Αναστάσιμη Άντζελα

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δόχτορα, αναστάσιμη- πασχαλινή πορεία δεν υπάρχει. Τη Μ. Παρασκευή γίνεται αυτό που λες.

Χμ, εκτός αν εννοείς ότι η Λαίδη είναι Επιτάφιος, που ομολογώ ότι είναι ισχυρό επιχείρημα...
 

Earion

Moderator
Staff member
Η λαίδη και ο αλήτης

του Γιάννη Παπαθεωδόρου

DimArt, 11.4.2016

.......


Το ΚΕΘΙ είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός θεσμός, αλλά μάλλον δεν διαθέτει χιούμορ. Και πάντως δεν ξέρει να «διαβάζει» τις διαφημίσεις των Jumbo. Γιατί αν είχε παρακολουθήσει τις πρόσφατες παραγωγές, ίσως να είχε διαπιστώσει ότι στηρίζονται σε μια μάλλον παρωδιακή αντίληψη για το ρόλο των στερεοτύπων, ενώ ακόμη και οι ίδιες οι πρωταγωνίστριες (Κατερίνα Στανίση, Άντζελα Δημητρίου) αποδέχονται το ρόλο της αυτό-παρωδίας του ρόλου τους. Τόσο η «νονά» Στανίση όσο και η «λαίδη» Δημητρίου, αποτελούν πλέον μια καρικατούρα του «σκυλάδικου» των 90’s, αναμεμειγμένη με πέτσες ψημένων αρνιών, πληγωμένες καρδιές και ελπίδες συλλογικής λύτρωσης. Με τον δικό της cult τρόπο, δηλαδή, —ίσως και άθελά της—, η διαφήμιση των Jumbo σχολιάζει το μύθο της παλαιότερης «ισχυρής Ελλάδας», όταν έπαιρναν «φωτιές τα Σαββατόβραδα» στην παραλιακή και οι συμπολίτες μας τραγουδούσαν με πάθος πως «Έλληνες είμαστε θα βρούμε τρόπο / να ζωντανέψουμε αυτό τον τόπο».

Τα Jumbo έχουν ήδη καταλάβει πως τόσο η Στανίση όσο και η Δημητρίου είναι πλέον τα «ομοιώματα» (simulacra) μιας άλλης εποχής. Δεν είναι όμως απλές απομιμήσεις του «πρωτότυπου» εαυτού τους∙ είναι ομοιώματα που επενδύουν στην προκλητική ανομοιότητα σε σχέση με τον προηγούμενο εαυτό τους. Είναι «το αντίγραφο ενός αντιγράφου», όπως θα έλεγε ο Ζιλ Ντελέζ. Κάποτε η «Λαίδη» ήταν το σύμβολο της χλιδοδιασκέδασης, τώρα είναι το φάντασμα μιας νοσταλγικής απώλειας∙ μια αλλοιωμένη μορφή ενός οριστικά χαμένου παρελθόντος. Το καταλαβαίνει κανείς αμέσως αν δει την αφηγηματική ακολουθία της διαφήμισης: την αρχική έκπληξη της αναγνώρισης (α, Lady!!!), την παρωδιακή διασκευή της παλιάς ελαφρολαϊκής επιτυχίας («Ποια θυσία»), με στίχους που παραπέμπουν στην ημερολογιακή επικαιρότητα και στην ηθογραφική «κλοπή της συνταγής»:

Όσο το Πάσχα προχωρά σε συλλογίζομαι,
είσαι με άλλη στο χωριό και εγώ βουρλίζομαι.
Και τώρα Μάη θες να πιάσεις με την άλλη
και να τσουγκρίσετε τα αυγά σας τα βαμμένα
με συνταγή που πήρε από μένα
και δεν αξίζει στο όνομά μου μια πετσούλα αρνί για μέεεεεεεεναααα….»

Η τελική πρόκληση, («χτύπα, χτύπα σαν άντρας»), η απόλυτη, δηλαδή, διάσταση σημαίνοντος και σημαινομένου στην επιθυμία σημασιοδότησης του κρίσιμου σημείου (το κόκκινο αυγό), χαρίζει στη διαφήμιση το κατάλληλο ερμηνευτικό περίσσευμα, που προκάλεσε το σχετικό σάλο για την αναπαραστατική της κυριολεξία ή μεταφορά. Ακριβώς για αυτό το λόγο, βέβαια, η διαφήμιση είναι επιτυχημένη. Χωρίς να χρειάζεται να τη φορτώνουμε με το βάρος των δικών μας υπερ-ερμηνειών για την πολιτική ορθότητα, η εν λόγω διαφήμιση μπήκε ήδη στην «επικράτεια των σημείων»
 
Το σκέφτηκα ότι μπορεί να είναι χιουμοριστικό, αλλά δεν έχει disclaimer και είμαι προκατειλημμένος σε ό,τι έχει να κάνει με τα τζάμπο.
 

Earion

Moderator
Staff member
Οι ανυπόμονοι πηγαίνετε αμέσως στο 6:30. Θάνος και τα μυαλά στα κάγκελα!
 
Last edited:

nickel

Administrator
Staff member
Η είδηση:

Δικαιώθηκε η Γενική Γραμματεία Ισότητας, από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) όπου προσέφυγε με το αίτημα να αποσυρθεί το σύνθημα διαφήμισης «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας». Φράση στην οποία εναντιώθηκε διότι, όπως σημειώνει, ενισχύει την βία κατά των γυναικών, συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και ενισχύει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.

Συνέχεια:
http://www.huffingtonpost.gr/2016/0...ras-apo-th-diafimisi-twn-jumbo_n_9737648.html

Είναι ανακριβές ότι στην επόμενη έκδοση της διαφήμισης το «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας» θα αντικατασταθεί από το «Βάρα, βάρα πολλάκις».
 

SBE

¥
Μου κάνει εντύπωση που κρατικός οργανισμός (η ΓΓ Ισότητας) παρεμβαίνει σε ζήτημα που αφορά ιδιωτική επιχείρηση αλλά δεν πρόκειται για παράβαση κάποιου νομου. Θα περίμενα να παραπονεθούν οργανώσεις, σύλλογοι και ιδιώτες, όχι κρατικά όργανα.
 
Top