metafrasi banner

branding = επωνυμοποίηση, καθιέρωση / εδραίωση φίρμας / εμπορικής επωνυμίας

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Βλέπω ότι έχει συζητηθεί εδώ. Δε με εξυπηρετεί η συγκεκριμένη απόδοση, γιατί με ενδιαφέρει περισσότερο η διαδικασία της καθιέρωσης μάρκας (όπως λέει και ο Χρυσ.)
Βλέπω ότι στο σύνδεσμο που έδωσα η φίλτατη Κατερίνα προτείνει «δημιουργία ταυτότητας» που πολύ μου αρέσει. Τι λέτε;
 
Last edited by a moderator:

nickel

Administrator
Staff member
Και το rebranding, το να ενισχύσουμε τη θετική επίδραση μιας φίρμας, να την ανασυσκευάσουμε και να την κάνουμε πιο ελκυστική, πιστεύω ότι μπορούμε να το πούμε επανεπωνυμοποίηση. Για την ακρίβεια, να το γράψουμε, γιατί δεν λέγεται εύκολα.

Μου είπαν να δω αυτό το βίντεο και το έβαλα στα To Do μου.

Rebranding Greece (Ομιλία του Πέτρου Οικονομίδη)

 

Earion

Moderator
Staff member
Greece : A brand that's never been branded
Ατάκα λιγόλογη αλλά γεμάτη νόημα. Που αξίζει να μπει στα Κοψίδια μας.
Αλλά η επανεπωνυμοποίηση, Νίκελ, προορίζεται να ζήσει μόνο ως γλωσσοδέτης! Αν δεν απλοποιηθεί δηλαδή άμα τη εμφανίσει.
 

TryHarder

New member
Ένα μεγάλο μέρος της επωνυμίας της Ελλάδας είναι η γλώσσα της. Ένα μεγάλο μέρος της Ελληνικής γλώσσας είναι ότι έχει λέξεις και ονόματα που είναι "σαφή" και "μακρινάρια" ...και γλωσσοδέτες, ειδικά για τους ξενόγλωσσους. Η επανεπωνυμοποίηση ταιριάζει και είναι όπως λέμε "όνομα και πράγμα".

Είναι ένας όρος αρκετά ειδικευμένος που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως από άτομα που ξέρουν ή θέλουν να δείξουν πως ξέρουν. Φανταστείτε λοιπών πόσο εκλεπτυσμένος και μελετημένος θα ακούγεται κάποιος όταν προφέρει αυτή τη λέξη. Δηλαδή, η χρήση της λέξης "επανεπωνυμοποίηση" θα ενίσχυε την επωνυμία του χρήστη.

Παρενθετικά να ρωτήσω το εξής: Τι επωνυμία επωνυμοποιητικής βιομηχανίας μπορεί να έχει ένας τόπος όταν δεν έχει δικιά του αφομοιωμένη λέξη για να το εκφράσει;
 

Zazula

Administrator
Staff member
Με την ευκαιρία: http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?7463-μπράντα-(η)-παναπεί-brand
 
Το νήμα αυτό δεν το είχα δει μέχρι σήμερα που έκανε την προσθήκη του ο Ζαζ. Να πω, όμως, κι εγώ δυο λόγια.

1. Η εδραίωση εμπορικής επωνυμίας είναι για μένα μια χαρά λύση. Η ενίσχυσή της (για το rebranding), το ίδιο. Πολύ καλύτερο από επωνυμοποιήσεις και επανεπωνυμοποιήσεις (ειδικά το δεύτερο είναι αφόρητα σχοινοτενές και, εν πάση περιπτώσει, καταδεικνύει το πώς η αναζήτηση μονολεκτικής απόδοσης οδηγεί ενίοτε σε τραγωδίες).

2. Οι απαντήσεις που δίνει η αρχική παραπομπή της Παλάβρας είναι, δυστυχώς, ανακριβείς. Πρόκειται για μια μπακάλικη διάκριση που δεν στηρίζεται σε τίποτε άλλο πέρα από την υπέρμετρη βεβαιότητα του συντάκτη της.

3. Ας διευκρινίσουμε κάτι, επομένως: εμπορικό σήμα είναι μόνον ότι έχει νομικώς καταχωρισθεί και κατοχυρωθεί ως τέτοιο. Όλα τα άλλα είναι, προς το παρόν, απλώς σημεία χρησιμοποιούμενα για εμπορικούς σκοπούς.

Τα σήματα μπορεί να είναι λεκτικά ή εικονιστικά, ή και μικτά (δηλαδή να συνδυάζουν λεκτικά και εικονιστικά στοιχεία). Το σήμα μπορεί να αφορά οτιδήποτε: μια εταιρία μπορεί να κατοχυρώσει ως εμπορικό σήμα την επωνυμία της (εμπορική ή ακόμη και καταστατική), την ονομασία προϊόντος της, ακόμη κι ένα διαφημιστικό σλόγκαν (π.χ. η Audi και το "Vorsprung durch Technik"), όλα αυτά σε λεκτική μορφή ή μαζί με τα λογότυπά της.

4. Ο γλωσσικός δαρβινισμός και οι θεωρίες περί ανωτερότητας της μίας ή άλλης γλώσσας, δεν νομίζω ότι προσφέρουν κάτι. Η γλώσσα Α μπορεί να διαθέτει μεγαλύτερη πλαστικότητα από τη γλώσσα Β ως προς τον σχηματισμό κάποιων λέξεων, αυτό δεν την καθιστά "ανώτερή" της. Τέσπα, νόμιζα ότι τα είχαμε ξεπεράσει αυτά, αλλά τελικά πάλι πλανήθηκα...
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Υπάρχει πλέον μονολεκτικά η επωνυμοποίηση.
Ψάχνω τώρα το rebranding και έπεσα σε αυτό το νήμα ξανά. Από τότε που το συζητήσαμε, έχει προκύψει ένα νέο πρόβλημα με την «επωνυμοποίηση». Βλέπω στο διαδίκτυο ότι χρησιμοποιείται για την αποανωνυμοποιήση, αν θέλετε, π.χ. το να δίνει τα στοιχεία του στην εταιρεία κινητής ο ιδιοκτήτης ενός καρτοκινητού. Μαζί με την επωνυμοποίηση προϊόντων, δηλαδή, θα βρούμε και την επωνυμοποίηση καρτοκινητού/ιστολογίου κτλ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Χμμ, είναι όμως η αποανωνυμοποίηση των καρτοκινητών όντως «επωνυμοποίηση», ή μήπως απλά «ταυτοποίηση χρήστη»; Διότι γίνεται «επώνυμο» το κινητό μ' αυτήν τη διαδικασία;
 

Zazula

Administrator
Staff member
H ΕΛΕΤΟ έχει υιοθετήσει:

brand|ονοματόσημο, εμπορικό όνομα, μάρκα
branding|ονοματοσήμανση, αποτύπωση εμπορικού ονόματος
brand name|εμπορικό όνομα
trademark|εμπορικό σήμα
 
Top