Greek malaka driver -- is it genetic?

Δεν ξέρω αν υπάρχει αυτό αλλού: (από Monumenta)

Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης των Δικαιωμάτων του Πεζού

Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων Αριθ. C 290/53
Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 1988
6. Προστασία των πεζών, έγγραφο A2-154/88

ΨΗΦΙΣΜΑ
σχετικά με την προστασία των πεζών και τον ευρωπαϊκό χάρτη δικαιωμάτων του πεζού

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
-έχοντας υπόψη την πρόταση ψηφίσματος του κ. Ulburghs για την προστασία των πεζών (έγγρ. B2-859/86),
-έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 18.2.1986 για τη λήψη κοινών μέτρων με στόχο τον
περιορισμό των οδικών ατυχημάτων (1),
-έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 13.3.1987 για το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς (2).
-έχοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών που ανελήφθησαν επ' ευκαιρία του Ευρωπαϊκού Έτους Οδικής Ασφάλειας,
-έχοντας υπόψη την έκθεση της Επιτροπής Περιβάλλοντος Δημοσίας Υγείας και Προστασίας των Καταναλωτών (έγγρ. Α2-154/88),

Α. λαμβάνοντας υπόψη ότι το τέταρτο πρόγραμμα δράσης της Κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος δίνει όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στα προβλήματα του αστικού περιβάλλοντος και ότι, στο πλαίσιο αυτό, η προστασία της κυκλοφορίας των πεζών μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην ευημερία των πολιτών, την αναβάθμιση των συλλογικών χώρων και την προστασία των ιστορικο-πολεοδομικών και περιβαλλοντικών αξιών,

Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε άνθρωπος, σε κάποια εποχή της ζωής του, κυκλοφορεί πεζός. ότι, στις αστικές περιοχές, οι μετακινήσεις με τα πόδια αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό της κυκλοφορίας (25 έως 45%) και ότι αφορά κυρίως τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους),

Γ. έχοντας υπόψη ότι το ένα τρίτο περίπου των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων αφορά πεζούς και ότι το ήμισυ σχεδόν των θανάτων παιδιών αποδίδεται σε παρόμοια ατυχήματα,

Δ. λαμβάνοντας υπόψη, ότι η αιτία πολλών οδικών ατυχημάτων, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, πρέπει να αναζητηθεί στην κινούμενη με μεγάλη ταχύτητα κυκλοφορία αυτοκινήτων,

Ε. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η κοινωνική ιδεολογία του “προτεραιότητα στην οδική κυκλοφορία σε κάθε περίπτωση”, η οργάνωση των πόλεων, η κατάσταση του οδικού δικτύου και η εισβολή των ιδιωτικών αυτοκινήτων περιορίζουν τις δυνατότητες μετακίνησης των πεζών και αποκλείουν από τους δημόσιους χώρους τις ασθενέστερες κατηγορίες και ιδίως τους ανάπηρους και τα μειονεκτούντα άτομα που αποτελούν σημαντικό ποσοστό του ευρωπαϊκού πληθυσμού,

ΣΤ. έχοντας υπόψη ότι η προϊούσα γήρανση του πληθυσμού καθιστά οξύτερο το πρόβλημα της προστασίας των πεζών τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη,

Ζ. έχοντας υπόψη ότι στις πόλεις και ιδίως στα ιστορικά κέντρα και τις βιομηχανικές ζώνες οι συνθήκες μετακίνησης των πεζών είναι απαράδεκτες, εξαιτίας του υψηλού ποσοστού ηχορύπανσης και ατμοσφαιρικής ρύπανσης, και ότι τα παιδιά είναι η πιo εκτεθειμένη ομάδα πεζών στα καυσαέρια (στα οποία συγκαταλέγεται ο μόλυβδος) και στις βλάβες του ακουστικού και νευροφυτικού συστήματος, λόγω του αναστήματός τους και του ευαίσθητου οργανισμού τους

Η. έχοντας υπόψη ότι ως χώροι για τους πεζούς τις περισσότερες φορές θεωρούνται όσοι έχουν απομείνει από τους χώρους που προορίζονται για την οικοδόμηση και τις ανάγκες της κυκλοφορίας των οχημάτων

Θ. έχοντας υπόψη ότι, στις περισσότερες χώρες, τα μέτρα που αποβλέπουν στην αύξηση της οδικής ασφάλειας (διαφημιστικές εκστρατείες, νομοθετικά μέτρα, συντήρηση και βελτίωση των οδικών υποδομών) ευνοούν κυρίως τους αυτοκινητιστές και ότι στα εκπαιδευτικά προγράμματα καθώς και σε εκείνα για την απόκτηση άδειας οδηγήσεως αυτοκινήτου, ελάχιστη προσοχή δίδεται σε προσαρμοσμένη προς τους πεζούς συμπεριφορά

Ι. έχοντας υπόψη ότι όλο και περισσότερες ομάδες του πληθυσμού θεωρούν ως επιτακτική ανάγκη τη στροφή προς μία αξιοπρεπή και φιλική προς το περιβάλλον εξέλιξη στον τομέα της οδικής κυκλοφορίας.

1. Θεωρεί ότι η πoλιτική υπέρ των πεζών οφείλει να είναι το κεντρικό στοιχείο δράσης που θα αποβλέπει στη δημιουργία μιας νέας και περισσότερο ανθρώπινης πολεοδομικής αντίληψης και επομένως οφείλει να καταστεί ουσιαστικός παράγοντας της πολιτικής των κρατών μελών στον τομέα των μεταφορών, της πολεοδομίας και των οικοδομικών κατασκευών.

2. Για το σκοπό αυτό εγκρίνει τον ακόλουθο Eυρωπαϊκό Χάρτη των δικαιωμάτων του πεζού:

Ι. ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σε ένα υγιές περιβάλλον και να απολαμβάνει ελεύθερα τους δημόσιους χώρους μέσα σε κατάλληλες συνθήκες που θα εξασφαλίζουν τη σωματική και ψυχική του υγεία.

II. ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σε αστικά κέντρα ή χωριά οργανωμένα για την εξυπηρέτηση του ανθρώπου και όχι του αυτοκινήτου, τα οποία να διαθέτουν υποδομή προσιτή στους πεζούς και στους ποδηλάτες.

IIΙ. τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα μειονεκτούντα άτομα δικαιούνται μία πόλη που να αποτελεί χώρο κοινωνικοποίησής τους και όχι χώρο επιδείνωσης της κατάστασης αδυναμίας τους.

IV. Τα μειονεκτούντα άτομα δικαιούνται ειδικών μέτρων τα οποία θα τους εγγυώνται την όσο το δυνατό μεγαλύτερη ανεξαρτησία κινητικότητας μέσω προσαρμογής του δημόσιου χώρου, τεχνικών συστημάτων κυκλοφορίας και δημοσίων μέσων μεταφοράς (διαχωριστικές γραμμές, προειδοποιητικές ενδείξεις, ακουστική σήμανση, πρόσβαση με ευκολία σε λεωφορεία, τράμ και τραίνα),

V. O πεζός δικαιούται να έχει στην αποκλειστική του χρήση αφενός μεν αστικές ζώνες, κατά το δυνατόν εκτεταμένες, οι οποίες δεν θα αποτελούν απλώς “νησίδες πεζώv” αλλά θα εντάσσονται αρμονικά στη γενική συγκρότηση της πόλης, αφετέρου δε διασυνδεόμενες σύντομες, λογικές και ασφαλείς διαδρομές.

VI. Συγκεκριμένα, ο πεζός έχει δικαίωμα:

α) στην τήρηση των προδιαγραφών που θεωρούνται αποδεκτές από επιστημονική άποψη και αφορούν τις εκπομπές θορύβου και χημικών ουσιών από τα αυτοκίνητα,

β) στη γενικευμένη χρήση, στα δημόσια μεταφορικά μέσα, αυτοκινήτων που δεν αποτελούν πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή ηχορύπανσης,

γ) στη δημιουργία πνευμόνων πράσινου, μεταξύ άλλων, μέσω της δενδροφύτευσης αστικών περιοχών,

δ) στον καθορισμό ορίων ταχύτητας και στην επαναδιευθέτηση των οδών και των διασταυρώσεων ώστε να υπάρχουν πραγματικές εγγυήσεις για την κυκλοφορία των πεζών και των ποδηλατών,

ε) στην απαγόρευση των διαφημίσεων που προβάλλουν την επικίνδυνη και αντικανονική χρήση του αυτοκινήτου,

στ) σε αποτελεσματικά συστήματα σήμανσης που να εξυπηρετούν και όσους στερούνται όρασης ή ακοής,

ζ) σε ειδικά μέτρα που θα επιτρέπουν τη στάση, την πρόσβαση και τη διάβαση οδών και πεζοδρομίων,

η) στην προσαρμογή του οχήματος και εξοπλισμού των αυτοκινήτων κατά τρόπο ώστε να αμβλυνθούν τα πιο αιχμηρά μέρη τους και να καταστούν αποτελεσματικότερα τα συστήματα προειδοποιητικών φωτεινών σημάτων,

θ) στην καθιέρωση ενός συστήματος ευθύνης περί του κινδύνου ούτως ώστε εκείνοι που δημιουργούν τον κίνδυνο να υφίστανται και τις οικονομικές συνέπειες (όπως π.χ. στη Γαλλία από το 1985),

ι) σε εκπαίδευση οδηγών αυτοκινήτων που θα αποβλέπει σε προσαρμοσμένη οδική συμπεριφορά ως προς τους πεζούς και όσους κυκλοφορούν με μικρή ταχύτητα.

VII. Ο πεζός έχει δικαίωμα για απόλυτη και πλήρη ελευθερία μετακίνησης, η οποία είναι δυνατή με τη χρησιμοποίηση όλων των μέσων μεταφοράς. Συγκεκριμένα, έχει δικαίωμα:

α) σε φιλικό για το περιβάλλον πλήρες δίκτυο δημοσίων μεταφορικών μέσων κατάλληλο για την ικανοποίηση των αναγκών όλων των πολιτών, μειονεκτούντων ή μη,

β) σε διευκολύνσεις για τα ποδήλατα που θα καλύπτουν ολόκληρη την πόλη,

γ) στη διαμόρφωση χώρων στάθμευσης κατά τέτοιο τρόπο που δεν παρεμποδίζουν την κινητικότητα των πεζών και θα τους επιτρέπουν να επωφελούνται από τα αρχιτεκτονικά πλεονεκτήματα.

VIII. Κάθε κράτος πρέπει να εξασφαλίζει την πλήρη ενημέρωση των πεζών ως προς τα δικαιώματά τους καθώς και ως προς τις εναλλακτικές δυνατότητες κυκλοφορίας που είναι φιλικές τόσο για τα άτομα όσο και για το περιβάλλον, μέσω των καταλληλότερων διαύλων και ήδη από τις πρώτες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.”

3. Καλεί την Επιτροπή να καθιερώσει Ευρωπαϊκή Ημέρα των Δικαιωμάτων των Πεζών, να γvωστοποιήσει το περιεχόμενο του παρόντος Χάρτη και να υποβάλει σχετική πρόταση οδηγίας.

4. Ζητεί από τα κράτη μέλη να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υλοποίηση του Χάρτη αυτού, δηλαδή άσκηση προσεκτικού ελέγχου για την ουσιαστική εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας περί προστασίας των πεζών, και ιδίως των κοινοτικών οδηγιών που αναφέρονται στη ρύπανση από τα αυτοκίνητα και στην απαγόρευση της βενζίνης με μόλυβδο, και να προβλέψουν επιτέλους αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες.

5. Θεωρεί σκόπιμο να συσταθεί στο πλαίσιο της Επιτροπής ομάδα μελέτης επιφορτισμένη με τη χαρτογράφηση των πιo επικίνδυνων και πιo υποβαθμισμένων αστικών περιοχών και την εξεύρεση , των ενδεδειγμένων λύσεων σε κάθε περίπτωση.

6. Αναθέτει στον Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στο Συμβούλιο, την Επιτροπή, τις κυβερνήσεις των κρατών μελών και τις ενδιαφερόμενες οργανώσεις.

(') ΕΕ C 68 της 24.3.Ι986, σ. 29
(') ΕΕ C 99 της 13.4.Ι987, σ. Ι92
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥
Περιοχή με μεγάλους και αδειανούς δρόμους. Πάνω στο μηχανάκι ζευγάρι χωρίς μπανάλ κράνη και λοιπή προστασία για τους φοβιτσιάρδες, έχουν αφήσει το μηχανάκι να τσουλάει τον κατηφορο και επιδίδονται σε περιπτύξεις. Δηλαδή: η κοπέλα έχει περάσει τα χέρια της γύρω από το λαιμό του νεαρού, ο οποίος έχει γυρίσει προς τα πίσω και φιλιούνται. Τον δρόμο τον προσέχει ο κανένας (μιλάμε για ελληνικό δρόμο, με λακούβες).

Οι περιπτύξεις συνεχίζονται με τον ίδιο τρόπο και στο επόμενο φανάρι, αφού έχουν μπει σε δρόμο της πόλης με κανονική κυκλοφορία. Τους προσπερνάμε άρον άρον. Λίγο πιο κάτω μας περνάνε πάλι, κι αυτή τη φορά ο νεαρός έχει ΚΑΙ κινητό στο αυτί του, ενώ το αλληλοπασπάτεμα συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η οδήγηση χωρίς ορατότητα, και πλέον και χωρίς χέρια.
Σε κάποιο σημείο περνάει δίπλα τους περιπολικό της τροχαίας.

Έστριψαν κάπου και τους χάσαμε στην κίνηση. Αλλά είμαι σίγουρη ότι θα τους βρείτε εύκολα στο κοντινότερο νοσοκομείο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Σπαρταριστή η περιγραφή, και σ' ευχαριστούμε. Αλλά το γεγονός είναι τραγικό. Ο αριθμός των μηχανάκηδων που δεν φοράνε κράνος ή το φοράνε στον αγκώνα τους (!) είναι απαράδεκτος. Πριν από καμιά δεκαετία, κινήθηκα σε ιταλικούς δρόμους (όχι εθνική οδό) στην περιοχή της Νάπολης. Ήταν καλοκαίρι και τα μηχανάκια χιλιάδες. Αριθμός μοτοσικλετιστών χωρίς κράνος = μηδέν. Ούτε ένας για δείγμα.
 
Σήμερα πέτυχα τέσσερις μαζεμένους, τους φωτογράφισα και σας τους παρουσιάζω:
collage 2.jpg
 
Όταν βλέπω τέτοια, μου έρχεται να βγάλω από την τσέπη τα κλειδιά μου...
 

nickel

Administrator
Staff member
Να τυπώσετε ένα ωραίο γραμματάκι στο οποίο θα εξηγείτε με απλά λόγια πόσο αρνητικά σκέφτεται κάθε άνθρωπος που περνά από εκείνο το σημείο για το πόσο μαλάκας είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου, πόσο του εύχονται όλοι καλόγερους σε ευαίσθητα σημεία, πόσο μερικοί μπαίνουν στον πειρασμό να του ζωγραφίσουν το αυτοκίνητο και πόσο όλη αυτή η αρνητική ενέργεια επιδρά στο κάρμα του και στις δουλειές του. Και ότι αν τον ξαναδείτε στραβοπαρκαρισμένο θα πέσετε κατά λάθος πάνω στο καθρεφτάκι του. Να το έχετε πρόχειρο το γραμματάκι και, όταν βλέπετε τέτοιους ασυνείδητους, να βάζετε το γραμματάκι εκεί που βάζουν τις κλήσεις οι τροχονόμοι. Μπορεί να έχει καλύτερο αποτέλεσμα.
 

SBE

¥
Το παρκάρισμα στα σούπερμάρκετ που έχουν τα κουτιά για να μπεις είναι ενδιαφέρον σπορ στην Ελλάδα. Το παρατηρώ όποτε έρχομαι με ανάμικτα συναισθήματα- να κλάψω ή να γελάσω;
Πρώτα πρώτα κανένας δεν έχει την άνεση να κάνει τέτοιο παρκάρισμα. Κι ότι χρειάζεται μετά την είσοδο στο κουτί να κάνεις και μανούβρες για να πας στη σωστή θέση.
Δεύτερα, κανένας δεν φαίνεται να καταλαβαίνει ότι πρέπει να είναι ολόκληρο το ιχ μέσα στο κουτί. Και κατά προτίμηση με αρκετό χώρο για να βγει ο οδηγός. Δηλαδή ελαφρώς έκκεντρο.
Έπειτα, κανένας δεν σέβεται τον διπλανό του. Όλοι πιάνουν δυο θέσεις ο καθένας. Μερικοί και τρεις, παρκάροντας παράλληλα (ναι, το έχω δει).
Φυσικά κανένας δεν καταλαβαίνει ότι αν όλοι παρκάρουμε μέσα στο κουτί μας θα χωράμε περισσότεροι.
Και όλοι εκμεταλλεύονται το ότι δεν θα φάνε κλήση στο ιδιωτικό πάρκιγκ του σούπερμαρκετ.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Έχω δει στο υπόγειο πάρκινγκ του ΑΒ Βασιλόπουλος αυτοκίνητο να πιάνει τέσσερις θέσεις. Έτσι.

 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αλλά για να λέμε και για τα στραβά των πεζών:

1) Ηλικιωμένος και σχετικά παχύς προσπαθεί (και καταφέρνει) να καβαλήσει το διάζωμα στη Μεσογείων σε σημείο που ακόμα και οι νέοι θα δυσκολεύονταν, ενώ η διάβαση είναι 100 μέτρα πιο κάτω.

2) Οδηγώ στη μεσαία λωρίδα της Μεσογείων και ξαφνικά μου πετάγονται δύο πεζοί, ένας από τη δεξιά πλευρά και ένας από την αριστερή, που διασχίζουν μακριά από διαβάσεις. Αν στραβοτιμονιάσω προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά, θα χτυπήσω σίγουρα τον έναν από τους δύο. Αναγκάζομαι ξαφνικά να κοκαλώσω το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου, για να μη σκοτώσω κανέναν από τους δύο ανεγκέφαλους.
 
Αλλά για να λέμε και για τα στραβά των πεζών...
Λατρεύω τους πεζούς όταν κάνω ποδήλατο.
Συχνά πυκνά ξεροβήχω δυνατά ή σφυρίζω τραγουδάκια για να με αντιληφθούν.
Προχτές είπα σε δυο κουκλίτσες που κουβέντιαζαν αιωρώντας αμέριμνες τις τσάντες τους στη μέση του δρόμου: "Πεζοδρόμιο, κορίτσια, πεζοδρόμιο!" - διότι εκεί υπήρχε πεζοδρόμιο και μάλιστα αρκετά φαρδύ (όταν δεν υπάρχει ή είναι για μονόποδες εννοείται ότι δεν είμαι τόσο αυστηρή, τουλάχιστον όμως περιμένω να έχουν λιγάκι το νου τους).
Κακώς το έχω αμελήσει - πρέπει εξάπαντος να βάλω κουδουνάκι.
 

nickel

Administrator
Staff member
Κακώς το έχω αμελήσει - πρέπει εξάπαντος να βάλω κουδουνάκι.

Ή κάτι σαν αυτό. Πολύ θα ήθελα να ήμουνα στις ισάδες της Αθήνας και να κάνω ποδήλατο, μόνο και μόνο για να έχω και τέτοια κόρνα. :-)

 

daeman

Administrator
Staff member
Ή κάτι σαν αυτό. Πολύ θα ήθελα να ήμουνα στις ισάδες της Αθήνας και να κάνω ποδήλατο, μόνο και μόνο για να έχω και τέτοια κόρνα. :-)
...

Αυτό ακριβώς έχω, κόρνα με φούσκα, στα ισάδια του κάμπου.
Αλλά σκέφτομαι να το αναβαθμίσω σε ηλεκτρικό. Ahooga! Μπισικλέτας πατσιμπούμ καράμπας! :-)

Υπάρχουν και πιο δραστικές λύσεις, βέβαια:

 

Zazula

Administrator
Staff member
Την παράνοια του «θα μπλοκάρονται και οχήματα τα οποία παρκάρουν πάνω σε ράμπες αναπήρων, σε ποδηλατοδιαδρόμους, σε πάρκα και πλατείες και σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των πεζών» την αντιλαμβάνεσαι; Ότι δηλαδή αυτός που παρεμποδίζει θα ακινητοποιείται κι έτσι θα παρεμποδίζει επί ακόμη μακρότερον;
Κάτσε, δεν είναι παράνοια. Είναι αποτρεπτικό μέτρο. Μία φορά θα την πατήσεις και δεν το ξανακάνεις. Δεν επρόκειτο ούτως ή άλλως να φύγει από κει αυτός που εμποδίζει. Επειδή μόλις φεύγει, ατιμώρητος, τον διαδέχεται αμέσως άλλος θρασύτατος.
Και ναι, ο Δήμος Αθηναίων κρατάει το αυτοκίνητο στη θέση του για μια μέρα, και (αν η μέρα παρέλθει και το πρόστιμο δεν έχει πληρωθεί, τότε) γερανό στέλνει την επομένη — για περιπτώσεις λχ όπως τούτη 'δώ:
Επιλέγει μαλλαλόγια να πηδήξει στεγνά για μία ολόκληρη μέρα ανθρώπους με πρόβλημα, στο όνομα ποιανού πράγματος;
Ούτως ή άλλως, δεν υπήρχε περίπτωση ο εν λόγω να φύγει ατιμώρητος απ' αυτήν τη θέση, το πρόστιμό του θα το έτρωγε κανονικά και τις πινακίδες του θα τις έχανε (που τσούζει πολύ περισσότερο —και οικονομικά και πρακτικά— και το οποίο εδώ το γλιτώνει!!!).
Κι επίσης, ο ΚΟΚ επιτρέπει εδώ μία βεβαίωση παράβασης ανά τρεις ώρες και γερανό (αν δεν εμποδίζει την κυκλοφορία) στις έξι — που κι αυτό με τις δαγκάνες χάνεται...
Κι εδώ που τα λέμε, από παιδαγωγική σκοπιά, όσο μεγαλύτερη κινητικότητα αφεθεί να έχει σε παραβατική συμπεριφορά το συγκεκριμένο σημείο, τόσο περισσότερα πρόστιμα θα πέσουν και πινακίδες θ' αφαιρεθούν —κανείς δεν φεύγει ατιμώρητος, λέμε!— κι έτσι τόσο περισσότεροι θα εκπαιδευτούν στο να μην το ξανακάνουν.
Και δεν είναι βέβαιο ότι ο συγκεκριμένος χώρος θα καταλαμβανόταν αδιάλειπτα για όσο χρονικό διάστημα ο καθ' ου χρειάζεται να πάει να πληρώσει.
Άκου γερανός την επομένη!
Μιλάμε ο Δήμος Αθηναίων πήρε το υπέρτατα βλακώδες κόνσεπτ (διάβαζε: δαγκάνες) και μόλις το ανέβασε καναδυό level... :mad:

Έχω ακούσει ότι αντί να μπαίνεις στον πειρασμό να προβείς σε φθορά ξένης περιουσίας, μπορείς πολύ απλά να ξεφουσκώσεις και τα τέσσερα λάστιχά του ανοίγοντας τις βαλβίδες
Από ποινική άποψη τα λες σωστά, είναι το καλύτερο διότι δεν διώκεται καθότι δεν συνιστά κατά νόμον φθορά της ξένης περιουσίας.
(Βέβαια, στην περίπτωση που ο άλλος κατέβει τρέχοντας έχοντας στην αγκαλιά το παιδί του που πρέπει να το πάει επειγόντως στο νοσοκομείο, ε όπως και να το κάνουμε μια μηνυσούλα την σηκώνει το πράγμα. :s)
Ωστόσο από τεχνική άποψη πώς θα το κάνει κάποιος; Θα πρέπει να κυκλοφορεί με βαλβιδοσφίχτη, έτσι ώστε να μπορεί να ξεβιδώνει λίγο και να χαλαρώνει τον πυρήνα της βαλβίδας: :cool:
 

SBE

¥
Μια χαρά συνθήκες βλέπω. Εμφανέστατη σήμανση των θέσεων παρκαρίσματος.
 
Top