metafrasi banner

formative element

Καλησπέρα! Έρευνα του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή σχετικά με καταγγελία υπoψηφίου σε γενικό διαγωνισμό. Το ζουμί της έρευνας επικεντρώνεται στην εικαζόμενη ανεπάρκεια της αιτιολόγησης των αποφάσεων της EPSO. Ο καταγγέλλων,δηλαδή, ζητά όχι μόνο την αναλυτική βαθμολογία, αλλά και την αντιστοιχία της σε σχέση με τα κριτήρια αξιολόγησης που εφάρμοσε η εξεταστική επιτροπή. Εκεί κολλάει το clarification of his marks. Δεν καταλαβαίνω το formative element. Help, please? :eek:

In this regard, the Ombudsman notes that the clarification offered to a candidate of his marks does not contain a formative element but should simply be limited to provide the reasons for which that candidate was excluded from the next step of the competition.
 
Χμ... όντως ζόρικο σημείο. Υποθέτω ότι εννοεί πως η διευκρίνιση που δόθηκε στον αποκλεισθέντα υποψήφιο σχετικά με τη βαθμολογία του δεν έχει, ας πούμε, αυτοτελή υπόσταση, δεν αποτελεί κάποιου είδους απόφαση (ως προς τη βαθμολόγησή του), αλλά απλώς εξηγεί ό,τι συνέβη και το οποίο διαμορφώθηκε με τις σχετικές με τη βαθμολόγηση των υποψηφίων αποφάσεις της επιτροπής. Πρόκειται για διευκρίνιση και όχι για πράξη δεκτική προσφυγής.

Αυτή την υπόθεση μπορεί να κάνω προς το παρόν. Ίσως λίγα ακόμη στοιχεία να βοηθούσαν για την κατανόηση της περίπτωσης αυτής.
[ξέρω ότι δεν βοήθησα, αλλά...]:s
 
Δυστυχώς δεν λέει πουθενά στο κείμενο κάτι σχετικό, ούτε βρήκα στο σάιτ του Διαμεσολαβητή κάτι ανάλογο. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να παραθέσω, για όποιον δε βαριέται, την προηγούμενη παράγραφο και ολόκληρη την παράγραφο της συγκεκριμένης πρότασης. Αυτό που λες, Ρογήρε, έχει λογική, αλλά δεν έχω ιδέα πώς να το πω...:cry: Κρίμα κι ήταν τόσο στρωτό κειμενάκι, να χαίρεσαι να το δουλεύεις!

Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε πρόταση, είτε από τον Ρογήρο είτε από κάποιον άλλο...Είναι από τις λίγες φορές που δεν έχω ούτε μια αμυδρή ιδέα για το τι θα βάλω...Ευχαριστώ πολύ πολύ!

39. The Ombudsman regrets the fact that no partial or breakdown marks were given in light of the evaluation sub-criteria established by the Selection Board and contained on the evaluation sheet provided. In assessing the impact of this omission, within the framework of the statement of reasons which the present inquiry concerns, the Ombudsman must respond to the question whether the absence of partial/breakdown marks precludes the complainant from being in a position to determine whether EPSO's decision to exclude her from the next stage in the competition is unfounded.

40. In this regard, the Ombudsman notes that the clarification offered to a candidate of his marks does not contain a formative element but should simply be limited to provide the reasons for which that candidate was excluded from the next step of the competition. Having regard to the fact that the competition in question is an open competition for lawyer-linguists, it must at first be ascertained whether a candidate for the post of a lawyer-linguist has received sufficient information concerning the reasons for his exclusion from the competition. The Ombudsman considers that statements such as "serious mistakes, insufficient understanding etc." do not suffice to explain why a candidate was considered unsuitable for carrying out the tasks of a lawyer-linguist in light of the competition's evaluation criteria and sub-criteria.
 
Εγώ (αν βιαζόμουνα και δεν με έβλεπε ο Ρογήρος) θα ένιωθα τον πειρασμό να μιλήσω για διαπλαστικά στοιχεία -- αλλά μόλις το είδα το πρόβλημα και δεν το έχω καλοσκεφτεί. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι ο Διαμεσολαβητής το λέει με αυστηρά νομική έννοια. Επιπλέον, η σύνταξη της φράσης είναι λίγο κολοβή: τείνω να καταλάβω "does not have to contain". Δηλαδή δεν χρειάζεται να λέει τι είναι μια σωστή διαδικασία διαγωνισμού και τι ο σωστός υπάλληλος και γιατί τέθηκαν τα κριτήρια που τέθηκαν κτλ. Οφείλει να αναφέρεται μόνο στα κριτήρια που τέθηκαν και στην αξιολόγηση που έγινε βάσει αυτών των κριτηρίων, επεξηγώντας την επαρκώς.
 
:)Πολύ ελεύθερα, υπό καθεστώς κούρασης και νύστας και με σοβαρές πιθανότητες αστοχίας (:devil:δήλωση περί αποποίησης ευθύνης): "δεν επέχει θέση απόφασης μεταβάλλουσας τη νομική κατάσταση του υποψηφίου" (:inno:δείκτης ελευθεριότητας: 9/10, δείκτης μπλα-μπλα: 9,5/10).
 

nickel

Administrator
Staff member
Ενδέχεται να έχει να κάνει με αυτό που λέγεται διαμορφωτική αξιολόγηση (formative assessment, formative evaluation).
Εννοούν ότι είναι summative και όχι formative (χοντρικά, αναλυτική).

http://www.proz.com/kudoz/english_to_greek/education_pedagogy/2167894-formative_assessment.html
http://www.google.com/search?q="διαμορφωτική+αξιολόγηση
http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/isd/types_of_evaluations.html
 
Σας ευχαριστώ πολύ, Θέμη και Ρογήρε! Θα το σκεφτώ μέχρι το πρωί που πρέπει να παραδώσω. Είστε οι καλοί μου -νομομαθείς- άγγελοι!:angel: :angel: :inno:

Πού είναι ο Δαεμάνος τώρα να τσιτάρει κάτι ανατρεπτικό και να δικαιώσει το δαιμόνιό του; :devil:

Εδιτ: 'Ωπα! Τώρα είδα το ποστ του Νίκελ. Ευχαριστώ πολύ, μεσιέ! Τρέχω να διαβάσω τους λίνκους σου.
 

nickel

Administrator
Staff member
Και μετά από το παραπάνω: δεν εξηγεί πώς διαμορφώθηκε η τελική αξιολόγηση, η βαθμολογία.
 

daeman

Administrator
Staff member
Από την πάσα του Νικέλ, ανατρεπτικό όχι, επεξηγηματικό ναι, άλλο επίπεδο μεν, έκαστος στο είδος του δε.
προπόνηση στις αντιθέσεις κάνω :-)

Rick Wormeli: Formative and Summative Assessment
 
Πω πω... Τι λέτε τώρα! Λοιπόν, αυτό το νήμα μπορεί να δείξει τον τρόπο που καθένας μας φιλτράρει τις πληροφορίες. Εγώ σε καμία μα καμία περίπτωση δεν θα σκεφτόμουν αυτό που προτείνε ο Νικέλιος με τον Δαεμάνο. Προσπαθούσα να σκεφτώ νομική εξήγηση. Δεν έχω τι να πω, παρά μόνο ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλους!
 

pontios

Well-known member
Ο Nickel το εξήγησε καλά νομίζω ..

Βρήκα αυτό ..στο google search.

Formative assessments are:

* For Learning – The purpose of formative assessment is to enhance learning not to allocate grades. Summative assessments are designed to allocate grades. The goal of formative assessment is to improve; summative assessment to prove.

... έτσι όπως το καταλαβαίνω - το formative element ίσως αναφέρει στο formative assessment.
το formative assessment - προσφέρει εποικοδομητικές πληροφορίες στον μαθητή, τον
δείχνει π.χ. σε πιο σημείο της εξέτασης ήταν δυνατός, και ποια σημεία χρειάζεται να βελτιώσει, να μάθει καλλίτερα .
 
Επανέρχομαι, όχι ακόμα με το feedback του επιμελητή, αλλά για να πω πόσο δένει η απάντηση της διαμορφωτικής αξιολόγησης με το κείμενο, τώρα που κατάλαβα τι εννοεί ο ποιητής:

Το επιχείρημα του καταγγέλλοντος για την ανεπαρκή αιτιολόγηση της απόφασης της EPSO, είναι ότι του δόθηκε το φύλλο αξιολόγησης με μια ασαφή και γενικόλογη περιγραφή των λαθών του (η γραπτή δοκιμασία αφορούσε μετάφραση). Ο καταγγέλλων, λοιπόν, ισχυρίζεται ότι με τον τρόπο αυτόν δεν μπορεί να εντοπίσει επακριβώς τα λάθη και τη βαρύτητά τους, και ότι δεν του παρέχονται οι "σωστές" απαντήσεις.

Η επιτροπή ανταπαντά ότι:
"[...] δεν αποτελεί ευθύνη της εξεταστικής επιτροπής η επισήμανση της σοβαρότητας των λαθών στους υποψηφίους, όπως γίνεται στις σχολικές εξετάσεις.» Ντιν ντον!! formative assessment (εντοπισμός και διόρθωση των αδυναμιών)

και άρα δένει απόλυτα με αυτό που λέει ο Διαμεσολαβητής, ότι:
"[...] η διασαφήνιση της βαθμολογίας που παρέχεται σε έναν υποψήφιο δεν περιέχει στοιχεία διαμορφωτικής αξιολόγησης, αλλά θα πρέπει να περιορίζεται στην αιτιολόγηση του αποκλεισμού του υποψηφίου από το επόμενο βήμα του διαγωνισμού"

:upz: lexilogia rules!!
 
:clap:Σαπώ στον Νίκελ!

[Όλιβερ, ευτυχώς που τελικά δεν παρασύρθηκες από τη δική μου εσφαλμένη επιλογή]
 
Ρογήρε, μ' έχεις βοηθήσει τόσες πολλές φορές που αξίζεις 1000 εσφαλμένες επιλογές! :D
 
Top