metafrasi banner

Massive Online Open Courses (MOOC) = Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα

nickel

Administrator
Staff member
A massive open online course (MOOC) is an online course aiming at large-scale interactive participation and open access via the web. In addition to traditional course materials such as videos, readings, and problem sets, MOOCs provide interactive user forums that help build a community for the students, professors, and TAs. MOOCs are a recent development in distance education.
http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open_online_course


Το δωρεάν ψηφιακό πανεπιστήμιο έφτασε, λέει ο συνιδρυτής της Wikipedia

Λονδίνο
Πρώτο θύμα της διάδοσης του «ψηφιακού πανεπιστημίου» θεωρεί την βαρετή ακαδημαϊκή διάλεξη ο Τζίμι Γουέιλς, συνιδρυτής της Wikipedia, καλώντας τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης να προσαρμοστούν στις νέες μορφές ανοικτής μάθησης.

Ήδη καταγράφεται επιτυχία για τους ανοικτούς κύκλους μαθημάτων που προσφέρουν ορισμένα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, σημάδι στο οποίο ο Γουέιλς βλέπει την έλευση του «μελλοντικού μοντέλου» στην ανώτατη εκπαίδευση.

«Αν τα πανεπιστήμια δεν απαντήσουν στην αύξηση των διαδικτυακών μαθημάτων με κάποιο πειστικό τρόπο, τότε θα εμφανιστούν νέοι παίκτες που θα τα αντικαταστήσουν», θεωρεί ο 47χρονος Γουέιλς, όπως μεταδίδει το BBC.

Εδώ κι ενάμιση χρόνο, τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Online Open Courses, ή MOOC) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή εντός των κύκλων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Στάνφορντ, το Πρίνστον, το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και το Μπέρκλεϊ στη Καλιφόρνια, παρέχουν δωρεάν κύκλους σπουδών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα - αν και παρέχουν ένα απλό πιστοποιητικό παρακολούθησης και όχι κανονικό πτυχίο.

«Η επίδραση των μαθημάτων αυτών θα είναι κατακλυσμική και θα μεταμορφώσει τα πάντα στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης», λέει ο Γουέιλς. Και σημειώνει πως «τα πανεπιστήμια πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τις on line τεχνολογίες προς όφελος τους».

«Το μελλοντικό μοντέλο της ανωτάτης εκπαίδευσης θα δίνει στους φοιτητές τη δυνατότητα επιλογής της χρήσης διαφόρων μαγνητοσκοπήσεων και ηχογραφήσεων από διαλέξεις, μια μέθοδος που είναι πολύ πιο αποτελεσματική και προς την κατεύθυνση που πηγαίνει το διαδίκτυο αυτή τη στιγμή», καταλήγει ο Αμερικανός «γκουρού»της Wikipedia, συμβουλεύοντας, μεταφορικά, τα πανεπιστήμια που ακόμη δεν εχουν ενστερνιστεί τις νέες τεχνολογίες να «προσαρμοστούν ή να πεθάνουν».

Τα MOOC ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2011, όταν ο καθηγητής Σεμπάστιαν Τρουν του πανεπιστημίου Στάνφορντ - και αντιπρόεδρος της Google - «άνοιξε» δοκιμαστικά στο διαδίκτυο το μάθημα «Τεχνητή Νοημοσύνη» και εγγράφηκαν 160.000 «φοιτητές» από 190 διαφορετικές χώρες. Μετά την απρόσμενη αυτή επιτυχία ο καθηγητής δημιούργησε την εταιρεία πανεπιστημιακής τηλεκπαίδευσης Udacity η οποία προσφέρει 15 διαφορετικά μαθήματα.

Στα τέλη του 2011, το ΜΙΤ εξήγγειλε το δικό του διαδικτυακό κύκλο μαθημάτων με τίτλο MITx. Στο πρώτο του μάθημα εγγράφηκαν 120.000 «φοιτητές». Τον Απρίλιο του 2012 πολλά αμερικανικά πανεπιστήμια ανήγγειλαν ότι μέσω της ΜΚΟ και φιλεκπαιδευτικού οργανισμού Coursera που ίδρυσαν θα προσφέρουν μαθήματα μέσω ιντερνετ.

Με 1,9 εκατομμύρια εγγεγραμμένους από 196 χώρες και 35 συνεργαζόμενα πανεπιστήμια απ' όλο τον κόσμο, το διαδικτυακό Coursera είναι, τρόπον τινά, το μεγαλύτερο ανοικτό και δωρεάν πανεπιστήμιο του κόσμου. Λίγο μετά, το ΜΙΤ και το Χάρβαρντ ανακοίνωσαν πως συνενώνουν τις δυνάμεις τους, υπό την πλατφόρμα EdX.

http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231246840


Όπως έλεγαν κάποτε ότι το όριο της μικροποίησης είναι το μέγεθος των δακτύλων μας (κάτι που μπορεί να ξεπεραστεί με το να μη χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τα δάκτυλά μας ή τα παραδοσιακά πληκτρολόγια), ένα όριο στη μαζικότητα αυτών των ανοιχτών μαθημάτων είναι η ιδιωτική διόρθωση. Αν δεν καθίσει κάποιος βοηθός να σου κάνει διόρθωση στην εργασία διαθέτοντας χρόνο για εκτενή σχολιασμό, δεν θα διορθώσεις εύκολα τα προσωπικά σου προβλήματα κατανόησης, ανάλυσης και σύνθεσης.
 

SBE

¥
Το άρθρο με τις δηλώσεις του Γουίλς που επικαλείται η είδηση είναι αυτό εδώ. Διαβάζοντάς το βλέπω ότι ο Γουέιλς λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που λέει το πιο πάνω, και που σχολιάζει ο Νίκελ (ο δαίμων χτύπησε, ίσως).
"I think that the impact is going to be massive and transformative," says Mr Wales [...] "It's also been slower than anyone would have anticipated. But I'm not a person who thinks that people will be able to just go online and get a complete education without the guidance of the teacher. That sort of simplistic model shouldn't be our framework." Instead he thinks that universities need to use online technology where it really works.

Και η μετάφραση, που παραλείπει τη φράση με το ζουμί και αλλάζει το νόημα του συμπεράσματος του Γουέιλς:

«Η επίδραση των μαθημάτων αυτών θα είναι κατακλυσμική και θα μεταμορφώσει τα πάντα στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης», λέει ο Γουέιλς. Και σημειώνει πως «τα πανεπιστήμια πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τις on line τεχνολογίες προς όφελος τους».
 

SBE

¥
Παρεμπιπτόντως, διαβάζοντας για τις αρνητικές εμπειρίες του Γουέιλς στο πανεπιστήμιο πήγα να δω ποιό πανεπιστήμιο τελείωσε (όχι πως έχει μεγάλη σημασία, παρόμοια παράπονα έχω ακούσει από πολλούς αμερικανούς, αφού τη διδασκαλία δεν την αναγνωρίζει για σοβαρή δουλειά σχεδόν κανένα πανεπιστήμιο και τη φορτώνουν σε άσχετους άρτι αφιχθέντες μεταπτυχιακούς (ο γιός του γείτονα που ο πατέρας του που δεν κατάλαβε ότι ο γιός του έχει ΤΑ όπως όλοι οι μεταπτυχιακοί, όλο καμάρι μας λέει πως ο γιός του πήγε Αμερική και αναγνώρισαν την αξία του αμέσως και τον έβαλαν να διδάσκει, σύνηθες φαινόμενο αυτός ο γείτονας δεκαετίες '70-'80). Αυτά στις ΗΠΑ, βεβαίως.
Από την άλλη, μια από τα ίδια είχα δει και στην Αγγλία, με τη διαφορά ότι εδώ δεν έχει ΤΑ και τα μαθήματα στο πανεπιστήμιο τα έκανε κάποιος που έκανε αγγαρεία- ο επόπτης στο διδακτορικό μου π.χ. ήταν παιδί-θαύμα και μεγάλος ερευνητής στον κλάδο (και νυν μεγαλοκαθηγητής), αλλά κάθε χρόνο οι φοιτητές τον ψήφιζαν τον χειρότερο δάσκαλο. Και κάθε χρόνο δίδασκε.
Όσο για την Ελλάδα, στο ΔΠΘ είχα πετύχει μερικούς που τώρα αντιλαμβάνομαι ότι ήταν πολύ καλοί. Μία μαθηματικό π.χ. που δίδασκε τα μαθηματικά του β' έτους σα να ήμασταν στο γυμνάσιο, μας σήκωνε να λύσουμε ασκήσεις στον πίνακα κλπ, άμα παρακολουθούσες το μάθημά της η επανάληψη για τις εξετάσεις ήταν μισή ώρα υπόθεση γιατί είχες μάθει μαθηματικά. Μόνο που εμείς νομίζαμε ότι επειδή ήμαστε πανεπιστήμιο το μάθημα έπρεπε να γίνεται αλλιώς, πιο απρόσωπα, πιο με δική μας ευθύνη κλπ. Αηδίες, για τις οποίες ευθύνονται οι τεμπέληδες δάσκαλοι των άλλων μαθημάτων. Οι άλλοι χωρίζονταν σε κατηγορίες:
Οι παπαγάλοι: που μας έλεγαν μόνο ό,τι έλεγε το βιβλίο χωρίς να προσθέτουν ή να αφαιρούν λέξη. Αυτοί έκαναν μάθημα μόνοι τους.
Τα καβαλημένα καλάμια: νόμιζαν ότι είναι τόσο σπουδαίοι δάσκαλοι που εμφανίζονταν απροετοίμαστοι κι έλεγαν ασυναρτησίες, αλλά με τουπέ και αέρα που μας ξεγέλαγε ότι ήταν καλοί δάσκαλοι
Ο δασκαλάκος που ήταν λεβεντιά: τα λέει όλα το όνομα, μέτριο μάθημα, σχετικά βατές εξετάσεις, πιάνει φιλίες με τους φοιτητές κλπ γενικά καλό ανθρωπάκι και καλό μάθημα όχι και τίποτα φοβερό, αλλά σε σχέση με τους άλλους
Οι κινεζομαθείς: αυτοί νόμιζαν ότι έκαναν μάθημα της προκοπής, αλλά κανένας δεν καταλάβαινε γρύ από τα κινέζικά τους. Έτσι έχασα την ευκαιρία να μάθω λίγη αριθμητική ανάλυση- τα εύκολα τα έκανε τόσο δύσκολα ο διδάσκων που τρόμαξα.

Και λίγο πολύ έτσι νόμιζα ότι είναι όλοι οι δάσκαλοι παντού, και δεν είχα και πολύ άδικο. FFW στο Καίμπριτζ όπου άξιζε κάθε λίρα που έδωσα. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρναν αυτοί οι άνθρωποι (ή μάλλον, ξέρω, έχουν φοβερή καθοδήγηση όταν είναι αρχάριοι).
 
Top