The talaepory of koine logic

.."μας"; Να κάνουμε ένα συγκριτικό τεστ DNA σύγχρονων ελλήνων με αρχαίους; Όλο και κάποια τρίχα του Αγαμέμνονα θα βρέθηκε στο θόλο, δεν μπορεί.

Από το Smithsonian.
"The newest technique for answering the question of who settled Iceland is genetic studies. Even before these advances took place, the dark eyes and red hair of some Icelanders suggested a non-Scandinavian origin. However, the studies have fluctuated wildly in their conclusions, some estimating 86% Scandinavian genetic markers, while others estimating 98% Celtic! The most recent study suggests up to 50% of the women in Iceland were likely of Celtic stock.

Why does this study base its conclusion on women in Iceland? Mitochondrial DNA is inherited, unchanged except for random mutations, from one's mother. It is thought to be the key to unlocking long-term population movements. Based on comparisons of Icelandic mitochondrial DNA with other European populations, Icelandic women are most similar to the Welsh and British. While the sagas speak often of Irish slaves, perhaps the term really meant Celtic peoples from the Western Isles, and not Irish alone.

Other DNA traces suggest Icelandic women share DNA not only with Scandinavians and people of the British Isles, but also with the Saami, Finns, Russians, Germans, Austrians, Turks, and others. This unique blend means Icelanders are not closely related to any single population."


Θα είχε ενδιαφέρον μια τέτοια μελέτη για τους Έλληνες (και Ελληνίδες :))

και αγγλικό αίμα δεν έχω στις φλέβες μου

ισλανδικό, ίσως;:)
 

daeman

Administrator
Staff member
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου, μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες, γύφτισα μαϊμού
Ελλάδα, Ελλάδα, μάνα του καημού

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου, μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς
 

SBE

¥
Δεν θεωρώ ότι είμαι προγονόπληκτη αλλά θεωρώ εξίσου βλακώδη με την προγονοπληξία το αντίθετό της, το ότι δηλαδή ορισμένοι είναι 100% σίγουροι ότι δεν υπάρχει κανένας σύγχρονος Έλληνας που να έχει σχέση με τους αρχαίους κατοίκους της χώρας αυτής. Οι οπαδοί και των δύο απόψεων προέρχονται σε τελική ανάλυση από την ίδια εσφαλμένη αντίληψη της αρχαίας ιστορίας μας, τα περί περασμένων μεγαλείων κλπκλπ. Πρόκειται δηλαδή για τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. :cool:

Είτε μας αρέσει είτε όχι, εμείς είμαστε η εξέλιξη των ΑΗΠ. Ο ταπεινός και ίσως και αντιπαθής (ή για ορισμένους ανύπαρκτος) πολιτισμός μας του 21ου αιώνα είναι η εξέλιξη όλων αυτών που κληρονομήσαμε. Εμείς. Όχι οι Σουηδοί ή οι Ιάπωνες. Αυτοί έχουν κληρονομήσει κάτι διαφορετικό από το δικό μας, πιο σχετικό με το δικό τους χώρο.

Επίσης θα απογοητεύσω όσους πιστεύουν ότι η ελληνική πολιτιστική κληρονομία ανήκει σε όλους τους λαούς κλπ. Οι Κινέζοι π.χ. θα γέλαγαν αν το άκουγαν αυτό. Το ότι έτυχε κάποιοι ΑΗΠ να πουν και να κάνουν πρώτοι κάποια πράγματα δε σημαίνει ότι σκοτώνονται ντε και καλά όλοι να τα υιοθετήσουν. Κι οι Γάλλοι ήταν οι πρώτοι που συστηματοποίησαν τη σύγχρονη μαγειρική, αλλά πολλοί της "ανθρωπότητας" ίσως να αηδίαζαν κιόλας με τη γαλλική κουζίνα.
 
Μελετώ ακόμα τη γλώσσα και τον πολιτισμό των '' αρχαίων ημών προγόνων''.Δεν έχω καταλήξει ακόμα στην προγονολατρεία. Με συναρπάζει όμως το σύνολο του αρχαίου πολιτισμού.Δεν κατάπια την καραμέλα της σκλαβιάς των 400 χρόνων ως υπεύθυνης για τα δεινά του λαού τούτου που στην πλειοψηφία του θεωρώ ''απολίτιστο και αγράμματο'' (αυτό αποτελεί και μόνιμο βάσανό μου ). Σκέφτομαι πως είναι κρίμα, να ζεις σε αυτό το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, να έχεις γύρω σου τα σημάδια ενός αρχαίου πολιτισμού και να αναλώνεσαι στα ευτελή εισαγόμενα, να χάνεις τη γλώσσα σου, να μην μπορείς να προστατεύσεις καμιά παράδοση, κανένα μνημείο.Πολυ δε περισσότερο να ανέχεσαι να κυβερνάσαι από ανίκανους πολιτικάντηδες. '''Ομοιος ομοίω...'' θα μου πείτε, και θα έχετε απόλυτο δίκιο. Μεγάλωσα με τους ποιητές και τους λογοτέχνες και αυτό έχει το τίμημά του, δυστυχώς.
 
Δεν θεωρώ ότι είμαι προγονόπληκτη αλλά θεωρώ εξίσου βλακώδη με την προγονοπληξία το αντίθετό της, το ότι δηλαδή ορισμένοι είναι 100% σίγουροι ότι δεν υπάρχει κανένας σύγχρονος Έλληνας που να έχει σχέση με τους αρχαίους κατοίκους της χώρας αυτής.

Εξαρτάται τι εννοείς με το "σχέση" και τι με το "κανένας". Σαφέστατα υπάρχουν πολλοί Νεοέλληνες που δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με ελληνικό αίμα, σε κάποιο μεγάλο βάθος χρόνου (γιατί αν πάμε πολύ προς τα πίσω όλοι από το ίδιο αίμα είμαστε) -ας ορίσουμε δηλαδή το "αρχαίοι Έλληνες" στο 2000 π.Χ.

Τώρα, αν σχέση ορίζεις το να έχει κάποιος έστω και έναν αρχαίο πρόγονο ως συγγενή, αυτό είναι απατηλή συγγένεια. Οι πρόγονοί σου είναι χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια. Γενικά, υπάρχουν έθνη ή φυλές που μπορείς να πεις με μεγάλη ασφάλεια ότι είναι απόγονοι των προγονικών φυλών που ζούσαν στα μέρη τους, αν έχουν αρκετά τεκμηριωμένη γεωγραφική απομόνωση. Εμείς όμως είμαστε στην αντίπερα όχθη· από εδώ πέρασαν (η σάρα και η μάρα)³. Κοινώς, πολλοί από εμάς έχουν σε κάποιον βαθμό σχέση με τους αρχαίους Έλληνες, όχι όμως όλοι ούτε και σε βαθμό που δικαιώνει τον χαρακτηρισμό Νεοέλληνες για εμάς και όχι π.χ. για τους Βούλγαρους. Είναι δε σχεδόν βέβαιο ότι οι μετανάστες από Μ. Ασία και Πόντο έχουν περισσότερους Έλληνες προγόνους και λόγω γεωγραφικής απομόνωσης αλλά και λόγω του ότι συγκατοικούσαν με αλλόθρησκους (σε αντίθεση με τους Ελλαδίτες που συγκατοικούσαν με ομόθρησκους Σλάβους).


Κι οι Γάλλοι ήταν οι πρώτοι που συστηματοποίησαν τη σύγχρονη μαγειρική, αλλά πολλοί της "ανθρωπότητας" ίσως να αηδίαζαν κιόλας με τη γαλλική κουζίνα.

Ναι, αλλά η κουζίνα είναι θέμα γούστου -και πώς θα μάθεις- ενώ η επιστήμη όχι.
 

SBE

¥
Το πρόβλημα με τη μελέτη αυτών των ζητημάτων είναι όχι ότι δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα, που υπάρχει και εξελίσσεται όπως όλα τα επιστημονικά πεδία και δεν περιορίζεται στη μελέτη της Ισλανδίας, αλλά ότι οι ερευνητές μπορεί να πουν πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με υποθέσεις ιστορικές και φιλοσοφικές που έχουν ριζώσει βαθιά στο μυαλό μας και κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ρατσιστές, γραφικοί, μεροληπτικοί κλπ. Επιπλέον, επειδή η επιστήμη εξελίσσεται δεν είναι απίθανο να υπάρχουν αντιφάσεις, αλλά νομίζω ότι σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποια γενικώς αποδεκτά (μέχρι αποδείξεως του εναντίου, πάντα).

Παράδειγμα που το βγάζω από το μυαλό μου και δεν έχει σχέση με υπαρκτά κλπ: έστω λοιπόν ότι οι ερευνητές λένε ότι οι κάτοικοι της χώρας Χ, απ'όπου έχει περάσει η σάρα και η μάρα, έχουν κάποιο γενετικό χαρακτηριστικό, ας το πούμε Α, σε μεγάλο ποσοστό (π.χ. 60%). Το Α δεν το έχουν οι γείτονές τους, οι Υ και Ζ, σε αξιόλογο ποσοστό. Το έχουν όμως κάποιοι μακρυνοί γείτονες, οι Ω, που μας λένε τα ιστορικά στοιχεία ότι ήταν αποικία των αρχαίων κατοίκων της Χ, ας τους πούμε αρχαίους Χ.
Επίσης οι Χ έχουν και το Β σε μεγάλο ποσοστό, το οποίο όμως το έχουν κι οι Υ, Ζ και Ω (και κανένας άλλος πουθενά).
Και φυσικά έχουν και το υπόλοιπο αλφάβητο σε διάφορους βαθμούς.

Τι θα υποθέσεις; Οι δικές μου υποθέσεις: Οι Χ και οι Ω έχουν κοινό πρόγονο που δεν τον μοιράζονται με τους Υ και Ζ.
Το Β το μεταδώσανε οι Χ στους Υ και Ζ και όχι το αντίστροφο.
Ο πρόγονος των Χ και Ω είχε το Α, το Β και άλλα χαρακτηριστικά που όμως δεν ήταν μοναδικά. Όμως δεν έχουμε βρει κανέναν αρχαίο Χ γιατί στην περιοχή των Χ καίνε τους νεκρούς από αρχαιοτάτων χρόνων και έχουν γίνει όλοι οι πρόγονοι στάχτη και μπούρμπερη. Υπάρχει επομένως αρχαίος Χ; Και είναι οι σύγχρονοι Χ απόγονοί του; Το ερώτημα δεν είναι φιλοσοφικό. Αν μάλιστα επιβεβαιώνεται από άλλα στοιχεία (ιστορικά, γλωσσολογικά κλπ) δεν έχει νόημα η αμφισβήτηση.
Αυτό το ένα μικρό και ασήμαντο χαρακτηριστικό είναι όλο; Μα φυσικά, για ποιες άλλες διαφορές μιλάμε; Όλοι ανήκουμε στο ίδιο είδος και δε διαφέρουμε πολύ οι Έλληνες από τους ιθαγενείς της Αυστραλίας ή τους Εσκιμώους.
Επαναλαμβάνω, το παράδειγμα είναι τυχαίο. Όπως είπα και πριν, για μένα η πολιτιστική, γλωσσική κλπ συνέχεια είναι πιο καθοριστική.

ΥΓ Εννοείται ότι διαφωνώ τόσο πολύ με τις απόψεις της fourioti
 

Earion

Moderator
Staff member
Συμφωνώ και με την πρώτη:
Μελετώ ακόμα τη γλώσσα και τον πολιτισμό των ''αρχαίων ημών προγόνων''. Δεν έχω καταλήξει ακόμα στην προγονολατρεία. Με συναρπάζει όμως το σύνολο του αρχαίου πολιτισμού.

και με τη δεύτερη θέση σου:
Σκέφτομαι πως είναι κρίμα να ζεις σε αυτό το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, να έχεις γύρω σου τα σημάδια ενός αρχαίου πολιτισμού και να αναλώνεσαι στα ευτελή εισαγόμενα, να χάνεις τη γλώσσα σου, να μην μπορείς να προστατεύσεις καμιά παράδοση, κανένα μνημείο.

αλλά δεν μπορώ να σε ακολουθήσω στην ενδιάμεση γενίκευση:
του λαού τούτου που στην πλειοψηφία του θεωρώ ''απολίτιστο και αγράμματο''.
Θα προτιμούσα να έλεγες "απληροφόρητο", "χαμένο στο χάος μιας παρωχημένης εκπαίδευσης", "πειθαναγκασμένο από στρεβλά πρότυπα λαϊφστάιλ", "ποδηγετούμενο από σκουπιδοτηλεόραση" και άλλα παρόμοια. Αλλά κάθε φορά που εκστομίζω τα παραπάνω αναρωτιέμαι το μερίδιο της ευθύνης όλων όσων δεν συγκαταλέγουν τον εαυτό τους στην εν λόγω κατηγορία...
 
Εγώ συμφωνώ με τον από πάνω συμφωνούντα και με ένα απάνθισμα των απόψεων όλων. :)

Μήπως αυτό που έγραψα ταιριάζει στα κοψίδια;
 

daeman

Administrator
Staff member
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει το DNA και τα γονίδια με τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την εθνική ταυτότητα που ο καθένας νιώθει ότι έχει, αν έχει.
Σε μια γενιά μπορούν ν' αλλάξουν αυτά, π.χ. οι Ελληνοαμερικανοί, και δεν νομίζω πως είναι βιολογικοί οι λόγοι που μας ωθούν προς μια ή περισσότερες κατευθύνσεις σε αυτά τα θέματα.
 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει το DNA και τα γονίδια με τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την εθνική ταυτότητα που ο καθένας νιώθει ότι έχει, αν έχει.
Σε μια γενιά μπορούν ν' αλλάξουν αυτά, π.χ. οι Ελληνοαμερικανοί, και δεν νομίζω πως είναι βιολογικοί οι λόγοι που μας ωθούν προς μια ή περισσότερες κατευθύνσεις σε αυτά τα θέματα.

Δεν έχουν καμμία σχέση. Δεν υπάρχει "φυλετικό DNA". Απλά κάποιοι θέλουν να νιώθουν γνήσιοι απόγονοι® και πιστεύουν ότι αυτό τούς μεταδίδει κάποια μεταφυσικά χαρίσματα ή τούς ονομάζει κληρονόμους®.
 
Εξαρτάται τι εννοείς με το "σχέση" και τι με το "κανένας". Σαφέστατα υπάρχουν πολλοί Νεοέλληνες που δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με ελληνικό αίμα, σε κάποιο μεγάλο βάθος χρόνου (γιατί αν πάμε πολύ προς τα πίσω όλοι από το ίδιο αίμα είμαστε) -ας ορίσουμε δηλαδή το "αρχαίοι Έλληνες" στο 2000 π.Χ.

Ναι, αλλά οποιοδήποτε τέτοιο χρονικό όριο δεν θα είναι τελικά αυθαίρετο;

Κοινώς, πολλοί από εμάς έχουν σε κάποιον βαθμό σχέση με τους αρχαίους Έλληνες, όχι όμως όλοι ούτε και σε βαθμό που δικαιώνει τον χαρακτηρισμό Νεοέλληνες για εμάς και όχι π.χ. για τους Βούλγαρους.

Χμ... υπάρχουν κάποια στοιχεία που δικαιώνουν τον χαρακτηρισμό στην περίπτωσή μας περισσότερο απ' ό,τι σ' αυτήν λ.χ. των Βουλγάρων. Η γλώσσα και η βούληση αυτοπροσδιορισμού προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ναι, βέβαια, δεν πρόκειται για βιολογικά κριτήρια, αλλά ποιοι λόγοι επιβάλλουν τη χρήση αποκλειστικά βιολογικών κριτηρίων;

Είναι δε σχεδόν βέβαιο ότι οι μετανάστες από Μ. Ασία και Πόντο έχουν περισσότερους Έλληνες προγόνους και λόγω γεωγραφικής απομόνωσης αλλά και λόγω του ότι συγκατοικούσαν με αλλόθρησκους (σε αντίθεση με τους Ελλαδίτες που συγκατοικούσαν με ομόθρησκους Σλάβους)

Είναι; Εξαρτάται πότε θα θέσεις τα χρονικά όρια της σύγκρισης. Η συμβίωση Μικρασιατών και Ποντίων αποκλειστικά (ή μάλλον κυρίως) με αλλόθρησκους είναι σχετικά πρόσφατο φαινόμενο. Επιπλέον, αν θέσεις το χρονικό όριο αρκετά παλαιότερα θα πρέπει να θέσεις ως προαπαιτούμενο το ότι ο πληθυσμός της Μ. Ασίας συνολικά ήταν από την Αρχαιότητα αμιγώς ελληνικός φυλετικά. Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, διότι έτσι θα ξεχάσει τόσους άλλους επιχώριους ινδοευρωπαϊκούς λαούς της αρχαίας Μικρασίας, συν τους Ιρανικούς πληθυσμούς, μετέπειτα τους διάφορους πληθυσμούς του Καυκάσου κ.λπ. Εν συνεχεία, η παραδοχή του ότι οι επιμειξίες ήταν πρακτικά δυνατές μόνο με ομόθρησκους μου φαίνεται αμφισβητήσιμη... Νομίζω ότι τελικά μόνο το γλωσσικό κριτήριο μπορεί να βοηθήσει, ενώ τα όποια φυλετικά/ βιολογικά μας οδηγούν σε μια ατέρμονη συζήτηση χωρίς μεγάλες ελπίδες για αποτελέσματα.

Άλλωστε, μια και το θέμα μας είναι καταρχήν η αρχαία κληρονομιά, δεν βλέπω γιατί θα έπρεπε να δώσουμε βάρος σε κριτήρια που για τους ΑΗΠ μάλλον δεν είχαν σημασία, αντί να εστιάσουμε στο γλωσσικό και πολιτιστικό στοιχείο. Από την άποψη αυτή είναι σαφές ότι όταν ο ελληνισμός εξαπλώνεται στην τότε οικουμένη δεν έχει κανένα πρόβλημα να δεχτεί στους κόλπους του φυλετικά ξένους. Και να οι "αδελφοποιήσεις" Σπάρτης κι Ιεροσολύμων, να κι οι Φοίνικες της Τύρου και της Σιδώνος που μια χαρά εμφανίζονται ως Έλληνες και μετέχουν σε Ολυμπιάδες κι ό,τι άλλο θες. Οι μύθοι υπήρχαν ήδη για να αποδείξουν τους παλαιόθεν δεσμούς, κι αν δεν υπήρχαν κατασκευάζονταν επί τούτου και γίνονταν απ' όλους δεκτοί χωρίς αντιρρήσεις. Καλή θέληση να υπήρχε κι όλα γίνονταν.

Επομένως, δεν βλέπω τον λόγο να μην αισθάνομαι δικό μου κάτι το οποίο συνέβη στα μέρη όπου γεννήθηκα, κατά μείζονα λόγο όταν μιλώ μια γλώσσα που κατάγεται άμεσα από την αρχαιοελληνική. Φυσικά, δικό μου δεν σημαίνει αποκλειστικά δικό μου:). Επιπλέον, η διαπίστωση και τα αισθήματα μπορεί να αφορούν και τους υπόλοιπους που πέρασαν από τον ίδιο γεωγραφικό χώρο και συνέβαλαν με τον τρόπο τους σ' αυτό που είναι η σύγχρονη Ελλάδα. Επαναλαμβάνω ότι το βιολογικό κριτήριο μου μοιάζει από κάθε άποψη ατελέσφορο για τη σύναψη του δεσμού με το παρελθόν (κι, από μερικές απόψεις, εύλογα επικίνδυνο).

Τέλος, θα έπρεπε ίσως να συζητήσουμε κάποτε το πώς ακριβώς αντιλαμβανόμαστε αυτήν την αρχαία κληρονομιά. Με όρους σχολικής ιστορίας (κλασσικοί χρόνοι με μπόλικη Αθήνα, κάμποση Σπάρτη, Μεγαλέξανδρο και... μπάστα); Δηλαδή με τους όρους της κακοραμμένης προσαρμογής στον ιδρυτικό μύθο του νεοελληνικού εθνικού κράτους των παρωχημένων αντιλήψεων της Δυτικής Ευρώπης του 19ου αι.; Δεν είναι αντιφατικό να έχουμε προσκολληθεί σε μια τόσο επιλεκτική (μάλλον προκρούστεια) θεώρηση της ιστορικής κληρονομιάς, όταν την ίδια ώρα διατυμπανίζουμε τα διάφορα περί εθνικής και γλωσσικής συνέχειας; Σαφώς συνέχεια (χρονική), αλλά συνέχεια που λαμβάνει υπόψη όλες τις εποχές και όλους τους παράγοντες (κυρίως ανθρώπινους) που διαμόρφωσαν την Ιστορία.

Και, διευρύνοντας τους χρονικούς (κι όχι μόνο) ορίζοντες, δεν είναι και τόσο κακό να είναι κανείς γασμούλος. Πλούτος είναι να έχεις ως σημεία αναφοράς πολλές και διάφορες πολιτιστικές κληρονομιές. Δικοί μου λοιπόν κι οι Βιλλαρδουίνοι κι οι Κορνάροι, δικός μου ο Κάλβος κι ο Σολωμός, δικοί μου κι άλλοι πολλοί που δεν θα περνούσαν με τίποτε τα φυλετικά τεστ, κι αρκετοί ούτε καν τα πολιτιστικά τεστ μιας ελληνικότητας καθορισμένης με βάση τις συνήθεις νεοελληνικές αντιλήψεις.
 

SBE

¥
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει το DNA και τα γονίδια με τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την εθνική ταυτότητα που ο καθένας νιώθει ότι έχει, αν έχει.
Σε μια γενιά μπορούν ν' αλλάξουν αυτά, π.χ. οι Ελληνοαμερικανοί, και δεν νομίζω πως είναι βιολογικοί οι λόγοι που μας ωθούν προς μια ή περισσότερες κατευθύνσεις σε αυτά τα θέματα.

Το παράδειγμα με τους ελληνοαμερικανούς είναι εξαιρετικό.
Αλλά εγώ θα απαντήσω από την άλλη μεριά από αυτή του Ελληγενή. Ορισμένοι δεν φαίνεται να χάνουν ευκαιρία να τονίσουν ότι δεν έχουμε καμία βιολογική συνέχεια με τους ΑΗΠ, άρα συνεπώς δεν έχουμε και πολιτιστική- ιστορική. Βεβαίως τα κίνητρα όσων τα πιστεύουν αυτά δεν είναι πιο αγνά από τα κίνητρα των προγονόπληκτων. Ειδικό ενδιαφέρον έχει το ότι δεν βλέπουν αντίφαση στο ότι συχνά οι ίδιοι που τονίζουν την υποτιθέμενη ανομοιογένεια των νεοελλήνων δεν έχουν κανένα πρόβλημα να πουν ότι άλλοι λαοί είναι ομοιογενείς. Προφανώς μόνο η Ελλάδα ήταν κέντρο διερχομένων της υφηλίου.

Αλλά πέρα από αυτό, ένα πράγμα που έχουν κοινό και οι μεν και οι δε είναι η αντίληψη της ιστορίας μας, η οποία μπορεί να προέρχεται από το σχολείο, αλλά μπορεί και όχι, δεν ξέρω. Άσπρο- μαύρο. Ωραίοι ξανθοί- γαλανομάτηδες βόρειοι γίγαντες Δωριείς που ήρθαν να κατοικήσουν στην ωραία Ελλάς και έφτιαξαν το χρυσό αιώνα και μετά το χάος και καταλήξαμε εμείς να είμαστε κοντοί, μελαχρινοί και κακομούτσουνοι. Κι άλλα τέτοια παραμύθια.
Παρεμπιπτόντως, έχουμε βγει από το θέμα. :eek:mg:
 

nickel

Administrator
Staff member
Το Strawberry Statement το κατέθεσε άλλος, οπότε εγώ θα καταθέσω ένα γρήγορο plain vanilla statement.
  • Σε σχέση με το nature versus nurture, άσχετα με τα πορίσματα των διάφορων επιστημονικών κλάδων, βάζω στο μικροσκόπιο το nurture. Εκεί είναι ο κόπος. Δεν με νοιάζουν το αίμα και τα γονίδια του άλλου.
  • Η ελληνική γλώσσα έχει μια τεράστια και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Όπως και αρκετές άλλες γλώσσες.
  • Θα ήμουν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον πλανήτη αν ήξερα όλες τις γλώσσες στις οποίες έχει γραφτεί σπουδαία λογοτεχνία. Πλούτο έχουμε τεράστιο, χρόνο δεν έχουμε να τον απολαύσουμε.
  • Αποτελεί σκοπιμότητα και εφόδιο πρώτου μεγέθους για κάθε νέο να ξέρει, εκτός από τη μητρική του γλώσσα, και πολύ καλά αγγλικά — τουλάχιστον.
  • Οι γλώσσες που χειρίζεσαι είναι σπουδαίο εργαλείο και αξίζει να το διατηρείς καλά ακονισμένο.
  • Αδυνατώ να νιώσω περήφανος για πράγματα που κάνουν άλλοι. Μόνο για όσα έχω κάνει εγώ και, από σπόντα, για όσα κάνουν τα παιδιά μου.
  • Θέματα πιο περίπλοκα από τα παραπάνω με μπερδεύουν.
:)
 

daeman

Administrator
Staff member
[...] Παρεμπιπτόντως, έχουμε βγει από το θέμα. :eek:mg:

Ας γίνεται ωραία συζήτηση και μην ανησυχείς, ξέρουμε μετά να χωρίσουμε δυο νημάτων ίνες αναρτήσεις.
Εσύ, όντας παλιά εδώ, το 'χεις ξαναδεί πολλές φορές, νεσπά; :)
 

SBE

¥
Ναι, αλλά άλλο είναι να είσαι εντός θέματος κι άλλο να είσαι εκτός.
 

daeman

Administrator
Staff member
Έλα, βρε SBE, και είσαι και του πρακτικού. Μη μου πεις ότι ξέχασες το εντός, εκτός και επί τα αυτά.
Εκτός αν εννοείς ότι το εκτός θέματος εξιτάρει πιο πολύ, οπότε δεν τα χωρίζω, δεν τα χωρίζω.
;)
 

SBE

¥
Όχι, εκτός θέματος σημαίνει ότι δεν συζητάμε πλέον το θέμα, που είχε και πλάκα. With all this enascholisis.
 

daeman

Administrator
Staff member
Hyperbolic enascholisis with that particular ascesis may cause glossarial scoliosis. No need for an apotheosis.
Το ξεσκονίσαμε και ξεσκολίσαμε. Ενδιαφέρον έχει ακόμα η συλλογή των ψευδόφιλων από τα τρία κείμενα, για εκεί.
Άσε που τίποτε δεν μας εμποδίζει να επανέλθουμε.
 
Το αν έχουμε βιολογική συνέχεια δεν έχει καμμία σχέση με το αν έχουμε πολιτισμική. Βασικά, αν ήταν να διαλέξω ένα από τα δυο, μάλλον θα έτεινα να πιστέψω περισσότερο ότι έχουμε βιολογική παρά πολιτισμική συνέχεια. Το μόνο που μας ενώνει με τους αρχαίους είναι η θυγατρική συγγένεια της γλώσσας και αυτό πάλι είναι εν πολλοίς τεχνητό. Εξάλλου τέτοια σύνδεση την θεωρώ λαθραία, γιατί και αγγλικά ξέρω αλλά δεν μπορώ να καμωθώ ότι είμαι ή αισθάνομαι Άγγλος.

Και για να απαντήσω σε κάτι που είπε η SBE, σαφέστατα και η Ελλάδα ήταν το μεγαλύτερο κέντρο διερχομένων όλων των εποχών. Ειδικά αν την συγκρίνουμε π.χ. με προκολομβιανή Αμερική, Πολυνησία, Αυστραλία, κτλ., ας μην το συζητάμε.
 
Top