MOOC

SBE

¥
Δεν σε καταλαβαίνω. Πώς γίνεται να ξέρουμε σήμερα τι θα χρειαστεί να φτιάξουμε αύριο;
Μαθαίνουμε αυτά που χρειάζεται να ξέρουμε σήμερα και για κάθε τι καινούργιο που εμφανίζεται χτίζουμε στις υπάρχουσες γνώσεις. Άλλωστε η τεχνολογία δεν προχωράει με άλματα, δεν πήγαμε από το αεροπλάνο των Ράιτ στο Κονκόρντ, μεσολάβησαν πολλά αεροπλάνα.
Κι εγώ που πήγα πανεπιστήμιο όταν δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα και λάπτοπ, κι οι τηλεοράσεις ήταν με καθοδικές ακτίνες μπορώ να λύσω και να ξανασυναρμολογήσω (με βελτιώσεις) το κινητό μου και το λάπτοπ μου και να κάνω αλλαγές στο λογισμικό της τηλεόρασής μου (αν και είναι πιο εύκολο να τη λύσω). Αυτό τι σημαίνει; ότι το 1993 έμαθα να κάνω τα επαγγέλματα του 2013; Που δεν τα είχαμε δει ούτε στον ύπνο μας;
 

nickel

Administrator
Staff member
Όχι, δεν είπα ότι θα διδάξεις στον μαθητή τη φυσική, τη χημεία ή τις γλώσσες προγραμματισμού που δεν έχουν δημιουργηθεί ακόμα. Δύσκολο – και δεν έχω δώσει την εντύπωση του τρελού, ελπίζω.

Μπορείς ωστόσο να προβλέψεις ποιο δρόμο έχουν πάρει οι εξελίξεις και ποιες πάνω-κάτω θα είναι οι μελλοντικές απαιτήσεις. Αρχίζοντας από το ρόλο της παγκοσμιοποίησης: αν δεν φυσάνε τα αγγλικά σου, δεν θα έχεις προκοπή σε νέα σχήματα. Αν δεν είσαι internet savvy, μην υποβάλεις βιογραφικό. Θα φτιάχνεις περιεχόμενο στο διαδίκτυο; Αυτό πια είναι ένα σύνολο ουσιαστικού λόγου, εικαστικής αισθητικής, μαρκετίστικης ελκυστικότητας κτλ. Ποιες θα είναι οι ανάγκες στον κόσμο που διαμορφώνεται; Σε ποια καρέ της σκακιέρας θα μείνει να παίζει η Ευρώπη; Τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα; Πώς θα έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα; Πώς θα προετοιμάζεις μαθητές και φοιτητές για αυτά; Πώς θα αποκτήσουν σκέψη που θα αναγνωρίζει τις προκλήσεις και θα ανακαλύπτει νέες απαντήσεις; Τι πρέπει να προσθέσουμε στα προγράμματα για τους μαθητές και φοιτητές; Πώς θα εξοικειωθούν με αυτά οι εκπαιδευτικοί; Πώς θα περάσουμε ή θα περιορίσουμε τη σαβούρα του προγράμματος; Πώς θα εξασφαλίσουμε μέγιστη απόδοση με τα φτωχά μέσα της χώρας; Με λίγα λόγια, πρέπει να σχεδιάζουμε με σαφή αντίληψη του μέλλοντος και όχι με σφιχταγκάλιασμα των τοτέμ του παρελθόντος.
 

SBE

¥
OK, αλλά αυτά που αναφέρεις είναι τωρινά ζητήματα, όχι αυριανά.
Τώρα χρειάζονται τα αγγλικά, οι ιντερνετογνώσεις κλπ.
Αύριο μπορεί να χρειάζονται τα σουαχίλι (ποτέ δεν ξέρεις), και μπορεί να έχουμε περάσει στην επόμενη φάση του ιντερνέτ, όποια θα είναι αυτή. Τα υπόλοιπα είναι ζήτημα προγραμματισμού, που δεν βλέπω να κάνει ιδιαίτερα το κράτος στην Ελλάδα.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Εκτοξεύτηκαν ταυτόχρονα 29 δορυφόροι

[...] Στους υπόλοιπους 28 μικροσκοπικούς δορυφόρους του Minotaur- 1 συμπεριλαμβάνεται ο TJ3Sat, ο πρώτος δορυφόρος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από μαθητές λυκείου, αλλά και ο νέος PhoneSat 2.4 της NASA, που κατασκευάστηκε από εξαρτήματα smartphone. [...]


Ελευθεροτυπία, Κατ. Κανόνη
 
Top