Εκτέλεση των αστέγων προτείνει ο δήμαρχος ρωσικής πόλης
Καλά πάμε. Από ειλικρίνεια, εννοώ. Όταν υπάρχουν παγκοσμίως τόσο τεράστιες στρατιές ανέργων και ημιανέργων, τι τους χρειαζόμαστε τους εντελώς περιθωριοποιημένους; Τραυματίζουν την αισθητική μας χωρίς να προσφέρουν τίποτα. Κρεματόριο λοιπόν!
Πριν από κάνα-δυο χρόνια ένας άλλος αξιωματούχος της χώρας αυτής, υπουργός, προέτρεπε τον κόσμο να καπνίζει, λέγοντας: "αν θέλετε να βοηθήσετε το κράτος να έχει έσοδα, καπνίζετε όσο μπορείτε περισσότερο". Οι άνθρωποι τι κάνουν για το κράτος, και στις δύο περιπτώσεις, όχι το κράτος τι κάνει για τους ανθρώπους. Βαριά η κληρονομιά του ολοκληρωτισμού. Από την άλλη, από τη λογική των υπεραρίθμων βρίθει και η κλασική φιλελεύθερη οικονομική σκέψη. Από την οποία όμως βρίθει και η οικολογική σκέψη! (αρχίζω και νιώθω σαν τον Καβάφη μπροστά στο 200 π.Χ....)Αν το κυρίαρχο σκεπτικό είναι σαν αυτό του δημάρχου: «διάγουν έναν ακοινώνητο βίο και δεν πληρώνουν ούτε ένα ρούβλι για την ανάπτυξη του κράτους, χρησιμοποιούν συχνά τα ίδια κοινωνικά αγαθά με τους άλλους κατοίκους. Τα νοσοκομεία γεμίζουν με αστέγους και η νοσηλεία τους κοστίζει πανάκριβα», έχουμε να δούμε πολλά.
Εδώ που φτάσαμε, όλα να τα περιμένεις.«Αν δύο άνθρωποι σχεδιάζουν μια εγκληματική δραστηριότητα μέσω τηλεφώνου, θα πρέπει να απαγορεύσουμε την χρήση των τηλεφώνων σε όλη τη χώρα;»
δ) Ένα ακόμη σημείο, στο οποίο θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας, είναι αυτό που συμβαίνει με το ρύζι. Από τον προσεχή Απρίλιο απαγορεύεται ρητά και αμετάκλητα η ρίψη ρυζιού μέσα στον Ιερό Ναό κατά την ώρα του «Ησαΐα χόρευε». Η πράξη αυτή δεν αποτελεί στοιχείο του Μυστηρίου, αλλά κάποιο έθιμο. Ένα έθιμο όμως, το οποίο με τα δεδομένα της εποχής μας ρυπαίνει τον Ιερό Ναό και, κυρίως, επιβαρύνει τον Ιερό Ναό με πρόσθετα έξοδα εργασίας για να καθαριστεί. Παρήλθε πια η εποχή που οι άνθρωποι, κυρίως δε οι νεωκόροι, εργάζονταν χωρίς ωράριο εργασίας! Σήμερα λοιπόν είναι εξόχως δαπανηρό να καθαριστεί ο Ιερός Ναός το βράδυ του Σαββάτου, κάποτε δε και μετά την 11η ώρα, δηλαδή περίπου τα μεσάνυχτα από τα ρύζια ενός γάμου. Απαγορεύεται λοιπόν η ρίψη ρυζιού εντός του Ιερού Ναού. Εφ’ εξής οι μελλόνυμφοι θα υπογράφουν Υπεύθυνη Δήλωση, ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη εφαρμογής του μέτρου, θα καταθέτουν δε χρηματικό ποσό ως εγγύηση εφαρμογής, το οποίο θα επιστρέφεται σε αυτούς αμέσως μετά το τέλος του Μυστηρίου. Η σημερινή οικονομική κρίση οδηγεί και τους Ιερούς Ναούς σε μεγάλη οικονομική δοκιμασία. Βοηθήστε μας, παρακαλώ. Επαναλαμβάνω, λοιπόν, ότι η ρίψη ρυζιού εφ’ εξής θα γίνεται εκτός του Ιερού Ναού, κατά την έξοδο του ζεύγους των νεόνυμφων.
Σωστά, έχει παραγίνει το κακό με τους νεοπλουτίστικους, πανάκριβους, χρυσοποίκιλτους στολισμούς, τόσο των πιστών όσο και του ιερού χώρου. Ωστόσο οι ίδιοι ναοί, οι εικόνες, οι κανδήλες, οι πολυέλαιοι, δεν υπολογίζονται; Και οι ιερουργούντες με τα περίλαμπρα άμφια και τα υπόλοιπα σύμβολα εξουσίας και παλαιοπλουτισμού;ε) Ένα ακόμη σημείο, στο οποίο επιθυμώ να επιστήσω την προσοχή σας είναι αυτό του υπερβολικού και έξω από κάθε λογική στολισμού των Ιερών Ναών, το οποίο οι επαγγελματίες του κλάδου διαμορφώνουν συνεχώς και έξω από κάθε λογικό όριο. Έχουν υπερβεί ήδη προ πολλού το μέτρο. Παρακαλούμε λοιπόν να λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν σας, άτι διερχόμαστε εποχή οικονομικής κρίσεως, ανεργίας, ανέχειας, ακόμη και πτωχείας! Ας είμεθα λοιπόν φειδωλοί στους στολισμούς. Άλλωστε ο Ιερός Ναός είναι χώρος λατρείας και προσευχής. Έχει για στολισμό του τις εικόνες των Αγίων μας, τις κανδήλες, τους πολυελαίους και ότι άλλο προβλέπει η Εκκλησιαστική Παράδοση. Είναι ανεπίτρεπτο να μεταβάλλεται σε χώρο κοσμικών εκδηλώσεων διά του αλόγιστου στολισμού.
Φασόλια ρίχναμε σ' έναν γάμο φίλου στο Νυδρί, πριν από χρόνια. Ρύζι καθόλου, μόνο πολλά φασόλια (και τα πετάγαμε με πολλή δύναμη — τα περισσότερα απ' τον γυναικωνίτη). Απέναντι απ' την εκκλησία υπήρχε στρατηγικά τοποθετημένο μπακάλικο, για ανεφοδιασμό.Τα φασόλια επιτρέπονται; Όχι τα μικρά που χώνονται παντού και είναι δύσκολο να καθαριστεί ο ναός. Γίγαντες εννοώ, τετράπαχους, μητροπολιτικούς.