Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

nickel

Administrator
Staff member
ΗΛΙΑΣ ΜΑΓΚΛΙΝΗΣ
Η επόμενη ημέρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 20.01.2015 : 12:52

Θα είμαι απολύτως ειλικρινής μαζί σας: είναι εξαιρετικά δύσκολη, άχαρη και ενδεχομένως ελαφρώς ριψοκίνδυνη υπόθεση η αρθρογραφία λίγες μόλις ημέρες πριν από την πιο κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση των τελευταίων δεκαετιών. Όντας επιφορτισμένος να γράψεις δημοσίως, επιθυμείς να στηλιτεύσεις, να ασκήσεις κριτική, να θίξεις κακώς κείμενα (αυτά που εσύ, ως αρθρογράφος, κατανοείς ως κακώς κείμενα τέλος πάντων), δεν θέλεις όμως –και δεν πρέπει– να ρίξεις περισσότερο λάδι στη φωτιά, να σε παρασύρει η φόρτιση των ημερών, αλλά ούτε και να λειτουργείς σαν ρομπότ. Θέλεις επίσης να δοκιμάσεις κάποια πρόβλεψη, με βάση τις πληροφορίες και τις δημοσκοπήσεις που κυκλοφορούν, που ακούς και συζητάς εντός της εφημερίδας, θες να προβλέψεις και είναι ανθρώπινο και θεμιτό. Γενικότερα, η ανάγκη μας για πρόβλεψη έχει μια βαθιά ψυχολογική βάση: όχι τόσο να επιδείξουμε τη σοφία μας στους άλλους όσο στον ίδιο μας τον εαυτό, να επιβεβαιώσουμε ότι μπορούμε να προκαταβάλουμε τα γεγονότα, ότι η επαφή μας με το πραγματικό είναι στέρεη και εξασφαλισμένη – μονάχα που το πραγματικό έχει μια δική του νομοτέλεια, που συχνά ελάχιστη σχέση έχει με αυτό που κουβαλάμε μέσα στο κεφάλι μας. Ωστόσο, η ροπή είναι εκεί, πολλές φορές με βάση ακόμα ακόμα το πνεύμα, την ατμόσφαιρα που ψυχανεμίζεσαι γύρω σου. Δεν θέλεις όμως να σε «αδειάσουν» οι εξελίξεις – ίσως, από την άλλη, να μη θέλεις καθόλου να επιβεβαιωθεί αυτό που προαισθάνεσαι ότι πρόκειται να συμβεί την Κυριακή που μας έρχεται. Έπειτα, επειδή άνθρωποι είμαστε, έχουμε φτάσει στο «πάρα πέντε» και, για να το εκφράσω κάπως λαϊκά, μας έχει πια βγει η γλώσσα έξω. Και όπως γίνεται συνήθως, η κούραση είναι κακός σύμβουλος.

Ωστόσο, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Είναι ένα κομβικό σημείο όντως. Δεν είναι το τέρμα μιας διαδρομής ακριβώς, σίγουρα, όμως, είναι μια στροφή – όποιο κόμμα και να καταφέρει να σχηματίσει κυβέρνηση την επαύριο των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου. Θεωρώ (να μια εκτίμηση, όχι πρόβλεψη πάντως, που ίσως αποδειχθεί εσφαλμένη) ότι ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος, πολιτικά δεν θα είμαστε οι ίδιοι μετά τις εκλογές. Φανταστείτε, για παράδειγμα, να μην πετύχει ο ΣΥΡΙΖΑ το πολυπόθητο αποτέλεσμα, τι κρίση ενδεχομένως να ξεσπάσει στους κόλπους του. Ή να συντριβεί η Νέα Δημοκρατία ή να μην καταφέρει να μπει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ ή το «Ποτάμι» να συλλέξει πολύ λιγότερες ψήφους τελικά κ.ο.κ. Πολύ απλά, κάποια πρόσωπα θα «πάνε σπίτια τους», κάποια άλλα θα αναδυθούν ως νέες ηγετικές προσωπικότητες και άλλα πολλά.

Και ο απλός πολίτης, όμως, ο ψηφοφόρος, δεν θα είναι ακριβώς ο ίδιος μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Δεν θα είναι ίδια η καθημερινότητά του, οι (όποιες) βεβαιότητες που είχε και οι (όποιοι) φόβοι του. Σε περίπτωση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι αυτονόητο, νομίζω, και τα πολλά λόγια περιττεύουν. Σε περίπτωση ακυβερνησίας και επανάληψης της ψηφοφορίας, το ίδιο. Αλλά ακόμη κι αν συμβεί «μία από τα ίδια», δηλαδή η Νέα Δημοκρατία σχηματίσει ξανά κυβέρνηση με κάποιον από τους λεγόμενους «μικρούς», δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα είναι «μία από τα ίδια» για κανέναν, ούτε για τη νέα κυβέρνηση ούτε για την κοινωνία. Εάν συμβεί το συγκλονιστικό απρόοπτο, μια νέα κυβέρνηση συνασπισμού ανάμεσα σε Νέα Δημοκρατία με κάποιο από τα μικρά κόμματα, δεν νομίζω πως θα είναι σε θέση να συνεχίσει στα ίδια μοτίβα –θα είναι μια πύρρειος νίκη– σε κάθε περίπτωση, θα μεταβληθεί ακόμα μια φορά η σχέση πολίτη - κυβέρνησης, θα είναι μια επόμενη μέρα με πολλές προεκτάσεις και συνέπειες, πολλές από τις οποίες δεν μπορούμε ίσως αυτή τη στιγμή να φανταστούμε. Τουλάχιστον όχι ο γράφων.

Ας μη μας παρασύρει όμως ο φόβος, ο θυμός και ο φανατισμός. Η Ελλάδα αξίζει επιτέλους και ολίγη λογική.

http://www.kathimerini.gr/800212/opinion/epikairothta/politikh/h-epomenh-hmera
 
Last edited by a moderator:

nickel

Administrator
Staff member
Το ωραιότερο βιντεάκι που μου έχουν στείλει να δω αυτές τις ημέρες. Και θα το είχα βάλει στο νήμα «Βιντεάκια», αλλά φυλάω τα ρούχα μου.


 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Εντάξει, η κεντρική ιδέα είναι ακόμα πιο παλιά:



:twit:
 

nickel

Administrator
Staff member
Ναι, το Ποτάμι (ή οι διαφημιστές του) κλέβει ιδέες από παντού. Το είχε κάνει προημερών και με μια αφίσα που μου έδειξαν. Δύο καλά έχει αυτό: (α) Ίσως έτσι ξοδεύει λιγότερα χρήματα. Κυρίως όμως (β) δείχνει ότι έχει καλό γούστο και ξέρει να αντιγράφει καλές ιδέες. Μακάρι να το έκαναν και όσοι μας κυβερνούν. Χρόνια τώρα απορώ όταν σερβίρεται κάποια νέα πολιτική σε κάτι όπου έξω έχουν βρει ικανοποιητικές απαντήσεις: (α) μα γιατί προσπαθούν να ανακαλύψουν ξανά τον τροχό; (β) μα γιατί είναι τετράγωνος;
 
Εμένα η ερώτησή μου είναι: από πού έχει λεφτά το ποτάμι για να βγάλει διαφήμιση έστω και δευτερολέπτου; Κάπου 65 χιλιάρικα δεν πήρε για τις εκλογές; Αυτά δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ζάζουλα, πού είναι το βιντεάκι με τη Δαμανάκη να ξεφυσά στα όρια της απόγνωσης;
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Τα ποσοστά copies κτώνται

Άμα δεν έχουν φαντασία ή δεν τη βάζουν να δουλέψει ούτε καν προεκλογικά που τους καίει, ζήτω που καήκαμε όλοι μας μετεκλογικά.


Η φαντασία στην εξουσία - Ρομαντικοί Παραβάτες


Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι. Για μένα το λέω, τον αφελή ρομαντικό, γιατί καμιά φορά παρασύρομαι και μπλέκω με την άτεχνη τη μη τέχνη του εφικτού.
 

SBE

¥
Μα έτσι κι αλλιώς οι διαφημίσειις είναι των διαφημιστικών γραφείων. Οι πελάτες (τα κόμματα) τους λένε τί μήνυμα θέλουν να μεταδώσουν και μετά διαλέγουν από αυτά που τους προτείνουν. Δεν κάθονται να φτιάξουν τα ίδια τα κόμματα τις διαφημίσεις. Οπότε το πολύ να πούμε ότι πάσχουν από έλλειψη γούστου αν διαλέξουν καμιά μάπα διαφήμιση ή ότι δεν έχουν επαφή με το κοινό τους (που αυτό είναι δεδομένο).
 
Μα έτσι κι αλλιώς οι διαφημίσειις είναι των διαφημιστικών γραφείων. Οι πελάτες (τα κόμματα) τους λένε τί μήνυμα θέλουν να μεταδώσουν και μετά διαλέγουν από αυτά που τους προτείνουν. Δεν κάθονται να φτιάξουν τα ίδια τα κόμματα τις διαφημίσεις. Οπότε το πολύ να πούμε ότι πάσχουν από έλλειψη γούστου αν διαλέξουν καμιά μάπα διαφήμιση ή ότι δεν έχουν επαφή με το κοινό τους (που αυτό είναι δεδομένο).

Όχι ακριβώς. Ο πελάτης πολλές φορές έχει πολύ συγκεκριμένη ιδέα την οποία προωθεί στην διαφημιστική για την εκτέλεσή της.
 
Ζάζουλα, πού είναι το βιντεάκι με τη Δαμανάκη να ξεφυσά στα όρια της απόγνωσης;

Συγγνώμη, αλλά το θέμα της χρηματοδότησης είναι πολύ σοβαρό.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Πάντως ο Ιάσονας Φωτήλας δεν υπαινίχθηκε ότι το σποτ του είναι πρωτότυπο· για την ακρίβεια, ακριβώς αυτό το κλείσιμο του ματιού σ' όσους γνωρίζουν τη σκηνή απ' το Love Actually πιστεύω πως το επιδίωξε. Επίσης σε υποψήφιο στην Αχαΐα, βλέπω να κράζουν κάποιοι τα σποτάκια του "Γιαγκόναν" Ραυτόπουλου, αγνοώντας προφανώς το πόσο μεγάλος τρολετάριος είναι το άτομο.
 

SBE

¥
Όχι ακριβώς. Ο πελάτης πολλές φορές έχει πολύ συγκεκριμένη ιδέα την οποία προωθεί στην διαφημιστική για την εκτέλεσή της.

Δεν είμαστε όμως σίγουροι πότε αυτό που βλέπουμε είναι η συγκεκριμένη ιδέα που εκτελείται κατά παραγγελία ή κάποια γενικότερη άποψη που την ερμηνεύει ο διαφημιστής με τρόπο που αρέσει στον πελάτη.

Σχετικά με το ζήτημα της χρηματοδότησης: πριν μερικά χρόνια, πολύ πριν την οικονομική κρίση, κάτι γνωστοί μου συμμετείχαν στη δημιουργία ενός κόμματος, από αυτά που περνάνε σαν διάττοντες αστέρες και χάνονται ύστερα από λίγο καιρό. Και λέγανε μετά ότι οι συνήθεις ύποπτοι λεφτάδες έκαναν ουρές για να τους δώσουν λεφτά. Όχι μεγάλα ποσά. Επίσης όχι απαραίτητα άνθρωποι του ίδιου πολιτικού χώρου. Υποθέτω το ίδιο συμβαίνει με όλους.
 
Σχετικά με το ζήτημα της χρηματοδότησης: πριν μερικά χρονια, ολύ πριν την οικονομική κρίση, κάτι γνωστοί μου συμμετείχαν στη δημιουργία ενος κόμματος, από αυτά που περνάνε σαν διάττοντες αστέρες και χάνονται ύστερα από λίγο καιρό. Και λέγανε μετά ότι οι συνήθεις ύποπτοι λεφτάδες έκαναν ουρές για να τους δώσουν λεφτά. Όχι μεγάλα ποσά. Επίσης οχι απαραίτητα άνθρωποι του ίδιου πολιτικού χώρου. Υποθέτω το ίδιο συμβαίνει με όλους.

Καταφανώς μόνο έτσι μπορεί κόμμα χωρίς ουσιαστική κρατική χρηματοδότηση να κάνει τηλεοπτικές διαφημίσεις. Αλλά ως γνωστόν αυτό είναι παράνομο. Ο λόγος που το κράτος δίνει λεφτά στα κόμματα είναι ακριβώς για να μην γίνονται οι πολιτικοί δέσμιοι συμφερόντων.
 

nickel

Administrator
Staff member
Συγγνώμη, αλλά το θέμα της χρηματοδότησης είναι πολύ σοβαρό.

Δεν διαφωνώ. Αλλά αυτή τη στιγμή συζήτηση για τα οικονομικά των κομμάτων και ιδιαίτερα για το Ποτάμι; Με ποιες αξιόπιστες πληροφορίες; Και να μην αρχίσουμε να λέμε τα αξιόπιστα που ξέρει ο καθένας μας για τους τρόπους που έμπαιναν χρήματα στα ταμεία των κυβερνώντων κομμάτων.
 

SBE

¥
Πάντως εγώ δε νομίζω ότι οι διαφημίσεις κοστίζουν και τόσο πολύ. Οι διαφημίσεις που έχουμε δει μέχρι τώρα είναι αρκετά οικονομικές, και τα περισσότερα κανάλια έχουν ρίξει τις τιμές του διαφημιστικού χρόνου σε σχέση με παλιότερα. Οπότε λογικά το κόστος είναι μικρότερο.
 
Πάντως εγώ δε νομίζω ότι οι διαφημίσεις κοστίζουν και τόσο πολύ. Οι διαφημίσεις που έχουμε δει μέχρι τώρα είναι αρκετά οικονομικές, και τα περισσότερα κανάλια έχουν ρίξει τις τιμές του διαφημιστικού χρόνου σε σχέση με παλιότερα. Οπότε λογικά το κόστος είναι μικρότερο.

Δεν ξέρω ποιες είναι οι τρέχουσες τιμές παραγωγής και αν τα κανάλια χρεώνουν τον τηλεοπτικό χρόνο (που είναι στην ουσία το μεγαλύτερο κόστος για μια διαφήμιση) ή είναι υποχρεωμένα να παίζουν τζάμπα τις προεκλογικές διαφημίσεις. Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι όλα τα υπόλοιπα μιας προεκλογικής εκστρατείας απαιτούν αρκετούς πόρους (ενοικιάσεις χώρων, εξοπλισμός, μετακινήσεις, ασφάλεια, έντυπα, αφίσες, κτλ) και σίγουρα δεν βγαίνουν όλα αυτά με 65 χιλιάρικα.

Νίκο, πληροφορίες δεν έχω για τίποτα. Απλά το θεωρώ ολίγον προκλητικό ένα κόμμα που δεν έχει έδρες στο κοινοβούλιο να βγάζει τηλεοπτικές διαφημίσεις, καθώς η μόνη ΝΟΜΙΜΗ πηγή χρηματοδότησης που μπορεί να έχει είναι από την εκλογική επιρροή του στις ευρωεκλογές. Εκτός κι αν ο αρχηγός του κόμματος τσόνταρε από την προσωπική του περιουσία. Μπορεί να είναι όλα πεντακάθαρα και να βασίζεται, ας πούμε, 100% σε εθελοντές, αλλά, μεταξύ μας, δεν το πιστεύω καθόλου. Το ότι δεν υπάρχουν απτά στοιχεία δεν με εμποδίζει να κάνω θεμιτές εικασίες σε λογική βάση (κόστους εκστρατείας).
 
Top