A massive open online course (MOOC) is an online course aiming at large-scale interactive participation and open access via the web. In addition to traditional course materials such as videos, readings, and problem sets, MOOCs provide interactive user forums that help build a community for the students, professors, and TAs. MOOCs are a recent development in distance education.
http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open_online_course
Το δωρεάν ψηφιακό πανεπιστήμιο έφτασε, λέει ο συνιδρυτής της Wikipedia
Λονδίνο
Πρώτο θύμα της διάδοσης του «ψηφιακού πανεπιστημίου» θεωρεί την βαρετή ακαδημαϊκή διάλεξη ο Τζίμι Γουέιλς, συνιδρυτής της Wikipedia, καλώντας τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης να προσαρμοστούν στις νέες μορφές ανοικτής μάθησης.
Ήδη καταγράφεται επιτυχία για τους ανοικτούς κύκλους μαθημάτων που προσφέρουν ορισμένα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, σημάδι στο οποίο ο Γουέιλς βλέπει την έλευση του «μελλοντικού μοντέλου» στην ανώτατη εκπαίδευση.
«Αν τα πανεπιστήμια δεν απαντήσουν στην αύξηση των διαδικτυακών μαθημάτων με κάποιο πειστικό τρόπο, τότε θα εμφανιστούν νέοι παίκτες που θα τα αντικαταστήσουν», θεωρεί ο 47χρονος Γουέιλς, όπως μεταδίδει το BBC.
Εδώ κι ενάμιση χρόνο, τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Online Open Courses, ή MOOC) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή εντός των κύκλων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Στάνφορντ, το Πρίνστον, το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και το Μπέρκλεϊ στη Καλιφόρνια, παρέχουν δωρεάν κύκλους σπουδών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα - αν και παρέχουν ένα απλό πιστοποιητικό παρακολούθησης και όχι κανονικό πτυχίο.
«Η επίδραση των μαθημάτων αυτών θα είναι κατακλυσμική και θα μεταμορφώσει τα πάντα στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης», λέει ο Γουέιλς. Και σημειώνει πως «τα πανεπιστήμια πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τις on line τεχνολογίες προς όφελος τους».
«Το μελλοντικό μοντέλο της ανωτάτης εκπαίδευσης θα δίνει στους φοιτητές τη δυνατότητα επιλογής της χρήσης διαφόρων μαγνητοσκοπήσεων και ηχογραφήσεων από διαλέξεις, μια μέθοδος που είναι πολύ πιο αποτελεσματική και προς την κατεύθυνση που πηγαίνει το διαδίκτυο αυτή τη στιγμή», καταλήγει ο Αμερικανός «γκουρού»της Wikipedia, συμβουλεύοντας, μεταφορικά, τα πανεπιστήμια που ακόμη δεν εχουν ενστερνιστεί τις νέες τεχνολογίες να «προσαρμοστούν ή να πεθάνουν».
Τα MOOC ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2011, όταν ο καθηγητής Σεμπάστιαν Τρουν του πανεπιστημίου Στάνφορντ - και αντιπρόεδρος της Google - «άνοιξε» δοκιμαστικά στο διαδίκτυο το μάθημα «Τεχνητή Νοημοσύνη» και εγγράφηκαν 160.000 «φοιτητές» από 190 διαφορετικές χώρες. Μετά την απρόσμενη αυτή επιτυχία ο καθηγητής δημιούργησε την εταιρεία πανεπιστημιακής τηλεκπαίδευσης Udacity η οποία προσφέρει 15 διαφορετικά μαθήματα.
Στα τέλη του 2011, το ΜΙΤ εξήγγειλε το δικό του διαδικτυακό κύκλο μαθημάτων με τίτλο MITx. Στο πρώτο του μάθημα εγγράφηκαν 120.000 «φοιτητές». Τον Απρίλιο του 2012 πολλά αμερικανικά πανεπιστήμια ανήγγειλαν ότι μέσω της ΜΚΟ και φιλεκπαιδευτικού οργανισμού Coursera που ίδρυσαν θα προσφέρουν μαθήματα μέσω ιντερνετ.
Με 1,9 εκατομμύρια εγγεγραμμένους από 196 χώρες και 35 συνεργαζόμενα πανεπιστήμια απ' όλο τον κόσμο, το διαδικτυακό Coursera είναι, τρόπον τινά, το μεγαλύτερο ανοικτό και δωρεάν πανεπιστήμιο του κόσμου. Λίγο μετά, το ΜΙΤ και το Χάρβαρντ ανακοίνωσαν πως συνενώνουν τις δυνάμεις τους, υπό την πλατφόρμα EdX.
http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231246840
Όπως έλεγαν κάποτε ότι το όριο της μικροποίησης είναι το μέγεθος των δακτύλων μας (κάτι που μπορεί να ξεπεραστεί με το να μη χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τα δάκτυλά μας ή τα παραδοσιακά πληκτρολόγια), ένα όριο στη μαζικότητα αυτών των ανοιχτών μαθημάτων είναι η ιδιωτική διόρθωση. Αν δεν καθίσει κάποιος βοηθός να σου κάνει διόρθωση στην εργασία διαθέτοντας χρόνο για εκτενή σχολιασμό, δεν θα διορθώσεις εύκολα τα προσωπικά σου προβλήματα κατανόησης, ανάλυσης και σύνθεσης.
http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open_online_course
Το δωρεάν ψηφιακό πανεπιστήμιο έφτασε, λέει ο συνιδρυτής της Wikipedia
Λονδίνο
Πρώτο θύμα της διάδοσης του «ψηφιακού πανεπιστημίου» θεωρεί την βαρετή ακαδημαϊκή διάλεξη ο Τζίμι Γουέιλς, συνιδρυτής της Wikipedia, καλώντας τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης να προσαρμοστούν στις νέες μορφές ανοικτής μάθησης.
Ήδη καταγράφεται επιτυχία για τους ανοικτούς κύκλους μαθημάτων που προσφέρουν ορισμένα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, σημάδι στο οποίο ο Γουέιλς βλέπει την έλευση του «μελλοντικού μοντέλου» στην ανώτατη εκπαίδευση.
«Αν τα πανεπιστήμια δεν απαντήσουν στην αύξηση των διαδικτυακών μαθημάτων με κάποιο πειστικό τρόπο, τότε θα εμφανιστούν νέοι παίκτες που θα τα αντικαταστήσουν», θεωρεί ο 47χρονος Γουέιλς, όπως μεταδίδει το BBC.
Εδώ κι ενάμιση χρόνο, τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Online Open Courses, ή MOOC) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή εντός των κύκλων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Στάνφορντ, το Πρίνστον, το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και το Μπέρκλεϊ στη Καλιφόρνια, παρέχουν δωρεάν κύκλους σπουδών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα - αν και παρέχουν ένα απλό πιστοποιητικό παρακολούθησης και όχι κανονικό πτυχίο.
«Η επίδραση των μαθημάτων αυτών θα είναι κατακλυσμική και θα μεταμορφώσει τα πάντα στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης», λέει ο Γουέιλς. Και σημειώνει πως «τα πανεπιστήμια πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τις on line τεχνολογίες προς όφελος τους».
«Το μελλοντικό μοντέλο της ανωτάτης εκπαίδευσης θα δίνει στους φοιτητές τη δυνατότητα επιλογής της χρήσης διαφόρων μαγνητοσκοπήσεων και ηχογραφήσεων από διαλέξεις, μια μέθοδος που είναι πολύ πιο αποτελεσματική και προς την κατεύθυνση που πηγαίνει το διαδίκτυο αυτή τη στιγμή», καταλήγει ο Αμερικανός «γκουρού»της Wikipedia, συμβουλεύοντας, μεταφορικά, τα πανεπιστήμια που ακόμη δεν εχουν ενστερνιστεί τις νέες τεχνολογίες να «προσαρμοστούν ή να πεθάνουν».
Τα MOOC ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2011, όταν ο καθηγητής Σεμπάστιαν Τρουν του πανεπιστημίου Στάνφορντ - και αντιπρόεδρος της Google - «άνοιξε» δοκιμαστικά στο διαδίκτυο το μάθημα «Τεχνητή Νοημοσύνη» και εγγράφηκαν 160.000 «φοιτητές» από 190 διαφορετικές χώρες. Μετά την απρόσμενη αυτή επιτυχία ο καθηγητής δημιούργησε την εταιρεία πανεπιστημιακής τηλεκπαίδευσης Udacity η οποία προσφέρει 15 διαφορετικά μαθήματα.
Στα τέλη του 2011, το ΜΙΤ εξήγγειλε το δικό του διαδικτυακό κύκλο μαθημάτων με τίτλο MITx. Στο πρώτο του μάθημα εγγράφηκαν 120.000 «φοιτητές». Τον Απρίλιο του 2012 πολλά αμερικανικά πανεπιστήμια ανήγγειλαν ότι μέσω της ΜΚΟ και φιλεκπαιδευτικού οργανισμού Coursera που ίδρυσαν θα προσφέρουν μαθήματα μέσω ιντερνετ.
Με 1,9 εκατομμύρια εγγεγραμμένους από 196 χώρες και 35 συνεργαζόμενα πανεπιστήμια απ' όλο τον κόσμο, το διαδικτυακό Coursera είναι, τρόπον τινά, το μεγαλύτερο ανοικτό και δωρεάν πανεπιστήμιο του κόσμου. Λίγο μετά, το ΜΙΤ και το Χάρβαρντ ανακοίνωσαν πως συνενώνουν τις δυνάμεις τους, υπό την πλατφόρμα EdX.
http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231246840
Όπως έλεγαν κάποτε ότι το όριο της μικροποίησης είναι το μέγεθος των δακτύλων μας (κάτι που μπορεί να ξεπεραστεί με το να μη χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τα δάκτυλά μας ή τα παραδοσιακά πληκτρολόγια), ένα όριο στη μαζικότητα αυτών των ανοιχτών μαθημάτων είναι η ιδιωτική διόρθωση. Αν δεν καθίσει κάποιος βοηθός να σου κάνει διόρθωση στην εργασία διαθέτοντας χρόνο για εκτενή σχολιασμό, δεν θα διορθώσεις εύκολα τα προσωπικά σου προβλήματα κατανόησης, ανάλυσης και σύνθεσης.