Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

Και να τον ήξεραν, δεν μπορούμε να το αποδείξουμε, αφού δηλώναμε ψευδή στοιχεία. Για να δείξεις τον άλλο σαν τοκογλύφο, δεν πρέπει να τρέμει το δάχτυλό σου που είσαι μπαταξής.

Δεν χρειάζεται να δείξεις τίποτα. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Και το ήξεραν και το είχαν πει νομίζω. Και οι δικοί μας. Αλλά πέραν τούτου, ας μην ξεχνάμε κάτι: στον κόσμο αυτό που ζούμε, κανείς δεν δίνει λεφτά χωρίς όφελος και χωρίς λόγο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το σημερινό σημείωμα του Πρετεντέρη στα Νέα κατέληγε ως εξής:

[...] δεν εξασφαλίζουν εκείνο που πρωτίστως χρειάζεται ο τόπος: μια ικανή και αποτελεσματική διακυβέρνηση από ικανούς και αποτελεσματικούς ανθρώπους. Η ΟΠΟΙΑ θα ξαναδώσει στη χώρα εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση.


Βαθυστόχαστο, περίπου όσο το «καλύτερα πλούσιος και υγιής παρά φτωχός και άρρωστος»! Αλλά, επειδή οι μέρες είναι πονηρές, δίπλα σε τέτοιες κοινοτοπίες που εκστομίζουμε όλοι χωρίς να μας ακριβοπληρώνουν γι’ αυτό, η μαγκιά είναι να δίνεις και το στίγμα σου, να μας πεις τέλος πάντων πώς γίνεται κάποιος «πλούσιος και υγιής», δηλαδή ποιοι είναι κατά τη γνώμη σου οι «ικανοί και αποτελεσματικοί». Και, επειδή είπα ότι οι μέρες είναι πονηρές, να και κάποια από τα πράγματα που συζητάνε στα δημοσιογραφικά στέκια:

http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/2010-05-12-23-09-44-2010051223174/
 
Broke? Buy a few warships, France tells Greece

(Reuters) - In a bizarre twist to the Greek debt crisis, France and Germany are pressing Greece to buy their gunboats and warplanes, even as they urge it to cut public spending and curb its deficit.

Indeed, some Greek officials privately say Paris and Berlin are using the crisis as leverage to advance arms contracts or settle payment disputes, just when the Greeks are trying to reduce defense spending.


http://www.reuters.com/article/idUSTRE62M1Q520100323
 

nickel

Administrator
Staff member
Indeed, some Greek officials privately say Paris and Berlin are using the crisis as leverage to advance arms contracts or settle payment disputes, just when the Greeks are trying to reduce defense spending.
Τώρα όμως ξέρουμε. Αρκεί να στείλουμε τον Ντανιέλ Κον-Μπεντίτ να διαπραγματευτεί μαζί τους. Αφού τα λέει καλύτερα από τους δικούς μας!
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Πράγμα που εξάλλου το κάνουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και δεν έχει να κάνει μόνο με τις μίζες. Είναι κοινό μυστικό, π.χ., ότι για όσο διάστημα τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν ιδιοκτησία εταιρείας γερμανικών συμφερόντων, το ελληνικό κράτος αγόραζε γερμανικά υποβρύχια.

Με άλλα λόγια, χρεωνόμαστε εμείς (εδώ και πολλά χρόνια) για να δημιουργούνται δουλειές στη Γερμανία.
 
Είναι κοινό μυστικό, π.χ., ότι για όσο διάστημα τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν ιδιοκτησία εταιρείας γερμανικών συμφερόντων, το ελληνικό κράτος αγόραζε γερμανικά υποβρύχια.

Και τα οποία τώρα πουλάνε. Άλλωστε, γιατί πουλήθηκαν στους Γερμανούς από τη στιγμή που οι μόνες δουλειές που πήραν ήταν αναθέσεις από το Ελληνικό δημόσιο;
http://www.newspaper.gr/news/economy/49827/
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathbreak_1_01/03/2010_325871
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/573662/Article.aspx
 

SBE

¥
Κανονικά, αν το δημόσιο ήταν επιχείρηση και τα ναυπηγεία είχαν μόνο πελάτη το δημόσιο, το δημόσιο θα αγόραζε την επιχείρηση για να κάνει οικονομία, αλλά δυστυχώς, κανένας δε δουλεύει έτσι. Κανένας δεν δουλεύει όπως συμφέρει όλες τις πλευρές, όλοι δουλεύουν με βαση τα συμφέροντα των μιζαδόρων. Επειδή όμως βγαίνω εκτός θέματος, θα συνεχίσω το θέμα στο νήμα των ειδήσεων.
 
Κάποια σκόρπια:

Είναι γελοίος ο ισχυρισμός ότι η εταιρεία ενημερώθηκε για την απεργία και παρόλα αυτά επέλεξε να φέρει το πλοίο στον Πειραιά, άρα κανένα πρόβλημα. Δεν αλλάζουν τα προγράμματα τέτοιων τεράστιων πλοίων σε μερικές ώρες.
Το "άρα κανένα πρόβλημα" είναι σίγουρα αστείο. Ωστόσο, να η δική μου πολύ πρόσφατη εμπειρία από ένα καράβι που κανονικά πιάνει Κουσάντασι-Μάρμαρις-Πειραιά. Επειδή θα είχε απεργία στον Πειραιά στις 3 Μαΐου, άλλαξε ρότα κι έπιασε Κουσάντασι-Πειραιά-Μάρμαρις. Διέσχισε δηλ. το Αιγαίο και ξαναγύρισε την άλλη μέρα στην Τουρκία! Βεβαίως αυτό συνεπάγεται έξοδα για το καράβι, και αν είναι να το κάνει συνέχεια, δεν θα το κάνει. Αλλά πάντως την αλλαγή λόγω απεργίας την έκανε· δεν είναι κάτι τόσο δύσκολο. Άρα δεν αποκλείεται το Ζενίθ να ήρθε παρά την απεργία για να πιέσει την κατάσταση. Τα συμφέροντα που παίζονται είναι τόσο μεγάλα ώστε η χασούρα μιας ημέρας (τα έξοδα διανυκτέρευσης των επιβατών του) να είναι απλώς ένα ενδεχόμενο στο εξελισσόμενο παιχνίδι πόκερ (=παίξαμε και χάσαμε).

Για τα στοιχεία του Ριζοσπάστη (2ο λινκ στο #439) έχω να πω ότι μπορεί μεν τα περί δουλειάς σε 400 οικογένειες από την άρση του καμποτάζ να είναι υπερβολικά, ως συνήθως, αλλά δεν πρέπει να υποτιμάμε τα έσοδα από τους τουρίστες που κατεβαίνουν σ' ένα λιμάνι. Το αν πάλι το καράβι κατευθύνει (με το αζημίωτο) τους τουρίστες του σε ορισμένα μαγαζιά, δεν σημαίνει ότι τουρίστες υπακούουν απολύτως, ούτε ότι τα μαγαζιά αυτά δεν ανήκουν στην ελληνική οικονομία. Πάντως, κάποιες φορές που υπήρξαν αντιδράσεις σ' αυτό το καθεστώς από τους εμπόρους ("δεν πληρώνουμε!"), τα πούλμαν με τους τουρίστες πήγαιναν κατευθείαν στον αρχαιολογικό χώρο και πίσω στο καράβι, χωρίς στάση στο χωριό για ψώνια. Είχε δηλ. κηρύξει το καράβι εμπάργκο σε ολόκληρο το χωριό. Χαμός. Ακόμα κι έτσι πάντως (που στο κάτω-κάτω θα μπορούσε να πολεμηθεί), άφηναν χρήματα στις αρχαιότητες (το εισιτήριο εισόδου).

Επίσης, εκτός από τους ναυτεργάτες υπάρχουν κι άλλοι εργαζόμενοι. Το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών (της Αθήνας), π.χ., διαμαρτυρήθηκε επισήμως για το μπλοκάρισμα του Ζενίθ.

Τέλος, το επιχείρημα ότι οι τουρίστες θα πηγαίνουν από το αεροδρόμιο στο λιμάνι και πίσω, χωρίς ν' αφήνουν δεκάρα στη χώρα, πού το στηρίζει ο αρθρογράφος του Ριζοσπάστη; Όταν τελειώνει μια κρουαζιέρα, πολύς κόσμος κάθεται και 2 και 3 μέρες στην πόλη, και κάνει από κει εκδρομές στην ενδοχώρα. Το ίδιο μπορεί να κάνει και πριν από την αρχή μιας κρουαζιέρας.
 
Μα φυσικά κι αφήνουν χρήματα. Κι αν δεν αφήνουν τώρα, θα αφήσουν αύριο που θα είμαστε πιο ανοιχτοί και πιο φιλικοί.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Θα πρέπει να παραδεχτούμε πάντως ότι άλλο απεργία, δηλαδή δεν βρίσκονται στη θέση τους οι εργαζόμενοι για να προσφέρουν την εργασία τους, και άλλο 100 μέλη του ΠΑΜΕ αποκλείουν την έξοδο και την είσοδο των επιβατών στο καράβι. Αυτό, όσο κι αν είχε ενημερωθεί οποιοσδήποτε πλοίαρχος για την απεργία, ίσως να το είδε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, γι' αυτό δεν αποφάσισε ν' αλλάξει δρομολόγιο, και όχι για να πιέσει όπως ισχυρίζεται ο Ριζοσπάστης. Τώρα έμαθε, όμως. Προχτές είχαν απεργία τα ρυμουλκά, αλλά αυτό δεν είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο για έναν καπετάνιο κρουαζιερόπλοιου. Με προσεκτικούς χειρισμούς μπορεί να δέσει το καράβι και χωρίς τη βοήθεια ρυμουλκών, γι' αυτό τα καράβια Αρμονία και Μούζικα κατάφεραν να δέσουν. Τι θα γινόταν, όμως, αν τους περίμεναν πάλι 100 άτομα και τους απαγόρευαν την έξοδο από το καράβι; Τι σχέση θα είχε αυτό με την απεργία των ρυμουλκών;

Επίσης, η χασούρα για το κρουαζιερόπλοιο δεν είναι μόνο τα έξοδα μιας μέρας για να στεγάσουν και να σιτίσουν τους επιβάτες έξω από το καράβι — που φυσικά είναι τεράστια, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για 2000 ή 2500 άτομα. Ένα μεγάλο ποσοστό των επιβατών είναι άνθρωποι που παραμένουν πιστοί στην ίδια εταιρεία για επαναλαμβανόμενες κρουαζιέρες. Το χουνέρι που έπαθαν αυτοί οι επιβάτες θα τους κάνει να μην προτιμήσουν την ίδια εταιρεία, γιατί θα τη θεωρήσουν συνυπεύθυνη για την ταλαιπωρία τους. Και σίγουρα, σε μελλοντικές τους διακοπές, μπορεί να πουν "Μακριά από Ελλάδα". Εγώ θα το έλεγα πάντως στη θέση τους, αν είχα υποστεί τέτοια ταλαιπωρία.

Έχω συμμετάσχει σε κρουαζιέρες σε πολλές χώρες και όντως, είναι φανερό ότι το σύστημα των εκδρομών που οργανώνονται από το καράβι σε κατευθύνει σε ορισμένα μαγαζιά. Ε, και; Πρώτον, δεν έμπαινα στο μαγαζί. Δεύτερον, έμπαινα, χάζευα και δεν ψώνιζα. Τρίτον, ψώνιζα από εκεί που ήθελα εγώ ή καθόλου. Όταν τόσα χρόνια ταξιδεύαμε με τα λεωφορεία του ΟΣΕ για να πηγαινοερχόμαστε στην Πάτρα, δεν σταματούσε ΠΑΝΤΑ σε συγκεκριμένο μαγαζί στον Ισθμό το λεωφορείο;

Όπως λέει ο Κώστας παραπάνω, όταν οι ξένοι αποφασίζουν μια κρουαζιέρα που αρχίζει ή τελειώνει στον Πειραιά, συνήθως κάθονται δυο-τρεις μέρες στην Ελλάδα, στην αρχή ή στο τέλος. Είναι πολύ σπάνιο να έρθει κάποιος από την άλλη άκρη του κόσμου μ' ένα αεροπλάνο για να μπει κατευθείαν στο καράβι. Όταν η κρουαζιέρα μου ξεκινούσε από το Fort Lauderdale στη Φλόριντα, περνούσα και δυο βράδια στην πόλη πριν μπω στο καράβι. Όταν η κρουαζιέρα μου ξεκίνησε από την Κοπεγχάγη, έμεινα πρώτα τρία βράδια στην πόλη και είδα όλα τα αξιοθέατα της Δανίας με ημερήσιες εκδρομές. Μα και οι ίδιες οι εταιρείες πουλάνε πακέτα στους επιβάτες που περιλαμβάνουν μερικές μέρες στη χώρα στην αρχή ή στο τέλος της κρουαζιέρας. Όποιος ισχυρίζεται ότι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων δεν παίζουν κανέναν ρόλο στην τοπική οικονομία γιατί πάνε κατευθείαν αεροδρόμιο-καράβι-αεροδρόμιο, δεν έχει ιδέα πώς λειτουργεί το σύστημα. Επίσης στα μαγαζιά δεν αγοράζουν μόνο "κανένα φτηνιάρικο αναμνηστικό", όπως ισχυρίζεται ο Ριζοσπάστης, αλλά αγοράζουν και κοσμήματα και έργα τέχνης και αντίγραφα αρχαιοτήτων στα μαγαζιά των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Οι καλύτεροι πελάτες των κοσμηματοπωλείων της περιοχής Πλάκας είναι οι τουρίστες, σωστά; Αλλά κι αν ένα μαγαζί έχει φτηνό εμπόρευμα, ποιος Ριζοσπάστης και ποιος συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ μπορεί να επιβάλει στον καταστηματάρχη να χάσει μερικές χιλιάδες πελάτες κάθε χρόνο; Αλλά και για το ίδιο το λιμάνι είναι πηγή εσόδων τα κρουαζιερόπλοια. Δεν πληρώνουν τέλη ελλιμενισμού οι εταιρείες, δεν δίνουν δουλειά στα ρυμουλκά, στους υπαλλήλους του σταθμού υποδοχής; Δεν ωφελούν την εθνική οικονομία αυτά τα χρήματα;

Πότε, λοιπόν, το δικαίωμα στην απεργία ενός κλάδου εργαζομένων σταματάει να είναι δικαίωμα, και γίνεται δικτατορία που στραγγαλίζει το δικαίωμα στην εργασία άλλων εργαζομένων, με αποκλεισμό εθνικών οδών, κτιρίων και λιμανιών; Πολύ φοβάμαι ότι απάντηση λογική δεν θα πάρουμε ποτέ. Το "νόμος είναι το δίκιο του εργαζόμενου" έχει ξεχειλωθεί τόσο πολύ που σημαίνει πλέον "νόμος είναι το δικαίωμα ενός εργαζόμενου να πλήττει έναν άλλον εργαζόμενο περισσότερο απ' ό,τι πλήττει την εργοδοσία".
 
Από τη σημερινή ειδησεογραφία (αντιγράφω από το in.gr):
Η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ προειδοποίησε ότι η ανάταξη της δημοσιονομικής κατάστασης της Γερμανίας προϋποθέτει δύσκολες επιλογές για περικοπές. Τόνισε πάντως ότι οι Γερμανοί «δεν μπορούν να ζουν επ' άπειρον πάνω από τις δυνατότητές τους».
Μήπως σας θυμίζει αυτό που λέγανε στους Έλληνες, φέρνοντάς τους σαν παράδειγμα προς μίμηση τους Γερμανούς;
 

SBE

¥
Φυσικά. Και το έχουμε πει ότι εδώ και μια δεκαετία, ίσως δεκαπενταετία, όλη η Ευρώπη ζει πάνω από τις δυνατότητές της.
 
Δεν νομίζω ότι ζει όλη η Ευρώπη πάνω από τις δυνατότητές της. Η Ελλάδα ζούσε πάνω σε μια φούσκα, η οποία έσκασε. Από εκεί και πέρα, η Μέρκελ ακολουθεί την κλασική τακτική για "την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας".
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ίσα-ίσα, οι Γερμανοί έχουν ξεκινήσει τα δικά τους προγράμματα «αναδιάρθρωσης του κοινωνικού κράτους και της αγοράς εργασίας (Agenda 2010(ορολογία από τη βίκη...) από την αρχή της δεκαετίας του 2000 (με κυβέρνηση συνεργασίας σοσιαλδημοκρατών-πράσινων, Σρέντερ/Γιόσκα Φίσερ) που κατά ορισμένους αναλυτές είχαν δύο αποτελέσματα:

1) Τη μεγαλύτερη μακροοικονομική ανθεκτικότητα της γερμανικής οικονομίας στις σημερινές συνθήκες,

....αλλά και επειδή αυτά τα πράγματα δεν γίνονται δωρεάν,

2) Την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού (το SPD έχασε από 10% ως 15% προς τους πράσινους και την Αριστερά --κόμμα die Linke) με αποτέλεσμα τη μετατροπή του τετρακομματικού συστήματος στη Γερμανία σε πεντακομματικό. Αυτό πάλι, με τα τρία κόμματα να τοποθετούνται στο κεντροαριστερό φάσμα, και μέχρι τουλάχιστον να αποενοχοποιηθεί η κυβερνητική συνεργασία με την Αριστερά ως ενμέρει κληρονόμο του ΚΚ της ΛΔΓ (ή να αλλάξουν πάλι τα δεδομένα) δημιουργεί μεγάλες δυσκολίες δημιουργίας κεντροαριστερού κυβερνητικού συνασπισμού.
 

SBE

¥
Εντάξει, ίσως όχι ΟΛΗ η Ευρώπη, αλλά σίγουρα η Ισλανδία (που θα μπορούσε να είχε ήπια ανάπτυξη, αφού έχει φυσικό πλούτο), η Ιρλανδία (ξέρουμε γιατί), η Βρετανία (εδώ ξέρω από πρώτο χέρι), και πολλές πρώην φτωχές χώρες που μπήκαν στην ΕΕ πρόσφατα και τα χρόνια πριν την ένταξη μπήκαν στο παιχνίδι της ανόδου και της φούσκας, με αποτέλεσμα να προσγειωθούν απότομα με την αρχή της κρίσης. Αν προσθέσουμε σε αυτές και τις οκονομίες του νότου, τι μένει; Οι Σκανδιναβικές; Με εξαίρεση τη Νορβηγία, η οποία δεν ανήκει στην ΕΕ και η οποία έχει πετρέλαιο, οι άλλες δεν ξέρω τι κάνουν, αν και η Φινλανδία δε νομίζω να μην παρασύρθηκε στο χορό.
Οπότε αν τις μετρήσουμε, πιο πολλές βγαίνουν αυτές που ζούσαν πέρα από τις δυνατότητές τους, στηριγμένες σε φευγαλέα τραπεζική ισχύ, παρά οι άλλες. Και ποιες βγαίνουν λάδι από την υπόθεση αυτή; Γερμανία, Γαλλία, τα παραδοσιακά αφεντικά της Ευρώπης, και θα ήταν κι η Αγγλία για να συμπληρωθεί το καρέ (το τρίγωνο μάλλον), αν είχαν μυαλό.
Εννοείται ότι η Ελβετία δε μετράει.
 
Με εξαίρεση τη Νορβηγία, η οποία δεν ανήκει στην ΕΕ και η οποία έχει πετρέλαιο,

Και η Ελλάδα έχει πετρέλαιο και ουράνιο και άλλα πολλά πολύτιμα. Η επίσκεψη Ερντογάν ως προς αυτό δεν μάς υποχρέωσε.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και η Ελλάδα έχει πετρέλαιο και ουράνιο και άλλα πολλά πολύτιμα.
Σε εκμεταλλεύσιμες ποσότητες; Πού; :confused: Μόνο για χρυσό ξέρω, κι αυτόν δεν θέλουμε να τον βγάλουμε για περιβαλλοντικούς λόγους.
 
Σε εκμεταλλεύσιμες ποσότητες; Πού; :confused: Μόνο για χρυσό ξέρω, κι αυτόν δεν θέλουμε να τον βγάλουμε για περιβαλλοντικούς λόγους.

To πετρέλαιο θεωρείται ότι είναι σε εκμεταλλευσιμότητες ποσότητες και το μπλοκάρει η Τουρκία (πρέπει να διευθετηθεί η υφαλοκρηπίδα). Όσο για το ουράνιο, εδώ. Και απ' όσο ξέρω υπάρχουν κι άλλα σπάνια ορυκτά στη Β. Ελλάδα. Οι περιβαλλοντικοί λόγοι είναι όντως ένα ζήτημα (όχι ότι θα απασχολούσε τις πολυεθνικές ή τον οποιονδήποτε άλλο που εποφθαλμιά τον πλούτο μας, αν θα κάνει ζημιά στο περιβάλλον ή όχι.)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ενδιαφέρον αυτό για το ουράνιο (έξι χρόνια δεν προχώρησε τίποτε, άραγε); Άν υπάρχει τέτοια ποσότητα, είναι μπόλικο. Το άλλο, για το πετρέλαιο, είναι σε πολύ υποθετικό στιλ, αλλά θα μπορούσε βέβαια κανείς και να το διαβάσει συνωμοτικά, κλείνοντας το ματάκι...
 

SBE

¥
Αμβρόσιε, κυκλοφορούν πολλά ραδιοαρβυλάτα για τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδας που τάχα δεν τον εκμεταλλευόμαστε γιατί δεν μας αφήνουν οι διάφοροι μεγάλοι κλπ κλπ, άτιμη κενωνία, άτιμη Αμερική κλπ κλπ. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι συμφέρουσα η εξόρυξη. Τώρα που ζοριζόμαστε με το πετρέλαιο έχουν αρχίσει να ψάχνουν κι εκεί που πρώτα δεν πλησίαζαν (βλ. πρόσφατη διαρροή στον κόλπο του Μεξικού, σε βάθος που πριν μερικά χρόνια ήταν απαγορευτικό). Για ουράνιο, η κεντρική Ευρώπη διαθέτει πολύ περισσότερο.
Κι επειδή το θέμα είναι η οικονομία, η Νορβηγία ήταν χώρα με αγροτική και αλιευτική βάση. Μέχρι που ανακάλυψαν πετρέλαιο. Πολύ και οικονομικά συμφέρον. Και το εκμεταλλεύονται με τρόπο που επιτρέπει να είναι και σοσιαλιστές και καπιταλιστές μαζί. Αλλά αυτοί είναι Σκανδιναβοί.
 
Top