Πόσο κοστίζει ο μύθος;

Εγώ πάντως θα ήθελα να μάθω τι ακριβώς κάνουν.
Κλείνεται μέσα μοναχός του ο Πατριάρχης και βγαίνει με το φως. Για τα υπόλοιπα αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη.

Κάποιες φορές, για να φανεί ότι είναι αυθεντικό το δρώμενο, πριν μπει, κάποιοι άλλοι έχουν ψάξει τον Πανάγιο Τάφο και έχουν διαπιστώσει ότι δεν έχει μέσα υλικά για άναμμα - σπίρτα, αναπτήρες, τέτοια. Τώρα αν αυτό σας φαίνεται εσάς επαρκής απόδειξη ότι ανάβει μόνο του το φως μετά μόλις κλείσει η πόρτα, ζηλεύω την αθωότητά σας. Δεν φαντάζεστε βέβαια ότι κάνουν και σωματική έρευνα στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, έτσι;

Δεν έχουν ανάγκη από προσχήματα αυτοί, καλέ μου. Ούτε καν από κόλπα τύπου Καλόπουλου με φωσφόρο και τέτοια.

Κάποτε είδα ένα βίντεο με αυτόν που λυγίζει κουτάλια, πώς τον λένε ντε; Λοιπόν στο βίντεο παριστάνει ότι μαντεύει τι έχει ζωγραφίσει μια γυναίκα που κάθεται στο ίδιο τραπέζι μαζί του σε ένα εστιατόριο. Ενόσω εκείνη ζωγραφίζει, εκείνος έχει καλύψει τα μάτια του με το χέρι και υποτίθεται δεν βλέπει. Όμως από μια κάμερα του εστιατορίου βλέπουμε ότι, ενώ η γυναίκα είναι σκυμμένη στο μπλοκ, εκείνος πολύ απλά κρυφοκοιτάζει! Είναι τόσο απλό και φτηνό κόλπο, ώστε δεν πάει το μυαλό της ότι μπορεί να είναι αυτό.

Κάτι τέτοιο εικάζω και για το "άγιο φως": έχουν έναν αναπτήρα στην τσέπη, άντε και δύο μην τυχόν ο ένας δεν ανάψει, και τέρμα. Γιατί να παιδευτούν περισσότερο;
 

nickel

Administrator
Staff member
Ας σημειώσω ότι σε όλες τις πηγές που διάβασα επισημαίνεται ότι ο ίδιος ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων δεν έχει ποτέ μιλήσει για θαύμα. Ο Αμβρόσιος από την άλλη δεν έχει παρόμοιες επιφυλάξεις: «το Άγιο Φώς, το οποίο πηγάζει θαυματουργικά από τον Πανάγιο Τάφο του Χριστού μας» λέει. Αν ισχύει αυτή η αντίφαση, θα πρέπει να τη λύσουν μεταξύ τους.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ίσως υπάρχει για το «φαινόμενο του φωτός» μια απάντηση εδώ:


Μεταλληνός: "Από τον τέταρτο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ' την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε και προσκύνησε, ότι (εντός του κουβουκλίου) υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο. Πιστεύω λοιπόν και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις θεού στον συγκεκριμένο (εκάστοτε) Πατριάρχη, γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις (και χάρις) μπορεί η κανδήλα (η εντός του κουβούκλιου) να χρησιμοποιηθεί... (για να ανάψει τα κεριά του ο Πατριάρχης) αλλά... υπάρχουν και φαινόμενα έξω... όχι το άναμμα των κεριών, αυτό μπορεί να γίνει και ταχυδακτυλουργικά".
 

SBE

¥
Απ' την άλλη, βέβαια, το ότι κάποιος θίγεται από έναν χαρακτηρισμό προς το πρόσωπο ή κάποια/ες πρακτική/ές του, δεν συνεπάγεται αυτομάτως κι ότι ο εν λόγω χαρακτηρισμός είναι άδικος ή πως δεν ισχύει.

O χαρακτηρισμός σκοταδιστής- υπανάπτυκτος είναι σαν το χαρακτηρισμό φασίστας. Από την πολλή χρήση έχει χάσει το νόημά του.
 

nickel

Administrator
Staff member
Και κάτι άλλο που μου έκανε κακή εντύπωση. Το Ποτάμι, που, θυμίζω, έχει στο πρόγραμμά του το χωρισμό της εκκλησίας από το κράτος, θεώρησε ότι θίγεται από το συμβάν. Και δεν τον κάλυψε. Ο Νίκος Δήμου απλώς πρόσθεσε μια ακόμη σαρδέλα στο μανίκι του, εκεί που μετράει τα εξάμηνα ενεργού υπηρεσίας στα χαρακώματα της αμφισβήτησης, κι ο Σταύρος Θοδωράκης έκανε ένα βηματάκι προς την πολιτική των συμβιβασμών που υποτίθεται ότι αντιστρατεύεται.

Η αντίδραση του Σταύρου Θεοδωράκη στις δηλώσεις του Νίκου Δήμου για το Άγιο Φως (το λεγόμενο «άδειασμα» από κάποιους) υπάρχει στη συνέντευξή του στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega.

Εδώ μετά το 7ο λεπτό
http://www.megatv.com/koinoniaoramega/default.asp?catid=28224&pubid=33411500
ή σε γιουτιουμπάκι:
https://www.youtube.com/watch?v=9Bgwg6m_jOk

Το Ποτάμι ισχυρίζεται ότι θέλει (το λέω με δικά μου λόγια) να γίνει καταλύτης για κυβερνήσεις ή κυβερνητικό έργο του 51%. Για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να μάθεις και να διδάξεις την τέχνη του συμβιβασμού. Οπότε η πραγματική του ταυτότητα θα φανεί όσο θα συμβιβάζεται σε κάποια πράγματα λόγω της προσέγγισης στην εξουσία (αυτό που παρατηρούμε εδώ και μήνες στην περίπτωση του Σύριζα ή της ηγετικής ομάδας του Σύριζα). Πολύ περισσότερο αν γίνει κομμάτι της εξουσίας. Η Δημάρ δεν ήθελε να συμβιβαστεί και αποφάσισε να ξαναγίνει γκρουπούσκουλο — αντί να επηρεάζει λίγο, να μην επηρεάζει καθόλου· να διατηρήσει την αγνότητά της, κι ας μείνει στο ράφι. Οι παρατηρητές των πολιτικών της επιβιωσιμότητας, αφού είδαν με απογοήτευση τη στάση της Δημάρ, παρακολουθούν τώρα με ενδιαφέρον την εξέλιξη του Σύριζα και του Ποταμιού.

Αυτά για το γενικό ενδιαφέρον. Ειδικότερα για το θέμα του «δημιάρη» του Νίκου Δήμου, ο Θεοδωράκης φαίνεται να σχολιάζει τις δηλώσεις του Δήμου για το Άγιος Φως ως «ειδωλολατρικό σύμβολο» όταν λέει «Δεν είναι σωστό οι πολιτικοί να παίζουν με το θρησκευτικό συναίσθημα». Δεν κάνει καμιά αναφορά στο ζήτημα της υποδοχής με τιμές αρχηγού κράτους. Αυτό το τελευταίο αφορά το διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους, όπου δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει τη βασική τους θέση («Είμαστε υπέρ του πλήρους διαχωρισμού Εκκλησίας και κράτους», εδώ). Δεν παίρνει θέση για το θέμα της υποδοχής, δεν σκέφτονται οι δημοσιογράφοι να τον πιέσουν ειδικότερα σε σχέση με αυτό, και ταυτόχρονα λέει, και πολύ σωστά, ότι δεν είναι σωστό τα κόμματα να έχουν απόψεις για το θρησκευτικό συναίσθημα. Συμφωνώ. Δεν περιμένουμε από τα κόμματα να μας πουν αν υπάρχει ή δεν υπάρχει Θεός. Από την άλλη, θα θέλαμε μια ξεκάθαρη θέση για τη σχέση του κράτους με την Εκκλησία.

Ξέρουμε βέβαια ότι ο διαχωρισμός δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδίως αν αρχίσει να μετράει η θρησκευτική πίστη ως εργαλείο εξωτερικής ή εθνικής πολιτικής. Αυτά θα τα δούμε όταν θα αρχίσει να τους τσουρουφλίζει η εξουσία.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Οπότε η πραγματική του ταυτότητα θα φανεί όσο θα συμβιβάζεται σε κάποια πράγματα λόγω της προσέγγισης στην εξουσία (αυτό που παρατηρούμε εδώ και μήνες στην περίπτωση του Σύριζα ή της ηγετικής ομάδας του Σύριζα).
Ρε μπας κι έχει δίδυμο αδελφό ο Σύριζα και παρατηρώ άλλο πράμα εγώ κι άλλο εσύ; :confused:
Εκτός αν «συμβιβασμός» είναι η ψηφαλακιοθηρία που βγήκε στην υπόθεση Σουλεϊμάν και «ενδιαφέρουσα εξέλιξη» η χθεσινοβραδινή παρουσία Σκουρλέτη στο δελτίο τού Σκάι.
 

SBE

¥
Μα αυτά τα ταχυδακτυλουργικά θέλω να ξέρω, βρε Δόχτορα. Πώς μπορώ να ανάψω τα κεριά στο σπίτι ταχυδακτυλουργικά, να εντυπωσιάσω (ή να τρομάξω) κανέναν άνθρωπο; Κατά προτίμηση χωρίς να κάψω το σπίτι μου ή να πεθάνω από αναθυμιάσεις ή να πληρώσω τα μαλλιοκέφαλά μου.

Σε άλλο ύφος τώρα, βλέπω στις πιο πιθανές ερμηνείες αυτή του Μεταλληνού, ότι δηλαδή το φως είναι πάντα εκεί, απλά ο Πατριάρχης προσεύχεται να ευλογηθεί το φως (όπως προσεύχονται και με τον αγιασμό και με τη μετάληψη κι όπως προσεύχεται ο ιερέας πριν το δεύτε λάβετε φως σε κάθε εκκλησία). Ούτε αναπτήρες, ούτε φωσφορικά διαλύματα, ούτε τίποτα εξωπραγματικό. Άντε να δεχτώ ότι έχει παραισθησιογόνα δράση ο εγκλεισμός στα σκοτάδια, γι'αυτό λέει ο Πατριάρχης ότι βλέπει φώτα εξ ουρανού. Τώρα πως φτάσαμε από την προσευχή και το συμβολισμό στο θαύμα, ε, αυτό είναι άλλη ιστορία.
Πολύ θα ήθελα να βρεθώ εκεί να δω τι γίνεται. Δεν εννοώ τι γίνεται όταν ο Πατριάρχης μπαίνει μέσα, αλλά γενικότερα. Γιατί πολλές φορές οι περιγραφές των πιστών είναι φορτισμένες και μπορεί να μεγαλοποιούν ή να παρεξηγούν διάφορα πράγματα που δεν τα βλέπουν καλά κλπ κλπ. Π.χ. λέει ότι μερικά κεριά έξω από το χώρο ανάβουν αυθόρμητα. Κι άμα απλά κάποιος έκανε πλάκα στον αφηρημένο διπλανό του;

ΥΓ Βρίσκω επίσης στο ιντερνέτιο ότι δεν γίνεται σωματική έρευνα στον Πατριάρχη, κι ότι αυτό είναι παρεξήγηση του ότι βγάζει τα άμφια.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σύμφωνα με διαχρονική έρευνα της Κάπα Research που δημοσιεύει Το Βήμα της Κυριακής:

«το 74,2% των Ελλήνων πιστεύουν στον Θεό, το 62,5% στο μάτι, το 41,4% στα θαύματα, το 37,8% στην ύπαρξη εξωγήινων και το 31,8% στη Δευτέρα Παρουσία».
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231399435

Μην το πολυαναλύσετε, θα σας πιάσει κατάθλιψη.

Για το Άγιο Φως, που είναι το θέμα του νήματος, έγραψε και ο Νίκος Σαραντάκος προχτές:
https://sarantakos.wordpress.com/2015/04/09/agiofws-2/

Θέλω να αναδημοσιεύσω άρθρο του Δημήτρη Ν. Μανιάτη (που πρωτοδημοσιεύτηκε στα Νέα και ίσως δεν μπορούν να το διαβάσουν όλοι). Η ανακοίνωση της Ένωσης Άθεων βρίσκεται εδώ.
http://union.atheia.gr/υπάρχουν-ακόμη-χρήματα-για-μεταφορά-λ/

Δεν πιστεύω τίποτε, είμαι ένθεος
Δημήτρης Ν. Μανιάτης | Τα Νέα 10/04/2015 |

Δεν ξέρω αν το ξέρετε, αλλά στη χώρα μας υπάρχει Ενωση Αθεων. Με καταστατικό, μέλη, κανονισμούς και δυναμική ιστοσελίδα. Και όπως φαντάζεστε, αφού τα μέλη τους έχουν τελεσιδικήσει πως τίποτε ανώτερο από εμάς δεν υπάρχει στη στρατόσφαιρα - ή τίποτα που να αποδεικνύει την ύπαρξη κάτι ανώτερου και άρα και μια ζωή μετά θάνατον - αποφάσισαν να λύσουν μια σειρά θεμάτων που αφορούν την προ θανάτου ζωή.
Ετσι, αυτές τις ημέρες έστειλαν τη γραπτή τους ένσταση σε κυβέρνηση και ΜΜΕ για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από την Ιερουσαλήμ στη χώρα μας με τιμές αρχηγού κράτους. Μάλιστα έθεσαν το θέμα του κόστους της μεταφοράς και όπως είναι λογικό ζήτησαν την κατάργηση της εν λόγω τελετής.
Η Ενωση Αθεων - που αποτελείται από άθεους και αγνωστικιστές - πέραν διαφόρων φιλοσοφικών θεμάτων που προσεγγίζει, θέτει και μια σειρά πολύ πρακτικών, όπως το αίτημα για διαχωρισμό Εκκλησίας - κράτους, πάγιο αίτημα και σύσσωμης της Αριστεράς (ακόμη, νομίζω). Ο τίτλος όμως που έβαλε στην επιστολή της προς την κυβέρνηση άφηνε μια χαραμάδα λεπτής ειρωνείας: «Υπάρχουν ακόμη χρήματα για μεταφορά λυχναριών και υποδοχή τους σαν αρχηγούς κρατών;» έλεγε η Ενωση και παρακάτω η έμπρακτη αθεΐα αντάμωσε τη φιλοπληβειακή ρητορεία αφού σε μια αποστροφή του κειμένου σταχυολόγησα: «Σε μια περίοδο που οι έλληνες φορολογούμενοι δοκιμάζονται από περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, βαρύτατη φορολογία, ανεργία και συμπίεση του πραγματικού τους εισοδήματος, θεωρούμε αδιανόητο να δίνεται έστω κι ένα ευρώ για τη μεταφορά του υποτιθέμενου Αγίου Φωτός».

Ας μου επιτραπεί να θεωρήσω μέρος των επιχειρημάτων ορθό. Για την ακρίβεια, μόνο αυτό που επαναφέρει τον διαχωρισμό Εκκλησίας - κράτους. Ας μου επιτραπεί επίσης να δω τέτοιας υφής κείμενα ως την άλλη όψη μιας αφελούς θρησκοληψίας. Κοινός παρονομαστής εξάλλου των ζηλωτών που κατά καιρούς έχουν επιδοθεί σε ακτιβισμούς με πρόφαση θεολογική αλλά και των αρνητών των θρησκειών είναι μια τελεολογική βεβαιότητα και μια ιδεολογικού τύπου μανιχαϊστική στράτευση: έχω δίκιο και το επιβάλλω.
Η ανοχή της διαφορετικότητας όμως και της μεταφυσικής ή όχι ανησυχίας του καθενός είναι στρατηγικό θέμα σήμερα. Και ορθοδοξία δεν είναι μόνο ο συχνά μισαλλόδοξος και εμφυλιακός λόγος ιερέων, αλλά και ένας αυτοτελής κόσμος ποίησης και αριστουργηματικών μελωδιών βυζαντινής μουσικής (εκκλησιαστικής και κοσμικής). Συχνά και ανιδιοτελούς προσφοράς όπως της ΜΚΟ Κιβωτός του ιερέα Αντώνη Παπανικολάου στον Κολωνό ή του έργου ενός Αναστάσιου Αλβανίας. Νομίζω. (Καλή Ανάσταση και ψηλά το κεφάλι).

http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/5227786/den-pisteyw-tipote-eimai-entheos/

Επισημαίνω:
«Ας μου επιτραπεί να θεωρήσω μέρος των επιχειρημάτων ορθό. Για την ακρίβεια, μόνο αυτό που επαναφέρει τον διαχωρισμό Εκκλησίας - κράτους».

Φτάνει αυτό, λοιπόν. Καμιά Ένωση Άθεων δεν θα μπορούσε να μιλήσει για τα ταξίδια του Άγιου Φωτός αν ήταν εσωτερική υπόθεση της εκκλησίας και των πιστών της. Για όσο καιρό όμως αυτά τα ταξίδια αφορούν το σύνολο των πολιτών, έχουμε δικαίωμα να γκρινιάζουμε για τη γελοιότητα.

Και ένα γλωσσικό (εκτός του ότι θα προτιμούσα «Ένωση Αθέων»):

Αντί για:
Υπάρχουν ακόμη χρήματα για μεταφορά λυχναριών και υποδοχή τους σαν αρχηγούς κρατών;
προτείνω:
  • Υπάρχουν ακόμη χρήματα για μεταφορά λυχναριών και υποδοχή τους σαν αρχηγών κρατών; (το «τους» είναι γενική πτώση) [δύσπεπτο]
  • Υπάρχουν ακόμη χρήματα να μεταφέρουμε λυχνάρια και να τα υποδεχόμαστε σαν τους αρχηγούς κρατών; / σαν να ήταν αρχηγοί κρατών;
  • Υπάρχουν ακόμη χρήματα για μεταφορά λυχναριών και υποδοχή τους με τιμές αρχηγών κρατών;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και (σχετικός) σημερινός Πετρουλάκης:



http://www.kathimerini.gr/resources/2015-04/skitsopetr11-thumb-large.jpg
 
Και ένα γλωσσικό (εκτός του ότι θα προτιμούσα «Ένωση Αθέων»)
Ένωση Αθέων λέγεται. :)

Είναι γεγονός όμως ότι ακόμη και στην ιστοσελίδα μας εμφανίζεται το Άθεων εκ παραδρομής σε κάποια σημεία.
Θα κοιτάξω να το διορθώσω τώρα που το είδα παρεμπιπτόντως.

Για τα λοιπά γλωσσικά θα ενημερώσω τους αρμοδίους (εγώ εφέτος δεν έβαλα διόλου το δακτυλάκι μου στο κείμενο).
 
Μια που το άνοιξες το θέμα, νομίζω ότι θα πρέπει να αναφέρουμε και την απάντηση του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στο δελτίο τύπου της Ένωσης Αθέων.

"Στους ισχυρισμούς της Ένωσης Άθεων, ότι πρέπει να καταργηθεί η μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα και ολόκληρη την Ελλάδα, έχω να δηλώσω ότι η θέση τους αυτή έρχεται να επισφραγίσει το γεγονός, ότι μόνο οι άνθρωποι του σκότους φοβούνται το Φως και τους διαβεβαιώνω ότι, παρά την αντίθεσή τους, το Άγιο Φως θα έρθει και φέτος στην πατρίδα μας." δήλωσε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Γιώργος Βασιλείου.
... παραλείποντας διακριτικά ότι ζητήθηκε κατάργηση της μεταφοράς με έξοδα του ελληνικού κράτους και όχι κατάργηση της μεταφοράς γενικώς (πώς άλλωστε θα γινόταν αυτό; θα τους απαγόρευαν να ναυλώσουν δικό τους αεροπλάνο; αν είναι ποτέ δυνατόν). Προφανώς αν το θέλουν το φως ας το φέρνουν αεροπορικώς, αλλά όχι με κρατικά έξοδα, με έξοδα της εκκλησίας ή ιδιωτών που θέλουν να συνεισφέρουν.
 
Θρησκευτικός σεβασμός και σεβασμός πιστεύω δεν νοείται. Νοείται μόνο αλληλοσεβασμός. Ζητάω σεβασμό από τον καθένα και προς τον καθένα. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να απαιτεί σεβασμό μόνο για τα δικά του πιστεύω. Επειδή δε, δεν είναι υπόθεση του κράτους οι προσωπικές/μεταφυσικές/εσωτερικές πεποιθήσεις των πολιτών, δεν νοείται υπό αξιοκρατικούς όρους καμμιά χρηματοδοτική ή άλλου τύπου υποστήριξη σε μία και μόνο θρησκευτική ιδεολογία. Δεν είναι δουλειά του κράτους να ναυλώνει πτήσεις για τις πεποιθήσεις ακόμα και της πλειοψηφίας. Είναι όμως δουλειά του κράτους να υπερασπίζεται την θρησκευτική ισότητα και να καταδικάζει την προσβολή ομάδων του πληθυσμού από άλλες ομάδες ή εκπροσώπους αυτών. Εδώ να πω παρεμπιπτόντως ότι δεν μου αρέσει η ειρωνεία σ' αυτό με τα λυχνάρια και τα λοιπά, αλλά βρίσκω κατάπτυστες τις δηλώσεις εκπροσώπων της ελληνορθόδοξης εκκλησίας για τους άθεους. Καλά θα κάνουν να ασχολούνται με το ποίμνιό τους και να σταματήσουν να ανακατεύονται στις υποθέσεις των πολιτών και του κράτους.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
...παραλείποντας διακριτικά ότι ζητήθηκε κατάργηση της μεταφοράς με έξοδα του ελληνικού κράτους και όχι κατάργηση της μεταφοράς γενικώς (πώς άλλωστε θα γινόταν αυτό;
Όχι διακριτικά, σκανδαλωδώς θα έλεγα. Αλλά δεν είχα ποτέ καμιά εκτίμηση στη συντριπτική πλειονότητα των ιεραρχών, οπότε απλώς δεν άλλαξα γνώμη γι' αυτούς.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όλα εντάξει και συμφωνώ, αλλά ας μην ξεχνάμε και ότι έχουμε σύνταγμα ελληνορθόδοξης πολιτείας με επικρατούσα θρησκεία κλπ.
 
Συνταγματικά δεν κατάλαβα ποτέ τι είναι η επικρατούσα θρησκεία, πάντως δεν είναι το ίδιο με την επίσημη θρησκεία.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
[...] επικρατούσα μεν θρησκεία κατά την άποψή μου, διατυπωμένη εδώ και δύο περίπου δεκαετίες, που επαναλαμβάνεται και σε αρκετές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (όπως οι αποφάσεις με αριθμό 3533/86, 3356/95, 2176/98), είναι η θρησκεία της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού λαού, ιδιότητα την οποία ο κοινός νομοθέτης έχει συνδέσει με ορισμένες έννομες συνέπειες (από εδώ -- ο σύνδεσμος προς το άρθρο από το λ. ανεξιθρησκία της ελληνικής Βικιπαίδειας δεν λειτουργεί).
 
Για να καταλάβω, είναι απλώς μια δήλωση που χρησιμοποιείται για να αιτιολογήσει ή να στηρίξει συγκεκριμένα πράγματα σε νομικό επίπεδο; Αν είναι έτσι, δεν είναι νομικά αλλοπρόσαλλο κάτι τέτοιο; Αν πρόκειται απλώς για διαπίστωση του συντάγματος, πού στηρίζεται; Αν δεν είναι διαπίστωση, είναι δεσμευτικός νομικός προσδιορισμός; Κι αν είναι έτσι, δεν έρχεται σε αντίθεση με την θρησκευτική ισότητα;
 
Όλα εντάξει και συμφωνώ, αλλά ας μην ξεχνάμε και ότι έχουμε σύνταγμα ελληνορθόδοξης πολιτείας με επικρατούσα θρησκεία κλπ.
Σάματις μας αφήνουν να το ξεχάσουμε; Γι' αυτό ζητάμε και αλλαγή του συντάγματος.

Η αναφορά σε λυχνάρι ούτε εμένα ήταν του γούστου μου, αλλά κατανοώ και το πνεύμα της.
Γενικά πάντως συμφωνώ με πνεύμα της ανάρτησης του Ελληγενούς.

Όσο για το τι θα πει επικρατούσα θρησκεία, έχει χυθεί πολύ μελάνι και άκρη δεν έχει βρεθεί.
Η άποψη που παραθέτει ο δόκτωρ είναι από τις πιο πειστικές κατ' εμέ.
(δεν μας λέει βέβαια πόσο λογικό είναι το σύνταγμα να παραθέτει απλώς μια διαπίστωση, ούτε τι θα γίνει αν πάψει να είναι η πιο διαδεδομένη θρησκεία, ούτε με ποια λογική οφείλει να συνεχίσει να είναι η επικρατέστερη με κρατική στήριξη μέσω παιδείας κλπ., ούτε σε τι διαφέρει τελικά αυτό από το να την έλεγαν επίσημη, αλλά είναι μια αρκετά πειστική άποψη).
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δηλαδή εσείς πιστεύετε ότι η «δημιουργική ασάφεια» είναι καινοτομία των τελευταίων εβδομάδων και όχι διάχυτο πνεύμα όλης της ελληνικής νομοθεσίας...
 
Top