Μια επίκαιρη ερώτηση του sarant σε επισκέπτη μας τις προάλλες (άνθρωπο που ζει τις αθηναϊκές εφημερίδες από μέσα) έβγαλε ένα «δημοσιογραφικό λαβράκι»: την ομολογία ότι στις εφημερίδες εκλείπουν πια οι διορθωτές και ότι ο όποιος γλωσσικός έλεγχος γίνεται γίνεται με τη βοήθεια του διορθωτή του λογισμικού.
Έτσι εξηγούνται διάφορα εντελώς παλαβά μαργαριτάρια --που τα τσιμπάει κάθε τόσο και παρουσιάζει στο ιστολόγιό του ο Σαραντάκος--, μαργαριτάρια όμως μόνο νοηματικά, όχι γραμματικά, που γι’ αυτό και μόνο το λόγο ξεφεύγουν τον έλεγχο.
Προς επίρρωση των λεγομένων, σας παρουσιάζω ένα ωραίο γλίστρημα που έγινε στην κυριακάτικη Καθημερινή από τον υπεύθυνο για τη σύνταξη της λεζάντας της παρακάτω φωτογραφίας:
Χιώτης, Μπιθικώτσης και Θεοδωράκης είναι απολύτως αδύνατο να ασχολήθηκαν ποτέ με τους Αζέρους! Κάποιο τυπογραφικό λαθάκι θα έγινε, και ο αυτόματος ορθογράφος αποφάσισε να δράσει με δική του πρωτοβουλία…
Αλλά κι εκείνος ο έρμος ο τιτλογράφος δεν είχε ακούσει ποτέ στη ζωή του για τη «Νήσο των Αζορών»;
οι διορθωτές στην «Κ» έχουν μειωθεί δραστικά και θα σας έλεγα με λύπη μου ότι λόγω φόρτου δουλειάς συχνά αναθέτουν τη δουλειά τους στις μηχανικές διορθώσεις του word. Στις δε περισσότερες εφημερίδες το επάγγελμα του διορθωτή έχει οριστικώς εκλείψει, τουλάχιστον όπως το θυμόμαστε όσοι προλάβαμε την εποχή προ της φωτοσύνθεσης που κατήργησε και το τελευταίο κοίταγμα των γραπτών μας από τους λινοτύπες.(Zoulas)
Έτσι εξηγούνται διάφορα εντελώς παλαβά μαργαριτάρια --που τα τσιμπάει κάθε τόσο και παρουσιάζει στο ιστολόγιό του ο Σαραντάκος--, μαργαριτάρια όμως μόνο νοηματικά, όχι γραμματικά, που γι’ αυτό και μόνο το λόγο ξεφεύγουν τον έλεγχο.
Προς επίρρωση των λεγομένων, σας παρουσιάζω ένα ωραίο γλίστρημα που έγινε στην κυριακάτικη Καθημερινή από τον υπεύθυνο για τη σύνταξη της λεζάντας της παρακάτω φωτογραφίας:
Χιώτης, Μπιθικώτσης και Θεοδωράκης είναι απολύτως αδύνατο να ασχολήθηκαν ποτέ με τους Αζέρους! Κάποιο τυπογραφικό λαθάκι θα έγινε, και ο αυτόματος ορθογράφος αποφάσισε να δράσει με δική του πρωτοβουλία…
Αλλά κι εκείνος ο έρμος ο τιτλογράφος δεν είχε ακούσει ποτέ στη ζωή του για τη «Νήσο των Αζορών»;