Μπορώ να σου απαντήσω μόνο τι κάνω εγώ (μηχανικός, ελεύθερος επαγγελματίας με ΑΠΥ) αλλά δεν ξέρω αν ισχύει κάτι ιδιαίτερο για τους μεταφραστές. Κάθε αγορά τέτοιου είδους (εξοπλισμός, έπιπλα για το γραφείο) θεωρείται αγορά παγίου και για ποσά (ανά αντικείμενο, όχι ανά τιμολόγιο) πάνω από 1200€ δεν καταχωρείται στο βιβλίο σου μονοκοπανιά αλλά τμηματικά λόγω της φθοράς που υφίσταται συν τω χρόνω. Λεπτομέρειες για τον τρόπο που γίνεται αυτή η απόσβεση και ο σχετικός πίνακας αποσβέσεων μπορώ να ψάξω στο βιβλίο μου από δικές μου καταχωρήσεις και να σου πω, αλλά έχω την εντύπωση οτι δεν σε αφορά γιατί οι νέοι επαγγελματίες δεν διενεργούν αποσβέσεις για τα τρία πρώτα χρόνια από την έναρξη. Επίσης δεν σε αφορά αν το ποσόν είναι κάτω από 1200€.
Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά αφορούν περισσότερο την δήλωση εισοδήματος που θα κάνουμε τον Μάρτη (αλίμονο!) και όχι τον ΦΠΑ που έχουμε να κάνουμε μέχρι 26/1 γιατί ο ΦΠΑ της πάγιας δαπάνης μπαίνει μονοκόμματος (κωδ. 378) στην περιοδική δήλωση της χρήσης που κόπηκε το τιμολόγιο.
Τώρα, αν το ποσό είναι πάνω από 1200€ (και δεν είσαι και στην τριετία οπότε πρέπει να κάνεις υποχρεωτικά την απόσβεση) πες μου το για να ψάξω αν στον κωδικό δαπανών θα βάλεις την συνολική δαπάνη στον κωδικό 358 (που είναι και αυτό που ρωτάς) ή το ποσό που θα προκύψει από την διενέργεια απόσβεσης (ελπίζω να είναι κάτω από το όριο να μην μπλέξεις).
Μπερδεμένο κατεβατό...Άλλα ρώτησες, άλλα σου είπα...Πάρε με τηλέφωνο καλύτερα.
Ακόμα καλύτερα, πήγαινε σε έναν (κατά προτίμηση) φίλο σου λογιστή και κάντε μαζί την πρώτη δήλωση να σου τα πει υπεύθυνα για τη δική σου περίπτωση.