Περί εκπαίδευσης και δημιουργικότητας

TryHarder

New member
Δεν θα αναφέρει κανείς οτι τα μαθήματα των καλλιτεχνικών απουσιάζουν για δεκαετίες ολόκληρες απο τα δημόσια λύκεια της χωρας μας;
Τώρα μονο μπροστα σε μια αδυσώπητη κρίση ξύπνησαν καπιοι... και "σχεδιάζουν" να τα ξαναβάλουν στα λυκεια. Οχι οτι τα καλιτεχνικα στο δημοτικο και στο γυμνασιο ειναι σε καλητερη μοιρα...

Μηπως μερος της κρίσης ειναι οτι για τοσες δεκαετίες βγάζαμε "δημιουργικά τούβλα" απο το εκπαιδευτικό μας "σύστημα";
 

nickel

Administrator
Staff member
Μα αυτό ακριβώς κάνουν τα βιντεάκια αυτού του νήματος. Αλλά οι ελλείψεις στα καλλιτεχνικά, μικρή μόνο ευθύνη μπορούν να έχουν σε σχέση με τα τούβλα της εκπαίδευσής μας, όπως και η παραγωγή τούβλων για την παραγωγή οικονομικών κρίσεων.

Στον μικρόκοσμό μας ωστόσο, πριν με πιάσει άλλου είδους κρίση, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να προσέξεις την ορθογραφία σου, γιατί έχει να κάνει με την αισθητική των νημάτων και τις ιδιαίτερες ευαισθησίες των θαμώνων του φόρουμ.

Εδώ εξηγώ σ' έναν άλλο φίλο πώς να αξιοποιήσει τον ορθογραφικό διορθωτή και να κάνει έναν κόπο να μην πληγώνει τα μάτια μας. Νά κάτι που μπορούμε να προσπαθήσουμε εμείς εδώ.
 

SBE

¥
Αμάν! Έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που τελείωσα το Λύκειο;:eek:
 

Zazula

Administrator
Staff member
Αμάν! Έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που τελείωσα το Λύκειο;:eek:
Μπα, μάλλον σε καμιά χρονοστρέβλωση θα 'πεσες την τελευταία φορά που πέταξες για Λονδίνο. :p
 

TryHarder

New member
Μα αυτό ακριβώς κάνουν τα βιντεάκια αυτού του νήματος. Αλλά οι ελλείψεις στα καλλιτεχνικά, μικρή μόνο ευθύνη μπορούν να έχουν σε σχέση με τα τούβλα της εκπαίδευσής μας, όπως και η παραγωγή τούβλων για την παραγωγή οικονομικών κρίσεων.

Στον μικρόκοσμό μας ωστόσο, πριν με πιάσει άλλου είδους κρίση, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να προσέξεις την ορθογραφία σου, γιατί έχει να κάνει με την αισθητική των νημάτων και τις ιδιαίτερες ευαισθησίες των θαμώνων του φόρουμ.

Εδώ εξηγώ σ' έναν άλλο φίλο πώς να αξιοποιήσει τον ορθογραφικό διορθωτή και να κάνει έναν κόπο να μην πληγώνει τα μάτια μας. Νά κάτι που μπορούμε να προσπαθήσουμε εμείς εδώ.

Nickel,
Nαι... ζητώ συγνώμη για την ορθογραφία. Καμιά φορά γράφω αυθόρμητα και επειδή είμαι και *λίγο* δυσλεξικός (με δυο χρόνια ιδιαίτερα στην ορθογραφία χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα) μου βγαίνουν διάφορα.

Τα βιντεάκια που λες όμως μιλάνε για μια γενικότερη τάση στην εκπαίδευση (του δυτικού κόσμου απ'οτι έχω καταλάβει) και όχι για μια ακόμα πιο άσχημη Ελληνική πραγματικότητα.

Επειδή είμαι καλλιτέχνης πρέπει να αγιάσω λίγο και τα μούσια μου....
Πιστεύω πως το χαμηλό επίπεδο δημιουργικότητας/καλλιτεχνικών (ή παντελή έλλειψη) στα ελληνικά σχολεία έχει συνεισφέρει στην σημερινή οικονομική κρίση περισσότερο απο όσο φανταζόμαστε. Η οικονομική ανάπτυξη που "σχεδιάζουν" τώρα (κατόπιν εορτής), δεν μπορεί παρά να είναι βαθιά ριζωμένη στην δημιουργικότητα και αυτό θα είναι πολύ δύσκολο αν τα μαθήματα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι βασισμένα στην παπαγαλία, τα φροντιστήρια και την έλλειψη καλλιτεχνικού επιπέδου.

Δεν υπάρχει καινοτομία και καμία εφεύρεση που να μην έχει πρώτα περάσει απο το φίλτρο της φαντασίας του ανθρώπου. Ο Ελληνικός πολιτισμός ως γνωστόν έχει γίνει "διάσημος"(και παγκόσμιος) κατα κόρων απο την εξαγωγή της τέχνης της και ότι έχει εμπνευστεί απο αυτήν. Η δημοκρατία που είναι πια το σήμα κατατεθέν του πολιτισμού μας προωθήθηκε απο τους δυτικούς με συσκευασία αυτό που ονομάζουμε "αρχαία Ελληνική τέχνη"... ... και καλός ή κακός η συσκευασία είναι που πουλάει το προϊόν.

Το πρόβλημα τώρα είναι πως οι ξένοι τώρα δεν μας συσχετίζουν καν με τους προγόνους μας και αυτό γιατί είμαστε φτωχοί δημιουργικά και τα αρχαία ελληνικά επιτεύγματα έχουν πια αφομοιωθεί παγκοσμίως.

Έχω ακούσει έμμεσα και άμεσα απο "μορφωμένους" πως τα καλλιτεχνικά δεν συνεισφέρουν στο βιοτικό επίπεδο και στην ανάπτυξη και ότι πρέπει να ασχολούνται με αυτά μονό αυτοί που δείχνουν πως έχουν έφεση σε αυτά. Αυτή η άποψη είναι η πραγματική χρεοκοπία της χώρας μας που έχει εν τέλη γίνει και οικονομική χρεοκοπία. Τα καλλιτεχνήματα των προγόνων μας.... ακόμα και σήμερα μετά απο χιλιάδες χρόνια μας βάζουν φαΐ στο πιάτο .

Αυτή η οικονομική χρεοκοπία μας που χαρακτηρίζεται απο άπειρες εισαγωγές προϊόντων και μηδαμινή παραγωγή/εξαγωγή προϊόντων (ειδικότερα των καινοτόμων) φαίνεται όχι μόνο απο τους ισολογισμούς και τα λογιστικά αλλα περισσότερο απο την ίδια μας την γλώσσα.

Όλοι έχουμε προσέξει πως αδυνατούμε πλέον να αφομοιώσουμε της αμέτρητες ξένες λέξεις που εισάγουμε. Πλέον όταν γράφουμε/πληκτρολογούμε με Ελληνικούς χαρακτήρες το θεωρούμε λογικό να το αλλάζουμε σε λατινικούς χαρακτήρες για της εισαγόμενες λέξεις. Μετά αναρωτιόμαστε γιατί είναι πιο εύκολο να πληκτρολογούμε με τα λεγόμενα "greeklish".
Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότερες εισαγόμενες λέξεις (που αδυνατούμε να αφομοιώσουμε) προέρχονται απο τα δημιουργικούς και καινοτόμους κλάδους του εξωτερικού. Το αστείο ειναι οτι πολλές λέξεις που για αυτές κάνουμε περισσότερη προσπάθεια για να της γράψουμε στη λατινική, υπάρχουν αντίστοιχες Ελληνικές και δεν χρειάζεται καν η δημιουργία νεολογισμού.

Η κακή ορθογραφία μας "πληγώνει τα μάτια"... συμφωνώ. Το οτι δεν μπορούμε να γράψουμε μόνο με ένα αλφάβητο... δεν τα πληγώνει περισσότερο; ...και μήπως με λέξεις ξένες (χωρίς βάθος για τους ελληνόφωνους) η γλώσσα μας γίνεται πιο φτωχή και δεν βοηθάει στην δημιουργικότητα που πηγάζει απο την επικοινωνία;

Της προάλλες άκουγα καθηγητή Ελληνικού πανεπιστημίου στην τηλεόραση να μιλάει για το πως θα αυξηθούν η εξαγωγές ελληνικών προϊόντων. Σε κάποια φάση είπε: "...θέλεις "γουαϊτ πεϊπερ" και "θινκ τανκ" για να κάνεις "μπραντ" ελληνικό".
Και είχε δίκιο πιστεύω… αλλα προσπαθούσε να μας πει πως να αυξήσουμε της εξαγωγές όταν ο ίδιος εισάγει ακόμα και την γλώσσα που χρησιμοποιεί για να μας το μάθει. Τυχαίο;
 

nickel

Administrator
Staff member
Νομίζω ότι έχεις δίκιο βουνό. Βέβαια, αγκαλιάζεις σ’ ένα μήνυμα μια τεράστια γκάμα πραγμάτων, από ένα αρχικό σπρώξιμο των παιδιών προς τη δημιουργικότητα (και μιας ολόκληρης κοινωνίας στη συνέχεια) μέχρι τη ζογκλερική που μπορεί να απαιτεί η δημιουργία στο χώρο της γλώσσας και του λεξιλογίου, δημιουργία που συχνά απαιτείται να παντρεύει ταλέντο, τέχνη και τεχνική.

Ωστόσο, αν κοιτάξουμε την κοινωνία που φτιάξαμε μεταπολεμικά, κυνηγώντας το βόλεμα μέσα από το τσιμέντο, το αλουμίνιο και τον μιμητικό καταναλωτισμό, θα πρέπει να συμπεράνουμε ότι σιγά σιγά καταστρέφουμε ό,τι ωραίο έχει αυτή η χώρα, που θα μπορούσε να είναι παράδεισος. Και κάναμε την παιδεία μας, που διαπλάθει τους ανθρώπους της χώρας μας, ό,τι το πιο μίζερο και ανοργασμικό. Ποια όρεξη μπορεί να βρει το Ελληνάκι να ανακαλύψει μόνο του, να ζήσει την περιπέτεια στη γνώση, την ανάλυση, τη σύνθεση, τη δημιουργία, να ανοίγει φτερά και ορίζοντες, να απαιτεί το όμορφο, να παραμερίζει το φτηνό, το άχρωμο, το μπανάλ, το βολικό;

Δεν είμαστε Ζορμπάδες πια. Κλαψομούνηδες είμαστε.
 
Top