Γεια σας,
Ήθελα με τη σειρά μου να γράψω κι εγώ την προσωπική μου εμπειρία πάνω στο θέμα ώστε να βοηθήσω αν μπορώ όσους ψάχνονται για το θέμα του ΙΚΑ και του ΤΕΒΕ. Βασικά εγώ μόλις έκανα έναρξη επαγγέλματος για να δουλέψω ως εξωτερικός συνεργάτης με εταιρεία υποτιτλισμού. Δεν πήγα καθόλου στο ΤΕΒΕ διότι από τον νόμο καλύπτομαι να έχω ΙΚΑ (είχα ήδη αριθμό μητρώου ΙΚΑ (ΑΜΑ) από προηγούμενες δουλειές, αλλά όταν έκανα την έναρξη είχα κλείσει ένα χρόνο ως άνεργη). Ο νόμος λοιπόν που σας ανέφερα είναι στο Εγγραφο 1 που επισυνάπτω: ΠΟΛ.1167/28.4.1993 (Στο Α λέει ότι ασφαλίζονται στο ΙΚΑ οι μεταφραστές). Το έγγραφο 2 που επισυνάπτω είναι: η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για τη μη υποχρέωση εγγραφής σε επιμελητήριο (παρ. 3) και είχα εκτυπώσει και από εδώ: Ν.2238 - Φορολογικός Κώδικας (
http://www.taxheaven.gr/laws/law/index/law/7) το κομμάτι στο κεφάλαιο ΣΤ που αναφέρει ποια είναι τα ελευθέρια επαγγέλματα (μεταξύ των οποίων κι ο μεταφραστής). Επίσης στη εφορία ο κωδικός για τον υποτιτλισμό είναι: 74.30.11.01 Υπηρεσίες Μετάφρασης Κινηματογραφικών Ταινιών (ανήκει στη γενικότερη ομάδα 74.30.11 "Υπηρεσίες Μετάφρασης”). Όλα αυτά λοιπόν είναι καλό να τα έχετε στα χέρια σας πριν πάτε στην εφορία για την έναρξη. Επίσης, καλό θα είναι όσοι έχετε ήδη ΑΜΑ, να πάτε στο ΙΚΑ και να ζητήσετε ασφαλιστική ενημερότητα που θα την πάρετε από τα γραφεία του ΙΚΑ που ασχολούνται με τα οικονομικά θέματα, όχι εκεί που ενημερώνουμε βιβλιάρια, κτλ. Εγώ για παράδειγμα που μένω κέντρο Αθήνας, πήγα στην Αγησιλάου. Στο ΙΚΑ δε θα σας ταλαιπωρήσουν. Αμέσως θα πάρετε το χαρτί.
Οπότε, όταν πάτε εφορία καλό θα είναι να έχετε:
1. Φωτοτυπία ταυτότητας (επειδή τα ΚΕΠ δεν επικυρώνουν πια, τη δέχονται και απλή)
2. Ασφαλιστική Ενημερότητα από το ΙΚΑ
3. Τη Δήλωση Έναρξης Εργασιών
Μ2/TAXIS συμπληρωμένη. Τη δίνουν και εκεί αυτή τη δήλωση, αλλά αν την έχετε ήδη έτοιμη γλιτώνετε χρόνο από τις ουρές.
4. Αν θα δουλεύετε σπίτι σας θα πρέπει να έχετε μαζί σας το Ε9. Αν το σπίτι ανήκει στους γονείς σας, θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει (ο πατέρας ή η μητέρα) δύο υπεύθυνες δηλώσεις του Ν.1599/86 για την επαγγελματική σου
έδρα. Και βέβαια πάλι χρειάζεται το Ε9 των γονιών σας.
5. Οπωσδήποτε να έχετε εκτυπώσει τα έγγραφα και το κομμάτι από το link που προανέφερα διότι χωρίς αυτά στα χέρια σας δεν θα βρείτε το δίκιο σας. Εμένα μάλιστα μου ζήτησαν να τα κρατήσουν για να τα έχουν!
Αφού πάτε λοιπόν στο τμήμα Μητρώου της εφορίας σας με ΟΛΑ αυτά στα χέρια σας, θα ξεκινήσετε ένα ανεβοκατέβασμα στους ορόφους (όπως ο Αστερίξ κι ο Οβελίξ στους 12 Άθλους που είχαν να αντιμετωπίσουν τον άθλο της γραφειοκρατίας)! Θα πάτε δηλαδή στο τμήμα εσόδων, μετά στο πρωτόκολλο, μετά στον επόπτη, μετά στον υποδιευθυντή και τέλος ξανά στο μητρώο για να πάρετε το πολυπόθητο χαρτί της έναρξης και τότε τελειώνετε! Ευτυχώς τα βιβλία και τα τιμολόγια δεν χρειάζονται θεώρηση πια, εκτός κι αν θα κόβετε αποδείξεις λιανικής που νομίζω αυτές χρειάζεται να θεωρηθούν. Αν πάτε προετοιμασμένοι στην εφορία, έχοντας όλα τα έγγραφα στα χέρια σας, λογικά θα τελειώσετε τη διαδικασία μέσα σε μία μέρα, αν είστε εκεί από τις 9 το πρωί.
Ελπίζω να μη σας κούρασα, αλλά τα γράφω όλα αυτά διότι την έναρξη χωρίς να έχω ΤΕΒΕ κατάφερα και την έκανα χάρη στην πολυτιμότατη βοήθεια μιας κοπέλας που είχε δουλέψει ως υποτιτλίστρια και είχε κάνει όλη αυτή τη διαδικασία. Χωρίς την καθοδήγησή της δεν θα έβρισκα το δίκιο μου και ακόμα θα έτρεχα...
Εύχομαι καλή αρχή σε όσους ξεκινούν τώρα και καλή δύναμη σε όλους!