metafrasi banner

pitch geometry

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τι μπορεί να είναι και πώς ονομάζεται στα ελληνικά αυτό το θηρίο; Το κείμενο που μου έστειλαν αναφέρει ότι με τη χρήση της pitch geometry μέσω υπολογιστών βελτιώνονται τα χαρακτηριστικά των ελαστικών των αυτοκινήτων. Τίποτε περισσότερο.

Εδώ δείχνει να είναι ένα κεφάλαιο της Suspension Geometry (γεωμετρία αναρτήσεων; :confused:) και το εξώφυλλο του βιβλίου πάλι σε αυτοκίνητα μοιάζει να παραπέμπει.

Καμία ιδέα;
 

daeman

Administrator
Staff member
Εδώ βρίσκω ορισμό για το anti-pitch geometry:
Time to define what anti-pitch geometry (whether it's anti-squat or anti-dive) really is.

Percent anti-pitch is the percent of the weight transfer which goes through the suspension arm as opposed to the spring. Say we have a car with 0% anti-squat. What this means is during accεleration foward, all the weight transfered from the front wheel to the rear wheel will go through the spring, the springs will therefore compress and there will be squat of the rear end. Now if we have a car with 100% anti-dive all the weight transfer will go through the suspension arms and none will go through the springs. Therefore under foward acceleration the rear springs will see no additional load, therefore they will not compress and there will be no squat. 50% anti-squat means half the load in the arm and half in the springs and so on.

What we see here is that squat and anti-squat affect only the pitch of the car and have no direct affect on weight transfer, thus wheel loads, and thus traction. Weight transfer under foward or rearward acceleration (longitudinal acceleration), is only affected by 4 variables: wheelbase, cg height, mass of the car, and acceleration.
Weight transfer = mass * acceleration * (cg height / wheelbase)

The reason anti-pitch geometry affects weight transfer and traction is because when a car pitches (squats or dives) the cg height drops. As seen by the weight transfer equation, the larger the cg height, the more weight transfer. So anti-squat prevents lowering of the cg under foward acceleration which has the effect of increasing weight transfer to the rear of the car in comparison to a squating car.

Επίσης από εδώ:
βύθιση : Φαινόμενο που παρατηρείται κατά την απότομη επιτάχυνση ή την απότομη επιβράδυνση του αυτοκινήτου, οπότε το αμάξωμα «βυθίζεται» αντίστοιχα είτε προς τα πίσω είτε προς τα εμπρός. Οφείλεται σε φαινόμενα αδράνειας που παρατηρούνται κατά τη μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση, λόγω της μεταφοράς βάρους προς τα πίσω ή προς τα εμπρός αντίστοιχα. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να μετριαστεί με κατάλληλο σχεδιασμό των αναρτήσεων, έτσι ώστε αυτές να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αντιβύθισης.
Με βάση αυτά και μετά από μια διαγώνια ματιά στα ευρήματα του γκούγκλη, τολμώ να προτείνω γεωμετρία βύθισης.

Εννοείται ότι βαράτε όσο θέλετε· δεν είμαι ειδικός στα του αυτοκινήτου, άρα θέλω κι εγώ να μάθω πώς λέγεται.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μερσί!
Πρέπει να μου μάθεις το κόλπο. Αυτόν τον σύνδεσμο είχα βρει και τον είχα τσιτάρει, αλλά δεν ήξερα πώς ανοίγει η σελίδα του βιβλίου. ;)

Yep, το είδα. Ανοίγει από τα γκουγκλοβιβλία...


Τώρα χρειαζόμαστε και κάποιον να μας πει πώς λέγεται αυτό στα ελληνικά... :)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τι μπορεί να είναι και πώς ονομάζεται στα ελληνικά αυτό το θηρίο; [....] Εδώ δείχνει να είναι ένα κεφάλαιο της Suspension Geometry (γεωμετρία αναρτήσεων; :confused:) και το εξώφυλλο του βιβλίου πάλι σε αυτοκίνητα μοιάζει να παραπέμπει.

Καλημέρα
Εδώ (δες το quote) είχα βρει το βιβλίο, αλλά από τον ιστότοπο του εκδοτικού οίκου, που δεν προσφέρει περιεχόμενο. Δεν μου έκοψε να το ψάξω μετά και στα γκουγκλοβιβλία.
 

Cadmian

New member
Τσέκαρα κάποια τεχνικά λεξικά και βρήκα το pitch ως βήμα (κατά κύριο λόγο) και ως πρόνευση. Σκεπτόμενος τι διάολο μπορεί να είναι η πρόνευση, πέτυχα αυτό το ενδιαφέρον άρθρο ως προς τα ελαστικά και την κίνηση οχημάτων. Ο γκουγκλοπόλεμος βέβαια δεν μου έβγαλε ούτε γεωμετρία βήματος, ούτε γεωμετρία πρόνευσης, οπότε δεν ξέρω αν υφίσταται τέτοια σύναψη.

Ελπίζω να βοήθησα, έστω και λίγο :)
 

nickel

Administrator
Staff member
Η πρόνευση (από το νεύω) και ο προνευστασμός αντιστοιχούν στο ναυτικό pitching, που πήραν και τα αεροπλάνα (ΠαπΛεξ: «(ναυτ. αεροπ.) η ταλάντευση τού σκάφους κατά τον διαμήκη άξονά του, αλλ. πρόνευση, κν. σκαμπανέβασμα»). Είναι ίδιο με το pitch στο pitch geometry;
 

daeman

Administrator
Staff member
Η πρόνευση (από το νεύω) και ο προνευστασμός αντιστοιχούν στο ναυτικό pitching, που πήραν και τα αεροπλάνα (ΠαπΛεξ: «(ναυτ. αεροπ.) η ταλάντευση τού σκάφους κατά τον διαμήκη άξονά του, αλλ. πρόνευση, κν. σκαμπανέβασμα»). Είναι ίδιο με το pitch στο pitch geometry;

Έτσι φαίνεται, απ' όσα ευρήματα διάβασα.
Στο κείμενο μπορεί να ταιριάξει, αλλά δεν πιστεύω ν' ακούσω τον εξής διάλογο στο συνεργείο:

-Το όχημά σας προνεύει.
-Δηλαδή, Μήτσο; Είναι σοβαρό;
-Ο προνευστασμός, εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως και καταλλήλως, ενδέχεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις να δημιουργήσει συνθήκες ευνοϊκές για την κυβίστηση του οχήματος.
- :eek:... Μήτσο, είσαι καλά, μήπως θες να ξαποστάσεις λιγάκι;
-Μη σκας, θα μου περάσει. Από προψές, ακούω φωνές μέσα στην κούτρα μου, αλλά με λίγο τσίπουρο χάνονται...:D
 
Top