(συνέχεια)
Και μετά έρχεται από μένα αυτό που σε ενόχλησε και μίλησες για «επίθεση»:
Πολιτικά είσαι με την πρύτανη, μόνο τυφλός δεν το βλέπει αυτό. Όσο Αντόρνο κι αν τσιτάρεις.
Επειδή, λοιπόν, ο κύριος agezerlis «ξεκαθάρισε», όπως είπε, ότι είναι «εξωτερικός παρατηρητής» και πολιτικά δεν είναι ούτε με την πρύτανη ούτε με τους φοιτητές (σε αντίθεση, φυσικά, με «εμάς» τους πολιτικολογούντες πωρωμένους), δεν πρέπει να του φέρνουμε αντιρρήσεις; Τις αντιρρήσεις αυτές τις βάσισα προφανώς σε αυτά που έγραψε, κι όχι στις προθέσεις του που δεν τις ξέρω ούτε έχω κάποια διάθεση να τις κρίνω. Θέλεις να θυμηθείς λίγο κι εσύ; Υπάρχει μία έστω θετική αναφορά στους φοιτητές; Ένα κάποιο δίκιο που μπορεί να τους δίνεται κάπου; Αν το βρεις, γράψε το, εγώ δεν βρήκα. Αντίθετα υπάρχουν αναφορές όπως οι παρακάτω:
Εγώ έχω μία απορία. Βγήκε κανείς από την πρυτανεία να πει: "έτσι δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε, στείλτε μου 2-3 αντιπροσώπους την Πέμπτη στις 4 και αδειάστε μας τη γωνιά";
Προφανώς υπάρχει κάποιος που τη στάση «αδειάστε μας τη γωνιά» τη θεωρεί ουδέτερη.
Ίσως υπάρχει έμμεση απάντηση: εγώ αν ήμουν πρύτανης και είχα βγει να πω τα παραπάνω και είτε με αγνόησαν είτε μου τσαμπουκαλεύτηκαν (οπότε υποχρεώθηκα να φωνάξω την αστυνομία) θα είχα βγάλει μετά ανακοίνωση όπου θα έλεγα ότι εγώ τους έδωσα πολιτισμένη λύση και αυτοί την αρνήθηκαν.
Η οπτική γωνία της κυρά-πρυτάνισσας, ή μου φαίνεται;
έχουμε ελάχιστες πρυτάνισσες κι επομένως οι λίγες που υπάρχουν αξίζουν λίγο παραπάνω σεβασμό
Άλλη μια ουδέτερη αναφορά στην πρυτάνισσα που είναι γυναίκα. Η αναφορά στις φοιτήτριες που μπουζουριάστηκαν και ήταν επίσης γυναίκες αναζητείται εναγωνίως.
Η πρύτανης είχε (επι)βεβαιώσει ραντεβού με τους εκπροσώπους πολλάκις, αλλά κάποιοι ήθελαν η συνάντηση να γίνει εδώ και τώρα "γιατί είναι αθηναϊκές ρε!"
Αν χάσουν και κάποιες ώρες απ' τη ζωή τους κάποιοι εργαζόμενοι (οι οποίοι ίσως να έχουν και παιδιά στο σπίτι που τους περιμένουν), τι μας νοιάζει εμάς. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι όντως δεν ήταν εκεί η πρύτανης σε προηγούμενο ραντεβού, υπάρχει λύση που δεν συνεπάγεται "ας πάμε όλοι μαζί στην ορκωμοσία να δούμε αν της βαστάει -- δεν μας ενδιαφέρουν οι μικροαστοί εργαζόμενοι κι ας έχουν και σπίτια". Μπορούν οι φοιτητές να εξηγήσουν την κατάσταση στον πρόεδρο του τμήματος και μετά πρέπει αυτός να φροντίσει να γίνει η συνάντηση. Αν δεν το κάνει το αναφέρουν σε σχετική επιτροπή των καθηγητών του τμήματος.
Βέβαια, να ξεκαθαρίσουμε και κάτι άλλο: είναι πιθανό ότι και να γινόταν η συνάντηση μπορεί στο τέλος να μην υπήρχε λύση αρεστή στους φοιτητές. Κάτι μου λέει ότι αυτό θα είχε οδηγήσει σε νέο κύκλο κινητοποιήσεων και ούτω καθεξής.
Υπήρχαν αρκετές ενδείξεις στο νήμα για να έχω κάθε δικαίωμα να φέρω αντίρρηση στον ισχυρισμό περί ουδετερότητας του κυρίου «ανοίξτε κάνα βιβλίο;», ναι ή όχι; Εσύ θα χαρακτήριζες κάποιον με αυτές τις απόψεις ουδέτερο παρατηρητή; Με βάση ποιον ακριβώς ορισμό της ουδετερότητας; Και σε κάθε περίπτωση, αντέκρουσα τον ισχυρισμό του χωρίς προσβλητική αναφορά, χωρίς χαρακτηρισμό, χωρίς τίποτα.
Δεν ξέρω, τέλος, αν σε πείραξε το «όσο Αντόρνο κι αν τσιτάρεις», το οποίο ήρθε μετά απ’ αυτό:
Νιώθω ότι η συζήτηση δεν είναι γόνιμη πια, οπότε δεν θα επανέλθω. Μιας και ανέφερα τον Αντόρνο νωρίτερα, ας κλείσω με κάτι δικό του: "Offenes Denken weist über sich hinaus".
και, προφανώς, δεν σχολιάζει το περιεχόμενο της ρήσης του Αντόρνο, αλλά τον διδακτικισμό και το θριαμβευτικό και αφ’ υψηλού ύφος του κατά τα άλλα μη πολιτικολογούντα, ουδέτερου, αντικειμενικού και «γνώστη» βαθιών νοημάτων σχολιαστή (τα οποία απαξιεί όχι μόνο να εξηγήσει αλλά και να μεταφράσει για την πλέμπα). Αν θέλεις, μπες λίγο στον κόπο να σκεφτείς την ύπαρξη στην ίδια περίοδο της διαπίστωσης για «μη γόνιμο διάλογο» που έρχεται ακριβώς μετά από σχολιασμό δικού μου αποσπάσματος, με το περιεχόμενο της φράσης του Αντόρνο περί ανοιχτής σκέψης.
Τέλος, για τα σχόλια τύπου «έχετε χωρίσει τον κόσμο σε κουτάκια», «ανοίξτε κάνα βιβλίο», «αμορφωσιά» κλπ., τι να πω, μιλάνε μόνες τους, όταν μάλιστα δεν γίνονται πια εν θερμώ. Εσύ όμως, SBE, που ενδιαφέρεσαι για τον τόνο των συζητήσεων, πώς και δεν μπήκες καθόλου στον πειρασμό να τις σχολιάσεις;