Τα εφήμερα

SBE

¥
Αμ δε θα πας. Κι αν πας, θα φύγεις γρήγορα.

Δε νομίζω ότι είναι τόσο χάλια τα πράγματα. Οι μισοί Έλληνες (οι μεγαλύτεροι) όλο και κάποια σχέση με τη φύση έχουν και με την καλλιέργεια, και εξαρτάται και που είναι το χωριό σου. Ελιές, πορτοκαλιές και περιβόλια δεν είναι τόσο δύσκολα, η μονοκαλλιέργεια είναι ζόρικη δουλειά.
Ντομάτες, μαρούλια και χορταρικά βάζω κι εγώ στο μπαλκόνι. Κότες έχει ένας φίλος μου στον κήπο του (μεγάλος κήπος). Και κουνέλια έχουν στο ΗΒ οι πάντες για κατοικίδια, γιατί δεν τα τρώνε δεν ξέρω. Η κοινωνική ζωή στο χωριό είναι άλλη υπόθεση. Αλλά όταν πας εκεί 40 χρονών και δεν έχεις ζήσει ποτέ στο χωριό δεν πας στο καφενείο για να περάσει η ώρα. Κάθεσαι σπίτι σου και διαβάζεις κανένα βιβλίο, μπαίνεις στο ιχ και πας μέχρι την πόλη ή πας για ψάρεμα, που ως γνωστόν γίνεται βράδυ.

ΥΓ το χωριό μου είναι παραθαλάσσιο, έχει ελιές, εσπεριδοειδή, αμπέλια και περιβόλια και είναι κοντά στην πόλη. Οι μισοί Έλληνες από τέτοια χωριά κατάγονται και γι'αυτό σκέφτονται να γυρίσουν. Οι άλλοι μισοί ατύχησαν.
 

nickel

Administrator
Staff member
(Α, και αν διαβάσετε τα σχόλια, δεν είμαι εγώ η Αλεξάνδρα που σχολιάζει. Αν μη τι άλλο, ποτέ δεν θα έγραφα χωρίς τόνους και διαστήματα μετά τα σημεία στίξης.)
Δεν χρειάζεται να αποποιείσαι ευθύνες για κάθε Αλεξάνδρα που γράφει αλλού. Ιδίως όταν η διαφορά γραφής κάνει μπαμ.


Όσο για τα μποστάνια, έχω τουλάχιστον τρεις κοντινούς μου ανθρώπους που κάνουν εξαιρετική δουλειά στα εξοχικά τους. Οι υπόλοιποι 297 ούτε ν' ακούσουν δεν θέλουν για δουλειά με χώματα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ο πληθυσμός της Ελλάδας είναι συγκεντρωμένος στην Αθήνα και σε μερικές ακόμα μεγάλες πόλεις. Στην προηγούμενη απογραφή (2001), ο αστικός και ημιαστικός πληθυσμός μετρήθηκε στο 74%, και πιστεύω ότι στη φετινή θα έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Η συντριπτική πλειονότητα των σημερινών τριανταπεντάρηδων δεν έχει καμιά σχέση με την ύπαιθρο και την καλλιέργεια της γης, και το χωριό των γονιών ή των παππούδων υπάρχει μόνο ως ανάμνηση ή για επίσκεψη στις διακοπές. Αυτό που περιγράφει ο Καμπουράκης δεν έχει καμιά σχέση με ερασιτεχνικό μποστάνι στον κήπο μας ή στο μπαλκόνι μας, μιλάει για μόνιμη και αποκλειστική απασχόληση ενός οικονομικά ενεργού ατόμου, που μπορεί να συντηρήσει μια οικογένεια.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μετά από δημοψήφισμα, μάλλον αναπάντεχο τέλος σε ένα από τα πιο επίμαχα θέματα των τελευταίων χρόνων στη γερμανική πολιτική σκηνή:

Controversial Stuttgart 21 rail project to go ahead

Τα τελευταία χρόνια, η έντονη λαϊκή αντιπαράθεση στη Στουτγάρδη για το θέμα είχε οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες εσωτερικές πολιτικές ανατροπές και στην ανάδειξη κυβέρνησης συνασπισμού Πράσινων-Σοσιαλδημοκρατών με επικεφαλής τον πρώτο πρωθυπουργό από το κόμμα των Πρασίνων (που τώρα θα πρέπει να υλοποιήσει το σχέδιο, εναντίον του οποίου είχε ταχθεί). Οι παρατηρητές θεωρούν το αποτέλεσμα ως ρεβάνς των Χριστιανοδημοκρατών.

Περίεργο πράγμα τα δημοψηφίσματα και ο τρόπος που διαμορφώνονται οι πλειοψηφίες, σιωπηλές και ηχηρές...
 
@drsiebenmal: Ή οι μειοψηφίες, ειδικά οι φωνασκούσες... Το αν βέβαια η πλειοψηφία έχει δίκιο, είναι άλλο θέμα πάλι...

@Earion, συμφωνώ για το γλωσσικό ιδίωμα του Κορρέ (που είναι το ίδιο σε όλα του τα γραφτά), αλλά αυτό το πράγμα δεν ονομάζεται αρχαΐζουσα. Αρχαΐζουσα γράφει π.χ. ο Κουμανούδης στο Λατινοελληνικόν Λεξικόν του:

verto (αρχαϊκ. vorto), rti, rsum, ere, aliquid, στρέφω, τρέπω τι. terram aratro, στρέφειν την γην τω αρότρω. (...) αροτριάν, cadum, στρέφω, ανατρέπω τον κάδον (...) οι πολέμιοι εστράφησαν, στραφέντες έφυγον, τα νώτα επέστρεψαν (...) verti me Arpinum versus, ετραπόμην την επ' Άρτινα. quo me vertam? ποί τράπωμαι;

Κλπ. κλπ. Αυτή είναι αρχαΐζουσα, όχι οι ατάκτως ερριμμένες καθαρευουσανιές του Κορρέ. (Επιστημονικά είναι όντως εξαιρετικός, αν και, μια και το συζητάμε, έχει ένα μικρό ελάττωμα: να παρουσιάζει σαν γνωστές, matter of fact αλήθειες διάφορες υποθέσεις του [π.χ. στο βιβλίο του Σκάι για την Ακρόπολη], δηλ. το 'ίσως' δεν το πολυχρησιμοποιεί σαν λέξη).
 

SBE

¥
Υπάρχουν δύο τρόποι απασχόλησης με τη γεωργία:
α. επαγγελματική δραστηριότητα, όπως γίνεται από τους παραγωγούς στις αγροτικές περιοχές της Ελλάδας σήμερα
β. αγροτική ζωή για να καλύπτονται όσο γίνεται οι ανάγκες μιας οικογένειας, ως εναλλακτική λύση στην ανεργία

Με τον τρόπο που το θέτει στην εισαγωγή του άρθρου αναφέρεται στο δεύτερο, αλλά καθ'οδόν το ανακατεύει με το πρώτο. Το πρώτο είναι αδύνατο με τις υπάρχουσες συνθήκες. Το επάγγελμα του αγρότη έχει αυτορυθμιστεί και αν υπήρχε χώρος για περισσότερους αγρότες- επιχειρηματίες θα υπήρχαν περισσότεροι αγρότες- επιχειρηματίες. Το δεύτερο, ας το πούμε αγροτιά-λάιτ είναι αυτό που εννοούν όσοι σκέφτονται να γυρίσουν στο χωριό. Και τα παραδείγματα που έδωσα με τα μπαλκόνια και τους κήπους δείχνουν ότι ήδη γίνεται σε μικρή κλίμακα και στις πόλεις. Μπορεί να μην καλύπτει όλες σου τις ανάγκες, αλλά σίγουρα καλύπτει περισσότερες από την παραμονή στην πόλη χωρίς εισοδήματα.

Και επιπλέον, δεν είναι μόνο πατάτες η ζωή (εγώ π.χ. άμα είχα δυο στρέμματα ίσωμα δεν θα έβαζα πατάτες, θα έβαζα περιβόλι), και το άρθρο δεν αναφέρεται καθόλου στις οικιακές αγροτικές δουλειές: Από τα 300 κιλά λάδι που θα βγάλεις θα πουλήσεις τα 200 (φτηνά, γιατί φτηνό είναι κάθε αγροτικό προϊόν) και θα πάρεις μερικά σακιά αλεύρι για να ζυμώνεις. Τέρμα η βόλτα στο φούρνο να πάρεις τα πολύσπορα και τους άρτους πολυτελείας και τα κρουασάν και τις τυρόπιτες, άμα σ'αρέσουν μπορείς να τα φτιάξεις και μόνος σου, μια φορά το τόσο και μετά στον καταψύκτη (έχουμε την τεχνολογία). Μετά από κάθε βροχή, θα βγαίνεις στα χωράφια να μαζεύεις χόρτα για να συμπληρώσεις τα καλλιεργημένα σου. Θα βάλεις τα μήλα και τα πεπόνια στο υπόγειο να έχεις όλο το χειμώνα. Θα πας για κυνήγι ή για ψάρεμα. Θα φτιάξεις μαρμελάδες, παστά, τουρσιά, ελιές, σάλτσες. Αντί για το σούπερμάρκετ θα ψωνίζεις χοντρικής χαρτικά, καθαριστικά, ρύζι, ζάχαρη κλπ και θα αγοράζεις π.χ. γαλακτοκομικά και κρέατα από τους συχωριανούς, φτηνά. Και θα υπάρχουν και φορές που θα τη βγάζεις μόνο με ψωμί και όσπρια, ίσως με κανένα τηγανητό αυγό, και κοτόπουλο θα τρως μια φορά το μήνα, κρέας και ψάρι το πολύ δυο φορές την εβδομάδα. Θα γλυτώνεις και το έξοδο του φραπέ στην πλατεία, γιατί με τόση δουλειά θα έχεις χρόνο μόνο για έναν καφέ στο πόδι το πρωί. Μ'αυτόν τον τρόπο τα 500 ευρώ που θα πάρεις για το λάδι ή τα λεμόνια θα σου φτάνουν για τρεις μήνες, μέχρι να πουλήσεις τα λεμόνια και να πάρεις άλλα 500 ευρώ, μέχρι να έρθει η άνοιξη που θα ζεις από το περιβόλι.

Δεν είναι εύκολη ζωη και δε γίνεται από έναν άνθρωπο μόνο του, χρειάζονται χέρια. Αλλά αν η εναλλακτική λύση είναι να είσαι άνεργος στην πόλη και να πεινάς, καλύτερα να κάνεις κάτι στο χωριό για να μην πεινάσεις. Άλλωστε δεν είναι πρωτότυπη ιδέα. Η οικογένεια του πατέρα μου έφυγε από την Αθήνα στην κατοχή. Ζούσαν ήδη στην Αθήνα 30 χρόνια, αλλά πήγαν στο χωριό για να μην πεινάσουν.
 

Elsa

¥
ΥΓ το χωριό μου είναι παραθαλάσσιο, έχει ελιές, εσπεριδοειδή, αμπέλια και περιβόλια και είναι κοντά στην πόλη. Οι μισοί Έλληνες από τέτοια χωριά κατάγονται και γι'αυτό σκέφτονται να γυρίσουν. Οι άλλοι μισοί ατύχησαν.

Πραγματικά, πιο εύκολα γυρνάς στο Ζεμενό π.χ. παρά στο Δοξάτο...
Αλλά όπως σωστά λες, δεν υπάρχουν μόνο οι πατάτες. Γνωστός μου, που δούλευε σαν πλασιέ φαρμακευτικής εταιρείας (ιατρικός επισκέπτης, που λένε), με την αποζημίωση που πήρε (ο τυχερός!), πήγε στο χωριό του στην Πελοπόννησο που είχε ένα χτήμα με ροδιές, αγόρασε το διπλανό και φύτεψε λίγες ακόμα και πουλάει τώρα τα ρόδια στον Κορρέ -σε καλύτερη τιμή απ' ότι στη Λαϊκή- και είναι κατευχαριστημένος!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
:)
Και τι θα κάνουμε εμείς που για να βρούμε χωριά με τις ρίζες μας πρέπει να γυρίσουμε τρεις και τέσσερις γενιές πίσω; Καλαμαράδες θα μείνουμε, μου φαίνεται. Κατά τον Βυζάντιο, λογιώτατοι...
 

Elsa

¥
:)
Και τι θα κάνουμε εμείς που για να βρούμε χωριά με τις ρίζες μας πρέπει να γυρίσουμε τρεις και τέσσερις γενιές πίσω; Καλαμαράδες θα μείνουμε, μου φαίνεται. Κατά τον Βυζάντιο, λογιώτατοι...

Home is where the heart is, νέες ρίζες θα φτιάξουμε... ακόμα και στα μπαλκόνια! :D Άσε που υπάρχει και η λύση των αστικών λαχανόκηπων. :cool:
 

SBE

¥
Άλεξ, η τρυφερή σκηνή αλληλεγγύης στον υπόγειο ήταν ενδιαφέρουσα για πολλούς λόγους.
Από την πρώτη μου φορά στην Αθήνα, σε πολύ μικρή ηλικία, κατάλαβα ότι στις μεγάλες πόλεις κυκλοφορούν πολλοί παλαβοί ελεύθεροι.
Παρατηρώ επίσης ότι όσο φωνάζει για τους Πολωνούς οι γύρω γύρω λένε κανένα σσσσ ή της ζητάνε να μη βρίζει, αλλά μόλις λέει για τους μαύρους ακολουθεί έντονη αποδοκιμασία. Εμ, δεν είναι όλοι οι αλλοδαποί το ίδιο!

ΥΓ Στην ερώτηση "γιατί δε γυρνάς στην πατρίδα σου;" ένας φίλος μου έλεγε: και να χάσω το επίδομα; Δυστυχώς, δεν της το είπε κανένας να δούμε αντίδραση.
 

SBE

¥
:)
Και τι θα κάνουμε εμείς που για να βρούμε χωριά με τις ρίζες μας πρέπει να γυρίσουμε τρεις και τέσσερις γενιές πίσω; Καλαμαράδες θα μείνουμε, μου φαίνεται. Κατά τον Βυζάντιο, λογιώτατοι...

Σκέψου πόσες ευκαιρίες απασχόλησης θα υπάρχουν όμως, καθώς θα λιγοστεύουν οι αστοί.
 
British woman on London transport complaining about ethnic minorities in Britain.
Αυτό δεν είναι complaining, είναι swearing. Από τις 10 λέξεις της οι 9 είναι fuck. Αλλά το θλιβερό είναι ότι μεγαλώνει και παιδί...
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Την μπαγλάρωσαν: Woman arrested following racist outburst on tram

Νομίζω πως για τιμωρία θα έπρεπε να τη στείλουν στην Ινδία, να εξηγεί στους Ινδούς τι δουλειά είχαν εκεί οι Άγγλοι και δεν κάθονταν στη χώρα τους. Ή μήπως να την έστελναν στις ΗΠΑ, να εξηγήσει στους Αφροαμερικανούς πώς ακριβώς έφτασαν οι πρόγονοί τους στις Αμερικές με το αζημιώτο για τους Άγγλους - που δεν κάθονταν στη χώρα τους;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Κύκλωμα μαστροπών με 6.500 πελάτες

Φανταστείτε πόσα εκατομμύρια ευρώ κυκλοφορούν στα χέρια αυτού του κυκλώματος, που τα μέλη του μπορεί να κατατάσσονται στους άνεργους και τους φτωχούς, σύμφωνα με τη φορολογική τους δήλωση (αν κάνουν, κιόλας).
 

SBE

¥
Αλεξάνδρα, περιμένεις να γράψει στη φορολογική του δήλωση ο άλλος ότι είναι μαστρωπός- επιχειρηματίας και να δηλώσει τα κέρδη από το επάγγελμα; Ομοίως δε νομίζω ότι δηλώνουν τα κέρδη τους οι πορτοφολάκηδες, οι διαρρήκτες, οι λαθρέμποροι, οι έμποροι ναρκωτικών κλπ. Αντιθέτως, είναι πιο εύκολο να δείχνεις φτωχός και άνεργος γιατί υπάρχει και το πόθεν έσχες. Βλέπω όμως ότι το άρθρο λέει ότι μία από τις κατηγορίες είναι: νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Άρα κάποιοι δήλωναν τα κέρδη, αφού τα πλένανε να φύγουν οι λεκέδες.

ΥΓ Δε νομίζω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι οι 100 μαστρωποί φοροφυγάδες.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
ΥΓ Δε νομίζω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι οι 100 μαστρωποί φοροφυγάδες.
Έτσι από περιέργεια και χωρίς περιπαικτική διάθεση, ποιο νομίζεις ότι είναι το πρόβλημα της Ελλάδας; Γιατί, όπως μας λες, δεν είναι οι μαστρωποί, δεν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν είναι οι υπόλοιποι φοροφυγάδες, δεν είναι τα ψεύτικα πάσα, κτλ. Ποιο είναι λοιπόν;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αλεξάνδρα, περιμένεις να γράψει στη φορολογική του δήλωση ο άλλος ότι έιναι μαστρωπός- επιχειρηματίας και να δηλώσει τα κέρδη από το επάγγελμα; Ομοίως δε νομίζω ότι δηλώνουν τα κέρδη τους οι πορτοφολάκηδες, οι διαρρήκτες, οι λαθρέμποροι, οι έμποροι ναρκωτικών κλπ.
Ακριβώς το ίδιο λέμε, γιατί σου δίνεται η εντύπωση ότι λέω κάτι άλλο; Μήπως δεν είμαι αρκετά σαφής;

Το συμπέρασμα είναι ότι ένα μεγάλο μέρος της φοροδιαφυγής οφείλεται σε "κατάμαυρες" δραστηριότητες, και αν θέλει το κράτος να πιάσει αυτού του είδους τους φοροφυγάδες, πρέπει να βάλει αντικειμενικά κριτήρια που έχουν σχέση με την ακίνητη περιουσία και το επίπεδο διαβίωσης, επειδή δεν μπορούν ο μαστροπός και ο διαρρήκτης και ο έμπορος ναρκωτικών να δηλώσουν τις εισπράξεις τους, ακόμα κι αν το ήθελαν. Πρέπει να σταματήσει αυτό το παραμύθι ότι, αφού κάποιος δηλώνει λίγα, είναι και φτωχός. Το αν είναι φτωχός φαίνεται από το επίπεδο ζωής του. Μόνο αν κάποιος από αυτούς τους εγκληματίες αντέχει να μένει σε δυάρι στον Άγιο Παντελεήμονα και να έχει μόνο ένα σαραβαλάκι 20 ετών, μπορεί να ξεφύγει από την τσιμπίδα των αντικειμενικών κριτηρίων.
 
Top