Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει

nickel

Administrator
Staff member
Ξέρω πάντως μια άλλη περίπτωση που οι διαμαρτυρίες κατέληξαν σε επαναπρόσληψη και όχι σε λουκέτο στην εταιρεία.

Οι συνδικαλιστικές πιέσεις έφεραν λουκέτο και ανεργία

Του Θαναση Tσιγγανα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Τα πεζοδρόμια στη συμβολή των οδών Παύλου Μελά και Στρ. Καλλάρη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ήταν χθες το μεσημέρι έρημα.

Στις μεγάλες τζαμαρίες του ρεστοράν Banquet (Συμπόσιο) ξεχωρίζουν τα δύο πανό που ανήρτησαν οι εργαζόμενοί του.

Δεξιά, «Αυτοί που υποστηρίζουν τους εργαζόμενους κατάφεραν οι εργαζόμενοι να μείνουν χωρίς δουλειά» κι αριστερά της εισόδου, «Οι 21 εργαζόμενοι του Banquet καταδικάζουμε τις παράνομες κινήσεις του Σωματείου που μας οδήγησαν να μείνουμε χωρίς δουλειά».

Την ίδια ώρα, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, οι εκπρόσωποι του Σωματείου Επισιτιστικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής κατήγγειλαν για μία ακόμη φορά τους ιδιοκτήτες του ίδιου ρεστοράν που απασχολούσε συνολικά 29 εργαζομένους για εργοδοτική αυθαιρεσία και «αιφνιδιαστικό» κλείσιμο της επιχείρησης.

Σκηνές από το μέλλον

Το καφέ - ρεστοράν έβαλε λουκέτο το περασμένο Σάββατο, αλλά το κλείσιμό του, όπως λένε πολλοί, φέρνει στην επιφάνεια σκηνές από το μέλλον της ελληνικής οικονομικής κρίσης.

Η περίπτωση έφτασε ώς τη Βουλή με επερώτηση βουλευτή της Ν. Δ. και την τοποθέτηση στελέχους του ΣΥΝ και απασχόλησε επί τρεις εβδομάδες Εργατικό Κέντρο, Αστυνομία, εκατοντάδες περιοίκους και φορείς, συνδικαλιστές, αρκετά μπλογκ και ιστοσελίδες ενημέρωσης. Είναι μια άγρια σύγκρουση μάλλον πρωτόγνωρη για τα ελληνικά (εργασιακά και εργοδοτικά) δεδομένα, παρ’ όλο που η αφορμή είναι κοινή στην αγορά εργασίας.

Τι έχει συμβεί; Λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα, οι ιδιοκτήτες του ρεστοράν απέλυσαν έναν 26χρονο που εργαζόταν ως βοηθός σερβιτόρου από τον περασμένο Οκτώβριο. Ο νεαρός εργαζόμενος υποστήριξε ότι η απομάκρυνσή του ήρθε όταν διαμαρτυρήθηκε για τη μη καταβολή του δώρου και καθυστερήσεις στη μισθοδοσία και κατήγγειλε την επιχείρηση στην Επιθεώρηση Εργασίας και στο ΙΚΑ.

Οι ιδιοκτήτες του Banquet αναγνωρίζουν πως ήταν σφάλμα τους το ότι δεν έκαναν κανονική πρόσληψη και ασφάλιση στον εργαζόμενο και υποστηρίζουν ότι του έδωσαν δουλειά γιατί είδαν ότι είχε ανάγκη χρημάτων.

Ακολούθησε παρέμβαση του Σωματείου, που τάχθηκε στο πλευρό του βοηθού σερβιτόρου και η πρώτη κινητοποίηση με εκατοντάδες διαδηλωτές στις 23 του περασμένου μήνα έφτασε στο εστιατόριο απαιτώντας την επαναπρόσληψή του.

Υπό την πίεση των διαδηλωτών και την ένταση που δημιουργήθηκε, καθώς το ρεστοράν ήταν γεμάτο από πελάτες, ο ιδιοκτήτης υπέγραψε την επαναπρόσληψη του 26χρονου, αλλά απολύθηκε μετά δυο-τρεις μέρες «επειδή δεν ανταποκρίθηκε στο πρόγραμμα λειτουργίας του μαγαζιού», σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες.

Η εξέλιξη αυτή έφερε όμως μια καθημερινή παρουσία 30 - 50 ατόμων –συμπαραστάτες του απολυμένου– έξω από το εστιατόριο να διαδηλώνουν με πανό και ντουντούκα τις ώρες που αυτό λειτουργούσε, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις σε περιοίκους, περαστικούς, πελάτες του εστιατορίου, αλλά και εργαζομένους του, που ζήτησαν την παρέμβαση του ΕΚΘ.

Διχασμός και διαδηλώσεις

Οι εργαζόμενοι διχάστηκαν. Εφτά απ’ αυτούς κατήγγειλαν στην Επιθεώρηση Εργασίας παραβιάσεις της εργοδοσίας, που αφορούν υπερωρίες και νυχτερινά, αλλά συνέχισαν να εργάζονται στο πόστο τους, ενώ οι υπόλοιποι 21 αντέδρασαν τόσο στην παρέμβαση των συνδικαλιστών όσο και με την καθημερινή πρακτική της παρενόχλησης των διαδηλωτών, ζητώντας «δικαίωμα στην εργασία».

«Μας φώναζαν ρουφιάνους και προσκυνημένους επειδή εργαζόμασταν», ανέφερε χαρακτηριστικά σερβιτόρα του ρεστοράν.

Η «πολιορκία» από τα μέλη της Επιτροπής Αλληλεγγύης Σωματείων κι Εργαζομένων συνεχίστηκε επί τρεις εβδομάδες, με αποτέλεσμα το αρνητικό κλίμα να αποδεκατίσει την πελατεία του εστιατορίου.

Η κατάληξη ήταν το λουκέτο και η έξοδος στην ανεργία όλων τελικά των εργαζομένων, «καθώς δεν μπορούσαμε να εγγυηθούμε την ασφάλεια των πελατών, του προσωπικού, των γύρω επαγγελματιών, των γειτόνων», όπως υποστηρίζει ένας εκ των ιδιοκτητών και κάνει λόγο για ωμό εκβιασμό. «Ξεκινήσαμε», πρόσθεσε, «πριν από δύο χρόνια, επενδύσαμε 800.000 ευρώ. Σε δύο χρόνια υπολογίζαμε ότι θα κάναμε απόσβεση, αλλά δεν γινόταν να συνεχίσουμε υπό τις παρούσες συνθήκες… Πώς ν’ αντιδράσεις; Ηταν ο παραλογισμός σ’ όλο του το μεγαλείο.»

«Ηταν μια εκβιαστική κίνηση από πλευράς του εργοδότη, που ενώ εγγράφως υποσχέθηκε να εφαρμόσει την εργατική νομοθεσία, αθέτησε τις δεσμεύσεις του κι έκλεισε το κατάστημα», είπε ο 26χρονος βοηθός σερβιτόρου στη συνέντευξη που παραχώρησε χθες το Σωματείο σε αίθουσα του ΕΚΘ.

Ανάμεσα στις δύο θέσεις και οι δηλώσεις δύο εκ των 21 εργαζομένων –τώρα ανέργων– που ανήρτησαν προχθές τα δικά τους πανό διαμαρτυρίας κατά συνδικαλιστών. «Δέκα χρόνια στην Ελλάδα, τα δύο τελευταία αισθανόμουν ασφάλεια», ανέφερε η αλλοδαπή λαντζέρισσα του καταστήματος. «... κι εμείς μείναμε τώρα χωρίς δουλειά, με τις υποχρεώσεις να τρέχουν για τα παιδιά και τα δάνεια», λέει από την πλευρά της η εργαζόμενη Ντίνα Βογιατζόγλου.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100013_19/05/2010_401457
 

imwrong

New member
αυτή είναι η μια όψη

το άρθρο της καθημερινής κακώς δίνει την μια όψη της ιστορίας. Ο τίτλος δε στο πρωτοσέλιδο είναι προβοκατόρικος: "Συνδικαλιστές έκλεισαν οριστικά εστιατόριο", λες και την απόφαση για το κλείσιμο της εταιρείας δεν την πήρε ο επιχειρηματίας. Ο οποίος, σύμφωνα με την άλλη πλευρά που λίγο μνημονεύεται στο άρθρο της καθημερινής, υπολόγιζε να κάνει απόσβεση σε δύο χρόνια χωρίς να δίνει ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να πληρώνει υπερωρίες, χωρίς ακόμη και να ταϊζει τους εργαζόμενους όπως οφείλει σε τέτοια επιχείρηση εστίασης.

Κριτική στον τρόπο που λειτούργησαν οι αλληλέγγυοι στον απολυθέντα μπορεί να γίνει, αλλά να μη λέμε μόνο τη μισή αλήθεια.
 

nickel

Administrator
Staff member
Η αλήθεια είναι ότι δεν με ενόχλησε τόσο η όποια δημοσιογραφική δεοντολογία της εφημερίδας, γιατί τότε δεν έπρεπε να κάνουμε τίποτα άλλο από το να ανεβάζουμε (και να καυτηριάζουμε) τα μονόπαντα ρεπορτάζ. Τα δύο που με «εντυπωσίασαν» ήταν (α) αυτό που επισημαίνεις κι εσύ: απόσβεση σε δύο χρόνια, κάτι σαν κανόνας του επιχειρηματικού πνεύματος της αρπαχτής, που δεν σέβεται πολλούς κανόνες, βαράει τον πελάτη στο κεφάλι και τον υπάλληλο όπου τον πονάει. Και (β) που προτίμησαν να κλείσουν το μαγαζί από το να βρουν μια συμβιβαστική λύση.

Από την άλλη, ακόμα και παράνομη να είναι μια απόλυση, αυτές οι μέθοδοι πολιορκίας αποτελούν μια κλιμάκωση πέραν των ορίων του νόμου. Υποθέτουμε ότι υπάρχουν αρχές που τακτοποιούν αυτά τα θέματα και δεν τακτοποιούνται με τραμπουκισμούς, γιατί αν αρχίσουν και οι μαγαζάτορες τους τραμπουκισμούς (ξέρουμε μαγαζιά που δεν θα τολμούσε ούτε στα 500 μέτρα να τα πλησιάσει συνδικαλιστής), στο τέλος θα έχουμε τον Μπίλι δε Κιντ να μας τακτοποιεί τους λογαριασμούς.
 

SBE

¥
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί η πολιορκία του μαγαζιού. Από τη στιγμή που το ζήτημα έχει πάρει τη νόμιμη οδό, δεν έχει νόημα. Καλύτερο θα ήταν να προσπαθούσαν να δώσουν δημοσιότητα στο ζήτημα ώστε να αποφασίσει ο πιθανός πελάτης αν θέλει να φάει εκεί ή κάπου αλλού, μέσω εφημερίδων (και πληρωμένων καταχωρήσεων άμα είναι), μοιράζοντας φυλλάδια έξω από το εστιατόριο (ειρηνικά, όχι τριάντα άτομα να φωνάζουν) κλπκλπ.

Όσο για την απόσβεση σε δύο χρόνια, τι να πεις; Επιχείρηση δηλαδή που ξεκίνησε με σκοπό την αρπαχτή, λίγο πριν αρχίσει η οικονομική κρίση. Αργά μπήκαν στο παιχνίδι, γιατί στο εξάμηνο άρχισαν να πέφτουν οι δουλειές. Υποψιάζομαι ότι με το ζόρι τα έφερναν βόλτα φέτος, οπότε για λουκέτο θα πήγαιναν ούτως ή άλλως, απλά έγινε μια ώρα αρχύτερα λόγω της υπόθεσης.
 
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Από τη μία έχεις έναν υπάλληλο που απολύθηκε παράνομα, επειδή ζήτησε τα νόμιμα κι από την άλλη έχεις το κλείσιμο της επιχείρησης. Θα ήθελα πάρα πολύ να μπορούσα να μπω στο μυαλό του εργοδότη για να δω τι συμβαίνει. Έβγαινε ή δεν έβγαινε; Γιατί οι μικρές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε τέτοιες παρανομίες; Αναγκάζονται από το σύστημα και την υπάρχουσα κατάσταση ή είναι απλά λόγω απληστίας;
 

crystal

Moderator
Πάντως, αν ξανανοίξει μετά από μερικούς μήνες σε άλλο χώρο, δεν θα ξαφνιαστώ καθόλου.

Αμβρόσιε, είναι το σύστημα. Θα βρεις ελάχιστα μαγαζιά που να ασφαλίζουν κανονικά όλους τους υπαλλήλους τους, οι δε βοηθοί σερβιτόρου είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Φταίει κι η φύση της δουλειάς: επειδή είναι εύκολη, είναι η πρώτη που θα διαλέξει κανείς για να βγάλει ένα περιστασιακό χαρτζιλίκι. Αν θέλεις να δουλέψεις για έξι μήνες, στο δίλημμα "40 μαύρα, 30 με ΙΚΑ" επιλέγεις χωρίς δεύτερη σκέψη το πρώτο. Οπότε, γίνεται θεσμός, πατάνε εκεί οι εργοδότες και δεν δίνουν τα νόμιμα ούτε σ' αυτούς που τα θέλουν.
Αλλά και πάλι, να υπολογίζουν απόσβεση αυτού του ποσού σε δύο χρόνια... Τι να πω... Εκτός κι αν εννοεί σε δύο χρόνια από σήμερα, δηλαδή συνολικά τέσσερα.
 

imwrong

New member
μια συνέντευξη του αρχικώς απολυμένου

Ο Κιτσώνης (έτσι λέγεται ο αρχικός απολυμένος) ξεκίνησε από την επιθεώρηση εργασίας. Η τριμερής ορίστηκε 20-25 μέρες αργότερα. Στο μεταξύ κινήθηκε το σωματείο, όπως όφειλε.

Επειδή ξέρω ότι η λεξιλογία έχει πολλούς ήρεμους ανθρώπους με κρίση, ρίξτε μια ματιά και στη συνέντευξη του Β. Κιτσώνη στο antipliroforisi.info.

Highlights, για όποιους βαριούνται ή δεν προλαβαίνουν να το δουν ολόκληρο:

Περιέγραψε μου τι οδήγησε στην απόλυσή σου.

Μέσα στο Πάσχα, μες στη μεγάλη βδομάδα άρχισε ο εργοδότης να κάνει εκτός από τα απαράδεκτα που έκανε να παίρνει τα φιλοδωρήματα, να κόβει πρόστιμα στους εργαζόμενους που καθυστέρησαν 10 λεπτά, μεγαλύτερα από το μισθό τους…

Τους έκοβε πρόστιμο λόγο καθυστέρησης;!

10 λεπτά καθυστέρησης συγκεκριμένα σε ένα βοηθό σερβιτόρου, το μεροκάματο που του έδινε ήταν 15 ευρώ το 4ωρο και του έκοβε πρόστιμο 20 ευρώ. Δεν παρείχε σίτιση, μπορεί να δούλευες 12-13 ώρες και να σου έβαζε στο τέλος φαγητό τα αποφάγια της ημέρας. Για να σου πω με το φαγητό πόσο ακραία ήταν η κατάσταση, οι λαντζιέρησες που ήταν οι τελευταίες πίσω-πίσω έτρωγαν τα αποφάγια που γυρνούσες με τον δίσκο τον πελατών. Κι εκεί κάπου καθυστερούσε να δώσει τη μισθοδοσία του Μαρτίου μέσα στη μεγάλη εβδομάδα. Παραπονιόντουσαν γενικά οι εργαζόμενοι και εγώ, όλοι προς το αφεντικό, άλλοι είχαν τις οικογένειές τους να ταΐσουνε μεσ’ στο Πάσχα… δώρο Πάσχα δεν έβγαζε κουβέντα, κάτι το οποίο είναι και νόμιμο, και αυτά τα έδινε λειψά όταν τα έδινε και όχι σε όλους, εκεί ξεκίνησα κι εγώ να παραπονιέμαι λίγο πιο συγκροτημένα και με τα ωράρια, και με το δώρο και με την καθυστέρηση μισθοδοσίας, το έκαναν και κάποιοι άλλοι εργαζόμενοι, και ξαφνικά μείναμε εκτός προγράμματος δύο εργαζόμενοι. Μας άφησε μια βδομάδα εκτός προγράμματος αρχικά. Προσπαθούσα να μάθω το λόγο από την υπεύθυνο, μου είπε απλά να επιστρέψω τη μία από τις δύο στολές που είχα για να τη χρησιμοποιήσει στην εκπαίδευση ενός καινούργιου.

Αυτό διήρκησε περίπου μια βδομάδα για να καταλάβεις, είναι και ένας τρόπος ‘εκπαίδευσης’ που κάνουνε για τους εργαζόμενους, ότι αν αρχίζουν και φωνάζουνε για κάποια πράγματα τους αφήνουνε εκτός δουλειάς για να δούνε πως θα αντιδράσουν. Εγώ άρχισα να την πιέζω (την υπεύθυνο) πες μου τουλάχιστον τι γίνεται με μένα να ξέρω, το μόνο που ξέρω μου έλεγε είναι αυτό, φέρε τη στολή, είσαι εκτός προγράμματος, δε γνωρίζω κάτι άλλο. Την επόμενη βδομάδα ξανα-έμεινα εκτός προγράμματος, πέρασα από εκεί, λέω τι γίνεται, δεν ξέρω λέει το μόνο που ξέρω είναι να παραδώσεις και τις δύο πλέον στολές. Μόλις το έμαθα αυτό έκανα κατευθείαν καταγγελία στην επιθεώρηση (εργασίας), στο ΙΚΑ, το λιγότερο που μπορούσα να κάνω.

[...]

μου έστειλε ένα εξώδικο το οποίο έγραφε ότι με πήρε μεν στην εργασία του για λόγους φιλανθρωπίας! [...] Παραδέχεται επίσης εκεί μέσα ότι ήμουν ανασφάλιστος αλλά λέει ότι δεν ήθελα εγώ ένσημα, κάτι ανήκουστο και ούτως ή άλλως παράνομο, η ασφάλιση όπως γνωρίζουμε δεν είναι εθελοντική όπως και να χει.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αυτό διήρκησε περίπου μια βδομάδα για να καταλάβεις, είναι και ένας τρόπος ‘εκπαίδευσης’ που κάνουνε για τους εργαζόμενους, ότι αν αρχίζουν και φωνάζουνε για κάποια πράγματα τους αφήνουνε εκτός δουλειάς για να δούνε πως θα αντιδράσουν.
Καλημέρα. Βλέπω ότι έχουν ξεσκολίσει αρκετά οι Έλληνες εργοδότες, πρέπει να έχουν αρχίσει τα μαθήματα σύγχρονου μάνατζμεντ. :D
 
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Από τη μία έχεις έναν υπάλληλο που απολύθηκε παράνομα, επειδή ζήτησε τα νόμιμα κι από την άλλη έχεις το κλείσιμο της επιχείρησης.

Το κλείσιμο της επιχείρησης μην το έχεις δεδομένο. Στο δελτίο του Μέγκα χτες είπε πως εργοδότης, εργαζόμενοι και σωματείο έχουν ορίσει ημερομηνία για διαπραγματεύσεις ώστε να βρεθεί λύση.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
...άρχισε ο εργοδότης να κάνει εκτός από τα απαράδεκτα που έκανε να παίρνει τα φιλοδωρήματα.
Αυτό φαίνεται πως το έχουν καθιερώσει όλοι οι εστιάτορες. Ενώ γράφει στον κατάλογο ότι οι τιμές περιλαμβάνουν 13% (νομίζω) φιλοδώρημα, δεν τα δίνουν ποτέ στους σερβιτόρους και τα τσεπώνουν.
Μια φορά φάγαμε σε εστιατόριο γνωστής αλυσίδας και επιχειρήσαμε να προσθέσουμε ένα μικρό ποσό για φιλοδώρημα στον λογαριασμό της πιστωτικής κάρτας — κάτι που είναι στάνταρ διαδικασία στο εξωτερικό. Η σερβιτόρα μάς είπε ότι αν τα βάλουμε στην πιστωτική, θα τα πάρει ΚΑΙ ΑΥΤΑ το αφεντικό, μαζί με τα άλλα που παίρνει ενσωματωμένα στις τιμές. Είπε ότι αν δεν θέλουμε να αφήσουμε μετρητά, καλύτερα να μην αφήσουμε τίποτα, γιατί ούτως ή άλλως, οι σερβιτόροι δεν θα τα πάρουν.
 

SBE

¥
Στην Αγγλία πάντως Αλεξάνδρα μπορεί ο εστιάτορας να χρησιμοποιήσει το φιλοδώρημα στη μισθοδοσία. Μόλις εφαρμόστηκε αυτό, το TIme Out ξεκίνησε εκστρατεία "το φιλοδώρημα στο χέρι σε μετρητά", και είχε μεγάλη απήχηση.

Το ότι η επιχείρηση μπορεί να ανοίξει πάλι σε μερικούς μήνες δε μου φαίνεται περίεργο. θα είναι ΑΛΛΗ επιχείρηση, βέβαια, με τα ίδια στελέχη ίσως. Αυτό δεν είναι ούτε παράνομο, ούτε ανήθικο, αλλιώς όποιος ατύχησε στα επιχειρηματικά θα ήταν καταδικασμένος σε ανεργία.

Από τη συνέντευξη του σερβιτόρου βλέπω κι εγώ ωραίο μάνατζμεντ, από την άλλη, δεν με πείθει ο σερβιτόρος ότι δεν συμφώνησε από την αρχή ότι δεν θέλει ασφάλιση. Αν πραγματικά τον ενοχλούσε που ήταν ανασφάλιστος, θα έπρεπε να κάνει την καταγγελία όσο ήταν ακόμα υπάλληλος της επιχείρησης κι όχι όταν απολύθηκε.
Και πριν ορμήσετε να με φάτε, να πω ότι αυτό που αναφέρω με το χρόνο της καταγγελίας στο ΗΒ που ξέρω την εργατική νομοθεσία μέσα-έξω παίζει ρόλο στην αποζημίωση του υπαλλήλου. Το εργασιακό δικαστήριο μπορεί να αποφασίσει να τιμωρήσει τον εργοδότη με πρόστιμο αλλά να μην επιδικάσει αποζημίωση για τον υπάλληλο, με το σκεπτικό ότι η καταγγελία του έγινε με δόλο, λόγω της απόλυσής του, και ο υπάλληλος μια χαρά δεχόταν την παρανομία. Στην Ελλάδα των συνδικαλιστών μπορεί να συμβαίνουν άλλα, βεβαίως.
 

imwrong

New member
Ότι ο εργαζόμενος αποδέχτηκε την παρανομία είναι δεδομένο. Δεδομένο είναι επίσης ότι αν δεν την αποδεχόταν δεν θα δούλευε. Αυτή είναι η πραγματικότητα στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, και πολλοί φίλοι μεταφραστές κλπ. μπορούν να το επιβεβαιώσουν αυτό - με ξεκάθαρα πιο ριγμένους απ' όλους τους υποτιτλιστές.

Όσον αφορά το κλείσιμο μιας επιχείρησης και το άνοιγμά της με νέα ονομασία, νόμιμο μπορεί να είναι, δίκαιο πάντως δεν είναι. Και δεν ξέρω από πού προκύπτει η υπόθεση ότι όλοι οι νόμοι είναι ορθοί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ημερών,η πτώχευση της εκδοτικής του Ανεμοδουρά, αφήνοντας εκατό άτομα απλήρωτα. Ο τύπος έχει το θράσος να ανακοινώνει την ίδρυση νέας εταιρείας με το όνομα "Αστρίτης" και να αξιοποιεί επικοινωνιακά τη χρήση του ψευδώνυμου του παππού του (του γνωστού Στέλιου Ανεμοδουρά-"Θάνου Αστρίτη", δημιουργού του Μικρού Ήρωα).

Τι να κάνουμε τώρα, εμείς, να συμφωνήσουμε με τον πρόεδρο του ΣΕΒ;

Η προβολή του [κομματικοποιημένου κράτους] στην κοινωνία προσέλαβε χαρακτήρα
πανδημίας. Οργιάζουν η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή, η αυθαίρετη δόμηση, η
καταστροφή του περιβάλλοντος, οι σχέσεις συναλλαγής. Επικρατεί η νοοτροπία του
εύκολου πλουτισμού και της ήσσονος προσπάθειας, η έλλειψη επαγγελματισμού και
ευθύνης, η δυσπιστία των πάντων έναντι των πάντων. Ζούμε σε ένα κράτος και σε
μία κοινωνία ελαστικής συνείδησης. Γι’ αυτό και ό,τι έχει πραγματικά επιτευχθεί μέχρι
σήμερα, έχει γίνει όψιμα και σπάνια έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του ελάχιστου κοινού
παρονομαστή. Και η ίδια η Δημοκρατία μας έχει υποστεί την πιο επικίνδυνη
διάβρωση: τελεί υπό τη δικτατορία της μετριοκρατίας.​

Δεν είμαι γενικά οπαδός αυτής της γενίκευσης (και καμιάς γενίκευσης, whatsoever). Ας είμαστε λοιπόν συγκεκριμένοι έναντι κάθε ζητήματος που εγείρεται. Η περίπτωση του Banquet είναι μια τέτοια περίπτωση νομίζω.
 

SBE

¥
Ο εργαζόμενος μπορούσε να αποδεχτεί την παρανομία και στο μήνα πάνω, που θα είχε αποδείξεις, μπορούσε να είχε κάνει την καταγγελία. Όμως περίμενε να τον απολύσουν και μετά τον έπιασε το "θα σου δείξω εγώ".
Κανονικά, αν καταγγείλεις τον εργοδότη σου δεν μπορεί να σε απολύσει για την καταγγελία, έτσι δεν είναι; Φυσικά είναι άλλο ζήτημα το αν θα θέλεις εσύ να μείνεις στη δουλειά.

Τώρα έστω οτι εσύ φτιάχνεις μια μεταφραστική ΑΕ με υπάλληλο τον εαυτό σου και τον αδερφό σου (αν έχεις), και κανέναν άλλον υπάλληλο. Παίρνεις και μερικά δάνεια για να αναπτύξεις την επιχείρηση (γιατί εννοείται ότι δεν ρισκάρεις όλα τα περιουσιακά σου στοιχεία), αλλά τελικά πελατεία μηδέν, αναγκάζεσαι σαν διευθυντής να αποφασίσεις τη χρεωκοπία της εταιρίας, για να ξεφύγεις από τα χρέη της. Μετά από μια βδομάδα ξεκινάτε νέα επιχείρηση ίδιου τύπου με διευθυντή τον αδερφό σου και με νέα δάνεια.
Να επομένως γιατί υπάρχει αυτός ο νόμος και γιατί είναι σωστός.
 
Στην Αγγλία πάντως Αλεξάνδρα μπορεί ο εστιάτορας να χρησιμοποιήσει το φιλοδώρημα στη μισθοδοσία. Μόλις εφαρμόστηκε αυτό, το TIme Out ξεκίνησε εκστρατεία "το φιλοδώρημα στο χέρι σε μετρητά", και είχε μεγάλη απήχηση.

Και τι απέγινε; Άλλαξε αυτό το νόμιμο, δίκαιο και ηθικό καθεστώς, μια που είχε και τόση απήχηση η εκστρατεία του Time Out;
 

imwrong

New member
αγαπητή SBE, νομίζω ότι το γινόμενο μεροκάματο επί ημέρες εργασίας δίνει ως αποτέλεσμα το λόγο που ο άνθρωπος δεν κατήγγειλε την κατάσταση όταν λες ότι θα 'πρεπε.

Ναι μεν έχεις δίκιο επί της αρχής, αλλά δε λαμβάνεις υπόψη την πραγματικότητα του κόσμου της εργασίας, νομίζω.
 

SBE

¥
Και τι απέγινε; Άλλαξε αυτό το νόμιμο, δίκαιο και ηθικό καθεστώς, μια που είχε και τόση απήχηση η εκστρατεία του Time Out;
Η ενημέρωση των πελατών των εστιατορίων είχε σαν αποτέλεσμα να σταματήσουν να δίνουν το φιλοδώρημα με την πιστωτική τους κάρτα ή να το βάζουν στο κοινό κουτί που έχουν πολλά εστιατόρια, αλλά να το δίνουν απευθείας στον σερβιτόρο. Επίσης ο θόρυβος που δημιουργήθηκε (μέσω του περιοδικού, αλλά με την υποκίνηση του συνδικαλιστικού φορέα) είχε κάποιο αποτέλεσμα. Πριν έξι μήνες έγινε παράνομο να χρησιμοποιούνται τα φιλοδωρήματα για μισθός. Η υπόθεση συνεχίζεται, γιατί συνεχίζεται η αρνητική δημοσιότητα για τα εστιατόρια του Λονδίνου που δε συμμορφώνονται (ειδικά τα ακριβά, οι αλυσίδες και τα μεγάλα).
Φυσικά επειδή στην Ελλάδα δεν τα σκεφτόμαστε καν αυτά, δε νομίζω ότι μπορεί να γίνει κατανοητό ότι κάτι τελείως ειρηνικό που δεν περιλαμβάνει απεργίες μπορεί να δουλέψει.
Κι όμως, δουλεύει. Σε εξόδους με φίλους π.χ. με το που έρχεται ο λογαριασμός πάντα πλέον ακούγεται ότι το φιλοδώρημα να το δώσουμε του σερβιτόρου στο χέρι.

ΥΓ Και μη νομίζεις ότι οι πελάτες είμαστε αναίσθητοι. έχω φύγει από καφετέρια γιατί δε μου άρεσε πώς μίλαγε η ιδιοκτήτρια στο προσωπικό. Και της το είπα. Και δεν ξαναπάτησα, παρόλο που μ' άρεσε πολύ το μαγαζί.
 

imwrong

New member
μπράβο λοιπόν στο Λονδίνο που επιτυγχάνει αρνητική δημοσιότητα όταν οι εργοδότες κάνουν ό,τι γουστάρουν. Γιατί στο χωριό μας η Καθημερινή κατηγορεί τους θιγόμενους εργαζόμενους για καταστροφή.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Φυσικά επειδή στην Ελλάδα δεν τα σκεφτόμαστε καν αυτά, δε νομίζω ότι μπορεί να γίνει κατανοητό ότι κάτι τελείως ειρηνικό που δεν περιλαμβάνει απεργίες μπορεί να δουλέψει.
Κι όμως, δουλεύει. Σε εξόδους με φίλους π.χ. με το που έρχεται ο λογαριασμός πάντα πλέον ακούγεται ότι το φιλοδώρημα να το δώσουμε του σερβιτόρου στο χέρι.
Όντως, έτσι είναι. Από τη μέρα που με ενημέρωσε εκείνη η σερβιτόρα, δεν ξανάφησα κανέναν να βάλει το φιλοδώρημα στην πιστωτική κάρτα, και ενημερώνω όποιον μπορώ.
 
Top