Τι σημαίνει απεργοσπάστης;

Έχει πάψει από καιρό να με εκπλήσσει οτιδήποτε μαθαίνω από τον χώρο της πανεπιστημιακής κοινότητας, όσο παράλογο κι αν ακούγεται αρχικά. Έτσι, όταν άκουσα ότι φοιτητές αριστερών οργανώσεων ξυλοκόπησαν μια φοιτήτρια που μάζευε σκουπίδια, αρχικά απόρησα, αλλά όχι για πολύ. Γρήγορα πληροφορήθηκα την αλήθεια: η φοιτήτρια ήταν απεργοσπάστρια. Ή μάλλον, η πρωτοβουλία της ήταν απεργοσπαστική. Η φοιτήτρια βέβαια δεν ανήκε σε κάποιο συνδικάτο που απεργούσε ούτε στράφηκε ενάντια σε κάποια φοιτητική κινητοποίηση. Αυτοί που απεργούσαν ήταν οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας του δήμου. Και όταν απεργούν οι υπάλληλοι των δήμων, όποιος τολμήσει να μαζέψει σκουπίδια από οπουδήποτε δεν μπορεί παρά να είναι απεργοσπάστης, προφανώς με μια διασταλτική ερμηνεία του δεύτερου ορισμού που δίνουν τα λεξικά:

ΛΚΝ:
απεργοσπάστης ο [aperγospástis] Ο10 θηλ. απεργοσπάστρια [aperγospá stria] Ο27 : 1.ο εργαζόμενος που δε μετέχει στην απεργία και εξακολουθεί να εργάζεται: Tο συνδικάτο διέγραψε από μέλη του τους απεργοσπάστες. 2. αυτός που προσλαμβάνεται για να εργαστεί στη θέση του απεργού: Οι απεργοσπάστες ήταν ανειδίκευτοι και προκάλεσαν ζημιές στις μηχανές.

ΛΝΕΓ:
απεργοσπάστης (ο) [απεργοσπαστών] (κακοσ.) αυτός που δε συμμετέχει σε απεργία, είτε εργαζόμενος κανονικά είτε αντικαθιστώντας απεργό: παρά την κινητοποίηση του συνδικάτου, στη δουλειά εμφανίστηκαν αρκετοί ~.απεργοσπάστρια (η), απεργοσπαστικός, -ή, -ό.


Σύμφωνα με την ίδια ερμηνεία, αν απεργούν οι ναυαγοσώστες είναι απεργοσπαστική πρωτοβουλία να βουτήξεις και να σώσεις κάποιον που πνίγεται.
Για άλλη μια φορά, η φοιτητιώσα νεολαία μάς δείχνει τον δρόμο. Περαστικά μας.


Edit: πληροφορήθηκα την είδηση από τα νέα του Σκάι. Ανατρέξτε εδώ ή εδώ ή σε οποιονδήποτε από τους δεκάδες ιστοτόπους που την αναμεταδίδουν. Μην την αναζητήσετε όμως εδώ, δεν θα τη βρείτε.
 
Εκ πείρας, θα σου έλεγα να μην πιστεύεις εκ προοιμίου όσα λένε τα ΜΜΕ. Υπάρχει και η προπαγάνδα, ξέρεις. Και η διάσταση ανάμεσα σε κάποια γεγονότα που έτυχε να γνωρίζω από πρώτο χέρι και την παρουσίασή τους από τα ΜΜΕ ήταν τουλάχιστον χαώδης.
 

Nameless

New member
Όσο για το "καυστικό" σχόλιο για το tvxs, αντίθετα, όταν υπάρχουν ειδήσεις όπως ξυλοδαρμοί και επιθέσεις κατά μεταναστών, παρατηρείται το αντίθετο φαινόμενο: Καθημερινές, Βήματα και Σκάι μιλιά, και tvxs πρωτοσέλιδο. Δεν είναι ανάγκη να πιστεύεις την άποψη του κόσμου που σου δίνει το tvxs, ωστόσο ας μην υπονοούμε ότι είναι το μόνο που παρέχει μια στρεβλή άποψη της πραγματικότητας, γιατί τότε δίνουμε μια μάλλον στρεβλή άποψη της πραγματικότητας.

Και προσωπικά, νομίζω πως οι ειδήσεις που τελικά γράφει το tvxs είναι πιο καίριες και σημαντικές από τα βελάσματα του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή. Για να μη μιλήσω για Πρετεντέρηδες και λοιπούς σιχαμένους.
 
Εκ πείρας, θα σου έλεγα να μην πιστεύεις εκ προοιμίου όσα λένε τα ΜΜΕ. Υπάρχει και η προπαγάνδα, ξέρεις. Και η διάσταση ανάμεσα σε κάποια γεγονότα που έτυχε να γνωρίζω από πρώτο χέρι και την παρουσίασή τους από τα ΜΜΕ ήταν τουλάχιστον χαώδης.

Στις ειδήσεις έπαιξαν συνέντευξη του καθηγητή του ΑΠΘ που πήγε να υπερασπιστεί την κοπέλα και έφαγε μπουνιές. Έλεγε ψέματα;

Edit: Να συμπληρώσω ότι νταραβερίζομαι σταθερά με τον χώρο του Πανεπιστημίου χωρίς διακοπή εδώ και είκοσι χρόνια. Οπότε όχι, δεν πιστεύω εκ προοιμίου όσα λένε τα ΜΜΕ, αλλά ξέρω πολύ καλά τη σύγχρονη φοιτητική πραγματικότητα και τους μόνους που δεν θα κατηγορήσω για το χάλι των Πανεπιστημίων είναι τα ΜΜΕ και τη δήθεν προπαγάνδα τους.


Όσο για το "καυστικό" σχόλιο για το tvxs, αντίθετα, όταν υπάρχουν ειδήσεις όπως ξυλοδαρμοί και επιθέσεις κατά μεταναστών, παρατηρείται το αντίθετο φαινόμενο: Καθημερινές, Βήματα και Σκάι μιλιά, και tvxs πρωτοσέλιδο. Δεν είναι ανάγκη να πιστεύεις την άποψη του κόσμου που σου δίνει το tvxs, ωστόσο ας μην υπονοούμε ότι είναι το μόνο που παρέχει μια στρεβλή άποψη της πραγματικότητας, γιατί τότε δίνουμε μια μάλλον στρεβλή άποψη της πραγματικότητας.

Και προσωπικά, νομίζω πως οι ειδήσεις που τελικά γράφει το tvxs είναι πιο καίριες και σημαντικές από τα βελάσματα του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή. Για να μη μιλήσω για Πρετεντέρηδες και λοιπούς σιχαμένους.


Αν νιώθεις ότι υπονόησα πως μόνο το tvxs παρέχει στρεβλή άποψη της πραγματικότητας, τότε να διευκρινίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι μόνο το tvxs βλέπει τα πράγματα μονόπλευρα. Εξίσου μονόπλευρα μπορεί να τα βλέπει και ο Μανδραβέλης και ο Πρετεντέρης. Επειδή όμως συχνά προστρέχω στο tvxs για ενημέρωση, έχω διαπιστώσει ότι συστηματικά αποσιωπά ειδήσεις που προσωπικά θεωρώ σημαντικές, οπότε ναι, πιστεύω ότι παρέχει στρεβλή άποψη της πραγματικότητας.

Επίσης, για αυτό που λες: επειδή σταθερά βλέπω ειδήσεις στον Σκάι, σε πληροφορώ ότι τις ειδήσεις για ξυλοδαρμούς και επιθέσεις κατά μεταναστών ο Σκάι τις προβάλλει κανονικότατα. Ο δε Ευαγγελάτος το θέμα της ρατσιστικής βίας το παίζει διαρκώς.
 
Στις ειδήσεις έπαιξαν συνέντευξη του καθηγητή του ΑΠΘ που πήγε να υπερασπιστεί την κοπέλα και έφαγε μπουνιές. Έλεγε ψέματα;
Εγώ διαβάζω στην Καθημερινή, όπου παρέπεμψες:
[...] όταν καθηγητές και φοιτητές επιχείρησαν να καθαρίσουν από τα σκουπίδια τον γύρο χώρο και δέχθηκαν επίθεση και ξυλοδαρμό από φοιτητές και εργολαβικούς υπαλλήλους, που χαρακτήρισαν την πρωτοβουλία τους ως απεργοσπαστική.
[...]
Συγκεκριμένα, χθες το μεσημέρι δύο καθηγήτριες των τμημάτων Θεολογίας και Ποιμαντικής, αλλά και μία φοιτήτρια δέχθηκαν επίθεση από ομάδα φοιτητών και εργολαβικών υπαλλήλων, που έσπευσαν να τις εμποδίσουν να καθαρίσουν τη σορό σκουπιδιών που κατέκλυσε τους χώρους της Σχολής. Ακολούθησε λογομαχία και κυνηγητό εντός της Σχολής που είχε ως αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό της φοιτήτριας που οδηγήθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο. Μάλιστα, όταν έσπευσε στο σημείο καθηγητής, προκειμένου να προστατεύσει τις καθηγήτριες και την φοιτήτρια δέχθηκε ξυλοδαρμό από τους εναντιωμένους φοιτητές.
[...] περίπου δέκα άτομα που συμμετείχαν στο επεισόδιο [...]
Με λίγα λόγια: Δέκα άτομα επιτέθηκαν σε δύο καθηγήτριες και μία φοιτήτρια. Αποτέλεσμα: "ελαφρύς τραυματισμός" της φοιτήτριας και "προληπτική" εισαγωγή της στο νοσοκομείο. Ο καθηγητής "δέχθηκε ξυλοδαρμό", αλλά δεν αναφέρεται κάποια φροντίδα για τα τραύματα, ούτε καν "προληπτική".
Πρώτη σκέψη: Μπορεί οι δύο καθηγήτριες και η μία φοιτήτρια της Θεολογικής να είχαν μαύρη ζώνη στο καράτε. Όπως και νά 'χει το πράγμα, πολύ δυσκολεύτηκαν τα "δέκα άτομα" να τις ξυλοκοπήσουν, και μάλιστα χωρίς συγκλονιστικά αποτελέσματα. Από την άλλη πλευρά, ο ξυλοδαρμός του καθηγητή δεν οδήγησε σε απτές αποδείξεις της αιμοβόρικης διάθεσης των δέκα επιτιθεμένων.
Δεύτερη σκέψη, σε σχέση με αυτό που ανέφερες, δηλαδή το αν ο καθηγητής "λέει ψέματα". Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά ότι είπε κάτι ο καθηγητής. Αν πάντως έφαγε όντως μπουνιές, απορώ πώς δεν τον πήγαν με το ζόρι στο νοσοκομείο για να έχουν να λένε. Δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα πιθανό, αλλά ούτε μπορώ να το αποκλείσω. Εκτός αν οι "μπουνιές" έχουν κι αυτές υποστεί σημασιολογική δείνωση.
Τρίτη σκέψη: Αυτά τα λέει η Καθημερινή. Τι λέει άραγε η άλλη πλευρά; Πρός το παρόν δεν γνωρίζουμε.

Διαβάζω και στο Σκάι, όπου επίσης παρέπεμψες:
[...] ομάδα περίπου τριάντα ατόμων που πρόσκεινται σε ακραία αριστερά φοιτητικά σχήματα όχι μόνο τους εμπόδισαν να καθαρίσουν το χώρο [...] Όπως κατήγγειλαν φοιτητές, δέχθηκαν προπηλακισμούς και επίθεση με φτυάρι ενώ μία φοιτήτρια μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο με τραύμα στο πόδι.
Συμπληρωματική σκέψη: Τα δέκα άτομα έγιναν τριάντα. Προοδεύουμε, αλλά η δυσκολία να κάνουν καλά τις τρεις γυναίκες προβληματίζει κάπως, πόσο μάλιστα όταν οι τριάντα είναι οπλισμένοι με φτυάρι κατά την επίθεσή τους εναντίον των τριών. Ο ελαφρύς τραυματισμός που οδήγησε σε εισαγωγή στο νοσοκομείο έγινε ήδη "τραύμα στο πόδι". Πολύ καλά πάμε.

Γενικό συμπέρασμα: Δεν ξέρω τι έγινε. Θα θεωρούσα απαραίτητο να ακούσω και άλλες διηγήσεις του συμβάντος, ει δυνατόν όχι καθεστωτικές - δηλαδή διηγήσεις της άλλης πλευράς. Εν πάση περιπτώσει:
- Υπήρξε καφρίλα εναντίον των καθηγητριών και της φοιτήτριας; Ούτε το αποκλείω αλλά και ούτε το γνωρίζω με βεβαιότητα.
- Τι διαμείφθηκε άραγε στη "λογομαχία"; Μήπως οξύνθηκαν οι τόνοι και φτάσαμε σε βρισιές και προσβολές, οι οποίες προκάλεσαν την ένταση; Ρεαλιστικά πιθανό, αλλά δεν το γνωρίζω.
- Το κυριότερο: Μπορούμε από το περιστατικό αυτό (το οποίο θεωρώ ότι δεν γνωρίζουμε πραγματικά) να βγάλουμε γενικά διδάγματα περί απεργίας και απεργοσπασίας; Εγώ προσωπικά όχι. Θα έπρεπε κιόλας, εκτός από το τι τραβάνε οι απεργοσπάστες ή εικαζόμενοι απεργοσπάστες, να λαμβάνουμε υπόψη τι τραβάνε και οι απεργοί ή εικαζόμενοι απεργοί.
- Μπορούμε απ' αυτό το περιστατικό να βγάλουμε γενικά συμπεράσματα για την κατάσταση στο πανεπιστήμιο; Η γνώμη μου: ας το λάβουμε υπόψη, αλλά ας μην ξεχνάμε κιόλας ότι μόλις πριν λίγες μέρες οι αστυνομικοί μπήκαν στο ΑΠΘ και οργίασαν ξυλοκοπώντας (πραγματικότατα) και κυνηγώντας φοιτητές μέσα στις αίθουσες. Ίσως να έπαιξε κι αυτό τον ρόλο του.

Παρεμπιπτόντως, η χθεσινή επικαιρότητα πρόσφερε και άλλα ενδιαφέροντα γεγονότα. Όπως π.χ. ότι στην Πάτρα ένας 19χρονος κινδυνεύει με πλήρη τύφλωση, από το ένα τουλάχιστον μάτι, επειδή οι αστυνομικοί (όπως έχω δει πάμπολλες φορές) αρέσκονται να χρησιμοποιούν κατά βούληση τους εκτοξευτές δακρυγόνων ή ασφυξιογόνων σαν όπλα σημαδεύοντας κεφάλια. Η πηγή βέβαια δεν είναι η έγκυρη Καθημερινή ούτε το έγκυρο Σκάι, αλλά ένα εντελώς αναξιόπιστο σάιτ: το Ιντιμίντια. Αν η Λεξιλογία θέλει να είναι και πολιτικοκοινωνικό σάιτ, ίσως θα πρέπει να γίνει κομματάκι πιο ισορροπημένη.
 
Έχω την εντύπωση ότι τα ειδησεογραφικά σάιτ και κανάλια διαγωνίζονται για το ποιος θα πει το μεγαλύτερο ψέμα πιο γρήγορα. Προσωπικά εμπιστεύομαι ελάχιστες πηγές και για τα περισσότερα νέα περιμένω επιβεβαίωση. Πάντως δεν ήρθε ακόμα η ώρα που θα πιστέψω το Ιντιμίντια ή το Τρωκτικό (ή όπως λέγεται τώρα).
 
Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά ότι είπε κάτι ο καθηγητής.

Δες εδώ, γύρω στο 38:40.
Μιλάνε δύο καθηγητές, με ονοματεπώνυμα. Ένας που περιγράφει το γεγονός και ένας που έφαγε τις μπουνιές.
Δεν αμφιβάλλω ότι στην περιγραφή της είδησης κάποιος θα υπερβάλλει από εδώ και κάποιος από εκεί. Ούτε όμως αμφιβάλλω ότι η είδηση είναι υπαρκτή.


Αν η Λεξιλογία θέλει να είναι και πολιτικοκοινωνικό σάιτ, ίσως θα πρέπει να γίνει κομματάκι πιο ισορροπημένη.

Αν μου επιτρέπεις, το σχόλιο αυτό είναι άστοχο. Η Λεξιλογία δεν είναι μια αυθύπαρκτη οντότητα με δική της θέληση. Είναι το άθροισμα των μελών της. Εγώ μπορεί να εκφράσω εδώ μια άποψη, προφανώς τη δική μου, και μπορείς άνετα εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος, από κάτω ή αλλού ή οπουδήποτε, να απαντήσεις με τη δική σου για να εξισορροπήσεις, όπως λες, τα πράγματα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αν μου επιτρέπεις, το σχόλιο αυτό είναι άστοχο. Η Λεξιλογία δεν είναι μια αυθύπαρκτη οντότητα με δική της θέληση. Είναι το άθροισμα των μελών της. Εγώ μπορεί να εκφράσω εδώ μια άποψη, προφανώς τη δική μου, και μπορείς άνετα εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος, από κάτω ή αλλού ή οπουδήποτε, να απαντήσεις με τη δική σου για να εξισορροπήσεις, όπως λες, τα πράγματα.
Θα ήθελα να συμφωνήσω μ' αυτή την ένσταση. Κανένας δεν εκφράζει τη Λεξιλογία. Ακόμα και οι συντονιστές εκφράζουν στις συζητήσεις ο καθένας τον εαυτό του. Άλλος μπορεί να συμφωνεί με τον Panadeli, άλλος με τον Themis, και άλλος με κανέναν από τους δύο. Η "ισορροπημένη" έκφραση θα απαιτούσε την ύπαρξη ενός "αρχισυντονιστή" (κατά τον αρχισυντάκτη) που θα έδινε συγκεκριμένο τόνο κόβοντας και ράβοντας κατά την κρίση του τις καταχωρήσεις των μελών. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται.
 
Προσωπικά συμφωνώ με την ένσταση του Θέμη και νομίζω ότι το συγκεκριμένο θέμα συζήτησης κακώς μπήκε εδώ, έπρεπε να μπει στην ενότητα των πολιτικών, όπου δεν υπάρχει η απαίτηση για ισορροπία.

Πάντως, να απαντήσω στην ερώτηση του Panadeli. Δεν είναι καινοφανές το ότι χαρακτηρίστηκε "απεργοσπαστική" η ενέργεια των καθηγητών και της φοιτήτριας. Παλιά, ας πούμε, που απεργούσαν οι οδηγοί λεωφορείων και ο υπουργός ζητούσε από τον στρατό να εκτελεί τα δρομολόγια με στάγιερ, κι αυτό "απεργοσπαστικός μηχανισμός" χαρακτηριζόταν από την αντιπολίτευση, έστω κι αν οι φαντάροι δεν ήταν απεργοσπάστες με την κλασική έννοια του όρου. Μάλιστα, οι φαντάροι ήταν ακόμα πιο αθώοι από τη φοιτήτρια, αφού δεν μπορούσαν να αρνηθούν.
 
Εγώ πάντως, από τα ελάχιστα πράγματα που θυμάμαι από το σχολείο, είναι ότι δημοκρατία σημαίνει ότι καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει με την ζωή του, όσο δεν παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματα των άλλων. Όσο φασιστικό είναι να απαγορεύεις κάποιον να απεργήσει, ακριβώς άλλο τόσο φασιστικό είναι να απαγορεύεις σε κάποιον άλλον να δουλέψει και η τιμωρία για τραμπουκισμούς τέτοιου είδους θα έπρεπε να είναι υπερβολικά αυστηρή. Και μόνο που υπάρχει λέξη "απεργοσπάστης", με αρνητική έννοια, το βρίσκω ντροπή για την δημοκρατία.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Συμφωνώ ότι το θέμα είναι (ή έγινε, μικρή σημασία έχει) πολιτικό και το μετέφερα στο πολιτικό υποφόρουμ. Θα ήθελα, πάντως, να επισημάνω ότι όλο το Playground είναι ένα υποφόρουμ που διαπλάθεται κατά βάση από τις προσωπικές συνεισφορές των μελών και ότι προσπαθούμε να παρεμβαίνουμε όσο γίνεται λιγότερο και να συνθέτουμε τα καλύτερα σημεία ακόμη και από αντιδιαμετρικά αντίθετα απόψεις. Το ότι κάποιοι δεν τα καταφέρνουμε αποδεικνύεται έμπρακτα από τον διατηρούμενο ισχυρό φιλοπαναθηναϊκό πληθυσμό του φόρουμ.

Για όποιον δεν καταλαβαίνει πού βρίσκεται η διαφορά που αιτιολογεί την ένσταση του Θέμη: Τα θέματα του πολιτικού υποφόρουμ δεν εμφανίζονται στους πίνακες περιεχομένων αλλά μόνο στα περιεχόμενα του συγκεκριμένου υποφόρουμ. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.
 

rogne

¥
Εγώ πάντως, από τα ελάχιστα πράγματα που θυμάμαι από το σχολείο, είναι ότι δημοκρατία σημαίνει ότι καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει με την ζωή του, όσο δεν παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματα των άλλων. Όσο φασιστικό είναι να απαγορεύεις κάποιον να απεργήσει, ακριβώς άλλο τόσο φασιστικό είναι να απαγορεύεις σε κάποιον άλλον να δουλέψει και η τιμωρία για τραμπουκισμούς τέτοιου είδους θα έπρεπε να είναι υπερβολικά αυστηρή. Και μόνο που υπάρχει λέξη "απεργοσπάστης", με αρνητική έννοια, το βρίσκω ντροπή για την δημοκρατία.

Μιας που ξανατέθηκε ο όρος "απεργοσπάστης" στο ορίτζιναλ πλαίσιό του (προσωπικά δεν συμφωνώ με την αναλογική/πολιτικάντικη χρήση τέτοιων έντονα φορτισμένων λέξεων, όπως ίσως έχει φανεί και από άλλα νήματα), να θυμίσω ότι ο Τζακ Λόντον αντιθέτως θεωρούσε την ίδια την ύπαρξη του απεργοσπάστη ντροπή για την ανθρωπότητα...

DEFINITION OF A STRIKEBREAKER
By Jack London​

After God had finished the rattlesnake, the toad and the vampire, he had some awful substance left with which he made a Strikebreaker. A Strikebreaker is a two-legged animal with a cork-screwed soul, a water-logged brain, and a combination backbone made of jelly and glue. Where others have hearts, he carries a tumor of rotten principles.

When a Strikebreaker comes down the street men turn their backs and angels weep in Heaven, and the devil shuts the gates of Hell to keep him out. No man has the right to be a Strikebreaker, so long as there is a pool of water deep enough to drown his body in, or a rope long enough to hang his carcass with. Judas Iscariot was a gentleman compared with a Strikebreaker. For betraying his master, he had the character to hang himself –a Strikebreaker hasn’t.

Esau sold his birthright for a mess of pottage. Judas Iscariot sold his Savior for thirty pieces of silver. Benedict Arnold sold his country for a promise of a commission in the British Army. The modern Strikebreaker sells his birthright, his country, his wife, his children, and his fellow men for an unfilled promise from his employer, trust or corporation.

Esau was a traitor to himself. Judas Iscariot was a traitor to God. Benedict Arnold was a traitor to his country. A Strikebreaker is a traitor to himself, a traitor to his God, a traitor to his country, a traitor to his family and a traitor to his class.

There is nothing lower than a Strikebreaker.
 

bernardina

Moderator
Εγώ πάλι δεν έχω απαντήσεις, μόνο ερωτήματα. Για παράδειγμα:
Πόσες κλοτσιές, μπουνιές, σφαλιάρες πρέπει να φάει κανείς για να θεωρηθεί βιαιοπραγία;
Πόσες βρισιές και απειλές για να θεωρηθεί προπηλακισμός;
Πότε ακριβώς δικαιολογούνται τα ανωτέρω και πότε είναι καταδικαστέα;
Πού πρέπει να δημοσιευτεί μια είδηση για να θεωρηθεί ακριβής; Ή ακόμα και υπαρκτή; Πού για να θεωρηθεί προβοκάτσια;
Ποιος απαγορεύεται (λόγω στιγματισμού του ως λακέ του συστήματος) να μεταφέρει/σχολιάσει αυτή την είδηση, προκειμένου να μη θεωρηθεί προβοκατόρικη/σταχτησταματιακή;
Πότε και μέχρι ποιο βαθμό επιτρέπεται η αντιπαραβολή άλλων γεγονότων ως απάντηση στην τοποθέτηση κάποιου;
Τι εστί συμψηφισμός;
Τι εστί ναιαλλακία;

Μόνο στο τελευταίο έχω απάντηση
 
Μιας που ξανατέθηκε ο όρος "απεργοσπάστης" στο ορίτζιναλ πλαίσιό του (προσωπικά δεν συμφωνώ με την αναλογική/πολιτικάντικη χρήση τέτοιων έντονα φορτισμένων λέξεων, όπως ίσως έχει φανεί και από άλλα νήματα), να θυμίσω ότι ο Τζακ Λόντον αντιθέτως θεωρούσε την ίδια την ύπαρξη του απεργοσπάστη ντροπή για την ανθρωπότητα...

Άλλες εποχές, άλλα ήθη, όταν η δημοκρατία δεν ήταν ακόμη πλήρως ελεύθερο πολίτευμα αλλά συμμάζεμα και υποταγή των ανθρώπων -και διαχωρισμός τους- κάτω από συγκεκριμένες φράξιες. Εποχές που ο άνθρωπος δεν είχε άποψη, μόνο ιδεολογική κατεύθυνση. Μακριά από εμάς.
 

rogne

¥
Άλλες εποχές, άλλα ήθη, όταν η δημοκρατία δεν ήταν ακόμη πλήρως ελεύθερο πολίτευμα αλλά συμμάζεμα και υποταγή των ανθρώπων -και διαχωρισμός τους- κάτω από συγκεκριμένες φράξιες. Εποχές που ο άνθρωπος δεν είχε άποψη, μόνο ιδεολογική κατεύθυνση. Μακριά από εμάς.

Ομολογώ ότι δεν έχω ξανακούσει τέτοια περιγραφή για την εποχή του Λόντον και για τα ήθη της...
 

rogne

¥
Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά. :p

Κοίτα, καλό το τρολάρισμα, δε λέω, μόνο που έχει τη δυσάρεστη τάση να εκθέτει τα τρόλ. Όταν λες ότι στις αρχές του 20ού αιώνα οι άνθρωποι ήταν υποταγμένοι και ιδεολογικά θολωμένοι φραξιονιστές χωρίς άποψη, ενώ σήμερα, δόξα τω Θεώ, έχουμε το προνόμιο να τρολάρουμε αμέριμνα, και περιστασιακά να κάνουμε και καμιά απεργοσπασία για να τιμήσουμε την πλήρως ελεύθερη δημοκρατία που απολαμβάνουμε, διατρέχεις τον κίνδυνο να σε πάρουν στα σοβαρά και να σε παρεξηγήσουν ανεπανόρθωτα.
 

bernardina

Moderator
Εγώ προτείνω οι σκουπιδοαπεργοσπάστες να κρεμαστούν στο μεσιανό κατάρτι. Προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων, ίνα λειτουργήσει ορθώς και πλήρως η δημοκρατία. Καθότι οι κλοτσοπατινάδες είναι μεσοβέζικα πράγματα.
 
Σοβαρά τώρα, πριν από σχεδόν έναν αιώνα, αυτό που είχαμε ήταν μια ιδεολογική ομαδοποίηση των ανθρώπων, σε αριστερά και δεξιά. Τα πράγματα άλλαξαν πολύ κατά την διάρκεια του 20ού αιώνα και είχαμε την δημιουργία πολλών ενδιάμεσων χρωμάτων καθώς και την ιδεολογική αποστασιοποίηση και ανεξαρτητοποίηση προσωπικών ιδεολογιών. Σήμερα δεν χρειάζεται να ανήκεις κάπου ούτε υπάρχει τόσος φανατισμός. Είμαστε σε μια εποχή πιο ελεύθερη, που ο κάθε άνθρωπος έχει περισσότερη προσωπικότητα από ποτέ. Πριν έναν αιώνα είχες 5 προσωπικότητες και 100 εκατομμύρια οπαδούς της κάθε μιας. Ψευτοδιλήμματα του τύπου "είσαι μαζί μας ή είσαι εχθρός μας" δεν περνάνε σήμερα. Τουλάχιστον όχι για τον υγιή, ελεύθερο άνθρωπο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά. :p
Μετέφερα το νήμα εδώ για όσους θέλουν να συζητήσουν ουσιαστικά. Τι σημαίνει απεργοσπασία (και επομένως, και απεργία) στις μέρες μας, στις μέρες της θηριώδους ανεργίας, της ημιαπασχόλησης, του μπλοκακιού. Αλλά και στις μέρες όπου διάφορα προαπαιτούμενα μιας (αρκετά...) πολιτισμένης κοινωνίας, από τα φάρμακα μέχρι τα σκουπίδια, γίνονται όπλο ομηρείας της κοινωνίας, που όσο και να πιέσει πια, η πολιτική της εξουσία δεν μπορεί να κόψει πληθωριστικές δραχμές ή να φέρει καλοφάγωτα δανεικά από καλόβολους τοκογλύφους για να μοιράσει.
 
Top