Γιατί ενοχλούνται τώρα οι χρυσαυγίτες όταν τους λένε νεοναζί;

pidyo

New member
Γενικώς μου δίνει την εντύπωση ότι τον ενοχλεί κάθε μορφή βίας, γι' αυτό εξισώνει (επειδή τον συμφέρει να τις εξισώνει) μορφές της βίας που άλλοι προτιμούν να τις διακρίνουν (επειδή τους συμφέρει να τις διακρίνουν).
Μπορεί, σε θεωρητικό επίπεδο. Σε υποσυνείδητο επίπεδο (στην καλύτερη των περιπτώσεων) είμαι απολύτως βέβαιος ότι μιλάει και για τον εαυτό του όταν αναφέρεται στην κρυφή απόλαυση της μπούφλας.
 

SBE

¥
Εκτός κι αν η ενημέρωση κάποιου που μένει στο εξωτερικό προέρχεται μόνο από τα δελτία ειδήσεων, θα συμφωνήσω με τον Νίκελ ότι το παραπάνω αποτελεί γενίκευση.

Βλ. μήνυμα 96 (σε πρόλαβα ότι θα το έλεγες, αν όχι εσύ, σίγουρα κάποιος)
 

Elsa

¥
Μπορεί, σε θεωρητικό επίπεδο. Σε υποσυνείδητο επίπεδο (στην καλύτερη των περιπτώσεων) είμαι απολύτως βέβαιος ότι μιλάει και για τον εαυτό του όταν αναφέρεται στην κρυφή απόλαυση της μπούφλας.
Εννοείται, δεν μπορεί να το κρύψει άλλωστε! :(
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Η πομπώδης ανάλυση του Τσίπρα, που χρειάστηκε να τη μεταφράσω σε απλά ελληνικά για να την καταλάβω, μου θυμίζει προετοιμασία του εδάφους για την εγκαθίδρυση αντι-συστημικής δικτατορίας. Το σύστημα (δηλαδή η δημοκρατία) δημιουργεί το Υ φαινόμενο, καταργούμε το σύστημα, στο όνομα της δημοκρατίας, για να καταργήσουμε το φαινόμενο.
Είμαι σίγουρη ότι δεν ήθελε να πει αυτό.
Από το άρθρο κρατάω τη φράση:
ανέξοδος φιλάνθρωπος αντιρατσισμός των μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων, μαζί με την ανεδαφική «προλεταριακή αλληλεγγύη» των αριστεριστών
Οι εκφραστές δηλαδή της πολιτικής ορθότητας στην Ελλάδα. Αυτοί που κυριαρχούν στα ΜΜΕ και που στερούν το λόγο σε όποιον διαφωνεί μαζί τους.
Που όμως οι ίδιοι έβλεπαν με συμπάθεια τους Αγανακτισμένους πέρσι. Και μου κάνει εντύπωση που πέρσι κανένας δεν τολμούσε να πει τι κάνουμε ρε, όλοι καλά λόγια λέγανε για τις μούντζες προς τη Βουλή και για τα "κινήματα" κλπ.

Δε ζεις στην Ελλάδα και δεν ξέρεις, και νομίζεις ότι όλα είναι όπως σας τα παρουσιάζουν εκεί
κλπ κλπ κλπ

Βλ. μήνυμα 96 (σε πρόλαβα ότι θα το έλεγες, αν όχι εσύ, σίγουρα κάποιος)

Ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψες και τι γράφω εγώ, και μετά πρόβαλε ενστάσεις, αν έχεις. Δεν σου είπε κανείς ότι δεν ενημερώνεσαι επειδή δεν ζεις στην Ελλάδα - αν όμως έχεις πράγματι την άποψη ότι κανείς δεν είπε τίποτα αρνητικό για τους Αγανακτισμένους πέρυσι, το μόνο λογικό συμπέρασμα είναι ότι η ενημέρωσή σου προέρχεται από το δελτίο ειδήσεων του Μέγκα.
 

SBE

¥
Πιστεύω ότι αν ο Κασιμάτης δεν πάταγε τον κάλο μερικών με την αναφορά του στη βία της αριστεράς το κείμενό του θα είχε αγνοηθεί.

ΥΓ Παλάβρα, δεν βλέπω ελληνική τηλεόραση. Όμως, κι ο Ελληγενής που έχει μάλλον διαφορετικές πηγές πληροφόρησης από μένα, λέει ότι έχει σχηματίσει την ίδια εικόνα. Έχουμε και οι δύο μία κοινή πηγή: αυτό το φόρουμ. Η απόσταση αν μη τι άλλο βοηθάει να μην μπερδεύεσαι με μικρότερα και δευτερεύοντα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Έχει βρει καμιά δεκαριά καλούς λόγους να τον στολίσει. Το συγκεκριμένο σημείο είναι ίσως το πιο αδύνατο:

Ότι η Λιάνα Κανέλλη, μια γυναίκα άνω των 60, “έφαγε προεκλογική μπούφλα” από τον Κασιδιάρη και όχι τέσσερις σφαλιάρες δημοσίως και ότι στις παρέες σας υπάρχουν πολλοί που το ευχαριστήθηκαν -ή μήπως θα έπρεπε να γράψω “ευχαριστηθήκατε”;

Δικά μου σχόλια:
  • «μια γυναίκα άνω των 60»: Εδώ, φίλε, σε μίσησε η Κανέλλη.
  • “έφαγε προεκλογική μπούφλα” από τον Κασιδιάρη και όχι τέσσερις σφαλιάρες δημοσίως: σημειολογική ανάλυση, που είναι και της μόδας πάλι.
  • «στις παρέες σας»: Ξέχασε να πει «στις κακές παρέες σας». Αυτό που ο Κασιμάτης αξιοποιεί σαν προσωπική εμπειρία για να βγάλει ένα συμπέρασμα για το γενικότερο χάλι μας, ο συντάκτης το στρέφει εναντίον του. (Όπως έγινε κι εδώ.) Λέει άραγε ψέματα ο Κασιμάτης; Περιορίζεται το φαινόμενο στις παρέες του Κασιμάτη; Δεν μας ενοχλεί που και στις πιο αθώες κουβέντες των φίλων μας όλο και ξεφεύγει πια και λίγος φασισμός; Το ότι το επισημαίνει ο Κασιμάτης μάς ενόχλησε;
  • ή μήπως θα έπρεπε να γράψω “ευχαριστηθήκατε”: Το είπε κι ο pidyo. Δεν το είπε ο Κασιμάτης, αλλά πόσο συχνά άραγε τσακώνουμε πια τον ίδιο μας τον εαυτό να σκέφτεται αντιδημοκρατικά, να σκέφτεται με αγανάκτηση πράγματα που δεν θα διανοούνταν σε άλλες εποχές; Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν και άγιοι άνθρωποι, ψημένοι στη ζωή, στον αγώνα, στη μελέτη, που δεν κάνουν τέτοια λάθη. Ας κοιτάξουμε όμως πώς αλλάζει η κοινωνία μας και πώς λιγοστεύουν οι άγιοι.

Τώρα τι γυρεύω εγώ να κάνω το συνήγορο του Κασιμάτη...
 

nickel

Administrator
Staff member
Έχουμε και οι δύο μία κοινή πηγή: αυτό το φόρουμ.
Ναι, αλλά αυτό το φόρουμ παρέχει εξαιρετικά άνιση ενημέρωση. Άρα οι γενικεύσεις σας πρέπει να είναι πάντα με πολλές επιφυλάξεις. Ειδικότερα πάντως για τους Αγανακτισμένους της πλατείας Συντάγματος, αν αυτό το φόρουμ έδωσε την εντύπωση ότι όλοι τους βλέπαμε με συμπάθεια, ή λάθος κάναμε ή (το πιθανότερο) λάθος τα θυμάσαι.
 

SBE

¥
Ότι η Λιάνα Κανέλλη, μια γυναίκα άνω των 60...

Εδώ θα τον μισήσω κι εγώ. Και γενικά η ηλικία της Κανέλλη αναφέρθηκε πολλές φορές σε σχέση με το περιστατικό, και είναι κυρίως ενδεικτική του πως αντιμετωπίζεται η γυναίκα στην κοινωνία. Αν το χαστούκι το έτρωγε ο Παπαδόπουλος δεν θα είχαμε δημοσιεύματα "βάρεσες τον πατέρα σου, ρε!" ή "χαστούκισες γέρον άνθρωπο", εκτός αν το θύμα ήταν εμφανώς προχωρημένης ηλικίας και ανήμπορο, περπατάει π.χ. με μπαστούνι. Τέλος πάντων, είμαι εκτός θέματος.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Νομίζω πως η αντίδραση θα ήταν ίδια πάνω κάτω - όταν ένας τριαντάρης χτυπάει κάποιον με τα διπλά του χρόνια, δεν θεωρεί κανείς ότι υπάρχει και καμιά φοβερή ισότητα.

Για το #108 του Νίκελ να προσθέσω ότι ακριβώς επειδή το φόρουμ είναι γλωσσικό, συχνά τα μέλη του δεν συμμετέχουν στα πολιτικά νήματα και, όταν το κάνουν, οι τοποθετήσεις είναι συνήθως πολύ μετριοπαθείς (ιδίως αν κανείς τις συγκρίνει με αυτές που γίνονται σε άλλα μέρη του διαδικτύου). Αυτό σημαίνει ότι το φόρουμ αυτό (όπως και κάθε άλλο φόρουμ, για διαφορετικούς λόγους ίσως) δεν μεταφέρει επακριβώς το πολιτικό κλίμα που επικρατεί στην Ελλάδα την Χ δεδομένη στιγμή.
 
Πιστεύω ότι αν ο Κασιμάτης δεν πάταγε τον κάλο μερικών με την αναφορά του στη βία της αριστεράς το κείμενό του θα είχε αγνοηθεί.

ΥΓ Παλάβρα, δεν βλέπω ελληνική τηλεόραση. Όμως, κι ο Ελληγενής που έχει μάλλον διαφορετικές πηγές πληροφόρησης από μένα, λέει ότι έχει σχηματίσει την ίδια εικόνα. Έχουμε και οι δύο μία κοινή πηγή: αυτό το φόρουμ. Η απόσταση αν μη τι άλλο βοηθάει να μην μπερδεύεσαι με μικρότερα και δευτερεύοντα.

Ούτε εγώ βλέπω ελληνική τηλεόραση και δη δελτία ειδήσεων. Η πληροφόρησή μου, περί της περιρρέουσας ατμόσφαιρας ήταν το Ίντερνετ και οι γνωστοί μου, συγγενείς και φίλοι. Και συμφωνώ ότι η απόσταση βοηθάει σ' αυτές τις περιπτώσεις.
 

gazakas

New member
Σχόλιο στα σχόλια επί των σχολίων μου: Το κείμενο που έγραψα είναι επαναδιατύπωση και "άνοιγμα", για να δανειστώ έναν όρο της υποκριτικής, όσων γράφει ο Κασιμάτης. Το "μια γυναίκα άνω των 60" με βασάνισε ως προς το αν έπρεπε να το γράψω ακριβώς γιατί σκέφτηκα αντιδράσεις όπως της SBE, αλλά το κράτησα γιατί ο Κασιμάτης, ενώ παρουσιάζεται ως θεματοφύλακας της αστικής νομιμότητας, προσπερνά ελαφρά τη καρδία μια επίθεση όπου αν δεν ήταν η Κανέλλη το θύμα της, αλλά κάποια ανώνυμη 60άρα, θα έφριττε. Αυτό με τη σημειολογική ανάλυση δεν το καταλαβαίνω, παρότι έχω εντρυφήσει αρκετά στη σημειωτική: για μένα έχει πάντα σημασία η ακριβολογία και η μετατροπή ενός τετραπλού χαστουκιού σε "προεκλογική μπούφλα" μου φαίνεται τουλάχιστον υποβολιμαία. Όσο για τις παρέες όπου κάποιοι ευχαριστήθηκαν την επίθεση στην Κανέλλη, συγγνώμη αλλά, παρότι δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχουν τέτοιες, δεν είναι σίγουρα οι δικές μου και εξεπλάγην που ο Κασιμάτης μιλάει για αυτή τη χαιρέκακη ευχαρίστηση με τόση άνεση σαν να την ξέρει από πρώτο χέρι.
 

gazakas

New member
Εδώ θα τον μισήσω κι εγώ. Και γενικά η ηλικία της Κανέλλη αναφέρθηκε πολλές φορές σε σχέση με το περιστατικό, και είναι κυρίως ενδεικτική του πως αντιμετωπίζεται η γυναίκα στην κοινωνία. Αν το χαστούκι το έτρωγε ο Παπαδόπουλος δεν θα είχαμε δημοσιεύματα "βάρεσες τον πατέρα σου, ρε!" ή "χαστούκισες γέρον άνθρωπο", εκτός αν το θύμα ήταν εμφανώς προχωρημένης ηλικίας και ανήμπορο, περπατάει π.χ. με μπαστούνι. Τέλος πάντων, είμαι εκτός θέματος.

Εγώ πάλι δεν μισώ έτσι εύκολα και σου στέλνω μόνο αγάπη. Φαντάζομαι πάντως ότι καταλαβαίνεις πως το παράδειγμα με τον Παπαδόπουλο δεν είναι και η πιο εύστοχη αναλογία με την επίθεση στην Κανέλλη.
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλώς τον gazaka στα μέρη μας. Σχόλιο στο σχόλιο στα σχόλια επί των σχολίων σου:
Το περί σημειολογίας ήταν αστείο για εσωτερική κατανάλωση. Κακώς δεν είχα βάλει σύνδεσμο:
http://lexilogia.gr/forum/showthrea...τσιμπολογήματα&p=156845&viewfull=1#post156845

Το ψείρισα το σχόλιο που έκανε παραπάνω η Elsa (ενώ βρήκα πολύ πιο εύστοχα τα σχόλια που κάνεις εσύ, αν και είναι σχόλια που μπορούν να γίνουν σχεδόν καθημερινά για τα γραφτά του Κασιμάτη: γράφει ένα σωστό και δέκα που κάνουν να χάνει το δίκιο του), επειδή έχω μια τάση σχεδόν μαζοχιστική να αναζητώ την κακή πλευρά των ανθρώπων. Είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιληφθώ ότι συχνά η αγιοσύνη μπορεί να είναι υποκρισία ή ευτύχημα (που δεν τέθηκε σε δοκιμασία)*. Έτσι έγινε λίγη παραπάνω συζήτηση για κάτι δευτερεύον. Ίσως πάντως να είναι καλό κόλπο για να φέρουμε κι άλλους εδώ μέσα.
:)

* Επεξήγηση: Π.χ. οι Έλληνες δεν ήμασταν ρατσιστές, μέχρι που εμφανίστηκαν οι άλλοι ξένοι, όχι οι τουρίστες, να θέσουν σε δοκιμασία αυτή την πλάνη.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Όσο για τις παρέες όπου κάποιοι ευχαριστήθηκαν την επίθεση στην Κανέλλη, συγγνώμη αλλά, παρότι δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχουν τέτοιες, δεν είναι σίγουρα οι δικές μου και εξεπλάγην που ο Κασιμάτης μιλάει για αυτή τη χαιρέκακη ευχαρίστηση με τόση άνεση σαν να την ξέρει από πρώτο χέρι.

Με αφορμή το άρθρο του Κασιμάτη και της δικής σας απάντησης (καλώς ήρθατε :)), θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση επί αυτού: εγώ έχω βρεθεί σε παρέες (που δεν σημαίνει «φίλοι») στις οποίες, το τελευταίο διάστημα, ακούω «καλά της έκανε της [διάφοροι χαρακτηρισμοί]», «κι εγώ θα ψήφιζα (ή ψήφισα, ακόμα χειρότερο) χρυσή αυγή επειδή «η αστυνομία πού είναι;/κανείς άλλος δεν κάνει τίποτα/έχω πάθει το ψ» κλπ

Προτού μου πει κανείς να διαλέγω καλύτερα τις παρέες μου, θέλω να πω κατ' αρχάς πως το να βρεθεί κανείς σε περιβάλλον όπου ακούει κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι το έχει επιδιώξει -δεν μπορώ να ζητήσω πιστοποιητικό φρονημάτων από το φίλο του φίλου προτού βρεθώ μαζί του στον ίδιο χώρο- και πολύ περισσότερο δεν σημαίνει ότι οι απόψεις αυτές εκφράζουν απομονωμένες μειοψηφίες. Η εικόνα που έχω σχηματίσει είναι ότι υπήρχαν αυτές οι τάσεις στην ελληνική κοινωνία, απλώς η ευμάρεια των προ κρίσης χρόνων δεν έδινε λαβή να εκδηλωθούν - κανείς δεν έξυνε την επιφάνεια να δει τη μισαλλοδοξία, το σεξισμό, τον εθνικισμό και την αμορφωσιά που υπάρχει από κάτω. Τώρα όμως, παρατηρώ διάχυση όλων αυτών, μαζί με μια απάθεια απέναντι στη βία ή, ακόμα χειρότερα, μια απόλαυσή της. Και νομίζω ότι θα έπρεπε να προβληματίσει πολύ τα κόμματα της χώρας -όχι μόνο αυτά που συμμετέχουν στην κυβέρνηση- το γιατί σε μια περίοδο τόσο άγριας κρίσης τα ποσοστά της χρυσής αυγής είναι τα μόνα που ανεβαίνουν.
 
Last edited:

SBE

¥
Εγώ πάλι δεν μισώ έτσι εύκολα και σου στέλνω μόνο αγάπη. Φαντάζομαι πάντως ότι καταλαβαίνεις πως το παράδειγμα με τον Παπαδόπουλο δεν είναι και η πιο εύστοχη αναλογία με την επίθεση στην Κανέλλη.

Γιατί; Ο Παπαδόπουλος ήταν παρών και είναι της ίδιας περίπου ηλικίας με την Κανέλλη.
 

SBE

¥
Φτου, #@%$!@# μπέρδεψα τους Παπαδο-τέτοιους!
Ποιός ήταν ο παρουσιαστής της εκπομπής;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ο Παπαδάκης :) Και η Κανέλη είναι 58, ρε παιδιά, μην της βάζετε χρόνια, θα θυμώσει!
 
Top