Από έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη:
Οι Ναοί της Φωτογραφίας
Ο διάκοσμος των φωτογραφικών στούντιο, 1860-1910
Στα πρώτα χρόνια της ιστορίας του φωτογραφικού πορτραίτου, ο διάκοσμος των φωτογραφικών στούντιο (ή των «ναών της φωτογραφίας», όπως αποκαλούνται σε κείμενα του 19ου αιώνα), είναι απλός. Ο φωτογράφος αρκείται στη χρήση μιας κουρτίνας ή ενός ζωγραφικού φόντου για να εμπλουτίσει το κάδρο του. Αργότερα, προσθέτονται και άλλα αντικείμενα όπως ο ορθοστάτης, συνήθως κατασκευασμένος από συμπιεσμένο χαρτί, η καρέκλα και το τραπέζι. Ακολουθώντας τάσεις της μόδας, τα φόντα γίνονται ακόμα πιο περίτεχνα και ευρηματικά. Εμφανίζονται κάγκελα μπαλκονιών, ανθοστήλες, βάρκες, ποδήλατα, κλπ. Έτσι το εργαστήρι του φωτογράφου μοιάζει με θεατρική σκηνή έτοιμη να δεχτεί κάθε φωτογραφική πρόκληση. Δεν είναι σπάνιες οι φορές που ένας φωτογράφος επιστρατεύει όλη του τη φαντασία προκειμένου να δημιουργήσει πρωτότυπα και ευρηματικά φόντα, ώστε να μεταφέρει τον φωτογραφούμενο σ’ έναν κόσμο φανταστικό. Πετυχημένη θεωρείται η φωτογραφία εκείνη που αποκτά την ψευδαίσθηση της αληθοφάνειας.