Εδώ βρίσκω ορισμό για το
anti-pitch geometry:
Time to define what anti-pitch geometry (whether it's anti-squat or anti-dive) really is.
Percent anti-pitch is the percent of the weight transfer which goes through the suspension arm as opposed to the spring. Say we have a car with 0% anti-squat. What this means is during accεleration foward, all the weight transfered from the front wheel to the rear wheel will go through the spring, the springs will therefore compress and there will be squat of the rear end. Now if we have a car with 100% anti-dive all the weight transfer will go through the suspension arms and none will go through the springs. Therefore under foward acceleration the rear springs will see no additional load, therefore they will not compress and there will be no squat. 50% anti-squat means half the load in the arm and half in the springs and so on.
What we see here is that squat and anti-squat affect only the pitch of the car and have no direct affect on weight transfer, thus wheel loads, and thus traction. Weight transfer under foward or rearward acceleration (longitudinal acceleration), is only affected by 4 variables: wheelbase, cg height, mass of the car, and acceleration.
Weight transfer = mass * acceleration * (cg height / wheelbase)
The reason anti-pitch geometry affects weight transfer and traction is because when a car pitches (squats or dives) the cg height drops. As seen by the weight transfer equation, the larger the cg height, the more weight transfer. So anti-squat prevents lowering of the cg under foward acceleration which has the effect of increasing weight transfer to the rear of the car in comparison to a squating car.
Επίσης από εδώ:
βύθιση : Φαινόμενο που παρατηρείται κατά την απότομη επιτάχυνση ή την απότομη επιβράδυνση του αυτοκινήτου, οπότε το αμάξωμα «βυθίζεται» αντίστοιχα είτε προς τα πίσω είτε προς τα εμπρός. Οφείλεται σε φαινόμενα αδράνειας που παρατηρούνται κατά τη μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση, λόγω της μεταφοράς βάρους προς τα πίσω ή προς τα εμπρός αντίστοιχα. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να μετριαστεί με κατάλληλο σχεδιασμό των αναρτήσεων, έτσι ώστε αυτές να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αντιβύθισης.
Με βάση αυτά και μετά από μια διαγώνια ματιά στα ευρήματα του γκούγκλη, τολμώ να προτείνω γεωμετρία βύθισης.
Εννοείται ότι βαράτε όσο θέλετε· δεν είμαι ειδικός στα του αυτοκινήτου, άρα θέλω κι εγώ να μάθω πώς λέγεται.