Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

"The astronauts also planted an American flag on the lunar surface. The rod to hold the flag out horizontally would not extend fully, so the flag ended up with a slight waviness, giving the appearance of being windblown. "

"Σβήσαμε τις βιντεοταινίες της πρώτης προσελήνωσης", παραδέχεται η ΝΑΣΑ.
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ανακοίνωσε το 2006 ότι δεν μπορούσε να βρει τις πρωτότυπες βιντεοταινίες από την ιστορική αποστολή του Apollo 11. Έκτοτε προσπαθούσε να τις εντοπίσει και τελικά βρήκε πού κατέληξαν οι 45 μπομπίνες: σβήστηκαν προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθούν, μαζί με 220.000 ακόμα μπομπίνες.

Ευτυχώς η υπηρεσία κατάφερε να βρει βιντεοσκοπημένη τη ζωντανή μετάδοση στα αρχεία του δικτύου CBS και του Διαστημικού Κέντρου Τζόνσον.

Την ψηφιακή επεξεργασία και αποκατάσταση του υλικού ανέλαβε η καλιφορνέζικη εταιρεία Lowry Digital, η οποία ειδικεύεται στην αποκατάσταση παλιών ταινιών του Χόλιγουντ όπως το διάσημο Καζαμπλάνκα.

Το ψηφιοποιημένο πλέον βίντεο έχει καλύτερη ποιότητα από το πρωτότυπο, διαβεβαιώνει τώρα η NASA, αν και οι ιστορικοί του διαστημικού προγράμματος θα θεωρούσαν ανεκτίμητα τα πρωτότυπα ντοκουμέντα.

Και η ανάμιξη του Χόλιγουντ στην επεξεργασία του υλικού είναι πιθανό να αναζωπυρώσει τις θεωρίες συνομωσίες που θέλουν τις αποστολές Apollo να ήταν στημένες.
 

SBE

¥
Εγώ αμεσως σκέφτηκα τις συνωμοσιολογίες.
από την άλλη με ξένισε η εξής φράση (άσχετο με την έιδηση)
αποκατάσταση παλιών ταινιών του Χόλιγουντ όπως το διάσημο Καζαμπλάνκα.
Οι ταινίες είναι γένους θηλυκού, η Καζαμπλάκα έιναι γένους θηλυκού, επομένως γιαίτ αυτό το άλμα στα ουδέτερα ξαφνικά; Ταινιών όπως η διάσημη (ταινία) Καζαμπλάνκα.
Ξερω, ξερω, πρωί πρωί...
 
Εγώ αμεσως σκέφτηκα τις συνωμοσιολογίες.
από την άλλη με ξένισε η εξής φράση (άσχετο με την έιδηση)
αποκατάσταση παλιών ταινιών του Χόλιγουντ όπως το διάσημο Καζαμπλάνκα.
Οι ταινίες είναι γένους θηλυκού, η Καζαμπλάκα έιναι γένους θηλυκού, επομένως γιαίτ αυτό το άλμα στα ουδέτερα ξαφνικά; Ταινιών όπως η διάσημη (ταινία) Καζαμπλάνκα.
Ξε΄ρω, ξε΄ρω, πρωί πρωί...

H Καζαμπλάνκα ναι, το έργο όμως όχι. Ίσως ο συντάκτης να σκέφτηκε "το έργο Καζαμπλάνκα";
 

SBE

¥
H Καζαμπλάνκα ναι, το έργο όμως όχι. Ίσως ο συντάκτης να σκέφτηκε "το έργο Καζαμπλάνκα";

Αφού στην ίδια πρόταση αναφέρεται σε ταινίες. λέει δηλαδή "ταινιών όπως το έργο Χ", αντί για "ταινιών όπως η ταινία Χ"; Πολύ μπερδεμενη η σκέψη του!

(βάζω Χ για να μην μας επηρεάζει το γένος της Καζαμπλανκας)
 
H Καζαμπλάνκα ναι, το έργο όμως όχι. Ίσως ο συντάκτης να σκέφτηκε "το έργο Καζαμπλάνκα";
Νομίζω "το (φιλμ) Καζαμπλάνκα".
Συνωμοσιολογία για τις σκέψεις του συντάκτη καθώς μεταφράζει από την ξένη είδηση :)
 

SBE

¥
Και το φιλμ ταινία έιναι.
Εντάξει απλά βλέπω συχνά κάτι τέτοια μπερδέματα γένους και αριθμού στον τύπο και μάλλον το μυαλό είναι αλλού όταν τα γραφουν (για επιμελεια φυσικά ούτε κουβέντα, όλοι ειναι αλάθητοι με την πρώτη).
Η συνωμοσιολογία για τον συντάκτη όντως πολύ καλή.
Κι εγώ έχω απόρία που κολλάει στα μάρμαρα η έιδηση, αλλά δε βαριεσαι!
 

daeman

Administrator
Staff member
[...]
Κι εγώ έχω απόρία που κολλάει στα μάρμαρα η έιδηση, αλλά δε βαριεσαι!

Για να λυθεί η απορία, ήταν μια recurring parenthesis στο παρόν νήμα, η οποία ξεκίνησε από τη δημοσίευση #12 του Κώστα:
[...]Ενώ το εμπάιαρ, οποία κομψότης, καμία σύγκριση! Δεν γνωρίζει σύνορα, παρά μόνο τα σύνορα του διαστήματος και της Σελήνης, όπου δεν παρέλειψε να μπήξει την αστερόεσσα.[...]
και συνεχίστηκε στις δημοσιεύσεις #27 του tsioutsiou, #28 του agezerlis, #30 και #101 του tsioutsiou...
 
Χθες το Μουσείο είχε πολλούς επισκέπτες. Που άγγιζαν τις Καρυάτιδες μία-μία κι έβγαζαν φωτογραφίες με φλας, παρά τις συνεχείς ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα.
Υπήρχε ανοχή, ίσως για να μη χαλάσει το γιορταστικό κλίμα. Κανονικά, στα μουσεία επιτρέπεται η φωτογράφιση χωρίς φλας καθώς και η βιντεοσκόπηση, αλλά μόνο των εκθεμάτων και όχι ανθρώπων που ποζάρουν μαζί με τα εκθέματα ή και μόνοι/ες τους.

Εδώ και μια βδομάδα, όμως, πέρασαν στο άλλο άκρο, δηλ. δεν επιτρέπεται καμία φωτογράφιση ούτε βιντεοσκόπηση, έστω και χωρίς φλας. Αυστηρό πολύ, γιατί ο άλλος θέλει να πάρει κάτι μαζί του, που δε θα το βρει σε κανένα βιβλίο (δεν υπάρχουν εξαντλητικοί κατάλογοι, αλλά κι αν υπάρχουν δεν είναι για τον συνηθισμένο επισκέπτη/τρια), αλλά ίσως υπαγορεύτηκε από την πρακτική αδυναμία, άπαξ και επιτρέψεις τη χρήση της κάμερας, να ελέγξεις μετά (και πάντα εκ των υστέρων, κατασταλτικά) τη χρήση του φλας.
 
Κι εγώ έχω απόρία που κολλάει στα μάρμαρα η έιδηση, αλλά δε βαριεσαι!
Πρακτικά το εξήγησε ο daeman.
Ποιητικά το εξηγεί ο Ρίτσος (Σε τούτα δω τα μάρμαρα κακιά σκουριά άσχετο ποστ δεν πιάνει.
Μπορεί κάποια ώρα να κάνουν οι φορουμοαρμόδιοι ένα ξεκαθάρισμα του νήματος.
 
Και πάνω που αναρωτιόμασταν γιατί κόπτονταν τόσο πολύ να γκρεμίσουν τα νεοκλασικά που κόβουν τα θέα, αλλά όχι τα βυζαντινοειδή που είναι κολλημένα επάνω στο μουσείο, ήρθε και νέα πρόκληση από το ιερατείο:

Να αποσυρθεί βίντεο που παρουσιάζεται στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο οποίο εμφανίζονται ανδρικές φιγούρες που σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα, ζητά η Εκκλησία της Ελλάδος, υποστηρίζοντας ότι οι μορφές παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1035895&lngDtrID=253
 
Όπερ και εγένετο...

Τα μάρμαρα μας μάραναν...

Την έντονη αντίδραση του ΠΑΣΟΚ προκάλεσε η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού να «κόψει» τις σκηνές που ενόχλησαν την Εκκλησία της Ελλάδος από το φιλμάκι που προβάλλεται στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης και το οποίο υπογράφει ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς.

«Η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού να ψαλιδίσει ένα τμήμα του Κώστα Γαβρά από την ενημερωτική ταινία για το νέο Μουσείο Ακρόπολης, είναι πολιτικά απαράδεκτη, δεν σέβεται την ιστορική αλήθεια και προσβάλει το καλλιτεχνικό έργο» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Πολιτισμού, Μαρία Δαμανάκη.

«Επιστρέφει τον πολιτισμό της χώρας σε πρακτικές λογοκρισίας, γνώριμες από την εποχή της δικτατορίας και, μάλιστα, ως ειρωνεία της τύχης, ανήμερα της επετείου της αποκατάστασης της Δημοκρατίας» προσθέτει, υπογραμμίζοντας:

«Το καλλιτεχνικό έργο δεν τεμαχίζεται. Αυτή είναι μία θεμελιώδης αρχή του σύγχρονου πολιτισμού και του δημοκρατικού πολιτεύματος, που ο υπουργός Πολιτισμού και η κυβέρνηση οφείλουν να σεβαστούν, είτε εναρμονίζεται με τις επιλογές τους, είτε όχι».

Το βίντεο προβάλλεται στη γυάλινη αίθουσα του Παρθενώνα με στόχο την ενημέρωση των επισκεπτών. Στο φιλμάκι εμφανίζονται ανδρικές φιγούρες που σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα και οι οποίες κατά την Εκκλησία της Ελλάδας παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς.

Επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείο Πολιτισμού δεν υπάρχει. Κατά το Βήμα, όμως, τόσο ο υπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και ο πρόεδρος του Μουσείου καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής συμφωνούν στην αφαίρεση των συγκεκριμένων σκηνών, με το σκεπτικό ότι το νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα πρέπει να λειτουργεί ενοποιητικά χωρίς να υπάρχουν παρερμηνείες.
 
Στην επικοινωνία που είχαμε χθες με τον κ. Παντερμαλή, μας επιβεβαίωσε ότι θα αφαιρεθεί το κομμάτι που δείχνει να ανεβαίνουν χριστιανοί σε σκάλα πάνω στο μνημείο και να καταστρέφουν τις μετόπες. Θα παραμείνει όμως αυτούσιο το κείμενο που αφηγείται τα ιστορικά γεγονότα, μας είπε. Ο λόγος είναι γιατί «κάποιους αυτή η σκηνή τους ενόχλησε», «όπως κάποιους άλλους μπορεί να ενοχλήσει μια μαγική σφαίρα που εκθέτουμε, η οποία βρέθηκε στις υπώρειες της Ακρόπολης».

Αρχικά, ο πρόεδρος του Μουσείου μάς είχε πει ότι το γεγονός το πληροφορήθηκε από δημοσίευμα εφημερίδας και θεωρεί την αντίδραση υπερβολική. Δεν έλαβε ο ίδιος ποτέ καμία έγγραφη διαμαρτυρία από ιεράρχη, από την Ιερά Σύνοδο ή από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος δεν έχει δει το βίντεο. Ο κ. Ιερώνυμος είχε επισκεφθεί το μουσείο πριν από τα εγκαίνιά του και είχε μιλήσει στη διάρκεια μιας Ημερίδας για την Αρχαιοκαπηλία. Στα επίσημα εγκαίνια του μουσείου έλειπε σε προγραμματισμένο ταξίδι στην Αλεξάδρεια, γι' αυτό δεν παρέστη στον αγιασμό που τελέσθηκε την πρώτη ημέρα των τετραήμερων εγκαινίων.

Ελευθ.
 
Βασικά, ελάχιστα μας απασχολεί η θέση του ιερατείου επί του ζητήματος. Ο καθένας μπορεί να ζητάει ό,τι θέλει. Αυτό που ενοχλεί βαθύτατα είναι η στάση του Υπουργού Πολιτισμού και του Διευθυντή του Μουσείου, γιατί αυτοί είναι οι επίσημοι φορείς του "πολιτισμού" και αυτοί είναι υπεύθυνοι για τη λογοκρισία. Τέλος, είτε μείνει η αφήγηση, είτε όχι, -όπως ισχυρίζεται το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας- η λογοκρισία παραμένει. Όπως παραμένει το γεγονός ότι εν έτει 2009, η χώρα που γέννησε τη δημοκρατία και τον πολιτισμό, αφενός μεν ζητάει το αίμα της πίσω με περισσό σθένος και μαχητικότητα, αλλά ουδόλως διστάζει να λογοκρίνει σύγχρονα έργα τέχνης με συνοπτικές διαδικασίες.

Αυτό δεν είναι σοβαρή στάση και είναι αυτή η απόλυτη έλλειψη σοβαρότητας και σεβασμού απέναντι στο πνεύμα και την ουσία του πολιτισμού, που καθιστά ουσιαστικά την οποιαδήποτε διεκδίκηση στο όνομά του, αν όχι υποκριτική, το λιγότερο φαιδρή.
 

SBE

¥
Μα πώς, μας ενδιαφέρει η στάση του ιερατείου, γιατί δείχνει ότι το Μουσείο αυτολογοκρίνεται προληπτικά, χωρίς να έχει ζητήσει κανένας επίσημα να γίνουν περικοπές ή αλλαγές. Εντελώς αμυντική στάση.
Δηλαδή αν αύριο υπάρξουν καμιά δεκαριά δημοσιεύματα στις εφημερίδες ότι ενοχλήθηκε από το φιλμάκι και κάποιος άλλος, θα κοπεί κι αυτό;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δεν έλαβε ο ίδιος ποτέ καμία έγγραφη διαμαρτυρία από ιεράρχη, από την Ιερά Σύνοδο ή από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος δεν έχει δει το βίντεο.
Ελευθ.
Παίζει να έλαβε ανεπίσημη όμως, γιατί με τόσα που έχει κάνει (ή μάλλον που έχουμε μάθει ότι έχει κάνει) η εκκλησία τώρα τελευταία, δεν την παίρνει να εκτίθεται και πολύ.
 

daeman

Administrator
Staff member
Κόψε, κόψε, δεν θα μείνει τίποτα... Πρώτη φορά είναι;
Και μετά λένε: Εμείς δεν έχουμε θεοκρατία, είμαστε κοσμικοί, πολιτισμένοι Ευρωπαίοι!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
...υποστηρίζοντας ότι οι μορφές παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς...

Αυτό ειδικά θα ήθελα να το δω για να καταλάβω πώς παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς αφού οι παπάδες στην Ελλάδα στην προεπαναστατική περίοδο δεν φορούσαν τα «καλογερικά» αλλά κανονικά ρούχα. Το απόσπασμα που ακολουθεί από εδώ:

Πρέπει όμως ακόμη να σημειωθεί ότι, από τα προ της Αλώσεως χρόνια, αλλ’ ιδιαίτερα καθ’ όλη την τουρκοκρατία , οι ορθόδοξοι κληρικοί είχαν ως συνήθη εξωτερική αμφίεση την αμφίεση των λαϊκών – συνήθεια την οποία την ενθυμούμαστε στην επαρχία να διατηρείται πριν από λίγα χρόνια (Μόνο στις επίσημες εμφανίσεις και στον ναό έβαζαν ράσο).
 
Αυτό ειδικά θα ήθελα να το δω για να καταλάβω πώς παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς αφού οι παπάδες στην Ελλάδα στην προεπαναστατική περίοδο δεν φορούσαν τα «καλογερικά» αλλά κανονικά ρούχα. Το απόσπασμα που ακολουθεί από εδώ:

Πρέπει όμως ακόμη να σημειωθεί ότι, από τα προ της Αλώσεως χρόνια, αλλ’ ιδιαίτερα καθ’ όλη την τουρκοκρατία , οι ορθόδοξοι κληρικοί είχαν ως συνήθη εξωτερική αμφίεση την αμφίεση των λαϊκών – συνήθεια την οποία την ενθυμούμαστε στην επαρχία να διατηρείται πριν από λίγα χρόνια (Μόνο στις επίσημες εμφανίσεις και στον ναό έβαζαν ράσο).

Ναι, αλλά στο ίδιο κείμενο, πιο πάνω λέει:
Όμως για τον ιερό κλήρο ως εξωτερικό ένδυμα καθημερινής ζωής , επεκράτησε σιγά-σιγά το μαύρο ποδήρες ιμάτιο, «οἴει πρέπον εἶναι πενθοῦντι σχῆμα» κατά τον Μ. Βασίλειο (PG 31, 282) και, κατά τον ιστορικό Σωκράτη, ως αρμόζει στους «κατά Χριστόν πενθούντας» (Εκκλ. Ιστορία ΙΙΙ, 96). Πρβλ. και Ιωάννη Κλιμ. PG 88, 805). Αυτό έγινε αφού διαμορφώθηκε το ένδυμα αυτό στο μαύρο ράσο των μοναχών και απ’ αυτούς επιβλήθηκε σε όλο τον κλήρο. (Και τούτο, όταν βέβαια οι μοναχοί γίνονταν επίσκοποι και εξακολουθούσαν να το φορούν, και το επέβαλαν στους ιερείς των). Το ράσο αυτό ήταν ένα ευτελές μαύρο ένδυμα, που γι αυτό [το] ονομάζει «ράκος» ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης (PG 135, 830).

Άρα, ή φάσκει και αντιφάσκει ο συντάκτης του κειμένου (που δε νομίζω) ή η όμοια με των λαϊκών ( ;) ) αμφίεση ανάγεται στα "προ της Αλώσεως χρόνια", όπως λέει, και μετέπειτα στην Τουρκοκρατία, όχι όμως και πιο πριν, ενώ το σφυροκόπημα των μετοπών του Παρθενώνα ανήκει στον 6ο-7ο αιώνα.

Στην επικοινωνία που είχαμε χθες με τον κ. Παντερμαλή, μας επιβεβαίωσε ότι θα αφαιρεθεί το κομμάτι που δείχνει να ανεβαίνουν χριστιανοί σε σκάλα πάνω στο μνημείο και να καταστρέφουν τις μετόπες. Θα παραμείνει όμως αυτούσιο το κείμενο που αφηγείται τα ιστορικά γεγονότα, μας είπε. Ο λόγος είναι γιατί «κάποιους αυτή η σκηνή τους ενόχλησε», «όπως κάποιους άλλους μπορεί να ενοχλήσει μια μαγική σφαίρα που εκθέτουμε, η οποία βρέθηκε στις υπώρειες της Ακρόπολης».
Ελευθ.

Αναρωτιέμαι: 1) Ο Γαβράς θα το δεχτεί αυτό; 2) Ο παραλληλισμός με τη μαγική σφαίρα τι σημαίνει: ότι μπορεί να την αποσύρουν και αυτήν, αν το ζητήσει κάποιος με κονέ;;


Τέλος, δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που "η Ελλάδα μάς πληγώνει" (δηλαδή συνεχώς) αναιρούνται και ακυρώνονται οι "εθνικές διεκδικήσεις" (όποιες θεωρεί ο καθένας πως είναι αυτές, σε οποιονδήποτε τομέα). Και στον ιδιωτικό μας βίο, η αυτοκριτική και ο αυτοέλεγχος ασκούνται ταυτόχρονα με τις εξωτερικές επιδιώξεις μας και δεν προηγούνται ούτε έπονται αναγκαστικά αυτών.
 
Top