metafrasi banner

shred guitar

Η wikipedia το λέει έτσι: Shred guitar or shredding is a lead playing style for the electric guitar, based on various fast soloing techniques. [...] It is usually used with reference to heavy metal guitar playing, where it is associated with rapid tapping solos and special effects such as whammy bar "dive bombs". The term is sometimes used with reference to playing outside this idiom, particularly jazz fusion and blues.

Μέχρι και τον κιθαρίστα που κάνει μάθημα στο γιο μου ρώτησα και δεν ήξερε την τεχνική shred. Πήρα μια ιδέα περί τίνος πρόκειται από κάποια βίντεο που βρήκα. Δεν χρειάζεται να περιγράψω την τεχνική στο βιβλίο μου, οπότε σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το ρήμα "σολάρω" ή "αυτοσχεδιάζω". Άλλο;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Η γνώμη μου είναι να το αφήσεις αμετάφραστο. Αν είναι τόσο ιδιαίτερο που ούτε μερικοί ειδικοί δεν το ξέρουν, στη θέση σου εγώ θα το άφηνα έτσι. Αλλά ας ακούσουμε και τη γνώμη των πιο ειδικών εδώ.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Νομίζω ότι η ταχύτητα και η ένταση του shredding δεν μπορεί να αποδοθεί ικανοποιητικά από το σολάρω ή το αυτοσχεδιάζω.
Αυτό που μου έρχεται πιο φυσικά είναι το σκίζω (από το shredding, βέβαια), του δίνω και καταλαβαίνει, τα χώνω κ.ά. τέτοια παραστατικά.

Και το γκαζώνει (την κιθάρα) ή γαζώνει (με την κιθάρα· άλλοι τη σκίζουν, άλλοι τη γαζώνουν), από το νήμα let it rip, let her rip.

Αν δεν σου κάνουν τα παραστατικά στο ύφος ή στη σύνταξη και θέλεις πιο ευπρεπή απόδοση: καταιγιστικό σολάρισμα, καταιγιστικά σόλα.

Το αμετάφραστο, μόνο αν το κείμενο απευθύνεται αποκλειστικά σε κιθαρίστες.


Crossroads Duel - Steve Vai & Ry Cooder

Στη σλάιντ κιθάρα, όχι βέβαια ο Ραλφ Μάτσιο αλλά ο μέγας Ράι Κούντερ.
Αυτό για την εικόνα, τον ήχο και την πληρότητά του, παρά τη ρώσικη μεταγλώττιση.


Αν δεν θέλετε τη μεταγλώττιση, ανεχτείτε την παραμόρφωση:



Και χρόνια πολλά, Paraskevi, με αφιέρωση επ' ευκαιρία. :up:
 

daeman

Administrator
Staff member
...
The 30 Greatest Shred Albums of All Time

To some people, shred guitar is about one thing, and one thing only: the need for speed. The yearn to burn. The desire for fire.

Just the word itself can conjure glorious images of long-haired, pointy-guitar-wielding metalmen, fingers scaling fretboards with dazzling dexterity and furious speed, melody and musicality by damned. And indeed, during the shred zeitgeist of the 1980s, it seemed as if guitarists built up bpms the way Russia and the U.S. stockpiled nukes.

But in fact shred was around well before the Eighties, and it has continued to thrive in the decades since. Because shred guitar is about more than just velocity, or how many notes you can squeeze into a bar of music. And it doesn't necessarily require the use of distortion, electricity or, in some cases, even a pick.


In the following gallery, we present 30 great players from the Golden Era, the Old-School Era and the Modern Era of shred, along with the album and song that best exemplifies their shredding skills.


As these entries attest, shred is about pushing boundaries, exploring the great guitar unknown and, basically, doing really cool stuff that's never been done before. Of course, a bit of sheer, unadulterated fret-burning speed doesn't hurt either.

[...]

www.guitarworld.com/30-greatest-shred-albums-all-time
 
Ευχαριστώ για τις ευχές. :laugh:

Το "γκαζώνω" μου αρέσει. Και το "ροκάρω" δεν έχει την έννοια του "σκίζω σε κάτι";
 

daeman

Administrator
Staff member
... Και το "ροκάρω" δεν έχει την έννοια του "σκίζω σε κάτι";
Ναι, βέβαια, αλλά σε συμφραζόμενα τρόπου παιξίματος κιθάρας, μπορεί να παρερμηνευτεί σαν ένα γενικό «παίζω ροκ μουσική».

Rocking rocks, but shredding rulez. :cool:
 
...
Νομίζω ότι η ταχύτητα και η ένταση του shredding δεν μπορεί να αποδοθεί ικανοποιητικά από το σολάρω ή το αυτοσχεδιάζω.
Αυτό που μου έρχεται πιο φυσικά είναι το σκίζω (από το shredding, βέβαια), του δίνω και καταλαβαίνει, τα χώνω κ.ά. τέτοια παραστατικά.

Και το γκαζώνει (την κιθάρα) ή γαζώνει (με την κιθάρα· άλλοι τη σκίζουν, άλλοι τη γαζώνουν), από το νήμα let it rip, let her rip.

Αν δεν σου κάνουν τα παραστατικά στο ύφος ή στη σύνταξη και θέλεις πιο ευπρεπή απόδοση: καταιγιστικό σολάρισμα, καταιγιστικά σόλα.

Εγώ που ήμουν; Damn you daeman!!! Μας τρως το ψωμί!!! (ακολουθούν μεταλάδικες βρισιές του τύπου: "που να σε διαμελίσει ο Κθούλου", "που να σε καταπιεί ζωντανό ο Γιογκ-Σοθόθ" κλπ)

Στο ψητό τώρα: προσυπογράφω όλα τα παραπάνω και, λόγω πολύχρονης ενασχόλησης με το θέμα και άμεσης εμπλοκής (ηχογραφήσεις, συναυλίες κλπ), έχω να πω ότι ιδιαίτερα το γαζώνει μαρτυρά βαθιά γνώση της γλώσσας του συγκεκριμένου σιναφιού.
Επίσης: κεντάει, κάνει εργόχειρο, το λαλάει (το όργανο - αυτά τα λένε και στα λαϊκά), το απογειώνει (το κομμάτι/την κιθάρα), το στέλνει (το κομμάτι), ξεφεύγει η κατάσταση, ξεκινάει η κόλαση / γίνεται της κόλασεως (ειδικά στο χέβι μέταλ αυτά).

Σε γενικές γραμμές, οι επικρατέστερες εκφράσεις έχουν να κάνουν με χώσιμο, γκάζι και κέντημα: "τα χώνει" (γερά/άγρια κλπ), "δίνει (τρελά) γκάζια" - "κεντάει ο τύπος" (ή η τύπισσα).

Όσο κι αν φαίνονται αστείες ή παρατραβηγμένες, αυτές οι φράσεις (και άλλες που δεν θυμάμαι αυτή την ώρα) χρησιμοποιούνται ευρέως.


edit: η πολύχρονη ενασχόληση και η άμεση εμπλοκή αναφέρονται στη ροκ μουσική γενικά (μετάφραση: σπεύδω να γλιτώσω τη ρετσινιά του χεβιμεταλά).
 

daeman

Administrator
Staff member
... "κεντάει ο τύπος" (ή η τύπισσα).
...
Το καπηλειό - Χαΐνηδες
...

Και κάθε μέρα αποβραδίς
ντουγιουντισμένος
ο Βαρδής
με το λαούτο
με το κρασί του στον οντά
στον αμανέ του να κεντά
τον κόσμο τούτο

...
Επειδή ψυχή έχει παντού η μουσική· και την ψυχή κεντά.
Και την κεντρίζει και την κεντάει και την καίει.

.....
 

nickel

Administrator
Staff member
Ενδιαφέρουσα γλωσσική παρατήρηση: μεταλάδικες, με ένα λ, χωρίς καν να είναι χεβιμεταλάδικες, αν και κυκλοφορούν και τα μεταλλάδικες με δύο λ. Οι πρώτοι είναι της σχολής που απλογραφεί τα αντιδάνεια, οι άλλοι θα πρέπει να γράφουν και μπαλλαρίνα γιατί είναι από το αρχαίο βαλλίζω. :-)
 
Ενδιαφέρουσα γλωσσική παρατήρηση: μεταλάδικες, με ένα λ, χωρίς καν να είναι χεβιμεταλάδικες, αν και κυκλοφορούν και τα μεταλλάδικες με δύο λ. Οι πρώτοι είναι της σχολής που απλογραφεί τα αντιδάνεια, οι άλλοι θα πρέπει να γράφουν και μπαλλαρίνα γιατί είναι από το αρχαίο βαλλίζω. :-)

Ναι, εύστοχη παρατήρηση, νομίζω. Πιθανότατα, το θέμα έχει να κάνει με την απέχθεια προς τις συμβάσεις και την επισημότητα, αν και δεν λείπουν οι εκτεταμένες γνώσεις σε διάφορους τομείς, καθώς και το ιντελεκτουέλ στοιχείο αρκετές φορές.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ερώτηση της google (Did you mean: "μεταλάς"), όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για τη λέξη "μεταλλάς".
 

nickel

Administrator
Staff member
Το ΛΝΕΓ δυστυχώς δεν έχει τους συγκεκομμένους τύπους (μεταλάς, μεταλάδικος). Έχει ωστόσο τους πλήρεις και τους έχει με ένα λ: χέβι-μέταλ, χεβιμεταλάς, χεβιμεταλού, χεβιμεταλάδικος. Εντυπωσιάστηκα!
 

Zazula

Administrator
Staff member
Στις σχετικές εκφράσεις θα πρόσθετα και το σπέρνει.
.
.

Το ΛΝΕΓ [...] έχει τους πλήρεις [τύπους] και τους έχει με ένα λ: χέβι-μέταλ, χεβιμεταλάς, χεβιμεταλού, χεβιμεταλάδικος. Εντυπωσιάστηκα!
Αφ' ης στιγμής το μέταλ γράφεται (εύλογα κι ευνόητα) με ένα λάμδα, έτσι πάνε κι όλα τα παράγωγα με τέρματα όπως -άς, -ού & -άδικος.
 
Στις σχετικές εκφράσεις θα πρόσθετα και το σπέρνει.

Συμφωνώ - και θερίζει επίσης: σπέρνει ο κιθαρίστας, αλλά θερίζει η κιθάρα, το σόλο, το ριφ, με αναφορά μάλλον στο πολυβόλο (και όχι στη θεριζοαλωνιστική μηχανή).
 

cougr

¥
Περασμένες μου Αγάπες
Κώστας Καραμητρούδης (Gus G)

Hiotis will be either turning in his grave or as I'm guessing, proudly smiling and handing out a few likes☺

(@pontios I think you remember Gus)

 
Top