Τα εφήμερα

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Πολλή πλάκα. Βγαίνει ο ρεπόρτερ στον Σκάι και ανακοινώνει την είδηση ότι ένας 18χρονος μαθητής εισέβαλε στο λύκειό του, στο Μαρούσι, επιτέθηκε στους καθηγητές του και τραυμάτισε με ένα σπαθί σαμουράι δύο άτομα. Και συμπληρώνει:

Δεν λέμε ποιο σχολείο είναι, για να μη θορυβήσουμε τους γονείς.

Δεδομένου ότι στο Μαρούσι υπάρχουν συνολικά 9 δημόσια λύκεια και αρκετά ιδιωτικά, τι ακριβώς πέτυχε ο ρεπόρτερ; Να μη θορυβήσει τους γονείς ενός σχολείου ή να θορυβήσει μερικές χιλιάδες γονείς που έχουν παιδιά σε λύκεια του Αμαρουσίου;
 

nickel

Administrator
Staff member
Ίσως κατάλληλο για το πολιτικό φόρουμ, αλλά, αν θέλετε να το συζητήσετε, μπορεί και να μετακομίσει:

Με τίτλο «Η Ελλάδα δεν εξαπάτησε», ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης απαντά μέσω της εφημερίδας Le Monde στις πρόσφατες δηλώσεις του Νικολά Σαρκοζί ότι η χώρα μπήκε στην Ευρωζώνη με πλαστά στοιχεία.

Στο άρθρο του ο κ. Σημίτης υπενθυμίζει ότι η Ελλάδα μπήκε στην Ευρωζώνη βάσει των στοιχείων του 1999, ενώ η κυβέρνηση που ήρθε στην εξουσία το 2004 (του Κ.Καραμανλή) άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού των στρατιωτικών δαπανών, πράγμα που τελικά «φούσκωσε» τα στοιχεία των επόμενων ετών.

«Το γεγονός αυτό το κατήγγειλα σε αρκετές περιπτώσεις και είναι πραγματικά λυπηρό που ο κ. Σαρκοζί καταφεύγει στην ίδια επιχειρηματολογία, αντί να ερευνά την ακεραιότητα των υπηρεσιών της Κομισιόν και της ΕΚΤ» συνεχίζει.

Υπενθυμίζει μάλιστα ότι «το έλλειμμα της Γαλλίας κατά την είσοδο στην ΟΝΕ το 1997 ήταν μεγαλύτερο από της Ελλάδας, καθώς ξεπερνούσε το 3,3% του ΑΕΠ και συνεπώς τις απαιτήσεις του Μάαστριχτ.

«Ας ελπίσουμε ότι οι ενστάσεις για τα στατιστικά στοιχεία θα δώσουν τη θέση τους σε πιο ώριμες σκέψεις, κυρίως για το πώς θα δημιουργήσουμε τις απαραίτητες συνθήκες για τη συνύπαρξη κρατών με διαφορετικό επίπεδο ανάπτυξης σε μια νομισματική ζώνη» καταλήγει ο κ. Σημίτης.

http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231137732
 

SBE

¥
Μόνη σκέψη: too late! Αυτό το ζήτημα έπρεπε να το είχαμε χειριστεί με πολύ διαφορετικό επικοινωνιακό τρόπο εδώ και χρόνια.
Αντί γι'αυτό έχουμε φτάσει να καλείται Έλληνας υπουργός σε ειδησεογραφική εκπομπή και να τον ρωτάει ο συντονιστής "γιατί στην Ελλάδα είσαστε όλοι απατεώνες;"

ΥΓ Αναφέρομαι στην εμφάνιση του Γερουλάνου στο BBC την περασμένη Πέμπτη ή Τετάρτη. Ομολογουμένως με εντυπωσίασε η ψυχραιμία του και οι πολύ καλές απαντήσεις του, παρόλο που του επιτέθηκαν με επιχειρήματα σαν το παραπάνω. Και επειδή όχι, δεν έχουν τρελαθεί εντελώς οι πάντες, σχολιάστηκε αρνητικά στον τύπο το είδος των ερωτήσεων και θετικά ο Γερουλάνος.
 

SBE

¥
Μπράβο Αλεξάνδρα, το έψαχνα και δεν το έβρισκα. Και όπως βλέπω τώρα δεύτερη φορά, ναι, προσπαθεί στην αρχή να παίξει την κασέτα "φταίνε οι προηγούμενοι", το οποίο ελπίζω κάποια στιγμή να το ξεπεράσουμε γιατί δεν είναι σοβαρή δικαιολογία, αλλά μετά πάει σχετικά καλά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αν έβρισκες τώρα και τα σχόλια στον Τύπο, να τα διαβάσουμε κι εμείς...
 

nickel

Administrator
Staff member
Υπάρχει αρκετή αμφισβήτηση για το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη», αλλά ο πρύτανης του ΑΠΘ κ. Μυλόπουλος δοκιμάζει τα νεύρα μας με το καινούργιο «Κανείς δεν είναι παραπάνω (sic) από το νόμο, παρά μόνο οι παραδόσεις μας». Από το σημερινό Βήμα, με υπογραφή Γ. Γιατρομανωλάκη:

«Κανείς δεν είναι παραπάνω (sic) από το νόμο, παρά μόνο οι παραδόσεις μας. Και το άσυλο είναι μια μακρά ακαδημαϊκή παράδοση. Συνδέεται με τις ακαδημαϊκές ελευθερίες, συνδέεται με τη διακίνηση των ιδεών, την αυτοτέλεια, την αυτονομία, την ανεξαρτησία του πανεπιστημίου, από οποιοδήποτε εξωτερικό παράγοντα» δήλωσε ο πρύτανης και συνέχισε: «Για μας, ανεξάρτητα από τη νομοθεσία, το πανεπιστημιακό άσυλο υπάρχει».

Η δήλωση αυτή του αξιότιμου πρύτανη του ΑΠΘ όχι μόνο επαναφέρει σε ισχύ το εθιμικό δίκαιο, αλλά επαναξιολογεί, με το κύρος της, τις αθάνατες παραδόσεις του ελληνικού λαού και τις επανατοποθετεί, καθαρά και ξάστερα, στο απυρόβλητο. Καιρός ήταν. Και η ζωοκλοπή παράδοση είναι. Και η οπλοκατοχή ομοίως. Ομοίως και η φοροδιαφυγή, η οποία μάλιστα κατά τους ειδικούς ανάγεται στην εποχή της Τουρκοκρατίας. Αμ η παράνομη στάθμευση, τι είναι παρά μία εκ των παραδόσεών «μας»; Καλώς λοιπόν που ο κ. πρύτανης τοποθέτησε τις «παραδόσεις μας» πάνω και από τον νόμο.

Όμως για κείνο που πράγματι πρέπει να επαινεθεί, είναι που μας θύμισε, ως μια από τις ευλογίες του «παραδοσιακού» μας ασύλου, «τη διακίνηση των ιδεών» στα πανεπιστήμια. Πρύτανης είναι και, δεν αμφιβάλλω, χρόνια τώρα βλέπει πως τόσο στο σεβαστό μου ΑΠΘ, όσο και στα υπόλοιπα πανεπιστήμια, το μόνο που «διακινείται» νυχθημερόν είναι οι ιδέες.

Υποθέτω πως κάποια στιγμή μπορεί να μας αναφέρει κάποιες από τις πολλές «ιδέες» που έχουν διακινηθεί τα τελευταία χρόνια, μέσω ασύλου, και τώρα- φευ- πάει αλυσοδένονται... Κι ακόμη πιο αξιέπαινος γίνεται, καθώς λησμονώντας τον στρεβλό νόμο 4009 για τα ΑΕΙ, και τα όσα μύρια δεινά επιφυλάσσει στα πανεπιστήμιά μας, λησμονώντας τη χρεοκοπημένη Παιδεία μας επικεντρώνεται, ειδικά τις μέρες αυτές, στο «παραδοσιακό» μας άσυλο. Εκθειάζει ένα άσυλο-φρικιό, που, το ξέρουμε όλοι, μαζί με άλλες αστοχίες και λαϊκισμούς, υποβάθμισε και ευτέλισε τα πανεπιστήμιά μας. Ακριβώς όπως μας έχουν ευτελίσει και καταστρέψει πολλές από τις αθάνατες ελληνικές μας παραδόσεις. Που εξακολουθούν να φεγγοβολούν «παραπάνω από το νόμο».​
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Να προσθέσω στις ελληνικές παραδόσεις που είναι "παραπάνω από τον νόμο" το φακελάκι και το ρουσφέτι.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Να προσθέσω στις ελληνικές παραδόσεις που είναι "παραπάνω από τον νόμο" το φακελάκι και το ρουσφέτι.
Και το ξύλο στα αμφιθέατρα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Και ένα αμίμητο σχόλιο στο παραπάνω του κ. Γιατρομανωλάκη:


Μα κύριε Γιατρομανωλάκη, τι πράγματα είναι αυτά που λέτε; Σας παρακαλώ, συνέλθετε, ελάτε στα συγκαλά σας!... Ο Μυλόπουλος τα είπε αυτά, δεν τα είπε δα και κανένα σπουδαίο πρόσωπο. Τον τελευταίο χρόνο περίπου αυτός ο άνθρωπος έχει πει τόσες ανοησίες (και μ..., ήθελα να πω αλλά καταλαβαίνετε...) και τόσες ελαφρότητες που ένας θεός ξέρει το σόι πρύτανης είναι. Απορώ γιατί το υπουργείο δεν τον έχει καθαιρέσει ακόμη αλλά εξακολουθεί να του πληρώνει και τον μισθό συν τα ειδικά επιδόματα θέσης κλπ. κλπ. Και πάλι ξανακάνετε λάθος να ζητάτε από τον Μυλόπουλο "ιδέες": βεβαίως, θα σας παραπέμψει στις μπούρδες που διακίνησε όλον αυτόν τον καιρό στην προσπάθειά του να προστατέψει την καρέκλα του και τις όμορφες κα/ωλοπληρωμένες (εμ, το σκεφτήκατε αυτό; βλέπετε, να πού είναι κρυμμένες οι διακινούμενες και διά του ασύλου προστατευμένες ιδέες...).
Μάλλον, κ. Γιατρομανωλάκη, δεν διαβάζετε, δεν παρακολουθείτε, δεν καταλαβαίνετε, δεν..δεν.. όσα όλη η Ελλάδα και η Εσπερία έχει καταλάβει: Εμείς εδώ στο ΑΠΘ έχουμε πρύτανη που το λέει η καρδούλα του, έχει κότσια, ή καλύτερα he has balls, όπως θα έλεγε και ο ίδιος καθώς του έχουν μείνει κάποια γλωσσικά κουσούρια από τις μακρόχρονες σπουδές και ερευνητικές και λοιπές παραμονές του στον αγγλόφωνο κόσμο. Αμ πώς, που θά'λεγε και ο γνωστός κωμικός. Τι μας περάσατε εμάς; Σαν κάποιους άλλους που σάπισαν στα πανεπιστήμια να σπουδάζουν και να μελετούν; Εμείς είμαστε καπάτσοι, καταφερτζήδες, ζαρντινεροπαπάρες και αρχιπ(ρ)uτάνεις. Δεν είμαστε σαν αυτόν το νεροβούβαλο τον δικό σας τον καλλιτέχνη. Μυλόπουλος και ξερό ψωμί! που θά'λεγε κι ο λαουτζίκος! Ζήτω το πρυτανείο, ζήτω και τα πρυτάνια μας!
Να μας ζήσουν, είναι σαν τα μούτρα μας κι αυτοί, γιατί ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΕΞΑΜΕ, ας τους γευτούμε τώρα.
ΑΠΘΔΕΠίτης

 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Από το Twitter:

@megask2 megasavatokiriako

Η εκπομπή mega σαββατοκύριακο ψάχνει κάποιον τηλεθεατή με άποψη για τα τεκτενόμενα (sic), να έρθει στην εκπομπή και να την καταθέσει. Ευχαριστούμε.

Τι λέτε;
 
(...) με υπογραφή Γ. Γιατρομανωλάκη:

«Κανείς δεν είναι παραπάνω (sic) από το νόμο, (...) Καλώς λοιπόν που ο κ. πρύτανης τοποθέτησε τις «παραδόσεις μας» πάνω και από τον νόμο.


Νομίζω πως και μετά τα (δικά μου) έντονα χρειάζεται ένα sic. Τι λέτε;
 

nickel

Administrator
Staff member
Δεν θα το έλεγα, αλλά καταλαβαίνω πώς προκύπτει και δεν με παραξενεύει. Έτσι κι αλλιώς, καλώς δεν έβαλα «(sic)». Όταν τα παραθέματα είναι απλή αντιγραφή, δεν έχει μεσολαβήσει (επανα)δακτυλογράφηση για να υπάρχει περίπτωση πληκτρολισθήματος.
 
Είναι τάχα λάθος το "παραπάνω από το νόμο" και του βάζει σικ ο Γιατρομανωλάκης; Δεν σημαίνει "πιο πάνω"; Πράγματι συχνότερο είναι "κανείς δεν είναι πάνω από το νόμο" αλλά διστάζω να θεωρήσω λάθος το "παραπάνω".
 

nickel

Administrator
Staff member
Κάποτε δεν αποκλείεται και το «πάνω από το νόμο» να θεωρούσαν ότι δεν υπηρετεί το κλισέ («υπεράνω του νόμου»).
 
Εγώ θεωρώ λάθος το "παραπάνω από το νόμο" (με πάει σε ποσοτική και όχι σε χωρική σημασία όπως το "πάνω" και το "πιο πάνω"), όχι με την αυστηρή έννοια της λογικής αλλά με την έννοια της σπανιότητας της σύναψης. Αλλά εξίσου λάθος θεωρώ το "καλώς λοιπόν που ο πρύτανης"· τα σωστά θα ήταν είτε "καλώς λοιπόν ο πρύτανης..." είτε --με άλλη σημασία-- "καλά λοιπόν που ο πρύτανης...[γιατί αλλιώς...]". Το "καλώς λοιπόν που ο πρύτανης" μού φαίνεται καθαρό λάθος. Καταλαβαίνω πώς προκύπτει, αλλά αυτό δεν ακυρώνει το λάθος.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αυτή εδώ η αφίσα είναι σίγουρα φωτομοντάζ:




Αλλά γι' αυτήν εδώ δεν πρέπει να χρειάστηκαν φωτομοντάζ:




Αναλυτικά:
http://www.highsnobiety.com/news/2011/11/16/benetton-launches-the-unhate-campaign/
 
Εγώ θεωρώ λάθος το "παραπάνω από το νόμο" (με πάει σε ποσοτική και όχι σε χωρική σημασία όπως το "πάνω" και το "πιο πάνω"), όχι με την αυστηρή έννοια της λογικής αλλά με την έννοια της σπανιότητας της σύναψης. Αλλά εξίσου λάθος θεωρώ το "καλώς λοιπόν που ο πρύτανης"· τα σωστά θα ήταν είτε "καλώς λοιπόν ο πρύτανης..." είτε --με άλλη σημασία-- "καλά λοιπόν που ο πρύτανης...[γιατί αλλιώς...]". Το "καλώς λοιπόν που ο πρύτανης" μού φαίνεται καθαρό λάθος. Καταλαβαίνω πώς προκύπτει, αλλά αυτό δεν ακυρώνει το λάθος.

Σπάνια σύναψη μπορεί να είναι, αλλά α) την έχει το ΛΚΝ: || (προφ.) εκφέρει το β' όρο σύγκρισης: Aγαπούσαν την ελευθερία ~ από τη ζωή. (έκφρ.) είμαι λίγο / λιγάκι ~ από αυτόν, αυτή, κτλ., είμαι λίγο καλύτερος από αυτόν.
και β) την κατοχυρώνει ο Σαμαράκης στο Αρνούμαι:
... Ετόλμησα να βάλω παραπάνω από το Νόμο 11.113.303... να βάλω τι;.. Το θάνατο του γιού μου... το θάνατο του παιδιού μου... το θάνατο ενός παιδιού... έναν κάποιο θάνατο... Αλλά πώς μπορεί ένας φυσιολογικός άνθρωπος να κάνει αυτό που έκανα εγώ;.. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος φυσιολογικός να βάλει το θάνατο του παιδιού του, του μόνου του παιδιού, παραπάνω από το μεγαλειώδη, τον καταπληκτικό Νόμο 11.113.303;.. Παραπάνω δηλαδή από τη Μαζική Παραγωγή;..

Και δεδομένου ότι είναι προφορικός ο λόγος του Μυλ. δεν στέκει να βάζει (σικ) ο Γιατρομ.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Από τα χθεσινά ΝΕΑ:
Η γενιά που σταμάτησε την πρόοδο
Του Αντύπα Καρίπογλου
Κατά έναν ασυνήθη τρόπο, όταν μιλάμε για τη γενιά του Πολυτεχνείου, δεν την προσδιορίζουμε σε χρονική σχέση με το ιστορικό γεγονός, όπως π.χ. μιλώντας για τη γενιά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά της πιστώνουμε το ίδιο το γεγονός. Ταυτόχρονα, σ' αυτό το γεγονός δόθηκε μια μυθολογική διάσταση. Η μεγάλη πλειοψηφία που ηλικιακά ανήκει σ' αυτήν τη γενιά ούτε υπέφερε από τη χούντα, ούτε αντέδρασε, ούτε - πολύ περισσότερο - την έριξε. Γεννημένοι μετά τον Εμφύλιο, οι άνθρωποι αυτής της γενιάς, ενώ δεν έζησαν τις τραγωδίες των γονιών τους, και πριν δημιουργήσουν κάτι για το οποίο θα μπορούσαν να είναι περήφανοι, πέρασαν κατευθείαν στο στάδιο απόλαυσης των καρπών των «θυσιών» τους, οικειοποιούμενοι το επίτευγμα του (διαρκώς ποθούμενου) εκδημοκρατισμού και εξευρωπαϊσμού του νεοελληνικού κράτους. Αν, απλοϊκά ίσως, ορίζαμε την πρόοδο ως επαύξηση των υλικών και μη αγαθών από γενιά σε γενιά, η γενιά του Πολυτεχνείου έζησε κάνοντας ακριβώς το αντίθετο. Κατασπατάλησε ό,τι κληρονόμησε, επειδή ακριβώς θεωρούσε ότι αποτελούσε τη δίκαιη αμοιβή για όσα «έκανε». Κι όταν η κληρονομιά σώθηκε, δανείστηκε, διότι θεωρούσε ότι δεν ξοφλήθηκαν οι «προσφερθείσες» υπηρεσίες της προς τον τόπο. Δεν κατανάλωσε απλώς τα υλικά αγαθά, «κατανάλωσε» και την άυλη περιουσία μας. Τη γνώση, μετατρέποντας την παιδεία σε μηχανισμό απονομής κρατικών μισθών. Τους δημοκρατικούς θεσμούς, μετατρέποντας το Σύνταγμα και τους νόμους σε εργαλεία άσκησης λαϊκίστικης πολιτικής. Τους ίδιους τους δεσμούς που κρατούν άρρηκτο τον κοινωνικό ιστό, μετατρέποντάς τους σε δίκτυο εξυπηρέτησης μικροπολιτικών και συντεχνιακών συμφερόντων.
Ετσι, μοιραία, η διαδρομή αυτής της γενιάς «κράσαρε». Η ευημερία που απολαύσαμε ήταν δανεική, η πρόοδος ήταν πρόσκαιρη, κράτησε μέχρι την ώρα του λογαριασμού. Η γενιά του Πολυτεχνείου αντέστρεψε την πορεία προς τα εμπρός. Αντί να προσθέσει, έφαγε ό,τι έφτιαξαν οι γονείς της, κι όταν αυτά τελείωσαν, έφαγε όσα θα φτιάξουν τα παιδιά της. Αυτό που τώρα πρέπει να κάνει για να εξιλεωθεί είναι να βοηθήσει σε κάθε προσπάθεια διάσωσης των εγγονιών της.

Ο Αντύπας Καρίπογλου είναι δικηγόρος. Το 1973 ήταν 9 χρονών, οπότε δεν είναι σίγουρος αν ανήκει ή όχι στη γενιά του Πολυτεχνείου


 
Top