Συναντώ τον όρο neuromarketing, που περιγράφει τα αποτελέσματα της σύζευξης της προχωρημένης έρευνας στο χώρο των νευροεπιστημών με τις τεχνικές του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Ο ορισμός που δίνει το Urban dictionary είναι σαφής:
Neuromarketing is the study of the brain’s responses to advertising, the brands encountered in our daily lives, and all the associated messages and images that are strewn throughout the cultural landscape of everyday life.
It is a controversial new field of marketing which uses medical technologies such as functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) -- not to heal, but to sell products.
Από το λίγο που έψαξα, ο όρος έχει περάσει ως έχει από τα αγγλικά στα ελληνικά: νευρομάρκετινγκ. Βρίσκετε ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία;It is a controversial new field of marketing which uses medical technologies such as functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) -- not to heal, but to sell products.