metafrasi banner

Τιμολόγιο αγοράς και ΦΠΑ

La usurpadora

New member
Καλημέρα, μια ερώτηση για όσους κάνουν τις δηλώσεις του ΦΠΑ στην εφορία ηλεκτρονικά. Προσπαθώ να συμπληρώσω την περιοδική μου δήλωση και αυτό το τρίμηνο θέλω να συμπεριλάβω και ένα τιμολόγιο από αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το πρόβλημά μου είναι σε ποιο πεδίο πρέπει να το αναφέρω. Θεωρείται εισροή (πεδίο 353) ή εντάσσεται σε δαπάνες, και γεν. έξοδα φορολογητέα (πεδίο 357, όπου ο ΦΠΑ στο πεδίο 358 συμπληρώνεται χειροκίνητα); Όποιος ξέρει κάτι, ας μιλήσει. Και αν θέλετε διευκρινίσεις, εδώ είμαι, γιατί ξέρω ότι τα γράφω μπερδεμένα συχνά.
:)
 
Last edited by a moderator:

Zazula

Administrator
Staff member
Κατ' αρχάς ο τίτλος του νήματος δεν είναι φοροτεχνικά ορθός — Τιμολόγιο Αγοράς είναι άλλο πράγμα κατά ΚΒΣ (είναι για αγορές από ιδιώτες, και δεν περιέχει ΦΠΑ αλλά χαρτόσημο). Δεύτερον, δεν περιλαμβάνεις τον υπολογιστή στα πάγιά σου; Νομίζω ότι αυτό επηρεάζει το πώς ταξινομείται μία δαπάνη φοροτεχνικά.
 

Elsa

¥
Μπορώ να σου απαντήσω μόνο τι κάνω εγώ (μηχανικός, ελεύθερος επαγγελματίας με ΑΠΥ) αλλά δεν ξέρω αν ισχύει κάτι ιδιαίτερο για τους μεταφραστές. Κάθε αγορά τέτοιου είδους (εξοπλισμός, έπιπλα για το γραφείο) θεωρείται αγορά παγίου και για ποσά (ανά αντικείμενο, όχι ανά τιμολόγιο) πάνω από 1200€ δεν καταχωρείται στο βιβλίο σου μονοκοπανιά αλλά τμηματικά λόγω της φθοράς που υφίσταται συν τω χρόνω. Λεπτομέρειες για τον τρόπο που γίνεται αυτή η απόσβεση και ο σχετικός πίνακας αποσβέσεων μπορώ να ψάξω στο βιβλίο μου από δικές μου καταχωρήσεις και να σου πω, αλλά έχω την εντύπωση οτι δεν σε αφορά γιατί οι νέοι επαγγελματίες δεν διενεργούν αποσβέσεις για τα τρία πρώτα χρόνια από την έναρξη. Επίσης δεν σε αφορά αν το ποσόν είναι κάτω από 1200€.
Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά αφορούν περισσότερο την δήλωση εισοδήματος που θα κάνουμε τον Μάρτη (αλίμονο!) και όχι τον ΦΠΑ που έχουμε να κάνουμε μέχρι 26/1 γιατί ο ΦΠΑ της πάγιας δαπάνης μπαίνει μονοκόμματος (κωδ. 378) στην περιοδική δήλωση της χρήσης που κόπηκε το τιμολόγιο.

Τώρα, αν το ποσό είναι πάνω από 1200€ (και δεν είσαι και στην τριετία οπότε πρέπει να κάνεις υποχρεωτικά την απόσβεση) πες μου το για να ψάξω αν στον κωδικό δαπανών θα βάλεις την συνολική δαπάνη στον κωδικό 358 (που είναι και αυτό που ρωτάς) ή το ποσό που θα προκύψει από την διενέργεια απόσβεσης (ελπίζω να είναι κάτω από το όριο να μην μπλέξεις).

Μπερδεμένο κατεβατό...Άλλα ρώτησες, άλλα σου είπα...Πάρε με τηλέφωνο καλύτερα. :p
Ακόμα καλύτερα, πήγαινε σε έναν (κατά προτίμηση) φίλο σου λογιστή και κάντε μαζί την πρώτη δήλωση να σου τα πει υπεύθυνα για τη δική σου περίπτωση.
 

Elsa

¥
Διάβασε στο http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=1820
διάφορες λεπτομέρειες για το θέμα σου.
Για τους νέους επαγγελματίες, κάπου βρήκα οτι η μη υποχρεωτική διενέργεια αποσβέσεων ξεκινάει την επόμενη διαχειριστική περίοδο από την έναρξη...Μύλος, χάος, καλύτερα να ρωτήσεις έμπειρο λογιστή για να μην μπλέξεις.
 

La usurpadora

New member
Αν και καθυστερημένα, να σας ευχαριστήσω όλους για το ενδιαφέρον. :)
 
Top