Τελικά δεν έχει σωσμό αυτή η χώρα;

nickel

Administrator
Staff member
Εντάξει, αυτό δεν είναι νέο φαινόμενο, υπήρχε και πριν το μνημόνιο. Απλά τότε την υποχρέωση αυτή αναλάμβανε αποκλειστικά το ΚΚΕ.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Κάποιος αφηγείται τον πόνο του στο ΦΒ:

Δεν μπορώ να πάρω φορολογική ενημερότητα από το taxis, διότι το κράτος ΟΦΕΙΛΕΙ σε μια από τις εταιρείες που είμαι διαχειριστής 0,15 euro. Nαί! Μου οφείλουν 0,15 και επειδή δεν χρωστάω, δεν μπορούν να τα συμψηφίσουν. Αλλά δεν μπορούν να βγάλουν και γραμμάτιο είσπραξης στην ΔΟΥ Χαλανδρίου και να μου δώσουν 0,15 ευρώ να τελειώνουμε, διότι μου οφείλουν κάτω από 5 ευρώ (πάνω από 5 ευρώ βγαίνει γραμμάτιο για το ταμείο)..
Ατέλειωτα πρωινά στην ΔΟΥ Χαλανδρίου και το έγκλημα δεν έχει ακόμα εξιχνιαστεί. Καθώς συμμετέχω σε διαγωνισμούς χρειάζομαι δυο την εβδομάδα και επειδή ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΝΗΜΕΡΟΣ (ναι έτσι μου είπαν, μα τον Τζιοβάνι) μου βγάζουν μόνο μια κάθε φορά (δεν μου σφραγίζουν φωτοτυπία, μου λένε "έλα ξανά μεθαύριο").
Παίρνω υπογραφή από την υπάλληλο αλλά και από τον ίδιο τον έφορο διότι είμαι φάουλ. Μου χρωστάνε βλέπεις 0,15.... Πού να πάω να ζήσω? Τι να πιώ? Ποιόν να βρίσω? Τι στο διάολο θα κάνουμε με αυτό το μπουρδέλο? Αυτά σκέφτομαι και ξεσπάω στο facebook για να γελάτε κι εσείς με τα χάλια μου.
 

nickel

Administrator
Staff member
Για τον ουδέτερο παρατηρητή, στην επικράτεια του ανορθολογισμού έχουν πια μαζευτεί πολλοί που προσκυνούν τον Αει-Βόρβορο. Λατρεύουν το λείψανο της ελπίδας, από το οποίο περιμένουν να έρθει το θαύμα. Στις χτεσινές ειδήσεις άκουσα μια πιστή της αγίας Βαρβάρας να λέει ότι εμφανίστηκε η αγία στον ύπνο της και της είπε να μην ταξιδέψει — το λεωφορείο έπεσε σε γκρεμό και θρηνήσαμε θύματα. Έτσι και με τον Αει-Βόρβορο: αν δεν έχεις προστάτη άγιο, μπορείς ελεύθερα να γκρεμοτσακιστείς.

* Ο Αει-Βόρβορος είναι ο αθάνατος πελατειακός κρατισμός της ταλαίπωρης χώρας μας.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Πάντως εγώ έβαλα στο παρόν νήμα το λινκ από protothema.gr κυρίως για τα σχόλιά του.
 

Earion

Moderator
Staff member
Οι Διακόσιοι Πενήντα του Αττικού Μετρό: περίπτωση για μελέτη

1. Το Αττικό Μετρό σύμβολο μιας νέας νοοτροπίας

Το 2010 χαρακτήρισα τη λειτουργία του μετρό ως απόδειξη του γεγονότος πως δεν είμαστε δούλοι των πολιτισμικών μας ενστίκτων, όπως αρέσκονται να μας λένε πολλοί ξένοι και όπως αρκετοί από μας επιμένουν να πιστεύουν. Σημείωνα τότε πως η διαφορά ανάμεσα στην τριτοκοσμική υπέργεια πραγματικότητα της πόλης και στην ευρωπαϊκή υπόγεια εκδοχή της ήταν αποτέλεσμα των θεσμών, δηλαδή των ορθών κανόνων και της συστηματικής τους τήρησης. Έτσι, έγραφα τότε, εξηγείται το πώς οι ίδιοι ακριβώς άνθρωποι συμπεριφέρονται τριτοκοσμικά πάνω στη γη και ευρωπαϊκά από κάτω.

Αν στην περίοδο της ευημερίας, το μετρό παρείχε ένα χειροπιαστό μέτρο των δυνατοτήτων μας, στη σημερινή συγκυρία έχει γίνει μια «κόκκινη γραμμή». Η υποβάθμιση του μετρό θα [ήταν] ένδειξη μιας δύσκολα αναστρέψιμης καθόδου στον Τρίτο Κόσμο. Για την επίτευξη του στόχου αυτού εργάζεται ακούραστα μια ιδιότυπη «τριμερής συμμαχία»: ανυπόληπτοι πολιτικοί, ανεύθυνοι πολίτες και χούλιγκαν κάθε τύπου, όλοι βουτηγμένοι μέχρι το κεφάλι στο καθεστώς ανομίας που σημάδεψε όσο τίποτε άλλο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα.

Οι πολιτικοί πρώτα: συνέβαλαν όσο κανείς άλλος στη διάβρωση της τεχνοκρατικής κουλτούρας που διαμορφώθηκε στο μετρό και οδήγησε στην υποδειγματική του λειτουργία. Για τη δράση τους, διαθέτουμε ένα μοναδικό ντοκουμέντο, την έκθεση ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για τη νομιμότητα των προσλήψεων στο μετρό που τεκμηριώνει σειρά παρατυπιών στη διάρκεια της «χρυσής πενταετίας» 2004-2009: τα πρώτα τρία χρόνια προσελήφθησαν 173 άτομα χωρίς καμιά προκήρυξη και χωρίς θεσμοθετημένες διαδικασίες. Το 2008 προσελήφθησαν 145 άτομα με αντίστοιχους αδιαφανείς όρους και το πανηγύρι κορυφώθηκε τους εννιά πρώτους μήνες του 2009, όταν προσελήφθησαν με τις ίδιες διαδικασίες 326 άτομα. Πίσω από τα αμείλικτα αυτά νούμερα, υπάρχουν τα πρόσωπα. Η ανάγνωση της έκθεσης είναι ιδιαίτερα καταθλιπτική καθώς κάθε λογής άσχετοι, από μουσικοί μέχρι dealer σε καζίνο, προσελήφθησαν ως οδηγοί συρμών και υπεύθυνοι ασφαλείας. Πολλοί από τους προσληφθέντες αξιολογήθηκαν από τις σχετικές επιτροπές με σχόλια του τύπου «Δεν κάνει» ή «Δεν προτείνεται για καμία θέση». Οι πρακτικές αυτές δεν υπονόμευσαν μόνο την οικονομική υγεία του μετρό (η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα εκτοξεύθηκε από το 48% το 2007 στο 74% το 2009), αλλά της ίδιας του της αξιοπιστίας και αξιοκρατίας. Η γεωγραφική προέλευση των προσληφθέντων δεν είναι καθόλου τυχαία. Πολλοί κατάγονται από τις εκλογικές περιφέρειες των υπουργών Μεταφορών (Ροδόπη, Λάρισα και Καρδίτσα). Πόσοι από αυτούς άραγε βρέθηκαν μουντζώνοντας έξω από τη Βουλή; Και πόσοι ξιφουλκούν στα καφενεία εναντίον των νέων δωσιλόγων;

Αν σκανδαλίζουν οι παρατυπίες αυτές, τότε δεν υπάρχουν λόγια για να περιγραφεί η δημόσια αντίδραση ενός εκ των κυρίων ενόχων, του Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος απαίτησε ούτε λίγο ούτε πολύ να απολογηθεί το ελληνικό κράτος αφού «τα τελευταία 40 χρόνια δεν είχε ούτε έναν άνθρωπο από τη Ροδόπη σε τέτοιου είδους θέσεις εργασίας»! Μάλιστα, καμαρώνει πως το μόνο που έκανε ήταν να προσφέρει στον κόσμο της Ροδόπης «τη δυνατότητα πληροφόρησης και αντικειμενικής αξιολόγησης», ενώ καταγγέλλει την κριτική που του ασκήθηκε ως «άδικη και ρατσιστική» και δηλώνει στόχος των «διαφόρων συστημάτων εξουσίας της Αθήνας που ένιωσαν την απειλή ανθρώπων της πολιτικής οι οποίοι δεν ελέγχονται και δεν υποτάσσονται στα συμφέροντα αυτά»! Και αυτός ο άνθρωπος συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο...

του Στάθη Ν. Καλύβα (Καθημερινή, 24 Ιουλίου 2011)


2. Ιούνιος 2010: απεργίες συμπαράστασης στους 280 παράνομα προσληφθέντες του 2009

«Εάν δεν είχες γνωστό, δεν γινόταν πρόσληψη στο Μετρό»

Με την απεργία στην Αττικό Μετρό να συνεχίζεται για τρίτη ημέρα, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της ΑΜΕΛ, κ. Σταματόπουλος μιλά για το «ιδιότυπο» πνεύμα στο οποίο στηρίζονται οι αποφάσεις του σωματείου εργαζομένων της ΑΜΕΛ που αφορούν την πραγματοποίηση κινητοποιήσεων σε ένδειξη συμπαράστασης των προς απόλυση 280 συμβασιούχων [οι οποίοι] προσελήφθησαν χωρίς καμία αξιολόγηση στον οργανισμό.

Ο κ. Σταματόπουλος υποστηρίζει ότι εάν απομακρυνθεί ο συγκεκριμένος αριθμός συμβασιούχων, το Μετρό δεν θα είναι σε θέση να διασφαλίσει την συνέχιση της λειτουργίας του, ενώ ξεκαθαρίζει ότι στην ΑΜΕΛ οι προσλήψεις πραγματοποιούνταν πάντοτε μέσω γνωριμιών.

«Να μην απομακρυνθούν οι συμβασιούχοι»

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του σωματείου, εάν απομακρυνθούν οι περίπου 280 συμβασιούχοι, η λειτουργία του Μετρό δεν θα μπορεί να διασφαλιστεί. «Ακόμη και αν προσελήφθησαν με ρουσφετολογικά κριτήρια, δεν θα πρέπει να απολυθούν, διότι πλέον είναι απαραίτητοι. Γιατί να απολυθούν οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι, των οποίων η εκπαίδευση έχει στοιχίσει στην ΑΜΕΛ 9.000-10.000 ευρώ;» διερωτάται.

Και προσθέτει: «Στο Μετρό θα πρέπει να προσληφθούν περισσότεροι εργαζόμενοι, καθώς
ανοίγουν καινούργιοι σταθμοί και αμαξοστάσια».

«Στην ΑΜΕΛ οι προσλήψεις γίνονται μέσω γνωστών»

Στο ερώτημα για τις εκ παραθύρου προσλήψεις στο Μετρό, ο πρόεδρος των εργαζομένων απαντά με... αφοπλιστική ειλικρίνεια. «Γιατί; Εγώ, που εργάζομαι εδώ δέκα χρόνια, από πού έχω μπει, από την πόρτα; Στον οργανισμό οι προσλήψεις δεν γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Οι διευθυντές της εταιρείας κάνουν γνωστό πόσους καινούργιους εργαζόμενους έχουν ανάγκη και οι ενδιαφερόμενοι το μαθαίνουν από γνωστούς που ενδεχομένως έχουν στην εταιρεία. Για παράδειγμα, άλλος γνωρίζει τον διευθυντή, άλλος έχει γνωστό τον συνάδελφο... Έτσι γίνονται οι προσλήψεις στο Μετρό,
το οποίο άλλωστε είναι ιδιωτική εταιρεία».

«Σύμβαση ορισμένου χρόνου δεν συνεπάγεται απόλυση»

Μπορεί η σύμβαση που υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ να είναι ορισμένου χρόνου, κατά τον κ. Σταματόπουλο όμως αυτό δεν μπορεί να επιφέρει την απόλυση των συγκεκριμένων συμβασιούχων. «Οι προσληφθέντες υπέγραψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου με σκοπό να εκπαιδευθούν. Δεν είναι δυνατόν μετά από εκπαίδευση έξι μηνών οι εργαζόμενοι στην εταιρεία να απολύονται. Άλλωστε πάντοτε στην ΑΜΕΛ οι συμβάσεις ορισμένης διάρκειας μετατρέπονται σε συμβάσεις αορίστου χρόνου» αναφέρει.


του Δημήτρη Δελεβέγκου (capital.gr, 18 Ιουνίου 2010)



3. Ιανουάριος 2013: Ανασκόπηση της υπόθεσης και το πόρισμα Ρακιντζή

Οι προσλήψεις στην Αττικό Μετρό και οι εκλογές


Το 2004, ως «νέο» μέσο μεταφοράς, το Αττικό Μετρό προσφερόταν προκειμένου οι πολιτικές ηγεσίες να ικανοποιήσουν τις ανάγκες απασχόλησης των ψηφοφόρων τους. Άλλωστε οι περίπου 1.400 θέσεις εργασίας αποτελούσαν δέλεαρ για τις κυβερνήσεις που μπορούσαν να τοποθετήσουν προσωπικό σε θέσεις εργασίας και μάλιστα καλά αμειβόμενες. Κάποιοι, οι πρώτοι, περισσότερους, κάποιοι ολιγότερους.

Η έναρξη λειτουργίας

Η «πρεμιέρα» του Μετρό το 2004 συνοδεύθηκε από την απασχόληση 1.140 εργαζομένων και, όπως έλεγαν τότε στα γαλάζια κομματικά γραφεία, οι περισσότερες εξ αυτών ήταν πράσινης απόχρωσης και με άρωμα Αιτωλοακαρνανίας. Εξ ου και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. της εταιρείας ανέλαβε συγγενικό πρόσωπο του πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστου Βερελή.

Το 2004 ωστόσο η κυβέρνηση αλλάζει. Το δίκτυο του Μετρό εν τω μεταξύ επεκτείνεται, μαζί και ο αριθμός των επιβατών του, και ευλόγως απαιτείται η πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού, σύμφωνα άλλωστε και με το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας το οποίο προβλέπει τόσο τον αριθμό των εργαζομένων όσο και το ανώτατο όριο μισθοδοσίας για κάθε φάση του έργου. Οι προσλήψεις τα πρώτα χρόνια της νέας διακυβέρνησης μοιάζουν να είναι ελεγχόμενες, όπως άλλωστε και το συνολικό κόστος μισθοδοσίας της ΑΜΕΛ, που διατηρείται σε λογικά, αλλά πάντως αρκετά σημαντικά επίπεδα, καθώς το προσωπικό (σ.σ. όπως και σε άλλες εταιρείες Μετρό ανά τον κόσμο) απολαμβάνει αποδοχές που υπερβαίνουν τον μέσο όρο του υπόλοιπου δημόσιου τομέα.

Ως προς τις νέες προσλήψεις, 37 άτομα προσλαμβάνονται το 2004, 15 το 2005, 36 το 2006, 81 το 2007 και φθάνουν τα 145 το έτος 2008. Την ίδια στιγμή η μισθοδοσία κυμαίνεται μεταξύ 40 και 42 εκατομμυρίων ευρώ, για να αυξηθεί στα 51,5 εκατομμύρια το 2007 και στα 57 εκατομμύρια το 2008, απόρροια προφανώς του πρόσθετου προσωπικού που προσελήφθη στην εταιρεία.

Ο Αύγουστος του 2009

Αυτό ωστόσο που προκάλεσε συζήτηση ήταν η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού στο Μετρό λίγες εβδομάδες πριν από τις εκλογές του 2009. Σύμφωνα με το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, το 2009 προσελήφθησαν 326 άτομα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειονότητα λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές. Συγκεκριμένα, 210 προσλήψεις πραγματοποιήθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες σε διάστημα 23 ημερών, μεταξύ 12ης Αυγούστου και 4ης Σεπτεμβρίου 2009.

Πίσω από τον πυρετό προσλήψεων της εποχής και πέραν των αναπάντητων ερωτημάτων που προκαλεί το πόρισμα σχετικά με τη διαδικασία επιλογής, αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει του επιχειρησιακού σχεδίου του Μετρό ήδη από το 2006, οι εργαζόμενοι το 2009 θα προσέγγιζαν τους 1.700, καθώς βάσει προγραμματισμού θα παραδίδονταν σε λειτουργία 10
νέοι σταθμοί και ένα νέο αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα.

Στο ερώτημα γιατί οι προσλήψεις έγιναν προκαταβολικά, στελέχη της τότε διοίκησης σημειώνουν ότι απαιτείτο μακρύς χρόνος εκπαίδευσης του προσωπικού που κυμαίνεται από 3 έως 12 μήνες, πριν μπορέσει να είναι λειτουργικό. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η αύξηση του προσωπικού, πέραν των νέων σταθμών που τελικά δεν παραδόθηκαν λόγω της εμπλοκής με τη Siemens, εξηγείται και από την, ήδη από τον Μάρτιο του 2008, επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό, Παρασκευή και Σάββατο.

Σύμφωνα με το ίδιο πόρισμα πάντοτε, οι προσλήψεις της περιόδου εμφανίζουν κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Όπως τα καταγράφει ο κ. Ρακιντζής, αυτά είναι η προέλευση κάποιων από εκλογικές περιφέρειες υπουργών, η αποστολή βιογραφικών από πολιτικά γραφεία, ενώ σε 62 περιπτώσεις ο έλεγχος δεν βρήκε καν βιογραφικό σημείωμα με τα τυπικά τους προσόντα.

Με αυτά κι αυτά, το μισθολογικό κόστος της επιχείρησης εκτοξεύεται στα 69,6 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση για να περιοριστεί ωστόσο ένα χρόνο μετά, καθώς οι προσλήψεις του 2009 ήταν με συμβάσεις ενός έτους και δεν ανανεώθηκαν. Είναι προφανείς λοιπόν οι αναφορές των εργαζομένων, ή πάντως μεγάλης μερίδας αυτών, σε πολιτικά γραφεία.


(Καθημερινή 27 Ιανουαρίου 2013)



4. Φεβρουάριος 2013: ποινική δίωξη για τις παράνομες προσλήψεις

Ποινική δίωξη κατά της «Αττικό Μετρό» για τις παράνομες προσλήψεις της περιόδου 2008-9

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας για τις αθρόες προσλήψεις στην «Αττικό Μετρό» την περίοδο 2008-2009, οι οποίες φέρονται ότι είχαν ως αποτέλεσμα να εμφανίσει η εταιρεία για πρώτη φορά έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ.

Η δίωξη αφορά το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας στην υπηρεσία κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608/1950 περί καταχραστών του δημοσίου, και στρέφεται σε βάρος 10 μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας ΑΜΕΛ Α.Ε. Η υπόθεση μάλιστα ανατέθηκε σε ανακριτή του Ν. 4022/2011 αρμόδιο για θέματα διαφθοράς κρατικών λειτουργών.

Η Εισαγγελία πάντως έθεσε στο αρχείο, ένα σκέλος της δικογραφίας που αφορούσε το χρονικό διάστημα από 31-3-2004 έως 2007, κρίνοντας πως δεν προέκυψαν επαρκή στοιχεία για να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων.

(
Παραπολιτική, 14 Φεβρουαρίου 2013)



5. Σεπτέμβριος 2014: η κυβέρνηση (Σαμαρά-Βενιζέλου) προγραμματίζει επαναπρόσληψη των Διακοσίων Πενήντα παράνομα προσληφθέντων του Αττικού Μετρό

Προς επαναπρόσληψη 250 απολυμένοι συμβασιούχοι του μετρό


Στην επαναπρόσληψη εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ περίπου 250 παλαιών συμβασιούχων του μετρό προσανατολίζεται το υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για τους απολυμένους συμβασιούχους του μετρό, οι συμβάσεις των οποίων δεν είχαν ανανεωθεί στις αρχές του 2010, ύστερα από το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, το οποίο έκανε λόγο για αθρόες κομματικές προσλήψεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη ετοιμάζεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετική τροπολογία, η οποία πρόκειται να κατατεθεί το προσεχές διάστημα ώστε οι προσλήψεις να έχουν γίνει έως το τέλος Οκτωβρίου. Ωστόσο για το ζήτημα αναμένεται και η γνωμοδότηση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

(
Αυτοδιοίκηση, 3 Σεπτεμβρίου 2014)

Προς επαναπρόσληψη 250 συμβασιούχων υπαλλήλων του μετρό!

Στις δουλειές τους θα επιστρέψουν 250 απολυμένοι υπάλληλοι του μετρό σύμφωνα με σχετική τροπολογία που θα κατατεθεί σύντομα, ώστε οι προσλήψεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Οκτώβρη όπως αναφέρει το «Έθνος». Αλλά εκκρεμεί η γνωμοδότηση από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Εφόσον δοθεί η γνωμοδότηση, η επαναπρόσληψη των 250 συμβασιούχων θα γίνει χωρίς την διαδικασία εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ. Η ανανέωση των συμβάσεών τους δεν είχε υπογραφεί, μετά από το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, στο οποίο αναφέρθηκε σε αθρόες κομματικές προσλήψεις.


(Το Ποντίκι, 3 Σεπτεμβρίου 2014)


6. Δεκέμβριος 2014: Ψηφίζεται διακομματικά η επαναπρόσληψη, αλλά σκαλώνει σε διαδικαστικά

Μεγάλο διακομματικό ρουσφέτι στη Βουλή: με τροπολογία επαναπροσέλαβαν 287 απολυμένους στην Αττικό Μετρό

Δώρο στους συνδικαλιστές που απειλούσαν με συνεχείς απεργίες, οι προσλήψεις, τις οποίες ο Λέανδρος Ρακιντζής είχε χαρακτηρίσει παράνομες

Μεγάλο διακομματικό ψηφοθηρικό ρουσφέτι με την ψήφιση απ’ όλους στη Βουλή τροπολογίας στο νομοσχέδιο για την ίδρυση «Παρατηρητηρίου Άνοιας» για την επαναπρόσληψη στην Αττικό Μετρό εταιρεία λειτουργίας (ΑΜΕΛ) των 287 ατόμων που είχαν απολυθεί το 2009.

Οι συμβάσεις των συγκεκριμένων εργαζομένων είχαν υπογραφεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009 δεν ανανεώθηκαν, καθώς ο έλεγχος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λεάνδρου Ρακιντζή είχε αποκαλύψει ότι οι προσλήψεις αυτές ήταν υπεράριθμες και πραγματοποιήθηκαν χωρίς αξιολογικά κριτήρια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το πόρισμα Ρακιντζή, η πρόσληψή τους είχε προαποφασιστεί, καθώς τα βιογραφικά και οι συνεντεύξεις ήρθαν μετά την ημερομηνία απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου για την πρόσληψη.

Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού και των 280 ατόμων των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν ήταν πρώτο στην ατζέντα των συνδικαλιστών της Αττικό Μετρό. Στο πλαίσιο αυτό, οι τελευταίοι ασκούσαν έντονες πιέσεις σε κόμματα και κοινωνία (μέσω απεργιών, στάσεων εργασίας κτλ.) για την επαναπρόσληψη των απολυμένων του 2009. Έτσι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έλαβαν τη δέσμευση ότι το θέμα τους θα «τακτοποιηθεί» με ειδική τροπολογία.

Την τροπολογία αυτή, είχε φέρει στη Βουλή —«εγκιβωτισμένη» σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών— η Νέα Δημοκρατία με επικεφαλής τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Θανάση Μπούρα. Στη διάταξη αυτή ήταν θετικά διακείμενος ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ωστόσο, μετά από παρέμβαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, απερρίφθη.

Ωστόσο η τροπολογία επανήλθε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ίδρυση «Παρατηρητηρίου Άνοιας» από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Θανάση Μπούρα και του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Ρήγα. Αυτή τη φορά η διάταξη έγινε δεκτή από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο με τη συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Απαιτείται υπουργική απόφαση

Παρ’ όλ’ αυτά οι συνδικαλιστές της Αττικό Μετρό εκφράζουν μερική ικανοποίηση για τη ψήφιση της συγκεκριμένης διάταξης.

Η αιτία;

Η αρχική τροπολογία –που δεν έγινε δεκτή– προέβλεπε ότι:
«1. Οι εργαζόμενοι της πρώην ΑΜΕΛ ΑΕ των οποίων η σύμβαση έληξε από 1-1-2010 έως και 31-12-2010 εντάσσονται κατά παρέκκλιση κάθε αντιθέτου ειδικής ή γενικής διάταξης στις κενές οργανικές θέσεις της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., σύμφωνα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους.
2. Η ένταξη πραγματοποιείται με πρόσκληση της εταιρείας και αντίστοιχο αίτημα των ενδιαφερομένων εντός του μήνα από την έναρξη ισχύος του παρόντος, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις, τους όρους και τις συνθήκες των λοιπών εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
3. Με την αποδοχή της θέσης, κάθε απαίτηση των προσώπων αυτών κατά της εταιρείας αποσβένεται».


Αντίθετα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η δεύτερη τροπολογία ορίζει ότι απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση και εμπλοκή του ΑΣΕΠ για την επαναπρόσληψη όσων οι συμβάσεις έληξαν από 1-1-2010 έως και 31-12-2010.
Με άλλα λόγια, το πρόβλημα δεν λύνεται, καθώς εάν προκηρυχθούν εκλογές, ο κρατικός μηχανισμός θα «παγώσει» και η «καυτή πατάτα» των απολυμένων του Μετρό θα μεταφερθεί στον νέο υπουργό Μεταφορών.

(
ienimerosi, 27 Δεκεμβρίου 2014)



7. Ιούλιος 2015: Κορύφωση και ευτυχής κατάληξη. Η κυβέρνηση (Τσίπρα-Καμμένου) ενεργεί την επαναπρόσληψη

Στην επαναπρόσληψη 230 εργαζομένων στο Μετρό προχωρά η κυβέρνηση

Tην απόφαση επαναπρόσληψης των 230 απολυμένων του Μετρό, λίγες μέρες πριν το κρίσιμο δημοψήφισμα έλαβε η κυβέρνηση, υλοποιώντας το νόμο Κατρούγκαλου, που φέρνει πίσω όλους τους απολυμένους αλλά και όσους δημόσιους υπαλλήλους είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Η τροπολογία για την επαναπρόσληψη των 230 υπαλλήλων είχε κατατεθεί στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση «Παρατηρητηρίου Άνοιας» και αφορούσε εργαζόμενους που είχαν απολυθεί στα τέλη του 2009. Οι συμβάσεις τους είχαν υπογραφεί λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές του 2009, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, και δεν ανανεώθηκαν. Ο έλεγχος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λεάνδρου Ρακιντζή τότε είχε αποκαλύψει ότι οι προσλήψεις αυτές ήταν υπεράριθμες και πραγματοποιήθηκαν χωρίς αξιολογικά κριτήρια. Μάλιστα, σύμφωνα με το πόρισμα Ρακιντζή, η πρόσληψή τους είχε προαποφασιστεί, αφού τα βιογραφικά (και οι σχετικές συνεντεύξεις) ήρθαν μετά την ημερομηνία απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου για την πρόσληψη. Για το θέμα έχει ξεσπάσει αντιπαράθεση μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη και του Τομέαρχη Υποδομών της ΝΔ Λευτέρη Αυγενάκη. Στις καταγγελίες του Τομεάρχη της ΝΔ «για σκανδαλώδη πρόσληψη 3 ημέρες πριν από το κρίσιμο δημοψήφισμα», ο κ. Σπίρτζης απαντά, ζητώντας από τον κ. Αυγενάκη και τη ΝΔ «ως κήνσορες της νομιμότητας και της “τάξης” να πουν αν σέβονται τον ελληνικό νόμο ή όχι, αν πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος ή όχι».

(
Αυτοδιοίκηση, 1 Ιουλίου 2015)


Επικύρωση

Εφημερίς της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας, φ, 1386, 3 Ιουλίου 2015, τεύχος Β΄:

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. Α− 3588/291 (1)
Χορήγηση σύμφωνης γνώμης για την εφαρμογή του άρθρου 117 του Ν. 4316/2014.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ −ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
...........................................
Αποδεχόμαστε και συμφωνούμε με την υπ’ αριθμ. 1953/30−12−2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. για την ένταξη κατά παρέκκλιση κάθε αντιθέτου ειδικής ή γενικής διάταξης, στις κενές οργανικές θέσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., σύμφωνα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους, εργαζομένων της πρώην ΑΜΕΛ ΑΕ των οποίων η σύμβαση έληξε από 1.1.2010 έως και 31.12.2010.
Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 1 Ιουλίου 2015
ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ



8. Ιούλιος 2015: Επίλογος (εντελώς άσχετος)

Από την ήττα στην απεμπλοκή

Ηττηθήκαμε, και οι δανειστές, ενεργώντας και για λογαριασμό της ελληνικής αστικής τάξης, μας επέβαλαν τους όρους τους... Ηττηθήκαμε γιατί είμαστε οι πιο αδύναμοι και γιατί οι συσχετισμοί, εσωτερικοί και εξωτερικοί, δεν μας επέτρεψαν να πάμε παραπέρα... Τώρα είμαστε στη φάση την μετά την ήττα...

Η όλη συζήτηση, αναγκαστικά, γίνεται στο έδαφος που σε έχει οδηγήσει ο αντίπαλος, και με αυτό τον τρόπο, στην ουσία συζητάς πώς το πρόγραμμά του μπορεί να γίνει πιο «εύπεπτο» και πιο «ελαφρύ»... Ο αντίπαλος, με αυτή τη συμφωνία, σε έχει «δεμένο»... Αυτός δίνει το ΟΚ για οτιδήποτε θέμα θέλεις εσύ να θέσεις στο τραπέζι, σε υποχρεώνει, με την «αποπολιτικοποήση του κράτους», τουλάχιστον, να στηριχθείς στους ανθρώπους του μέσα στο κράτος.
(η υπογράμμιση δική μου)

του Παναγιώτη Λαμπρόπουλου (Red Notebook, 23 Ιουλίου 2015)



 

crystal

Moderator
Είχα πετύχει μια από τις απολυμένες αγωνίστριες σε φιλικό σπίτι προ καιρού. Το βασικό επιχείρημα ήταν πως είναι αδιανόητη αυτή η ανθρωποφαγία και η λογική "να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα". Εμείς που μπήκαμε γινόμαστε στόχος επειδή μας ζηλεύουν όσοι έμειναν απέξω. Είναι δυνατόν να μην αφήνεις άνθρωπο να χαρεί τον (έστω και παράνομο) διορισμό του; Τι απέγινε η κοινωνική αλληλεγγύη;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τα λεφτά για τον σανό της κατσίκας του γείτονα, μήπως είπε πού θα τα βρει;
 

crystal

Moderator
Φαντάζομαι πως όταν διοριστεί ο γείτονας, αυτή με τη σειρά της θα τον στηρίξει..
 

Earion

Moderator
Staff member
Παλαιοκομματισμός συν ύφος (Πάσχος Μανδραβέλης, Καθημερινή, 12 Αυγούστου 2015)

Σε ένα πράγμα μόνο έχει συνέχεια το ελληνικό κράτος: στις ρουσφετολογικές προσλήψεις. Δεν πα’ να είναι «Πρώτη Φορά Αριστερά», «Τελευταία Φορά Δεξιά», «Ενδιάμεση Φορά Κεντροαριστερά»; Όλοι θα φροντίσουν, όλα τα ρουσφέτια, ακόμη και των αντιπάλων. Ειδικά όσοι προΐστανται παραγωγικών υπουργείων. Αυτοί έχουν πολλές ΔΕΚΟ και έχουν πολλές θέσεις να βολέψουν πελάτες· κάτι που εξηγεί γιατί είναι συνήθως πιο Αριστεροί από τους άλλους και ανησυχούν περισσότερο απ’ όλους για το «ξεπούλημα ζωτικών για τον λαό υποδομών».

Φαίνεται ότι ο αν. υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης εκτός από υπουργός θέλει να γίνει και βουλευτής. Γι’ αυτό εργάζεται πυρετωδώς στο κατακαλόκαιρο. Έτσι τακτοποίησε 37 απολυμένους και αποζημιωμένους της «Ολυμπιακής» στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με «φροντίδα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους», όπως αναφέρει η απόφαση. Η «φροντίδα» είναι ύψους 1.334.401 ευρώ το 2016, δηλαδή κατά μέσο όρο 3.012 ευρώ μηνιαίως.

Επιπλέον αποφάσισε να «φροντίσει» κι έναν παλιό καημό της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή των επαναπρόσληψη των 230 απολυμένων του Μετρό. Να θυμίσουμε ότι αυτοί είχαν προσληφθεί παρανόμως ένα μήνα πριν από τις εκλογές του 2009 και «η προδοτική κυβέρνηση του κ. Γιώργου Παπανδρέου», μετά μια έκθεση καταπέλτη του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή, τους απέλυσε.

Στην έκθεση αναφερόταν ότι δεν είχε γίνει καμία δημόσια πρόσκληση για τις προσλήψεις και από την έρευνα του κ. Ρακιντζή διαπίστωσε πως «τα βιογραφικά και οι συνεντεύξεις πολλές φορές έπονται της ημερομηνίας του Δ.Σ. που αποφάσισε την πρόσληψη». Ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης επισήμανε διάφορα τραγελαφικά των προσλήψεων: «1) Ο Α.Μ., μουσικός με μοναδική εργασιακή εμπειρία σε ορχήστρα μουσικών εκδηλώσεων, προσελήφθη ως οδηγός συρμών. 2) Η Α.Σ., με εμπειρία 13 ετών ως dealer σε καζίνο, προσελήφθη ως οδηγός συρμών. 3) Η Α.Λ., 22 ετών, χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία, προσλαμβάνεται ως οδηγός συρμών. 4) Η Π.Ν., απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, με εμπειρία αποκλειστικά σε αθλητικά κέντρα και ινστιτούτα αισθητικής, προσλαμβάνεται ως υπάλληλος προμηθειών. Στο βιογραφικό της φέρει χειρόγραφη σημείωση «την είδε ο πρόεδρος». 5) Πρόσληψη αποφοίτου ΤΕΛ, 26 ετών, με επάγγελμα οικοδόμος-πλακάς, ως υπευθύνου σταθμού. 6) Η Β.Ν., 22 ετών, φοιτήτρια ΑΕΙ, χωρίς καμία εργασιακή εμπειρία, προσλαμβάνεται ως υπεύθυνη σταθμού. 7) Ο Θ.Ζ. είναι κάτοικος Λάρισας και χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία, προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμού. 8) Ο Η.Δ. απορρίπτεται για τεχνικός (αξιολόγηση 06.08.2009). Υπάρχει σημείωση ότι δεν ενδιαφέρεται για τεχνική δουλειά. Τελικά προσλαμβάνεται ως υπάλληλος μελετών κ.λπ.

Παραμονές των εκλογών του 2015, η «υπεύθυνη πλειοψηφία» Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ έφερε τροπολογία στη Βουλή που έγινε έγινε δεκτή με συμφωνία ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Στο τέλος ο κ. Σπίρτζης, ως άξιος συνεχιστής του παλαιοκομματικού κράτους υλοποιεί τις προσλήψεις, αλλά έβαλε και ΣΥΡΙΖΑϊκό άρωμα. Κατήγγειλε τον βουλευτή της Ν.Δ. κ. Λευτέρη Αυγενάκη, που έφερε το θέμα στη Βουλή, ότι «τους συγκεκριμένους απολυμένους τους είχαν προσλάβει με τις γνωστές πελατειακές συνήθειες που εφάρμοσε η παράταξή του και το κόμμα του»! Σωστά τα είπε, αλλά αυτός τους κράτησε...
 

nickel

Administrator
Staff member
Ε λοιπόν, το έψαξα λίγο και τι νομίζετε ότι ανακάλυψα; Οτι επειδή το ΣΔΟΕ καθυστερεί πολύ να αποδώσει τα έξοδα διαμονής και κίνησης στους υπαλλήλους του, εκείνοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να γλιτώνουν έξοδα που προπληρώνουν από την τσέπη τους. Αλλά και πάλι αναρωτιέμαι: Κανείς φωστήρας στο ΥΠΟΙΚ δεν έχει σκεφτεί πόσο γελοίο είναι οι υπάλληλοι του ΣΔΟΕ να δείχνουν τις ταυτότητές τους στα πλοία και να γίνεται βούκινο στα νησιά πριν ακόμη φτάσουν; Ο τραγέλαφος, εν προκειμένω, ήταν ότι οι τρεις φορο-Κλουζό της Σκύρου έκοψαν μηδενικά εισιτήρια και την Παρασκευή που έφυγαν. Για να πληροφορηθούν όλοι αμέσως τη «λήξη συναγερμού»...

Από το «Οι φορο-Κλουζό της Σκύρου» του Κ. Ζούλα στην Καθημερινή:
http://www.kathimerini.gr/827666/opinion/epikairothta/politikh/oi-foro-kloyzo-ths-skyroy
 
Ναι, αλλά μην ξεχνάμε την πρόσφατη δήλωση των ίδιων κύκλων ότι "καλύτερα να πέφτει σύρμα και ως εκ τούτου να δουλεύουν φουλ οι μηχανές [οι ταμειακές], παρά να κόψουμε δέκα πρόστιμα".
 

nickel

Administrator
Staff member
Σωστό! Άρα ο ΣΔΟΕ πρέπει να επιστρατεύσει διάφορους άλλους δημόσιους υπαλλήλους που ταξιδεύουν στα νησιά, να τους εφοδιάζει με κατάλληλες ταυτότητες και αρκεί αυτοί να βγάζουν δωρεάν εισιτήριο ως ελεγκτές του ΣΔΟΕ. Αυτοί θα ταξιδεύουν δωρεάν και το νησί θα βρίσκεται σε επιφυλακή! Περιμένοντας τον επιθεωρητή. Μπέκετ και Γκόγκολ μαζί!
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Στο μεγάλο Καρφούρ του Γέρακα, στεγάζονται και άλλες ανεξάρτητες επιχειρήσεις. Μία από αυτές είναι το κατάστημα που πουλάει εφημερίδες και διάφορα άλλα μπιχλιμπίδια. Αγόρασα δύο ζευγάρια γυαλιά διαβάσματος, τα πλήρωσα 20 ευρώ. Όταν πήγα στο σπίτι, διαπίστωσα με έκπληξη ότι η απόδειξη έγραφε "Τύπος". Δηλαδή, οι μάγκες, ό,τι πουλήσουν, το χτυπάνε για εφημερίδες στην ταμειακή. Ο πελάτης παίρνει ευχαριστημένος την απόδειξή του και ο έμπορος κλέβει ένα μεγάλο μέρος του ΦΠΑ: 6% στις εφημερίδες, 23% στα γυαλιά.
 

SBE

¥
Αυτό εδώ το άρθρο με κάνει να τραβώ τα μαλλιά μου πολλαπλά.
Διορισμοί με πλαστά πτυχία δεκαετίας
Περιληπτικά:

Η βασική πρακτική τους [των σχολών] ήταν να χορηγούν πτυχία με άριστα σε άφαντους μαθητές. Οι μαθητές αυτοί στη συνέχεια χρησιμοποιούσαν τους βαθμούς για να διοριστούν στο Δημόσιο ή να εξελιχθούν υπηρεσιακά.

Κατόπιν καταγγελιών που έγιναν το 2004 και το 2006, τα δύο ΤΕΕ έκλεισαν (οριστικά το 2009). Σύμφωνα με νόμο [...] τα πτυχία των σχολικών ετών 2004-2008 Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων «στα οποία έχουν επιβληθεί ή θα επιβληθούν οι πειθαρχικές κυρώσεις της αναστολής της άδειας λειτουργίας ή της άρσης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» θα θεωρούνταν άκυρα.
... η ΟΙΕΛΕ έστειλε στο υπουργείο Παιδείας CD με 2.000 ονόματα πτυχιούχων που είχαν λάβει παρανόμως τα πτυχία τους από τα δύο ΤΕΕ την περίοδο 2000-7. Η έκθεση του ΣΕΕΔΕ αποκαλύπτει ότι «μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 28 πράξεις ανάκλησης πτυχίων». [...] από τις διασταυρώσεις προέκυψαν τουλάχιστον 539 άτομα [σημ. πτυχιούχοι αυτών των σχολών, που εργάζονται στο δημόσιο].

Και το κερασάκι: όλες οι σχετικές αποφάσεις κατά των σχολών και των πτυχίων των σχολών αυτών πιθανόν να ακυρωθούν λόγω της υπόθεσης Ρακιντζή.
 
Top