Η λέξη Anchor σηµαίνει Άγκυρα. Στο λεξιλόγιο των εµπορικών – θεµατικών κέντρων
αναφέρεται στο είδος των καταστηµάτων που αποτελούν το καταναλωτικό κριτήριο
προσέλκυσης πελατών. ∆ηλαδή είναι ο βασικός πόλος έλξης ενός καταναλωτή για να
επισκεφτεί ένα συγκεκριµένο κέντρο.
Η έννοια της “ άγκυρας” ποικίλλει για κάθε χώρο. Έτσι, ενώ σε ένα θεµατικό πάρκο ο
κινηµατογράφος αποτελεί άγκυρα, σε ένα µεγάλο εµπορικό κέντρο δεν συµβαίνει το
ίδιο. Ο καταναλωτής που θα επισκεφτεί ένα Υπερπεριφερειακό εµπορικό κέντρο, µέσα
στο οποίο υπάρχουν 100 εµπορικά καταστήµατα, δεν θα το κάνει για τους
κινηµατογράφους που αυτό διαθέτει. Θα το επισκεφτεί για την εύκολη λύση που του
προσφέρεται, να ψωνίσει εύκολα, ευχάριστα και γρήγορα. Αυτό φαίνεται και από τα
ωράρια λειτουργίας των εµπορικών καταστηµάτων και των cinema, που δεν
συµπίπτουν. Όπως αναφέρουν ειδικοί του χώρου (Φώτης Γεωργόπουλος, Παράρτηµα), οι
εµπορικές καταναλωτικές αγορές σπάνια τέµνονται µε τον κινηµατογράφο. Σε αυτό
συνηγορεί και ο Χάρης Αντωνόπουλος (Περιοδικό Franchise Deal, 2003), αναφέροντας
ότι ο κινηµατογράφος, στις περιπτώσεις αµιγώς εµπορικών κέντρων, αποτελεί µια
κοντινή µορφή ψυχαγωγίας και ενασχόλησης και όχι την κύρια.