Τεχνητή νοημοσύνη...

nickel

Administrator
Staff member
... που δεν είναι μετάφραση ή ποίηση.

Εντυπωσιάστηκα. Και γενικά νομίζω ότι, ακόμα και οι διαβασμένοι, κάθε τόσο θα εντυπωσιαζόμαστε.

 

SBE

¥
Εγώ θα εντυπωσιαζόμουν άμα είχαν πετύχει πιο φυσική την κίνηση των χειλιών, γιατί τώρα μοιάζει σα να έχει παράλυση στο άνω χείλος ή σα να γύρισε από τον οδοντίατρο και δεν έχει περάσει ακόμα η νάρκωση, ενώ η φωνή δεν παραπέμπει σε κάποιο τέτοιο πρόβλημα (προφανώς το σχετικό πρόγραμμα έφτιαξαν Άγγλοι ειδικοί ;-)).
 

nickel

Administrator
Staff member
Εγώ θα εντυπωσιαζόμουν άμα είχαν πετύχει πιο φυσική την κίνηση των χειλιών, γιατί τώρα μοιάζει σα να έχει παράλυση στο άνω χείλος ή σα να γύρισε από τον οδοντίατρο και δεν έχει περάσει ακόμα η νάρκωση, ενώ η φωνή δεν παραπέμπει σε κάποιο τέτοιο πρόβλημα (προφανώς το σχετικό πρόγραμμα έφτιαξαν Άγγλοι ειδικοί ;-)).
Εσύ θα εντυπωσιαστείς στο επόμενο ή μεθεπόμενο κύμα. Ιδίως όταν θα αρχίσουν οι διδάσκοντες να αντικαθίστανται από ρομπότ. Εξαιρετικά χρήσιμα στον χώρο των ελληνικών πανεπιστημίων, όπου δεν θα φοβούνται τους μπαχαλάκηδες.
 

SBE

¥
Οι διδάσκοντες έχουν ήδη αντικατασταθεί από τεχνολογία. Εχουμε την MOOC-οποίηση της παιδείας. Ολα ονλάιν, διαβάζεις μόνος σου και απλά προσλαμβάνει το πανεπιστημιο διορθωτές (αν δεν έχει βάλει τεστ πολλαπλών επιλογών).
 

nickel

Administrator
Staff member
και απλά προσλαμβάνει το πανεπιστημιο διορθωτές
Εγώ αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα αναλάβει κάποιο πρόγραμμα ΤΝ (1) να ελέγχει ότι οι φοιτητικές εργασίες δεν είναι αποτέλεσμα «συνεργασίας» με την ΤΝ (όπως εκείνα που ελέγχουν τις αντιγραφές) και (2) να τις διορθώνει, με πλούσιες σημειώσεις όπως κάνουν οι καλοί διορθωτές.
 

nickel

Administrator
Staff member
Λίγο υπερβολικός ο τίτλος του άρθρου για τους μεταφραστές της ΕΕ. Γι' αυτό, ας επικεντρωθούμε στον υπότιτλο:

Automation is creeping into European Union institutions — and translators are among its first victims.

 

nickel

Administrator
Staff member
Έχω πήξει από τα ωραία και πρωτότυπα εικαστικά που φτιάχνει ο κόσμος με τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης, αλλά αξίζουν διπλά όταν εικονογραφούν μια όμορφη ιστορία. (από σελίδα του Facebook)

Πολύ ενδιαφέρον και τρομακτικό εύρημα κατά τη διάρκεια των δοκιμών του Μετρό.
Εικάζεται ότι ο δεινόσαυρος βρήκε καταφύγιο στη στοά του μετρό όταν ξεκίνησαν οι εργασίες, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα τις πρωινές ώρες η κατασκευάστρια εταιρεία του Μετρό.
Αναμένεται συγκέντρωση παλαιοντολόγων από όλο τον κόσμο για να μελετήσουν το θέμα.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας, το εύρημα είναι πολύ σημαντικό και ενδεχομένως να προκαλέσει μια μικρή καθυστέρηση μερικών χιλιετηρίδων στα εγκαίνια που ήταν προγραμματισμένα πριν το τέλος του χρόνου.

dino_in_tunnel.jpg
 
Last edited:

m_a_a_

Well-known member
Πατέρας φίλου δούλευε αρχιμάστορας σε οικοδομικό έργο κάπου στη Θεσσαλονίκη και πέσανε πάνω σε κάτι... πέτρες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Πάει λοιπόν ένας/μία εκπρόσωπος κάποιου επιτελείου αρχαιολόγων να εξηγήσει την κατάσταση στους μαστόρους σε ντεμέκ απλά ελληνικά, και λέει κάτι σαν: Ε... αυτές οι πέτρες... ε... είναι παλιές...
Κι απαντάει ο αρχιμάστορας:
Ξέρεις εσύ καμιά πέτρα να 'ναι καινούργια;
 

SBE

¥
Εγώ αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα αναλάβει κάποιο πρόγραμμα ΤΝ (1) να ελέγχει ότι οι φοιτητικές εργασίες δεν είναι αποτέλεσμα «συνεργασίας» με την ΤΝ (όπως εκείνα που ελέγχουν τις αντιγραφές) και (2) να τις διορθώνει, με πλούσιες σημειώσεις όπως κάνουν οι καλοί διορθωτές.
Ένα χρόνο αργότερα, να αναφέρω ότι το (1) το χρησιμοποιήσαμε ήδη το ακαδημαικό έτος που πέρασε. Το (2) το κάνει άλλο πρόγραμμα ΑΙ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Έχουν φουντώσει οι συζητήσεις για το DeepSeek (το εντυπωσιακό κινέζικο εργαλείο για την ΤΝ) καθώς και για τη σχέση του με την κινεζική κυβέρνηση. Διάφοροι χρήστες από τη Δύση σπεύδουν να το υποβάλουν σε δοκιμασίες σχετικές με την αυτολογοκρισία του, το σύστημα «άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε». Πάντως όλες οι πλατφόρμες λογοκρίνουν διάφορες πληροφορίες σε διάφορους βαθμούς. Ο ευέλικτος χρήστης μαθαίνει ποιο εργαλείο κάνει καλύτερα τη δουλειά που θέλει να κάνει.

DeepSeek 1.jpg
 

SBE

¥
Το εντυπωσιακό που έχει είναι το κόστος του, κατά τα άλλα οι επιδόσεις είναι οι ίδιες με των άλλων.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το εντυπωσιακό που έχει είναι το κόστος του, κατά τα άλλα οι επιδόσεις είναι οι ίδιες με των άλλων.
Όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τις εφαρμογές της ΤΝ, είναι βέβαιο ότι κάνει τις δικές του συγκρίσεις στα πεδία που τον ενδιαφέρουν και καταλήγει στα δικά του συμπεράσματα. Στις λεπτομέρειες που κάνουν τις διαφορές οι επιδόσεις δεν είναι ποτέ οι ίδιες. :-)
 

m_a_a_

Well-known member

Ένα σύντομο («του ποδαριού») update από τον κ. Beato σχετικά με την εισβολή της ΤΝ στη μουσική βιομηχανία.

Η πρώτη πλατφόρμα που μας δείχνει (το Mureka) φαίνεται πως είναι σε πιλοτική φάση ακόμα, αλλά η δεύτερη (το Suno) είναι ψιλοscary…
 

nickel

Administrator
Staff member
Για τους δημιουργούς ό,τι δεν είναι τώρα scary (σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη) θα γίνει σύντομα.
 
Εγώ αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα αναλάβει κάποιο πρόγραμμα ΤΝ (1) να ελέγχει ότι οι φοιτητικές εργασίες δεν είναι αποτέλεσμα «συνεργασίας» με την ΤΝ (όπως εκείνα που ελέγχουν τις αντιγραφές) και (2) να τις διορθώνει, με πλούσιες σημειώσεις όπως κάνουν οι καλοί διορθωτές.
Στην Ελλάδα, στο ΕΑΠ υπήρχε σύστημα ούτως ή άλλως και σε κάθε εξαμηνιαία που υπέβαλλε ο/η φοιτητής/τρια έβγαινε στο τέλος ένα ποσοστό για το πόσο αυθεντική είναι η εργασία ( Ευτυχώς πήρα ένα μάθημα από μεταπτυχιακό πρόγραμμα και έφυγα γιατί χάλασε στην πορεία η συμφωνία του διιδρυματικού προγράμματος. Δεν το μετάνιωσα στιγμή ( και ιδίως τώρα που μαθαίνω ότι διέρρευσαν προσωπικά δεδομένα φοιτητών στο διαδίκτυο) καθώς αν και πέρασα επιτυχώς το μάθημα εξασφάλισα τη θέση μου άλλου όπου μου άρεσε πιο πολύ η δομή, και το corpus). Πλέον, σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια βλέπω ότι χρησιμοποιούν ένα εργαλείο για ανίχνευση λογοκλοπής φοιτητές και καθηγητές. Εγώ αποφοίτησα τον Νοέμβριο από ΜΠΣ αλλά το πανεπιστήμιο εξακολουθεί να μου στέλνει ενημερώσεις για την εκπόνηση διπλωματικής 😁 μεταξύ άλλων. Ωστόσο, είχε γίνει γνωστό πριν καιρό ( αφού ξέσπασε η πανδημία)στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι και οι Έλληνες καθηγητές χρησιμοποιούν τέτοια εργαλεία και μάλιστα ένας καθηγητής, ο κύριος Σπινέλλης, έπιασε τον φοιτητή να χρησιμοποιεί το Chatgpt και τον έβαλε να κάνει διπλωματική με θέμα λογοκλοπή καιΤΝ η κάτι τέτοιο...Υπάρχουν άρθρα για αυτό το περιστατικό.
 

Attachments

  • Screenshot_20250410_193614_M365 Copilot.jpg
    Screenshot_20250410_193614_M365 Copilot.jpg
    192.2 KB · Views: 14
  • Screenshot_20250410_194010_Chrome.jpg
    Screenshot_20250410_194010_Chrome.jpg
    424.4 KB · Views: 13
Οι διδάσκοντες έχουν ήδη αντικατασταθεί από τεχνολογία. Εχουμε την MOOC-οποίηση της παιδείας. Ολα ονλάιν, διαβάζεις μόνος σου και απλά προσλαμβάνει το πανεπιστημιο διορθωτές (αν δεν έχει βάλει τεστ πολλαπλών επιλογών).
Προσωπικά, με ευνοεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ( γιατί σώζεις χρόνο, δεν χρειάζεται να ζεις σε μεγάλα αστικά κέντρα/ πρωτεύουσες με ομοϊδεάτες lifelong learners απ' όλο τον κόσμο) τόοοσο πολύ που δεν την αλλάζω με τίποτα. Εξ αποστάσεως ήταν το μεταπτυχιακό μου από ελληνικό πανεπιστήμιο και κάνω MOOCs με Coursera και FutureLearn ( αν και υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες) εδώ και μια δεκαετία από τη στιγμή που αποφοίτησα από τις πρώτες μου σπουδές. Αλλά πλέον μπορείς να βρεις ο,τι βάλει ο νους σου...σεμινάρια, συνέδρια κ.ο.κ.
 

SBE

¥
Για σπουδές μπλα μπλα μια χαρά είναι το ονλάιν, να δω πως θα σπουδάσει κανείς ιατρική ονλάιν.
Επιπλέον, στόχος της παιδείας δεν είναι η απομνημόνευση γνώσεων αλλά και η ανταλλαγή ιδεών έξω από ελεγχόμενες συζητήσεις ονλάιν, η κοινωνικοποίηση που πετυχαίνεται με το να γνωρίσεις κόσμο, και το πανεπιστήμιο είναι ιδανικό μέρος για κάτι τέτοιο (έρευνες πχ δείχνουν ότι όσο περισσότερα χρόνια εκπαίδευση έχεις τόσο μεγαλύτερο δίκτυο γνωριμιών έχεις αποκτήσει, και συνεπώς τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις για επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη). Προχτές κάθισα μέχρι αργά στη δουλειά μου, γιατί είχαμε πει να κρατήσουμε το εργαστήριο ανοιχτό για να τελειώσουν οι φοιτητές μια εργασία που κάνουν. Όταν έφευγα πέρασα δίπλα από όλα αυτά τα μικρά δωμάτια με τη μεγάλη τζαμαρία που είχαν κλειστεί και δούλευαν, στο ένα κάποιος είχε ξαπλώσει στο πάτωμα ενώ η υπόλοιπη ομάδα δούλευε πάνω από το κεφάλι του (ήταν εκεί από το πρωί, δεν ήταν και τόσο περίεργο), στο άλλο είχαν πάρει πίτσες απ'έξω, στο δίπλα ήταν οχτώ άτομα σε χώρο για τέσσερεις, γιατί αποφάσισαν δύο ομάδες να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Αυτή η εμπειρία δεν υπάρχει ονλάιν. Και όπως δείχνουν οι στατιστικές, δεν πρόκειται να χαθεί, γιατί απ' όλα τα MOOC κλπ οι περισσότερροι θέλουν τις "παραδοσιακές" σπουδές.
Με εισαγωγικά, γιατί δεν υπάρχει τίποτα το παραδοσιακό στις μεθόδους διδασκαλίας.
 
Last edited:

SBE

¥
Και για να δώσω μια ιδέα για τί εργασίες μιλάμε, μία ομάδα έφτιαξε ένα αυτόνομο μαραφέτι (δηλαδή χωρίς τηλεκοντρόλ κλπ) που ήταν πάνω σε ρόδες και ανίχνευε υποτίθεται πυρκαγιά (δηλαδή ένα αναμμένο κερί τούρτας γενεθλίων, για το οποίο είχαν φτιάξει ένα μίνι κηροπήγιο), και στο πάνω μέρος είχε ένα κουτάλι- μεζούρα από αυτά της ζαχαροπλαστικής, σαν καταπέλτη, που το είχαν γεμίσει με μια πούδρα που μάλλον ήταν σόδα, και την εκσφενδόνιζε στο κερί κι έσβηνε τη φλόγα. Με αυτό γέλασα πολύ, ειδικά αφού ο αισθητήρας δεν δούλευε και στην ουσία έπρεπε να τοποθετήσουν τον καταπέλτη στη σωστή απόσταση γιατί δεν πήγαινε από μόνος του. Μηδέν βαθμοί για τη λειτουργία της ανίχνευσης.
Κάποιοι άλλοι έφτιαξαν ένα σύστημα ανίχνευσης υγρασίας στο έδαφος και αυτόματου ποτίσματος, κι επειδή είναι λίγο άσχετα από κηπουρική, πήραν κι έναν βασιλικό σε γλαστράκι από το σουπερ μάρκετ, δηλαδή διάλεξαν το φυτό που θέλει πότισμα συνέχεια, κόλλησαν τη γλάστρα πάνω σε ένα τάπερ με νερό που του έκαναν τρύπες και έβαλαν μέσα στη γλάστρα τον αισθητήρα, αλλά η αντλία που χρησιμοποίησαν ήταν της κακιάς ώρας, και το φυτό έμεινε απότιστο, και τελικά χτες πήγα και το πότισα εγώ για να μη γίνουν τελείως ρεζίλι στην έκθεση αύριο. Δεν τους είπα τίποτα.
Μια τρίτη ομάδα έφτιαξε ένα σύστημα ανίχνευσης της καθαριότητας του νερού με φίλτρο νερού εκτυπωμένο σε 3d printer και μας είπαν "και τώρα ένα μέλος της ομάδας μας θα πιει το νερό" (το κορίτσι της ομάδας, πάλι καλά που δεν την έβαλαν να χαϊδεύει τη συσκευή όσο μας εξηγούσαν πώς λειτουργεί, σαν διαφήμιση της εποχής των προπαππούδων τους). Και το ήπιε το νερό με καμάρι, και μαζί όλα τα πλαστικά κομματάκια, τα υπολείμματα της κόλλας κλπ γιατί δεν σκέφτηκε κανένας έστω να ξεπλύνει το σύστημα.
Εννοείται οι αποτυχίες και τα λάθη μας αρέσουν, γιατί έτσι μαθαίνεις. Για όποιον αναρωτιέται, πρωτοετείς μηχανικοί, το μάθημα είναι κοινό σε όλες τις ειδικότητες, το έχω διδάξει (επιβλέψει περισσότερο) σε διάφορες παραλλαγές σε πανεπιστήμια, δηλαδή δεν είναι ιδιαιτερότητα κάποιας σχολής. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία, να προγραμματίζουν, να σχεδιάζουν εξαρτήματα, να συναρμολογούν ηλεκτρονικά κυκλώματα, να ακολουθούν όλα τα στάδια της σχεδίασης, να προγραμματίζουν το χρόνο τους, να δουλεύουν όλοι μαζί και να μας εξηγούν πώς αυτό που φτιάχνουν είναι κοινωφελές (γιατί έχουν να γράψουν και εργασία). Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις πως σκέφτονται και τί θεωρούν χρήσιμο (πχ μια ομάδα έφτιαξε ένα κουτί που το βάζεις στο γραφείο σου και σου θυμίζει να πιεις νερό, να κάνεις διάλειμμα, έχει ανεμιστήρα που ανάβει όταν η ποιότητα του αέρα κατεβαίνει, έχει φως που ανάβει όταν το φως λιγοστεύει κλπ, εντελώς άχρηστο κατά τη γνώμη μου, αλλά εγώ δεν γεννήθηκα το 2007).
Αυτή την εμπειρία μπορείς να την κάνεις ονλάιν, κι αυτό κάναμε το 2020-21, αλλά δεν ήταν το ίδιο. Οι περισσότεροι φοιτητές συνεργάστηκαν με το ζόρι, για το βαθμό, υπήρχε μεγαλύτερος καταμερισμός αντί να κάνουν όλοι απ'όλα, χρειάστηκε πολλή πίεση από εμάς κλπ. Το σύστημα του ανοιχτού πανεπιστημίου, όπως αναπτύχθηκε τη δεκαετία του '70, περιλάμβανε και μια εντατική εβδομάδα με παρακολούθηση από κοντά και εκεί γινόταν πολλή δουλειά. Δυστυχώς, αυτά πλέον θεωρούνται παρωχημένα αλλά πολύ φοβάμαι ότι η ποιότητα των σπουδών έχει πέσει. Αν μη τί άλλο, γιατί δεν χρειάζεται ο φοιτητής να θυσιάσει μια βδομάδα από τις διακοπές του, ενώ στην ουσία η επιθυμία για αυτή τη μικρή θυσία εξασφάλιζε ότι ο φοιτητής δεν είδε φως και μπήκε, αλλά ότι πραγματικά ήθελε να σπουδάσει.
Τέλος πάντων, είμαι εκτός θέματος αφού δεν έχει τίποτα από αυτά σχέση με τη μετάφραση, αλλά με πετύχατε σε φάση αϋπνίας και ρομαντισμού για την παιδεία.
 
Για σπουδές μπλα μπλα μια χαρά είναι το ονλάιν, να δω πως θα σπουδάσει κανείς ιατρική ονλάιν.
Επιπλέον, στόχος της παιδείας δεν είναι η απομνημόνευση γνώσεων αλλά και η ανταλλαγή ιδεών έξω από ελεγχόμενες συζητήσεις ονλάιν, η κοινωνικοποίηση που πετυχαίνεται με το να γνωρίσεις κόσμο, και το πανεπιστήμιο είναι ιδανικό μέρος για κάτι τέτοιο (έρευνες πχ δείχνουν ότι όσο περισσότερα χρόνια εκπαίδευση έχεις τόσο μεγαλύτερο δίκτυο γνωριμιών έχεις αποκτήσει, και συνεπώς τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις για επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη). Προχτές κάθισα μέχρι αργά στη δουλειά μου, γιατί είχαμε πει να κρατήσουμε το εργαστήριο ανοιχτό για να τελειώσουν οι φοιτητές μια εργασία που κάνουν. Όταν έφευγα πέρασα δίπλα από όλα αυτά τα μικρά δωμάτια με τη μεγάλη τζαμαρία που είχαν κλειστεί και δούλευαν, στο ένα κάποιος είχε ξαπλώσει στο πάτωμα ενώ η υπόλοιπη ομάδα δούλευε πάνω από το κεφάλι του (ήταν εκεί από το πρωί, δεν ήταν και τόσο περίεργο), στο άλλο είχαν πάρει πίτσες απ'έξω, στο δίπλα ήταν οχτώ άτομα σε χώρο για τέσσερεις, γιατί αποφάσισαν δύο ομάδες να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Αυτή η εμπειρία δεν υπάρχει ονλάιν. Και όπως δείχνουν οι στατιστικές, δεν πρόκειται να χαθεί, γιατί απ' όλα τα MOOC κλπ. οι περισσότεροι θέλουν τις "παραδοσιακές" σπουδές.
Με εισαγωγικά, γιατί δεν υπάρχει τίποτα το παραδοσιακό στις μεθόδους διδασκαλίας.
Χαίρομαι που μοιράζεστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες σας μαζί μας. Όπως σχεδόν με τις περισσότερες καταστάσεις/ πράγματα στη ζωή υπάρχουν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα. Έτσι, και η τεχνολογία δεν μπορεί να είναι η εξαίρεση είτε μιλάμε για εξ αποστάσεως εργασία είτε μιλάμε για εκπαίδευση ("κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις" που λέει και ένας γνωστός μου). Προσωπικά, αναφερόμουν σε μικρά μεμονωμένα μαθήματα (οι γλώσσες είναι άλλο κομμάτι) που είναι, για παράδειγμα εισαγωγικά πρώτου εξαμήνου στις περισσότερες των περιπτώσεων και περισσότερο απευθύνονται σε ανθρώπους που αγαπούν τη μάθηση και τη γνώση εν γένει (ίσως έχουν και μια περιέργεια για το τάδε αντικείμενο σπουδών) αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ύλη ενός προπτυχιακού προγράμματος σπουδών. Επί παραδείγματι, είχα γραφτεί σ' ένα μάθημα που ονομαζόταν Law for Non-Lawyers: Introduction to Law και το πρόσφερε το Monash University
Σε αυτό μας βάζαν μικρές ατομικές εργασίες (Οι Αμερικάνοι συνήθως βάζουν πιο μεγάλες εργασίες στο τέλος του εκάστοτε Mooc). Σε μια άσκηση μπορεί να συγκρίναμε τον ποινικό κώδικα Αυστραλίας και Αγγλίας (που αν θυμάμαι καλά είναι τόσο παρόμοιο) με τη χώρα που ζει ο καθένας ( Ισπανία και Ελλάδα θυμάμαι είναι αρκετά παρεμφερής). Ακόμη, σε κάθε ενότητα σου δινόταν μια προβληματική κατάσταση και με βάση τους νόμους που μελετούσαμε έπρεπε να πούμε τη γνώμη μας και να ανταλλάξουμε απόψεις. Π.χ. Είσαι σε ένα μπαρ και πίνεις τη μπύρα σου, κάποιος σου τη ρίχνει κάτω. Πρέπει αυτό το άτομο να στην πληρώσει ή όχι; Μετά από ένα μήνα είχα κάνει ένα άλλο για κυβερνοασφάλεια (είχα πολλές απορίες) που το πρόσφερε το Open Univeristy, ήταν σαφώς πιο ζόρικο γιατί είχε αρκετή θεωρία/ορολογία αλλά και εργασίες. Το σημαντικό με τα Mooc είναι ότι δεν αντικαθιστούν τις σπουδές, αλλά είναι στα πλαίσια της λογικής της συνεχιζόμενης μάθησης. Αυτό που σίγουρα βοηθάνε είναι να εξοικειώνεται κανείς με την ορολογία σε διάφορα αντικείμενα ή ενδιαφέροντα, να κρατά και την επαφή με την εκάστοτε γλώσσα (πλέον υπάρχουν ολλανδικά, γαλλικά κ.ο.κ. MOOCs) και σαφώς ανοίγει τους ορίζοντές του. Αποστήθιση δεν υπάρχει καθώς απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους πολίτες που μπορεί να είναι εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι. Αυτοί είναι και οι πιο ενεργοί learners και αποτελούν πάνω- κάτω το 50% του συνόλου των χρηστών. Όσο για τα ελάχιστα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρουν οι αγγλικές elearning εταιρίες είναι κατά κύριο λόγο θεωρητικού επιπέδου, και δεν τα επιλέγει εύκολα κάποιος ( στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται καν). Αναφορικά με τις γλώσσες προτιμώ να μαθαίνω Ιταλικά ή Ιρλανδικά (τα είδα όλα με προφορά και γραπτό λόγο) με φυσικούς ομιλητές παρά με το Duolingo. Αυτά τα ολίγα ή τα πολλά...
 
Top