Costas
¥
Πολύ μεστό κείμενο του Χάρη Αθανασιάδη (Χρόνος)
Ώς την εποχή του Μεταξά, η εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στο σχολείο είχε επιχειρηθεί τρεις φορές από τους βενιζελικούς (με την κριτική υποστήριξη των λιγοστών τότε αριστερών) και άλλες τόσες είχε ακυρωθεί από τους αντιβενιζελικούς. Κι ύστερα από την εποχή του Μεταξά ακολούθησαν δύο ακόμα ομόλογα επεισόδια, ωσότου, στη Μεταπολίτευση πλέον, η ανανεωμένη συντηρητική παράταξη κλείσει οριστικά το ζήτημα υιοθετώντας τη γλωσσική πολιτική των φιλελευθέρων. Όμως στο μέσον της ζωής του μεταξικού καθεστώτος υπάρχει μια τομή στα ζητήματα γλώσσας και εκπαίδευσης, η οποία εντοπίζεται και συνδέεται με το ευρύτερο εγχείρημα της μεταμόρφωσής του από μια συντηρητική αυταρχική δικτατορία σε ένα φασιστικό ολοκληρωτικό καθεστώς.
Ώς την εποχή του Μεταξά, η εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στο σχολείο είχε επιχειρηθεί τρεις φορές από τους βενιζελικούς (με την κριτική υποστήριξη των λιγοστών τότε αριστερών) και άλλες τόσες είχε ακυρωθεί από τους αντιβενιζελικούς. Κι ύστερα από την εποχή του Μεταξά ακολούθησαν δύο ακόμα ομόλογα επεισόδια, ωσότου, στη Μεταπολίτευση πλέον, η ανανεωμένη συντηρητική παράταξη κλείσει οριστικά το ζήτημα υιοθετώντας τη γλωσσική πολιτική των φιλελευθέρων. Όμως στο μέσον της ζωής του μεταξικού καθεστώτος υπάρχει μια τομή στα ζητήματα γλώσσας και εκπαίδευσης, η οποία εντοπίζεται και συνδέεται με το ευρύτερο εγχείρημα της μεταμόρφωσής του από μια συντηρητική αυταρχική δικτατορία σε ένα φασιστικό ολοκληρωτικό καθεστώς.