Τα Νέα -
Ελεύθερα τα πετρελαιοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει µπλοκάρει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, µε πρόσχηµα την προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, η εκτίµηση είναι ότι πάνω από 80.000 πετρελαιοκίνητα παλιάς και νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόµους των δύο πόλεων, επιβαρύνοντας την ατµόσφαιρα µε αιωρούµενα σωµατίδια που συνδέονται µε σοβαρά αναπνευστικά προβλήµατα.
Με πρόσχημα;!; Ωραίος ο υπουργός περιβάλλοντος, αντί να δώσει κίνητρα για υβριδικά, ανοίγει το πετρέλαιο...
Άσχετα με τα υβριδικά, η πετρελαιοκίνηση πάντως προτιμάται γενικά στην Ευρώπη, αφού η τεχνολογία έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία τις παιδικές ασθένειές της, κοστίζει λιγότερο και οικονομικά και οικολογικά (χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, όπως φαίνεται και στον πίνακα του αποπάνω άρθρου), η απαγόρευσή της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελούσε άλλο ένα δείγμα της συντηρητικής - για να μην πω οπισθοδρομικής - λογικής των αρμοδίων και η άρση της απαγόρευσης ήταν επί χρόνια πάγιο αίτημα ειδικών περί αυτοκινήτου και συγκοινωνιολόγων.
Την ίδια ώρα, το ερώτηµα ντίζελ ή βενζίνη έχει απαντηθεί εδώ και χρόνια στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου όχι µόνο επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση, αλλά σε ορισµένες αγορές – π.χ. στην ιταλική – κυριαρχεί όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
...
Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήµατα – σε αντίθεση µε τα ντιζελοκίνητα προηγούµενης γενιάς – έχουν, σύµφωνα µε ειδικούς, «θεραπεύσει τις ασθένειες του παρελθόντος» χάρη στη χρήση προηγµένων αντιρρυπαντικών συστηµάτων, όπως είναι οι παγίδες αιθάλης, που παρακρατούν τα µικροσκοπικά σωµατίδια της κάπνας.
...
Επίσης, σηµαντικό ρόλο παίζουν η διαµόρφωση της λιανικής τιµής του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης (σήµερα κοστίζει το λίτρο ντίζελ περίπου 20 λεπτά φτηνότερα), τα διαστήµατα και το κόστος σέρβις (το πετρελαιοκίνητο όχηµα απαιτεί αραιότερα σέρβις) και βέβαια η αξία µεταπώλησης. Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα απαγορεύεται στους διευρυµένους δακτυλίους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Από την απαγόρευση της κυκλοφορίας εξαιρούνται µόνο τα ταξί, τα στρατιωτικά και τα βαρέα οχήµατα, και τα φορτηγά κάτω των 4 τόνων για παραγωγούς και πωλητές σε λαϊκές αγορές.
Αρχικά απαγορεύτηκε η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκαλούν τα σωµατίδια αιθάλης – ευθύνονται για καρκίνο –, η γνωστή κάπνα. Οπως επισηµαίνουν ειδικοί, «αυτό ήταν ένα σωστό µέτρο για τα δεδοµένα της εποχής».
Εκτός αυτού, κυκλοφορούν ήδη πάρα πολλά πετρελαιοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πολλά από αυτά παλιάς τεχνολογίας (τα φορτηγά κυρίως) που πράγματι ρυπαίνουν σοβαρά. Το θέμα είναι να αντικατασταθούν αυτά από οχήματα με κινητήρες νέας τεχνολογίας
ή πολύ παλιάς, αναγκαστικά, όπως οι αραμπάδες που λέει ο Νικέλ, που δεν ρυπαίνουν καθόλου, η χρήση τους θα αναβίωνε κάμποσα ξεχασμένα και μη επαγγέλματα (κατασκευαστές, καραγωγείς, πεταλωτές, σανοπώλες, οδοκαθαριστές) και θα πρόσφερε νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Ταξί! :)