Τα εφήμερα

Η ιδέα μού αρέσει πολύ, γιατί δίνει ζωή στους παλαιούς ανθρώπους μ' έναν τρόπο που πάντα τον είχα ονειρευτεί. Συγκεκριμένα, τώρα, δεν μου άρεσε η Άννα φον Κλεβ, γιατί αυτή ήταν βασίλισσα. Να πώς την περιγράφει η Wikipedia:

Henry valued education and cultural sophistication in women, but Anne lacked these: she had received no formal education but was skilled in needlework and liked playing card games. She could read and write, but only in German. Nevertheless, Anne was considered gentle, virtuous, and docile, qualities that made her a suitable candidate for Henry.

Anne was described by the French ambassador, Charles de Marillac, as tall and slim, "of middling beauty, and of very assured and resolute countenance". She was dark haired, with a rather swarthy complexion, appeared solemn by English standards, and looked old for her age. Holbein painted her with high forehead, heavy-lidded eyes and a pointed chin.

Henry first went to meet her at Rochester on her journey from Dover. According to the sworn testimony of his companions, he was promptly disappointed with her appearance, although there are many documents from the time which describe how Henry and some of his courtiers sneaked into the room where Anne was watching bull-fighting, wearing masks and cloaks, when Henry boldly kissed her. Henry, being of tall stature and well-built in his youth, had been instantly recognised by his past wives when acting out this courtly-love tradition, although Anne had never met her husband-to-be before, and pushed him away startled, cursing in German. Henry did then reveal his true identity to Anne, although he is said to have been put off the marriage from then on. Most historians believe that he later used her 'bad' appearance and incapability in bed as excuses, saying how he felt he had been misled, for everyone had praised Anne's attractions: "She is nothing so fair as she hath been reported," he complained. Henry urged Cromwell to find a legal way to avoid the marriage but, by this point, doing so was impossible without endangering the vital alliance with the Germans.

A doomed marriage

Despite Henry's very vocal misgivings, the two were married on 6 January 1540 at the royal Palace of Placentia in Greenwich, London by Archbishop Thomas Cranmer. The phrase "God send me well to keep" was engraved around Anne’s wedding ring. Immediately after arriving in England, Anne conformed to the Anglican form of worship, which Henry expected. The couple's first night as husband and wife was not a happy one. Henry confided to Cromwell that he had not consummated the marriage, saying, "I liked her before not well, but now I like her much worse".

Anne was commanded to leave the Court on 24 June, and on 6 July she was informed of her husband's decision to reconsider the marriage. Witness statements were taken from a number of courtiers and two physicians which register the king's disappointment at her appearance. Henry had also commented to Thomas Heneage and Anthony Denny that he could not believe she was a virgin, probably because he believed that her flabby belly and breasts indicated a loss of maidenhead. Shortly afterwards, Anne was asked for her consent to an annulment, to which she agreed. The marriage was annulled on 9 July 1540, on the grounds of non-consummation and her pre-contract to Francis of Lorraine. Henry VIII's doctor, Dr Butts stated that after the wedding night Henry said he was not impotent since he experienced "duas pollutiones nocturnas in somno" (two nocturnal emissions in dreams; i.e., two wet dreams).


Από τα παραπάνω δεν μου προκύπτει το πορτρέτο που της έφτιαξε η καλλιτέχνις. Ας έφτιαχνε, άμα είναι έτσι, ένα πορτρέτο της σημερινής βασίλισσας Ελισάβετ γυμνής.

Απ' όσα είδα, διαλέγω την La belle Ferronière, με το υπέροχο κεφάλι. Duae pollutiones nocturnae! :drool: (edit: αν το επιτρέπει ο Καμπουράκης και αν η καλλιτέχνις τής μικρύνει τα αντρικά άκρα χέρια...)
 

LostVerse

Member
Μολδαβία: Απαγόρευσαν τον κομμουνισμό
Άντε, και στα δικά μας, που θα έλεγε κι η Παλάβρα. :)

Μέχρι στιγμής δεν βρήκα κάποια αντίδραση/ανακοίνωση στη σελίδα του Ριζοσπάστη. Είμαι περίεργος να δω πώς θα χειριστούν το θέμα, ειδικά αν λάβει κανείς υπ' όψιν ότι το ΚΚΕ δεδηλωμένα και φανερά (και περήφανα) υποστηρίζει την κατάλυση του συντάγματος (λινκ, 6:45).

ΥΓ Να σημειωθεί πάντως ότι άλλες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ έχουν περάσει στο ακριβώς αντίθετο άκρο ως αποτέλεσμα αντίδρασης στην καταπίεση επί εποχής ΕΣΣΔ, π.χ. πρόσφατα στη Λετονία επιτράπηκε επίσημα παρέλαση πρώην Λετονών Waffen SS... Εντάξει είπαμε αλλά όχι κι έτσι. Να καταδικάσεις ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, αλλά όχι εξυμνώντας ένα άλλο.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Μολδαβία: Απαγόρευσαν τον κομμουνισμό
Άντε, και στα δικά μας, που θα έλεγε κι η Παλάβρα. :)
Να με συγχωρείς πολύ, αλλά η Παλάβρα δεν έχει πει ποτέ ότι είναι υπέρ της απαγόρευσης του κομμουνιστικού κόμματος, ούτε έχει κάνει τέτοιου είδους συμψηφισμούς. Οπότε, θα το εκτιμούσε ακόμα περισσότερο αν στο μέλλον κρατούσες τέτοιους συμψηφισμούς για τον εαυτό σου.


Επίσης, επειδή με τον τίτλο που δίνεις η είδηση δεν μεταφέρεται ως έχει, αντιγράφω εδώ όλο το κείμενο:
Το Κοινοβούλιο της Μολδαβίας καταδίκασε την Πέμπτη επισήμως το κομμουνιστικό καθεστώς και απαγόρευσε τα κομμουνιστικά σύμβολα...

Το επίμαχο νομοσχέδιο επικρίνει «το ολοκληρωτικό κομμουνιστικό καθεστώς στην Μολδαβική Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία, το οποίο πραγματοποίησε εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, καθώς και τις ενέργειες όλων των προσώπων, που συμμετείχαν στην τέλεση των εγκλημάτων του κομμουνιστικού καθεστώτος».

Πέραν αυτών, το νομοσχέδιο απαγορεύει στο έδαφος της Δημοκρατίας τη χρήση των κομμουνιστικών συμβόλων (ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται το σφυροδρέπανο). Επίσης απαγορεύεται «να προπαγανδίζονται ολοκληρωτικές ιδεολογίες».

Πάντως διευκρινίζεται ότι η απαγόρευση ισχύει μόνο για τη χρήση αυτών των συμβόλων για πολιτικούς λόγους, οπότε δεν απαγορεύεται η χρήση τους για πολιτιστικούς (ή διαφημιστικούς...) σκοπούς



Επειδή είμαστε και γλωσσικό φόρουμ, καλό είναι να σημειωθεί ότι τα ρήματα καταδικάζω και απαγορεύω δεν είναι συνώνυμα.
Εδώ και η είδηση στο πρωτότυπο. Απόσπασμα, για την αποκατάσταση της ακρίβειας:

The sickle and hammer continue to be the symbols which represent the Communist Party of Moldova. Referring to the new law, the party will have to change their logo, otherwise they will not be allowed to participate in any election.


Ουδόλως απαγορεύτηκε το κόμμα, λοιπόν, μόνο το σφυροδρέπανο.
 

SBE

¥
Η ιδέα μού αρέσει πολύ, γιατί δίνει ζωή στους παλαιούς ανθρώπους μ' έναν τρόπο που πάντα τον είχα ονειρευτεί. Συγκεκριμένα, τώρα, δεν μου άρεσε η Άννα φον Κλεβ, γιατί αυτή ήταν βασίλισσα.

Αυτή δεν την ξέραμε της Κλέβης, όπως το μυθιστόρημα Η Πριγκίπισσα της Κλέβης κλπ;
 
Άλλη είναι αυτή, πάντως, Γαλλίδα (φανταστικό πρόσωπο). Η περί ής παραπάνω ήταν Γερμανίδα παντρεμένη στην Αγγλία.
 
Πάει, τον βάρεσε η ζέστη τον Καμπουράκη και επανήλθε στο θέμα των παχουλών γυναικών και των λιπόσαρκων...λιγότερο γυναικών. Απέδωσε δε το πρόβλημα στους gay σχεδιαστές, που έκαναν τις γυναίκες να μοιάζουν με τους άντρες που γουστάρουν οι ίδιοι! (Ενώ ας πούμε οι παλιοί κορσέδες με τη μέση σφίγγας ήταν φαίνεται φυσιολογικοί...) Αλλά μέσα στον οίστρο του δίνει και μερικές χρήσιμες λέξεις:

Οι επιλεγόμενες μπαμπάτσικες, ζουμπουρλές, τσουπωτές, καμπυλόγραμμες, κρεβατογεμίστρες ή ξεχειμωνιάστρες (λουφάζεις βαθιά στον κόρφο τους μέχρι να περάσει ο σκληρός χειμώνας), έχουν ενεργοποιήσει όλη την εκφραστικότητα της ελληνικής γλώσσας. Κατά τη γνώμη μου, ένα από τα ευφυέστερα κομπλιμέντα που έχω ακούσει για γυναίκα είναι το «αυτή περιγράφεται μόνο με τα χέρια».
 

Earion

Moderator
Staff member
Άλλη είναι αυτή, πάντως, Γαλλίδα (φανταστικό πρόσωπο). Η περί ής παραπάνω ήταν Γερμανίδα παντρεμένη στην Αγγλία.

Δεν έχει να κάνει. Της Κλέβης ήτανε και η μία και η άλλη.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Νομίζω πάντως ότι η βιομηχανία της μόδας παίζει σημαντικό ρόλο στη διατύπωση του προτύπου ομορφιάς. Θέλω να πω, κατ' αρχάς τα ρούχα που φτιάχνονται για πολύ αδύνατα σώματα χρειάζονται λιγότερο υλικό, και λιγότερη δουλειά. Είναι πιο αποδοτικό να φτιάχνεις ρούχα ουάν σάιζ, ή έστω small-medium-large (ο αλλάχ να το κάνει), παρά να φτιάχνεις 8 νούμερα για να καλύψεις όλα τα σώματα. Συν τοις άλλοις, αν μια γυναίκα δεν επιθυμεί διακαώς να είναι αδύνατη, τότε δεν αγοράζει προϊόντα αδυνατίσματος, δεν πηγαίνει σε ινστιτούτα, δεν κάνει αγώνα δρόμου να χωρέσει σε σορτσάκια που φτιάχνονται για έφηβες κτλ. Το τραγικό, δε, είναι ότι συχνά προσπαθεί να μοιάσει με ένα πρότυπο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα:


(Πάω να διαβάσω τον Καμπουράκη)
 

Earion

Moderator
Staff member
Σωστά Παλάβρα. Αυτά τα έχει φωνάξει εδώ και πολύν καιρό η Ναόμι Γουλφ στο The Beauty Myth, που δε βλέπω να έχει μεταφραστεί στα ελληνικά. (Πώς έτσι, κυρίες του φόρουμ;). Κείμενά της βλέπω εδώ και εδώ. Σχετικό επίσης αυτό.
 
Σαφώς και παίζει, όπως κάθε βιομηχανία (του Χόλλυγουντ για τα πρότυπα συναισθημάτων, των τροφίμων για τα πρότυπα του επιθυμητού τροφίμου, της διανόησης για τα πρότυπα και τις μόδες σκέψης κλπ.). Αλλά η κατασκευή ενός προτύπου ομορφιάς δεν αφορά μόνο την εποχή μας. Ποιος μου λέει ότι η Αφροδίτη της Μήλου, π.χ., δεν είναι "κατασκευασμένη", όπως, τηρουμένων των αναλογιών, το ψιμυθιωμένο με photoshop πρόσωπο του γιουτουμπίου σου; Η προσπάθεια κατάργησης κάθε προτύπου, αν ευοδωθεί κάποτε στο όνομα του φυσικού δεδομένου και των δικαιωμάτων του, δεν θα αποτελεί σε καμία περίπτωση επιστροφή σε μια προβιομηχανική εποχή απουσίας προτύπων.

Επίσης, η αναπόληση του λίπους της προβιομηχανικής εποχής με τα άγχη τροφικής επιβίωσής της πόσο αντιστοιχεί στη σημερινή πραγματικότητα των υπερκορεσμένων από τρόφιμα πλούσιων κοινωνιών του πλανήτη; Δεν ήταν κοινωνιολογικά λογικό να αλλάξουν αντίστοιχα και τα πρότυπα ομορφιάς, προς κάτι πιο ελαφρύ;

Τέλος, το πρότυπο ομορφιάς στην Κίνα, π.χ., είναι πολύ πιο λεπτό απ' ό,τι σ' εμάς. Όχι βέβαια στα χρόνια των Τανγκ, αλλά σήμερα. Δεν είναι δηλαδή όλη η υφήλιος ένα πράμα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Μα δεν διαφωνώ σ' αυτό. Δεν υπάρχει δίπολο παχουλή = καλή, αδύνατη = κακή. Είναι λογικό το πρότυπο να είναι ένα αδύνατο γυμνασμένο σώμα, αφού αυτό συμβαδίζει και με τη γενικότερη αντίληψη περί υγείας των δυτικών κοινωνιών. Όμως αυτό το «αδύνατο» δεν σημαίνει ότι μια γυναίκα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ένα σώμα με προεφηβικά χαρακτηριστικά, επειδή αυτό τις περισσότερες φορές είναι ανέφικτο. Θέλω να πω, άλλο το πρότυπο της ομορφιάς που επιβάλλεται από μια κοινωνία, με βάση τα εν γένει χαρακτηριστικά της, και άλλο αυτό που επιβάλλεται από μια βιομηχανία, με βάση τα εκάστοτε ποσοστά κέρδους.
 
Ε, συμφωνούμε λοιπόν! Για το στιλ unisex υποθέτω θα υπάρχουν αναλύσεις. Και κάτι ελαφρώς (έως πολύ ελαφρώς) σχετικό (ΝΥΤ):

North Korea Experts Can See a Lot in a Hemline

SEOUL, South Korea — Keeping track of women’s hemlines is, admittedly, an unusual way to judge the mind-set of a country’s leader.

But that is just what veteran North Korea watchers have resorted to in trying to peer into one of the world’s most isolated countries and divine what its new young leader, Kim Jong-un, is thinking. For weeks now, those analysts have puzzled over photos of women sporting miniskirts and heels in downtown Pyongyang, a stunning change from the years when Western wear was mostly shunned in favor of billowy traditional dresses or drab Mao-style work uniforms.

Then, Mr. Kim himself was shown on state TV giving a thumbs up to a girl band featuring leggy string players performing for him and his generals, and the debate over deeper meaning began in earnest.
 

nickel

Administrator
Staff member
Οι ακραίες συνθήκες καύσωνα θα κρατήσουν κλειστό τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και του Διονυσιακού Θεάτρου, προκειμένου να προστατευθούν από την θερμική καταπόνηση, τόσο οι επισκέπτες, όσο και οι εργαζόμενοι.

Η λειτουργία των δύο χώρων σταμάτησε για το κοινό στις 14:00, ενώ η έκδοση των εισιτηρίων διεκόπη 30 λεπτά νωρίτερα.

Αυτό αποφάσισε ομόφωνα, σε έκτακτη συνεδρίασή της, η επταμελής Εκτελεστική Γραμματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) και έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

http://www.nooz.gr/greece/kleinei-i-akropoli-logo-kaisona


— Ρε Μανόλη, θα βγάλουμε την μπέμπελη, ρε Μανόλη. Δεν το κλείνουμε το ρημάδι να πάμε σπίτι μας; Άσε που θα μας μείνει και κάνας τουρίστας και πού να τον τρέχουμε μέσα στο καμίνι.
— Ναι, ρε Σωτήρη, δίκιο έχεις. Κάτσε να πάρω το υπουργείο να τους πω ότι εμείς την κάνουμε.
(Λήξη της έκτακτης συνεδρίασης)
 

bernardina

Moderator
Με τρία χιλιοστά χιόνι κλείνουν τα σχολεία για να μη φάει τάχα τα μούτρα του κάνα πιτσιρίκι (άσχετα που η απόφαση παίρνεται συνήθως όταν οι γονείς είναι ήδη στη δουλειά και δεν υπάρχει κανείς να τα παραλάβει), με λίγη ζέστη κλείνουν οι αρχαιολογικοί χώροι μην κάνει μήνυση κάνας τουρίστας που τονε βάρεσε η ηλίαση κατακούτελα (γιατί έτσι έχουμε ακούσει ότι κάνουν στα εξωτερικά, είναι κάτι πονηράντζες αυτοίοί...)
Πάντα στο Λεκανοπέδιο όμως, ε; Η υπόλοιπη Ελλάδα δεν έχει ψυχή. Ούτε καύσωνες ούτε παγετούς. Α, μπα...
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Είχα την τύχη να επισκεφτώ πρόσφατα τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου (πρώτα) και (σχεδόν αμέσως μετά) τον χώρο των ανασκαφών στο Ακρωτήρι, στη Σαντορίνη.

Στην Έφεσο ένιωσα (ίσως και λίγο πιο έντονα) αυτό που νιώθω όποτε βλέπω αρχαία στο εξωτερικό. Ότι είναι ένα απλό έκθεμα τέχνης, ιστορίας, πείτε το όπως θέλετε· υπάρχει κάτι, πάντως, που δεν βοηθούσε να νιώσω τη μέθεξη που νιώθω ακόμη και στα πιο ασήμαντα ερείπια που σημαδεύονται απλώς από ένα φθαρμένο συρματόπλεγμα της αρχαιολογικής και μια καφετιά «πολιτιστική» πινακίδα. Αυτό που νιώθεις μπαίνοντας στον πανέμορφα νεοσκέπαστο χώρο στο Ακρωτήρι.

Αυτό που με στενοχώρησε όμως ήταν ότι στην Έφεσο υπήρχε τρίγλωσση σήμανση σε κάθε σημαντικό χώρο ενώ στο Ακρωτήρι τίποτε περισσότερο από δυο τρεις στρατηγικά τοποθετημένες κατόψεις --χωρίς καν τις κλασικές βοηθητικές ταμπελίτσες σήμανσης των χώρων. Ακόμη χειρότερα· στην Έφεσο μπορούσες να νοικιάσεις το σύστημα ψηφιακής προσωπικής ξενάγησης (αυτό το εξειδικευμένο κασετόφωνο, δηλαδή) ενώ στην Ελλάδα έπρεπε να ψάξεις να βρεις ξεναγό (που δεν υπήρχε --και πόσοι να υπάρχουν, πια; ) επειδή, ως γνωστόν (και επισημαίνεται στη σχετική ταμπέλα στην είσοδο) «απαγορεύεται η ξενάγηση από μη διπλωματούχα μέλη».

Κι αναρωτιέμαι: Ναι, τον θέλω τον σεβασμό που δείχνουν όσοι ασχολούνται με αγάπη και μόρφωση στο αρχαιολογικό κύκλωμα στην Ελλάδα, αλλά γιατί να μην μπορεί π.χ. η απαγόρευση της απουσίας ξεναγού να περιορίζεται στα γκρουπ και να μην υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε ένα ανάλογο ψηφιακό σύστημα στην Ελλάδα; Και ας πηγαίνουν τα έσοδα υπέρ των ξεναγών ή των ανασκαφέων (που ως γνωστόν διαθέτουν διάφορα προνόμια μέχρι τη δημοσίευση των ερευνών και μετά); Γιατί να πρέπει να περιδιαβαίνουμε οι ανεξάρτητοι, μεμονωμένοι Έλληνες (και άλλοι) τουρίστες τον χώρο και να περιοριζόμαστε απλώς σε μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες;
 

SBE

¥
Βεβαίως, ένα πράγμα που ξεχνάνε να αναφέρουν όσοι ασχολούνται με τη διάκριση παχουλή- λεπτή είναι ότι περιλαμβάνει και το φόβο της ηλικίας, πολύ μεγάλος φόβος ειδικά στις βόρειες αστικές κοινωνίες, όπου παραδοσιακά η γυναίκα (και σε μικρότερο βαθμό, ο άντρας) που μεγαλώνει χάνει την όποια θέση της στην κοινωνία. Και μοιάζει σα να μην ξέρουμε ότι άλλο σώμα έχει ο εφηβος κι άλλο ο ενήλικος, ακόμα κι αν μπαίνουν στα ίδια ρούχα.
Επίσης συγχέεται συχνά η ομορφιά με το μέγεθος. Το σώμα μας έχει συγκεκριμένο σχήμα που δεν πρόκειται να αλλάξει με την αλλαγή του βάρους. Π.χ. τα στραβά πόδια θα παραμείνουν στραβά, ανεξαρτήτως κιλών. Ο κοντός λαιμός ή η καμπούρα το ίδιο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βελτιώσουμε την εμφάνισή μας, απλά ότι δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα.

Χαίρομαι που ο αρθρογράφος δεν είναι ανασφαλής. Δηλαδή δεν έχει κανένα προβλημα να πει ότι του αρέσουν οι παχουλές. Πέρα απ'όλα τ'άλλα δείχνει και κάποια ωριμότητα που σίγουρα δεν την έχουν όλοι.
 

SBE

¥
Πάντως, αστεία -αστεία, μόλις πιάνει 40 η περιήγηση σε αρχαιολογικούς χώρους είναι μαρτύριο. Αλλά τέλος παντων, ας έχουν τις ανάλογες δροσερές εγκαταστάσεις, πωλητήρια, καφετέριες κλπ. Αν νοικιάζουν παρασόλια.
 

bernardina

Moderator
Δηλαδή, συγνώμη, έρχεται ο άλλος από τα πέρατα της Γης και του λες, σόρι μάγκα, του χοτ φορ σαϊτσίιν' τράβα στο χωργιόσ' και ξαναέλα τον Σεπτέμβρη με τη δροσούλα; Δηλαδή δεν έχει δικαίωμα να αποφασίσει ο ίδιος αν θα κάτσει στη σκιά να πλακωθεί στους φραπέδες ή θα επισκεφτεί τον αρχαιολογικό χώρο που μπορεί να ονειρεύεται σαράντα χρόνια; Δεν είμαστε καλά! Αν είναι να το γράψουμε ότι είμαστε χώρα που λειτουργεί μόνο με θερμοκρασίες από δεκαπέντε μέχρι τριάντα πέντε Κελσίου, να κανονίζει και ο άλλος την πορεία του, βρε αδελφέ. Και συγνώμη, δηλαδή, αλλά τις τελευταίες μέρες η Ιταλία έχει γίνει πουρές από τον απίστευτο αφρικάνικο καύσωνα. Δεν άκουσα να έκλεισε κάνα Κολοσσαίο, κάνα Τσίρκο Μάξιμο καμιά Βίλα γουατέβερ. Ρε τα κορόιδα οι Ρωμάνοι...
 
Top