Καλημέρα και ευχές σε εορτάζουσες και εορτάζοντες και μη.
Ο όρος δεν παρουσιάζει καμιά μεταφραστική δυσκολία, αλλά λάτρεψα τον κατάλογο με τα γνωρίσματα που διακρίνουν τον βυρωνικό ήρωα όπως καταρτίζεται στο σχετικό λήμμα της Βικιπαίδειας:
Αντιγράφω και ένα κομμάτι από ελληνικό κείμενο στο Βήμα (13/6/1999) που υπογράφει η Λουίζα Αρκουμανέα:
Ο όρος δεν παρουσιάζει καμιά μεταφραστική δυσκολία, αλλά λάτρεψα τον κατάλογο με τα γνωρίσματα που διακρίνουν τον βυρωνικό ήρωα όπως καταρτίζεται στο σχετικό λήμμα της Βικιπαίδειας:
The Byronic hero typically exhibits several of the following traits:
Τουρλού τουρλού, θετικά και αρνητικά, γιατί δεν είναι δυνατό και να τα ξεχωρίσεις· δεν ξέρεις ποια απ' αυτά έχουν τελικά τη μεγαλύτερη απήχηση.- Arrogant
- Cunning and able to adapt
- Cynical
- Disrespectful of rank and privilege
- Emotionally conflicted, bipolar, or moody
- Having a distaste for social institutions and norms
- Having a troubled past or suffering from an unnamed crime
- Intelligent and perceptive
- Jaded, world-weary
- Mysterious, magnetic and charismatic
- Seductive and sexually attractive
- Self-critical and introspective
- Self-destructive
- Socially and sexually dominant
- Sophisticated and educated
- Struggling with integrity
- Treated as an exile, outcast, or outlaw
Αντιγράφω και ένα κομμάτι από ελληνικό κείμενο στο Βήμα (13/6/1999) που υπογράφει η Λουίζα Αρκουμανέα:
Στα μάτια των Ευρωπαίων του 19ου αιώνα ο λόρδος Βύρωνας δεν ήταν μόνο ο δημιουργός του πρότυπου ρομαντικού ήρωα αλλά και η ένδοξη ενσάρκωσή του. Ο βυρωνικός ήρωας («Byronic hero») μπορεί να παίρνει διάφορες μορφές στα έργα του συγγραφέα, πάντοτε όμως διαγράφεται ως μια περιθωριακή και περιπλανώμενη μορφή. Φλογερός, μελαγχολικός και βασανισμένος από ενοχές που συνήθως τον οδηγούν στην καταστροφή, αψηφά τις κοινωνικές συμβάσεις και ενεργεί πάντοτε σύμφωνα με τις προσταγές του δικού του ηθικού κώδικα, ερχόμενος συχνά σε αντιπαράθεση με ανθρώπινες και υπεράνθρωπες δυνάμεις. Ο Μπέρτραντ Ράσελ στο βιβλίο του «Ιστορία της δυτικής φιλοσοφίας» αφιερώνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στον λόρδο Βύρωνα επειδή ο «βυρωνισμός», αυτή η στάση «τιτάνιας επιβολής τού εγώ σε κοσμική κλίμακα», καθιέρωσε μια προοπτική και έναν τρόπο θέασης του κόσμου που διαπότισε τη φιλοσοφική σκέψη του τέλους του 19ου αιώνα και επηρέασε τη θεωρία του Υπερανθρώπου του Νίτσε του ήρωα που στέκεται έξω και πάνω από τα κοινώς αποδεκτά κριτήρια «καλού» και «κακού». Ο ίδιος ο Βύρωνας ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό μια τέτοια πορεία. Συνδέθηκε ερωτικά με την ετεροθαλή αδελφή του, γεγονός που σκανδάλισε την αγγλική κοινωνία. Χάνοντας την υποστήριξη όλων σχεδόν των φίλων του, αναγκάστηκε να φύγει από τη χώρα το 1816. Ταξίδεψε σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, ζώντας έντονα και συνάπτοντας υπεράριθμες σχέσεις. Έγραφε ασταμάτητα ώσπου αποφάσισε να στραφεί στα όπλα. Ένθερμος φιλέλλην, εγκαταστάθηκε στο Μεσολόγγι προκειμένου να συνδράμει τους Έλληνες στον αγώνα τους κατά των Τούρκων. Έζησε με σπαρτιατική λιτότητα, εκπαιδεύοντας στρατεύματα που ο ίδιος είχε επιχορηγήσει και προσπαθώντας επί ματαίω να υπερβεί τις συνθήκες χάους, δολοπλοκίας και ανικανότητας που επικρατούσαν στον ελληνικό στρατό. Εξαντλημένος υπέκυψε την επομένη των 36ων γενεθλίων του.
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=111814
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=111814