dominotheory
Member
.....
Οι περισσότερες πιθανολογικές παρατηρήσεις έχουν ήδη γίνει και, όπως φαίνεται, αυτό που χρειάζεται είναι να βρεθούν πρόσωπα και χρόνοι (ποιοι και πότε ταύτισαν το μπλουζ -στον ελληνικό χώρο- με τoν αργό και παθιάρικο, κολλητό χορό και όλα τα σχετικά σλόου τραγούδια).
Προσπαθώντας, ωστόσο, να προσθέσω στα παραπάνω, να σας θυμίσω ότι ένα από τα πλέον καθιερωμένα «μπλουζ» των ελληνικών πάρτυ, όλων των εποχών, ήταν το Nights in White Satin των Moody Blues. Ένα το κρατούμενο, και μιλάω για το όνομα του γκρουπ.
Ας προσθέσουμε και μια εξίσωση: Elvis + Blues = ας πούμε, αυτό ή αυτό. Και μαζί μ' αυτά, και αρκετά άλλα, εύκολα παίρνει η μπάλα όλα τα σλόουσαλιαρίσματα ερωτοτράγουδα που είπε ο Βασιλιάς, και τα κάνει μπλουζ.
Και, προχωρώντας λίγο περισσότερο, ας παρατηρήσουμε ότι έχουμε μιλήσει μέχρι στιγμής για τα blues και ίσως είναι παράλειψη το ότι δεν έχουμε ασχοληθεί με την rhythm 'n' blues, όρο και μουσικό είδος που δικαιολογεί πολύ περισσότερο την υπό εξέταση ελληνική ιδιαιτερότητα. Π.χ., δείτε ποιους θα βρείτε κάτω από την ετικέτα Contemporary R&B (και μια ματιά στη Smooth Soul κολλάει εδώ).
Ουσιαστικά, έχω προσπαθήσει να επεκτείνω, αλλά και να δικαιολογήσω αυτά που, σύντομα και περιεκτικά, έχει ήδη πει ο daeman. Οι αναφορές στον Elvis και στο R&B, αλλά και στους Moody Blues, έχουν να κάνουν κυρίως με τις δεκαετίες του '60 και του ' 70 (στην Ελλάδα), αλλά και με τη δεκαετία του '80. Παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσαν να δοθούν από τους Stones, τους Beatles, τους Animals κ.ά.
Τα περί R&B (και Contemporary) έχουν να κάνουν και με τη δεκαετία του '90 και, σχετικά, μπορούμε εν συντομία να πούμε τα εξής: Βάλτε στο μπλέντερ R&B, ή σόουλ, και ποπ (γερά στο παιχνίδι από τη δεκαετία του '70, μαζί με την άνοδο και εντατικοποίηση της μουσικής βιομηχανίας), αφήστε το προϊόν να πήξει καλά και, μετά από προσεκτικό φινίρισμα (γερό λουστράρισμα), θα πάρετε αρκετά από τα γλυκερά κομμάτια που στην Ελλάδα χορεύονταν ως μπλουζ.
Η γενική μου εντύπωση είναι ότι, όντως (αυτό πάει στα λεγόμενα του daeman και πάλι), λόγω τοπικής και γνωστικής απόστασης από το αντικείμενο είχαν επικρατήσει κάποιες γενικεύσεις, όπως ότι η χορευτική μουσική ήταν η ποπ (και η ντίσκο), η δυνατή μουσική ήταν η ροκ και όλα τα αργά και απαλά τραγούδια ήταν μπλουζ. A, και υπήρχε, για τους πιο «ψαγμένους», μια ανώτερη ποιότητα, πιο σοφιστικέ, η τζαζ.
Και αυτοί που γνώριζαν πώς έχουν τα πράγματα (από Πουλικάκο μέχρι Πετρίδη), δεν είχαν την απήχηση που άξιζε να έχουν. Κυβερνούσαν, βλέπεις, σοβαροί, καθωσπρέπει άνθρωποι, που κοιτούσαν (κυνοδοντικώ τω τρόπω) να μας κρατήσουν αμόλυντους από την ξενόφερτη διαφθορά. Τη συνέχεια την ξέρουμε: σοσιαλιστικά ντάτσουν, συλλαλητήρια για την τεράστια απειλή των Σκοπίων, ευρωζώνη, Ολυμπιακοί και... μετά ήρθε ο λογαριασμός.
Η υπόθεση σηκώνει μπλουζ:
Pink Floyd - Jugband Blues
Led Zeppelin - Traveling Riverside Blues
Thin Lizzy - Sugar Blues
Red Hot Chili Peppers - Subterranean Homesick Blues
Kyuss - Blues for the Red Sun (full album)
Οι περισσότερες πιθανολογικές παρατηρήσεις έχουν ήδη γίνει και, όπως φαίνεται, αυτό που χρειάζεται είναι να βρεθούν πρόσωπα και χρόνοι (ποιοι και πότε ταύτισαν το μπλουζ -στον ελληνικό χώρο- με τoν αργό και παθιάρικο, κολλητό χορό και όλα τα σχετικά σλόου τραγούδια).
Προσπαθώντας, ωστόσο, να προσθέσω στα παραπάνω, να σας θυμίσω ότι ένα από τα πλέον καθιερωμένα «μπλουζ» των ελληνικών πάρτυ, όλων των εποχών, ήταν το Nights in White Satin των Moody Blues. Ένα το κρατούμενο, και μιλάω για το όνομα του γκρουπ.
Ας προσθέσουμε και μια εξίσωση: Elvis + Blues = ας πούμε, αυτό ή αυτό. Και μαζί μ' αυτά, και αρκετά άλλα, εύκολα παίρνει η μπάλα όλα τα σλόου
Και, προχωρώντας λίγο περισσότερο, ας παρατηρήσουμε ότι έχουμε μιλήσει μέχρι στιγμής για τα blues και ίσως είναι παράλειψη το ότι δεν έχουμε ασχοληθεί με την rhythm 'n' blues, όρο και μουσικό είδος που δικαιολογεί πολύ περισσότερο την υπό εξέταση ελληνική ιδιαιτερότητα. Π.χ., δείτε ποιους θα βρείτε κάτω από την ετικέτα Contemporary R&B (και μια ματιά στη Smooth Soul κολλάει εδώ).
Ουσιαστικά, έχω προσπαθήσει να επεκτείνω, αλλά και να δικαιολογήσω αυτά που, σύντομα και περιεκτικά, έχει ήδη πει ο daeman. Οι αναφορές στον Elvis και στο R&B, αλλά και στους Moody Blues, έχουν να κάνουν κυρίως με τις δεκαετίες του '60 και του ' 70 (στην Ελλάδα), αλλά και με τη δεκαετία του '80. Παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσαν να δοθούν από τους Stones, τους Beatles, τους Animals κ.ά.
Τα περί R&B (και Contemporary) έχουν να κάνουν και με τη δεκαετία του '90 και, σχετικά, μπορούμε εν συντομία να πούμε τα εξής: Βάλτε στο μπλέντερ R&B, ή σόουλ, και ποπ (γερά στο παιχνίδι από τη δεκαετία του '70, μαζί με την άνοδο και εντατικοποίηση της μουσικής βιομηχανίας), αφήστε το προϊόν να πήξει καλά και, μετά από προσεκτικό φινίρισμα (γερό λουστράρισμα), θα πάρετε αρκετά από τα γλυκερά κομμάτια που στην Ελλάδα χορεύονταν ως μπλουζ.
Η γενική μου εντύπωση είναι ότι, όντως (αυτό πάει στα λεγόμενα του daeman και πάλι), λόγω τοπικής και γνωστικής απόστασης από το αντικείμενο είχαν επικρατήσει κάποιες γενικεύσεις, όπως ότι η χορευτική μουσική ήταν η ποπ (και η ντίσκο), η δυνατή μουσική ήταν η ροκ και όλα τα αργά και απαλά τραγούδια ήταν μπλουζ. A, και υπήρχε, για τους πιο «ψαγμένους», μια ανώτερη ποιότητα, πιο σοφιστικέ, η τζαζ.
Και αυτοί που γνώριζαν πώς έχουν τα πράγματα (από Πουλικάκο μέχρι Πετρίδη), δεν είχαν την απήχηση που άξιζε να έχουν. Κυβερνούσαν, βλέπεις, σοβαροί, καθωσπρέπει άνθρωποι, που κοιτούσαν (κυνοδοντικώ τω τρόπω) να μας κρατήσουν αμόλυντους από την ξενόφερτη διαφθορά. Τη συνέχεια την ξέρουμε: σοσιαλιστικά ντάτσουν, συλλαλητήρια για την τεράστια απειλή των Σκοπίων, ευρωζώνη, Ολυμπιακοί και... μετά ήρθε ο λογαριασμός.
Η υπόθεση σηκώνει μπλουζ:
Pink Floyd - Jugband Blues
Led Zeppelin - Traveling Riverside Blues
Thin Lizzy - Sugar Blues
Red Hot Chili Peppers - Subterranean Homesick Blues
Kyuss - Blues for the Red Sun (full album)