματα που αφορούν την περιοχή σας. Η εμφάνιση αυτών των αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι δυνατή λόγω της προσαρμογής βάσει τοποθεσίας.
[...]
 

nickel

Administrator
Staff member
Αλήθεια, το +You είναι εντάξει που είναι +Εσένα;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ελαμουντέ! Θα έπρεπε ίσως να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στα διάφορα μενού του Γκούγκλη, αρχίζοντας από το τι λένε...
 

daeman

Administrator
Staff member
Αλήθεια, το +You είναι εντάξει που είναι +Εσένα;

Παρέμπ, στην πέμπτη θέση των αποτελεσμάτων μιας τέτοιας αναζήτησης, με τις δικές μου ρυθμίσεις τουλάχιστον, βρίσκεται το αποκάτω βιντεάκι.
Το ποστάρω εδώ, όχι για τη γενειοευλογία του, όχι για το λούστρο και την ωραιοποίηση (άλλωστε τα ξέρουμε καλά τα σαράκια που μας τρώνε από μέσα), όχι τέλος πάντων για τον τουριστικό του προσανατολισμό, αλλά επειδή πιστεύω ότι θ' αναγνωρίσουμε τόπους αγαπημένους που χαράχτηκαν στη μνήμη μας για τον ένα ή τον άλλο λόγο, και για την ανεμελιά, τη δροσιά και τη λιακάδα του, out of the blue βάλσαμο αυτή τη βροχερή μέρα, αυτή τη συννεφιασμένη εποχή.


Απο:Dστε!
πώς γράφουνε Njoy; ε, καμία σχέση


Κι όποιος δε θέλει γαλανό, θέλει να δει μαυρίλα, ας πά' να κυλιστεί αλλού, σ' εκείνη τη μουντίλα
 
Α, συγγνώμη, δεν το σκέφτηκα αυτό. Χρησιμοποιώ το co.uk κι εκεί υπάρχει κάποια χρόνια -δεν θυμάμαι από πότε.
 

daeman

Administrator
Staff member
Ε, ίσως στο ελληνικό; Στο δικό μου, τότε, μόνο; :)

Δεν θυμάμαι πότε ακριβώς το παρατήρησα στο ελληνικό, υπάρχει σίγουρα πάνω από εξάμηνο όμως, μπορεί κι ακόμη περισσότερο.
Σχεδόν όλα μια αλοιφή στο νου μου, σ' αυτά τα πράγματα· είναι πια τέτοιος αυτοματισμός για μένα η γκουγκλοαναζήτηση που δεν την προσέχω σχεδόν καθόλου, όπως δεν περιεργάζομαι προσεκτικά το πιρούνι την ώρα που τρώω ή το πληκτρολόγιο την ώρα που γράφω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Θα ήθελα να μην κουνιέται συνέχεια από τη θέση του. Να μην αλλάζει τους τρόπους που ψάχνει γιατί ακυρώνει όλους τους συνδέσμους που είχα(με) δημιουργήσει. Το θυμάστε το +; Υποτίθεται ότι με το σύμβολο του συν ζητούσαμε να μας βρει αυτό ακριβώς που ψάχναμε — με ακρίβεια τόνου, αλλά όχι με ακρίβεια πεζών-κεφαλαίων (δεν έχει τέτοιες δυνατότητες). Συχνά βάζαμε το + και μέσα στα εισαγωγικά. Τώρα πάλι ψάχνονται και θα δούμε πού θα κάτσει η μπίλια. Προς το παρόν, αν ζητήσω +σατράπες, που σημαίνει ότι θέλω ευρήματα μόνο με αυτόν τον τύπο και όχι χύμα, δηλ. μαζί και σατράπης και σατράπη και ΣΑΤΡΑΠΕΣ, μου λέει:

Showing results for σατράπες
The + operator has been replaced.
To search for an exact word or phrase, use double quotation marks: "σατράπες"


Ρε χαζοβιόλη προγραμματιστή, αφού καταλαβαίνεις ότι χρησιμοποιώ το καταργημένο + "to search for an exact word or phrase", PUT THE BLOODY SEARCH TERM IN DOUBLE QUOTATION MARKS YOURSELF AND DON'T ASK ME TO REPEAT MY SEARCH! DO NOT TRASH ALL MY OLD SEARCH LINKS!
 

nickel

Administrator
Staff member
Για παράδειγμα, αν κάνεις αναζήτηση για "Ντανς Σκότος", σου δίνει αυτά που βρήκε σε "Ντανς Σκώτος". Αν θέλεις να περιορίσεις την αναζήτηση στην ορθογραφία που επέλεξες, θα πρέπει να ζητήσεις "Ντανς "Σκότος"". Εισαγωγικά μέσα στα εισαγωγικά. (Το + δεν έχει πια καμιά επίδραση.)

Λωλαθήκαμε!
 
Top