Έθιμα, θρησκείες, κοινωνία και νόμος

ilena

Banned
Πάλι με κοροϊδεύει για το ορθογραφικό. :rolleyes:
 
Last edited by a moderator:

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ελπίζω να μην εννοείς εμένα, διότι ένας από τους βασικούς ρόλους των μοντ στα φόρουμ, ιδίως των γλωσσικών, είναι να διορθώνουν τα ορθογραφικά και άλλα λάθη των χρηστών. Σε περίπτωση που δε θέλεις να φαίνεται ότι σου γίνονται διορθώσεις, μπορείς να εγκαταστήσεις στο φυλλομετρητή σου ορθογράφο και να κάνεις τις διορθώσεις εσύ η ίδια, προτού προβείς στην οποιαδήποτε ανάρτηση.
 
Συμφωνώ με το διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας, από τον οποίο δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί ούτε ο ισλαμισμός, ούτε η Σαρία. Ο Χριστιανισμός διαφαίνεται μόνιμα, γιατί οι Έλληνες είναι ως επί το πλείστον Χριστιανοί Ορθόδοξοι, όπως οι Ιταλοί είναι καθολικοί κ.ο.κ. Η Ελλάδα δεν είναι ούτε Στοκχόλμη, ούτε Ελσίνκι, αλλά δεν είναι και Τεχεράνη.

Οπότε Ilena όταν μιλάς για δικαιώματα των μουσουλμανικών μειονοτήτων για παράδειγμα, τι εννοείς; Ότι πρέπει να τους δοθεί νομικό δικαίωμα στην πολυγαμία; Ή να εφαρμοστεί η Σαρία σε όλη την επικράτεια για τους μουσουλμάνους υπήκοους; :eek:

Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει γι' αυτά τα ζητήματα (βλ. π.χ. εδώ για τη μπούρκα). Οπότε από εκεί και πέρα, είναι ζήτημα του τι κράτος θέλουμε να έχουμε. Κοσμικό ή όχι; Γιατί αν μιλήσουμε για κοσμικό κράτος, αυτομάτως περιορίζεται ο ρόλος των θρησκειών στην κοινωνική και πολιτική ζωή. Και δεν είναι ζήτημα Χριστιανισμού ή Ισλαμισμού. Γιατί με την ίδια λογική πρέπει να πάμε να κοιτάξουμε και να δούμε τι γίνεται π.χ. με τα δικαιώματα των Χριστιανών σε μια χώρα όπως η Τουρκία. Επίσης, καλό είναι να θυμόμαστε ότι αν εγώ π.χ. σαν Χριστιανός αποφασίσω να μετακομίσω στο Ιράν, θα το κάνω επειδή θα θέλω να ζήσω εκεί και να ασπαστώ ή έστω να σεβαστώ τον τρόπο ζωής τους. Το κάθε κράτος έχει την δική του ξεχωριστή ταυτότητα και αυτή είναι που το κάνει όμορφο και ιδιαίτερο. Αν, από εκεί και πέρα, αρχίσω να αφαιρώ τις ιδιαιτερότητες του κάθε κράτους, θα είναι σαν να τρώω νερόβραστα, ανάλατα λαχανικά. Δηλαδή, ένα γκρίζο, αδιαφοροποίητο πράγμα με πολίτες ρομπότ-ζόμπι. Εκτός κι αν τα ίδια τα κράτη, ιδία βούληση, αποφασίσουν ότι θέλουν να απαλλαγούν από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αλλά αυτό θα είναι αποτέλεσμα της συλλογικής βούλησης. Και όποιοι δεν συμφωνούν με αυτή τη συλλογική βούληση, μπορούν να αντιδράσουν και να παλέψουν για την αλλαγή. Η αλλαγή όμως δεν μπορεί να επιβληθεί απ' έξω. Αυτό δε σημαίνει μη σεβασμό των μειονοτήτων.

Το ίδιο ισχύει και για άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. τα δικαιώματα των γυναικών στις ισλαμικές χώρες. Αντιπαθώ βαθύτατα τις καμπάνιες που έγιναν στις δυτικές χώρες για παράδειγμα για τα δικαιώματα των γυναικών στο Αφγανιστάν και αλλού. Θα πρέπει οι ίδιες οι Αφγανές να παλέψουν για τα δικαιώματά τους και να ζητήσουν βοήθεια απ' έξω. Όχι αυτή να επιβληθεί από μόνη της, επειδή έτσι πιστεύουν οι Δυτικοί ότι πρέπει να γίνει.

Υ.Γ. Αν συνεχιστεί αυτή η συζήτηση, ίσως να πρέπει να ανοίξουμε νέο νήμα.
 

ilena

Banned
Δεν είπα για το αν συμφωνώ ή όχι με αυτόν το διαχωρισμό. Απλώς η Palavra είπε, πως στην Ελλάδα έχουμε ανεξιθρησκία, γιατί το γράφει το σύνταγμα. Κι εγώ της έγραψα, ότι το σύνταγμα λέει ψέματα για τους παραπάνω λόγους.

Όλο αυτό προέκυψε από τη νομοθεσία σε σχέση με τα έθιμα.

Περίμενα να ακούσω γνώμη πάνω σ' αυτό, αν το σύνταγμα είναι αντικειμενικό στο ζήτημα της ανεξιθρησκίας.

Δεν μ' ενδιαφέρουν τα δικαιώματά τους.

Έθεσε την ερώτηση: "τότε γιατί να μην παντρεύονται κι οι μουσουλμάνοι όσες φορές θέλουν νόμιμα;"
Απάντησα: "Πώς θα γίνει αυτό αφού εθνική θρησκεία μας είναι ο χριστιανισμός;"

Και είχαμε αυτή την εξέλιξη. Aντιπαθώ τις πολυκοσμικές περιοχές, όπως και ορισμένες θρησκείες, για πολλούς λόγους, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Έθεσε την ερώτηση: "τότε γιατί να μην παντρεύονται κι οι μουσουλμάνοι όσες φορές θέλουν νόμιμα;"
Με συγχωρείς πολύ, αλλά εγώ δεν είπα καθόλου αυτό. Είπα ότι ο νόμος δεν λαμβάνει υποχρεωτικά υπόψη θρησκείες και έθιμα σε ό,τι αφορά κοινωνικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, γιατί αν ήταν να τα λαμβάνει, όπως υπονόησες εσύ λέγοντας αυτό
Άμα συμβάδιζε με τα έθιμα, θα ήταν 14 κι όχι 15, ηλικία που παντρεύονται μονίμως οι γύφτοι.
για τους Ρομά, τότε θα επέτρεπε και τη διγαμία για τους μουσουλμάνους.

Αν όντως η ελληνική κοινωνία μοιραζόταν τα έθιμα των Ρομά, τότε θα έπρεπε όλοι να ήμασταν παντρεμένοι από τα 15 και στα 30 να έχουμε εγγόνια. Συν τοις άλλοις, από πότε οι μειονότητες επηρεάζουν τους νομοθέτες στην Ελλάδα; Δεν εξετάζω αν αυτό είναι καλό ή κακό, λέω απλώς ότι δε γίνεται. Αν ήταν, δηλαδή, ο νόμος να συμβαδίζει με τα έθιμα των εκάστοτε μειονοτήτων, θα επιτρεπόταν και η διγαμία, αφού υπάρχουν στην Ελλάδα και μουσουλμάνοι πολίτες.

Τέλος, σου αρέσει δε σου αρέσει, ευτυχώς ζούμε σε ένα κράτος το οποίο επιτρέπει στον καθένα να πιστεύει σε όποιο θεό θέλει. Και παρόλο που εγώ δε συμφωνώ με τις απόψεις που παρουσιάζεις, ωστόσο με ενδιαφέρει το δικαίωμά σου να κάνεις ό,τι σου αρέσει στην προσωπική σου ζωή, όπως εξάλλου με ενδιαφέρει να έχουν το ίδιο δικαίωμα όλοι οι άνθρωποι, μαύροι, άσπροι, μπλε και πορτοκαλί, βουδιστές, άθεοι και χριστιανοί.

Τέλος, καλό θα ήταν να εκφραζόμαστε για τις άλλες θρησκείες και εθνότητες με προσοχή και σεβασμό, διότι πιθανολογώ ότι μέλη και αναγνώστες αυτού του φόρουμ δεν είναι αποκλειστικά λευκοί χριστιανοί ορθόδοξοι, επομένως καλό θα ήταν να προσπαθούμε να μην προσβάλουμε τους άλλους άθελά μας.
 

ilena

Banned
Άμα συμβάδιζε με τα έθιμα, θα ήταν 14 κι όχι 15, ηλικία που παντρεύονται μονίμως οι γύφτοι.
Αυτό το έγραψα, για να εκφράσω ότι δε με πείθει το επιχείρημα ότι λόγω των εθίμων, ο νόμος κατευθύνεται μέσα από τα χρόνια προς το αυστηρότερο, που τοποθέτησε η Sbe.

Τι σημαίνει Ανεξιθρησκία σ' ένα κράτος Palavra; Δεν νομίζω πως είναι μόνο η θρησκευτική αντίληψη που μπορεί κάποιος ελεύθερα να κρύβει μέσα του και στον κύκλο του. Αλλά ότι το κράτος δεν στηρίζει κάποια θρησκεία που υπερτερεί προς τις υπόλοιπες.


Ο αντμίν Nickel διέγραψε μία ακόμα αναφορά σε λέξη που από πολλούς θεωρείται μειωτική, οπότε καλό είναι να αποφεύγεται σε συζητήσεις ενός φόρουμ για να μη δημιουργούνται οξύνσεις χωρίς ουσία.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Άμα συμβάδιζε με τα έθιμα, θα ήταν 14 κι όχι 15, ηλικία που παντρεύονται μονίμως οι γύφτοι.
[...]πραγματικά πιστεύεις πως υπάρχει γύφτος, (γιατί μόνο αυτό το είδος, μπορείς να πεις ότι έχω "προσβάλλει"), που μπαίνει στο διαδίκτυο και ειδικά παρακολουθεί λεξιλογικά φόρουμ.

Το κριτήριο για το εάν έχουμε προσβάλει κάποιον δεν είναι το εάν εκείνος διάβασε αυτό που είπαμε. Δηλαδή εάν εγώ πω κάτι μειωτικό για εσένα κάπου όπου δεν μπορείς να το διαβάσεις, αυτό θα σημαίνει ότι δεν σε έχω προσβάλει; Σε περίπτωση που θεωρείς ότι ο όρος «γύφτος» δεν εκλαμβάνεται ως μειωτικός, προσβλητικός και ρατσιστικός (ή, έστω, υποτιμητικός) από τους Ρομά, προσφέρομαι να σε συνοδεύσω σε μέρη τους ώστε να σου δώσω την ευκαιρία να τους τον εκφέρεις καταπρόσωπο και να εισπράξεις την αντίστοιχη αντίδρασή τους από πρώτο χέρι.
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥
Δεν καταλαβαίνω γιατί διαφωνείτε, αλλά μια που την κουβέντα ξεκίνησα εγώ να πω ότι αυτό που ήθελα να πω και παρεξηγήθηκε ίσως ήταν ότι η νομοθεσία της δεκαετίας του '30 αντιστοιχούσε σε κάποια έθιμα του γάμου και κάποιες αντιλήψεις οι οποίες επικρατούσαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Η Ελλάδα τότε δεν ήταν αστική κοινωνία στο βαθμό που είναι σήμερα. Δεν πήγαιναν σχολείο μέχρι τα 18 οι μαθητές. Οι οικογένειες είχαν περισσότερα παιδιά. Υπήρχαν ζητήματα τιμής- καθαρού κούτελου, που τα λάμβανε υπόψη ο νομοθέτης. Άλλωστε είναι πιο πιθανό τότε μια περίπτωση αποπλάνησης ανηλίκου να μην κατάληγε στα δικαστήρια αλλά στην εκκλησία. Κι αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με τη θρησκεία ούτε με την καταγωγή των πολιτών, αλλά με την επικρατούσα τότε αντίληψη.
 
Top