Το ζεύγος αμέσως – άμεσα είναι από τα κορυφαία στα λαθολόγια κάποιων ή στις όμορφες διακρίσεις που όμορφα καίγονται, κατά την προσέγγιση Σαραντάκου.
Εγώ τη διατηρώ τη διαφορά και εξακολουθώ να ξινίζω τα μούτρα μου όταν την «καίνε». Την επαναλαμβάνω αν και το θεωρώ περιττό: αμέσως = χωρίς χρονοτριβή και άμεσα = δίχως τη μεσολάβηση κάποιου. Το γνωστό πρόβλημα είναι ότι πολλοί πια λένε άμεσα και εννοούν ευθύς αμέσως, εδώ και τώρα. (Κανείς δεν λέει *ευθύς άμεσα, ευτυχώς. Και κανείς δεν λέει *ευτυχά, ευτυχώς.) Μπορείτε πάντως να φανταστείτε πόσο διασκέδασα όταν είδα μια λόγια αντίστροφη χρήση:
Πόση αντοχή απαιτείται από τους ηθοποιούς που εισπράττουν αμέσως το γιουχάισμα, ενώ μπορεί την αποκλειστική ευθύνη να έχει η σκηνοθεσία;
Εννοεί «άμεσα» και το διορθώνει αμέσως μετά:
Και πόσο είναι το ψυχικό κόστος; «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν σε συντελεστές της παράστασης «άμεσα θιγόμενους» και σε καλλιτέχνες, θεατές της πρεμιέρας.
Και όπως θα καταλάβετε αμέσως, το νήμα το άνοιξα σε σχέση με το γιουχάρισμα που έπεσε στην Επίδαυρο. [Βάλτε, καλοί μου λεξικογράφοι, και το «γιουχάρισμα» στα λεξικά. Όταν λέμε πιο συχνά γιουχάρουν παρά γιουχαΐζουν, δεν είναι φυσιολογικό να λέμε και γιουχάρισμα;]
Πλούσιο υλικό στις σελίδες της Ελευθεροτυπίας και των Νέων (αυτές διάβασα, αυτές μεταφέρω):
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=18515720
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=33418376
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=82038
Στα Νέα φιλοξενούνται και απόψεις του κοινού. Όλα τα λεφτά…
Τη Μήδεια του Anatoly Vasiliev (εντάξει, Έλενα;) θα μπορούμε να την παρακολουθήσουμε στο Θέατρο των Βράχων στις 29 και 30 Αυγούστου. Και είμαι πια τόσο περίεργος που μπαίνω στον πειρασμό να πάω. Αλλά φοβάμαι ότι κάποιοι θα πάνε για το γιούχα και, είτε συμφωνείτε είτε όχι, η άποψή μου είναι ότι, αν υπάρχει έστω και ένας θεατής που θέλει να παρακολουθήσει ανενόχλητος την παράσταση μέχρι το τέλος, σέβεσαι το δικό του δικαίωμα. Γιατί αν δεχτούμε το γιουχάισμα στο κοίλο της Επιδαύρου, θα δεχτούμε και τις αποκαθηλώσεις έργων από τις εκθέσεις και το κάψιμο των βιβλίων που δεν μας αρέσουν. Να αποδοκιμάσεις στο τέλος, όσο θες. Στη διάρκεια μιας παράστασης το γιουχάισμα ισοδυναμεί με απόπειρα σταματήματος της παράστασης. Δηλαδή, αντί να σηκωθείς να φύγεις εσύ, θέλεις να διώξεις τον άλλο. Αυτό είναι φασισμός του χειρίστου είδους και λυπάμαι που κάποιοι επώνυμοι* υποστήριξαν αυτό το «δημοκρατικό» δικαίωμα. Διότι έτσι ο κάθε αγράμματος και ο κάθε άσχετος θα έχει το δικαίωμα να σταματά όποια παράσταση δεν του αρέσει.
* Διόρθωση: Το δικαίωμα αυτό (+καθήκον) το υποστήριξε ίσως μόνο ο κύριος Γεωργουσόπουλος:
«Α! όλα κι όλα. Κάθε καλλιτέχνης έχει δικαίωμα αναφαίρετο να εκφράζεται ελεύθερα, αβίαστα. Το ίδιο δικαίωμα, και θα έλεγα καθήκον, έχει και το κοινό του. Να εκδηλώνει αβίαστα και ελεύθερα τη γνώμη του με κάθε μέσο και ιδιαίτερα όταν ο καλλιτέχνης χρηματοδοτείται από το δημόσιο ταμείο».
Αλλά ο κύριος Γεωργουσόπουλος έχει τη δική του γνωστή και κατανοητή κόντρα με τον κύριο Λούκο, οπότε ίσως να του ξέφυγε.
................................................................
Για τα απλά και απλώς:
http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?6449-απλά-απλώς-και-άλλα-επιρρηματικά-ζεύγη
Εγώ τη διατηρώ τη διαφορά και εξακολουθώ να ξινίζω τα μούτρα μου όταν την «καίνε». Την επαναλαμβάνω αν και το θεωρώ περιττό: αμέσως = χωρίς χρονοτριβή και άμεσα = δίχως τη μεσολάβηση κάποιου. Το γνωστό πρόβλημα είναι ότι πολλοί πια λένε άμεσα και εννοούν ευθύς αμέσως, εδώ και τώρα. (Κανείς δεν λέει *ευθύς άμεσα, ευτυχώς. Και κανείς δεν λέει *ευτυχά, ευτυχώς.) Μπορείτε πάντως να φανταστείτε πόσο διασκέδασα όταν είδα μια λόγια αντίστροφη χρήση:
Πόση αντοχή απαιτείται από τους ηθοποιούς που εισπράττουν αμέσως το γιουχάισμα, ενώ μπορεί την αποκλειστική ευθύνη να έχει η σκηνοθεσία;
Εννοεί «άμεσα» και το διορθώνει αμέσως μετά:
Και πόσο είναι το ψυχικό κόστος; «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν σε συντελεστές της παράστασης «άμεσα θιγόμενους» και σε καλλιτέχνες, θεατές της πρεμιέρας.
Και όπως θα καταλάβετε αμέσως, το νήμα το άνοιξα σε σχέση με το γιουχάρισμα που έπεσε στην Επίδαυρο. [Βάλτε, καλοί μου λεξικογράφοι, και το «γιουχάρισμα» στα λεξικά. Όταν λέμε πιο συχνά γιουχάρουν παρά γιουχαΐζουν, δεν είναι φυσιολογικό να λέμε και γιουχάρισμα;]
Πλούσιο υλικό στις σελίδες της Ελευθεροτυπίας και των Νέων (αυτές διάβασα, αυτές μεταφέρω):
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=18515720
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=33418376
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=82038
Στα Νέα φιλοξενούνται και απόψεις του κοινού. Όλα τα λεφτά…
Τη Μήδεια του Anatoly Vasiliev (εντάξει, Έλενα;) θα μπορούμε να την παρακολουθήσουμε στο Θέατρο των Βράχων στις 29 και 30 Αυγούστου. Και είμαι πια τόσο περίεργος που μπαίνω στον πειρασμό να πάω. Αλλά φοβάμαι ότι κάποιοι θα πάνε για το γιούχα και, είτε συμφωνείτε είτε όχι, η άποψή μου είναι ότι, αν υπάρχει έστω και ένας θεατής που θέλει να παρακολουθήσει ανενόχλητος την παράσταση μέχρι το τέλος, σέβεσαι το δικό του δικαίωμα. Γιατί αν δεχτούμε το γιουχάισμα στο κοίλο της Επιδαύρου, θα δεχτούμε και τις αποκαθηλώσεις έργων από τις εκθέσεις και το κάψιμο των βιβλίων που δεν μας αρέσουν. Να αποδοκιμάσεις στο τέλος, όσο θες. Στη διάρκεια μιας παράστασης το γιουχάισμα ισοδυναμεί με απόπειρα σταματήματος της παράστασης. Δηλαδή, αντί να σηκωθείς να φύγεις εσύ, θέλεις να διώξεις τον άλλο. Αυτό είναι φασισμός του χειρίστου είδους και λυπάμαι που κάποιοι επώνυμοι* υποστήριξαν αυτό το «δημοκρατικό» δικαίωμα. Διότι έτσι ο κάθε αγράμματος και ο κάθε άσχετος θα έχει το δικαίωμα να σταματά όποια παράσταση δεν του αρέσει.
* Διόρθωση: Το δικαίωμα αυτό (+καθήκον) το υποστήριξε ίσως μόνο ο κύριος Γεωργουσόπουλος:
«Α! όλα κι όλα. Κάθε καλλιτέχνης έχει δικαίωμα αναφαίρετο να εκφράζεται ελεύθερα, αβίαστα. Το ίδιο δικαίωμα, και θα έλεγα καθήκον, έχει και το κοινό του. Να εκδηλώνει αβίαστα και ελεύθερα τη γνώμη του με κάθε μέσο και ιδιαίτερα όταν ο καλλιτέχνης χρηματοδοτείται από το δημόσιο ταμείο».
Αλλά ο κύριος Γεωργουσόπουλος έχει τη δική του γνωστή και κατανοητή κόντρα με τον κύριο Λούκο, οπότε ίσως να του ξέφυγε.
................................................................
Για τα απλά και απλώς:
http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?6449-απλά-απλώς-και-άλλα-επιρρηματικά-ζεύγη
Last edited: