metafrasi banner

queerbaiting

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Queerbaiting is a marketing technique for fiction and entertainment in which creators hint at, but then do not actually depict, same-sex romance or other LGBT representation. They do so to attract ("bait") a queer or straight ally audience with the suggestion of relationships or characters that appeal to them, while at the same time attempting to avoid alienating other consumers.

Queerbaiting has been observed in popular fiction such as films and television series, but also in celebrities who convey an ambiguous sexual identity through their works and statements. The term arose in and has been popularized through discussions in Internet fandom since the early 2010s. It comes from a larger history of LGBT discourse in media representation dating back to the 1970s from subtle marketing to LGBT people through commercials and books.

Queer fans have reacted with concern and anger to an identity they consider defining being used as a mere marketing ploy, a plaything for creatives, a mark of "edginess", or a commodity.
Fans have derided, for instance, queer characters being used as plot devices rather than as characters for their own sake. For instance, Glee, a series with many queer series regulars, was criticized by fans for presenting "superficial stereotypes of queerness for dramatic effect".

Όπως αναμένεται, τα ελάχιστα ευρήματα στο ελληνικό διαδίκτυο είναι εντελώς αμετάφραστα. Καμιά ιδέα;
 
Αγνοούσα παντελώς τον όρο...
Κάτι σε "φιλομόφυλος δελεασμός" μου έρχεται προσεγγιστικά κατά νου (ή queer δελεασμός, αν πρόκειται να αφήσουμε ως έχει το έτσι κι αλλιώς δυσμετάφραστο queer)
 

m_a_a_

Active member
Η σεξουαλική απροσδιοριστία [του ήρωα / της περσόνας κλπ.] ως εμπόρευμα / δόλωμα / τεχνική μάρκετινγκ

Αν μιλούσαμε για ρούχα, θα μπορούσαμε να τα πούμε unisexgender. Οι Κορεάτες το κάνουν ήδη.

Λέω τώρα εγώ…
 

SBE

¥
A, όπως στη Ζίνα με τη Γκαμπριέλ (και τη δολοφονία της μυθολογίας).
Αλλά αυτό ο σχηματισμός υπάρχει γενικότερα:
The rhetorical tactics used by anti-environmentalist groups are sometimes referred to as "green-baiting" in reference to the tactic of red baiting.
red-baiting, the practice of persecuting and undermining people by accusing them of being communists (στην Ελλάδα το αντίστοιχο είναι ότι σε κατηγορούν ότι είσαι φασίστας ό,τι και να πεις).
Και πολλά άλλα.
Ξέρω ότι δεν βοηθάω.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το green-baiting και το red-baiting φαίνεται να έχουν διαφορετικό νόημα. Στο queerbaiting το "baiting" έχει το κυριολεκτικό του νόημα. Ότι προσπαθούν να προσελκύσουν μια μερίδα κοινού με δόλωμα τη σεξουαλική ταυτότητα.
 
Αγνοούσα παντελώς τον όρο...
Κάτι σε "φιλομόφυλος δελεασμός" μου έρχεται προσεγγιστικά κατά νου (ή queer δελεασμός, αν πρόκειται να αφήσουμε ως έχει το έτσι κι αλλιώς δυσμετάφραστο queer)
Νομίζω ότι αποδίδεται απλώς φωνητικά κουήρ / κουίρ
 

SBE

¥
Το green-baiting και το red-baiting φαίνεται να έχουν διαφορετικό νόημα. Στο queerbaiting το "baiting" έχει το κυριολεκτικό του νόημα. Ότι προσπαθούν να προσελκύσουν μια μερίδα κοινού με δόλωμα τη σεξουαλική ταυτότητα.
Όλα αυτά σκοπό έχουν να προκαλέσουν αντίδραση από το κοινό/ τον ακροατή/ τον αναγνώστη χωρίς να υπάρχει ουσία. To OED έχει πχ ορισμό (more general) the practice of trying to appeal to and capitalize on LGBTQ audiences or customers in a deceptive or superficial manner. Το οποίο στη περίπτωση μια ταινίας ή ενός σήριαλ γίνεται με το να αφήνεται να πλανιέται στην ατμόσφαιρα ότι κάτι τρέχει, χωρίς όμως να τρέχει τίποτα (ή να το προχωράει παρακάτω το σενάριο).
Έχουμε και το click baiting που είναι τα διάφορα τεχνάσματα για να σε κάνουν να πας σε κάποιο σάιτ. Όλα αυτά στηρίζονται στο άνθρακες ο θησαυρός. Σε ψήνουνε να περιμένεις κάτι και τελικά δεν γίνεται τίποτα.

Όπως πχ σήμερα που την πάτησα γιατί έχω Amazon Prime και με ειδοποίησαν ότι η συνδρομή θα ανέβει από Σεπτέμβριο και βλέπω τίτλο είδησης "Ο Μάρτιν Λούις έχει βρει τρόπο να αποφύγετε την αύξηση στο Prime". Κάνω κλικ και η συμβουλή του Μάρτιν Λούις ήταν: αγοράστε ετήσια συνδρομή πριν το Σεπτέμβριο. Τί μου λες ρε Μάρτιν! Δεν θα το είχα σκεφτεί αυτό από μόνη μου ποτέ! (αν ήταν το στυλ μου, θα είχα ρίξει πεντε φάσκελα στην οθόνη).
Σημ. Ο Λούις, γνωστός και ως money saving expert, είναι ένας τύπος στο ΗΒ που έχει κάνει καριέρα δίνοντας συμβουλές για οικονομικά θέματα. Το 90% των συμβουλών που δίνει είναι πράγματα προφανή. Το 10% είναι χρήσιμα πάντως.
 
Top